hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:23

Bij mij aan astma of zo. :))

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:25

Ik heb het ook, overblijfsel na mijn burnout denk ik, toen is het begonnen.
Als ik helemaal over de zeik ben en erg gespannen en gestressed ben dan krijg ik het weer.
Hartkloppingen hetzelfde. :o

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:03

Aan astma dachten ze niet want die meiden wisten niet dat ik astma had(heb) xD

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 08:59

het gaat afkloppen aardig goed!! Vannacht alleen wat hartkloppingen gehad waardoor ik erg bang werd. Maar voor de rest gaat het aardig af en toe duizelig

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:21

Het afkloppen werkt hea? Bij mij ook :j

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:40

Ik word ook heel duizelig als ik lang ren, komt ook door adem te kort, chronishe hyperventilatie. Ik heb binnenkort coopertest, 12 minuten rennen. Hoe moet ik dat volhouden? Ik bouw rennen al op met mijn moeder, maar toch.. Ik wil niet opeens heel duizelig worden of eventueel flauw vallen? _O-

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:31

Wat is afkloppen?

Ik heb de laaste tijd vaak met uitgaan in grote druktes dat ik tegen de vlakte dreig te gaan :?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 21:10

afkloppen betekend dat je op hout afklopt zodat wat je zegt zo blijft. en niet in 1 keer terug wel veranderd. meestal als je zegt dat het goed gaat gaat het een paar minuten later slechter

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:24

Ik zeg het ook altijd als mn auto het weer doet: "Nou jongens, ff afkloppen, maar mn auto rijd weer!"

Met andere woorden, als ik niet af zou kloppen en zou zeggen dat mn auto het weer deed, zal je altijd zien dat ie na 1 ritje weer kapot is. Dan kun je het maar beter afgeklopt hebben, als ie dan kapot gaat kan het daar niet aan liggen, haha. ;)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:58

Dominique_96 schreef:
Ik word ook heel duizelig als ik lang ren, komt ook door adem te kort, chronishe hyperventilatie. Ik heb binnenkort coopertest, 12 minuten rennen. Hoe moet ik dat volhouden? Ik bouw rennen al op met mijn moeder, maar toch.. Ik wil niet opeens heel duizelig worden of eventueel flauw vallen? _O-

Coopertessst :D, die vond ik zo leuk ( ;( )
Als je mij op school ergens een plezier mee kon doen, dan was het wel cooptest, heerlijk gewoon!
Net zolang rennen tot je erbij neerviel :7 <<<doe maar niet hoor ;)

Tjaa, ik weet het niet sorry ! Sinds ik hyper heb ik nog geen coopertest gehad...ik ren eigenlijk altijd door, ookal dreig ik flauw te vallen, ookal krak ik door me enkels heen (heb héle slappe enkelbanden.) maarjaa dat is zegmaar niet het slimste.... :Y)

Ik denk dat in jouw geval het slimste is om je leraar (/lerares) op de hoogte te stellen, maar dat werkt ook niet bij alle leraren, want die van mij heeft er lak aan.

maarjaa succes :(:)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:01

Nouja, ik denk dat ik dan maar gewoon ren totdat ik gewoon letterlijk flauwval en de hele klas me aankijkt. :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:02

Ow zo, ja dat ken ik wel :D
Ik dacht dat het een ademhalingstechniek was ofzo :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:06

haha nee hoor, sommige dingen zijn voor de hand liggender dan je denkt ;)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:13

Dominique_96 schreef:
Nouja, ik denk dat ik dan maar gewoon ren totdat ik gewoon letterlijk flauwval en de hele klas me aankijkt. :+

Haha, tjaa je redt het wel! ;)
de vorige keer krakte ik op het eind bij elke stap door me linkerenkel en dan sprinten_O-, heeel apart :')
dan loop je helemaal scheef (AAA)
gevolg was wel dat ik daarna 3 dagen niet kon lopen van de pijn :( maarjaa, je moet wat over hebben voor een 10 :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:16

Ik heb 3 dagen niet kunnen lopen niet over hoor, voor een 10 :x. Als ik dat zou hebben zou het betekenen dat ik een hele week niet kan trainen, trainen vind ik belangrijker dan een 10 voor gym.. :')

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:48

Met trainen bedoel je paardrijden?
Oh maar dat kan ik nog wel :'), xd,

EDIT: oh hockey, tjaaa daar ben ik niet zo goed in :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:16

Het gaat ook niet persé over hockey, maar gewoon over sport in het algemeen. Maargoed ;).

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:48

Oh okee! Maar ik hoop voor jou dat jouw enkels beter zijn dan die van mij, want anders is het niet veel soeps :n
Ik kan dan wel niet lopen, maar sporten kan nog wel, dan loop ik er wel doorheen :7

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:48

terug on topic!

Ik ben vandaag voor het eerst naar AOT (ademhalings-en ontspanningstherapie) geweest. Wel een opluchting! De meeste dingen waar ik last van heb komen allemaal terug bij hyperventilatie (kromme zin) het is ontzettend fijn en opluchtend om te weten dat ik het me niet allemaal verbeeld! Ik weet nu dat ik er iets aan kan doen en dat ik niet gek wordt (want ja stiekem dacht ik dat weleens...) Blijft wel dat het altijd terug kan komen. De oefening die ik gehad heb, ging ong. zo: Je moet gaan liggen op een bed en dan gewoon losjes liggen, dan ga je van je hoofd tot je voeten voelen hoe je ligt. Hoe ligt je hoofd? Hoe lig ik op me rug? op me schouderbladen/bekken/iets anders. en zo je hele lichaam door. Dan span je je voeten even aan en laat ze weer los, dat doe je even en dan moetje bij het inademen je voeten ontspannen voor het uitademen trek je ze aan, dan adem je uit, en ontspan je weer. beetje warrig uitgelegd, maargoed...

ik heb het weer even opgeschreven en oh mensen watlucht dat op :o.

Xxx
ps. Is het een slim idee om de leraren die t weten op de hoogte te stellen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:06

Leraren op de hoogte stellen kan nooit kwaad ;)
Wat fijn dat je zo'n goed gevoel had bij de AOT.

Ik heb zelf heel lang op de verkeerde manier geademd, waardoor ik last had van de klachten van (chronische) hyperventilatie. Ik heb veel gehad aan ademhalingsoefeningen, want een goede ademhaling, daar draait het uiteindelijk om.

Zondag was ik echter helemaal over de zeik en had ik een acute hyperventilatie aanval. Ik dacht dat ik geen lucht meer kreeg. Heel vervelend, maar ik herkende het wel meteen als hyperventilatie, waardoor ik niet in paniek raakte.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:13

ik heb er echt al jaaaaaren last van.

Ik heb trouwens een soort ''kastje'' om door heen te ademen, moet elke avond een kwartiertje.
En als je het op voelt komen dan gebruik ik dat snel.

Afbeelding

Wat doet de Hyperfree ®-cassette?

De Hyperfree ®-cassette zorgt ervoor dat de patiënt in zo kort mogelijke tijd de balans tussen koolzuur en zuurstof weer op peil krijgt, waardoor de hyperventilatie aanval overgaat en de klachten die ontstaan zijn door de hyperventilatie, verdwijnen. Een groot voordeel is dat de Hyperfree ®-cassette ook preventief kan werken: veel patiënten krijgen minder aanvallen, door het simpele feit dat ze de cassette bij zich dragen. Dit komt doordat ze weten dat zij een hyperventilatie aanval snel en veilig kunnen bestrijden wanneer deze zich voordoet, waardoor hun angstgevoelens afnemen. De Hyperfree ®-cassette is geen medicijn, maar een medisch hulpmiddel dat u onbeperkt kunt gebruiken.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:38

Pollewoppy schreef:
Leraren op de hoogte stellen kan nooit kwaad ;)
Wat fijn dat je zo'n goed gevoel had bij de AOT.

Ik heb zelf heel lang op de verkeerde manier geademd, waardoor ik last had van de klachten van (chronische) hyperventilatie. Ik heb veel gehad aan ademhalingsoefeningen, want een goede ademhaling, daar draait het uiteindelijk om.

Zondag was ik echter helemaal over de zeik en had ik een acute hyperventilatie aanval. Ik dacht dat ik geen lucht meer kreeg. Heel vervelend, maar ik herkende het wel meteen als hyperventilatie, waardoor ik niet in paniek raakte.

Ze merkte bij mij inderdaad ook dat ik helemaal verkeerd adem. Ik adem volledig door mijn borst, niks geen buik-ademhaling :+
Ik denk ook wel dat ik mijn leraren even een mailtje stuur (aangezien het tijdens een PW best lastig is), ik vind het wel moeilijk, de meeste leraren denken nu dat ik anorexia heb... dus dat is wel lastig...iemand nog tips? :o

Wel goed dat je niet in paniek raakte!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 08:38

mn schouders en nek zitten nog vast waardoor ik nu tintels in mn vingers heb aan mn rechterhand. Denk ik en nog steeds soms een beetje duizeig maar dat komt waarschijnijk ook door de hoofd en nek pijn. denk ik. hahsa moet mijzef nog overtuigen. Maar toch maak ik mij weer zorgen terwijl de huisarts ook zegt dat de hoofdpijn ook van mn nekpijn komt. pffffff

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:46

En pijn in je schouders kkomt waarschijnlijk door je hyperventilatie. In de buurt van je schouders zitten hulpspiertjes die je in een acute gevaarlijke situatie gebruikt om sneller te ademen. Dit is nodig om meer zuurstof binnen te krijgen, zodat je bijvoorbeeld heel hard weg kan rennen als er gevaar is. Bij hyperventilatie worden die spiertjes langdurig gebruikt, waardoor ze overbelast worden. Daardoor zitten je schouders en je nek vast. Van je schouders trekt het door naar je nek, van je nek door naar je hoofd ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:07

hahahh ja het klopt vast helemaal!!! haha. Alleen mn hoofd zeg dat het niet klopt maar het gaat al beter alleen mn schouders doen nog wel zeer en ik heb zo n raar pierpijn gevoel boven mijn borst. Tussen mn schouders en mn borst