Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pauline schreef:Nee, die ouders moeten kijken of ze mee kunnen denken met de school, en de school emt de ouders. Nu wordt alles bij de school gelegd en dat klopt niet.
asjemenou schreef:Maar wanneer ben je dan zindelijk?
Als je controle hebt over je blaas toch?
En dan maakt het toch niet uit of het een medische reden heeft of niet?
maikeltje schreef:MamboBeach schreef:Nou PG, wel even aardig doen, dit kind heeft hoogstwaarschijnlijk iets medisch...
En is dus geen "doorsnee" kind en moet dus maar ophoepelen want zo is tegenwoordig de mentaliteit. Gelukkig denk niet iedereen zo zwart/wit
asjemenou schreef:Wat is dan de definitie van zindelijk?
Ik heb tot mijn 10e ofzo in mijn bed geplas. overdag nergens last van. Was ik dan zindelijk?
MamboBeach schreef:asjemenou schreef:Wat is dan de definitie van zindelijk?
Ik heb tot mijn 10e ofzo in mijn bed geplas. overdag nergens last van. Was ik dan zindelijk?
Volgens mij begrijp je het niet helemaal, een uitzondering, iets MEDISCH!
Hallo, ik was ook net bevallen, dus ook iets medisch om het even onder deze noemer te gooien, heb ik oefeningen gedaan en nu plas ik niet meer buiten het potje... Knap he!
Pauline schreef:Wat een gezeik is in deze context wel weer toepasselijk
Een kind wat ziek is heeft hulp nodig . Prima. Als de school aangeeft het niet meer aan te kunnen in de reguliere klassensituatie dan is het taak van beide partijen om te komen tot een oplossing. Kan iedereen onwijs gaan generaliseren, dat heeft geen enkele nut, daar gáát het niet om.
Dit kind lijkt voorlopig niet in staat om controle te uitoefenen over zijn blaas en de juf geeft aan dat niet te kunnen hanteren binnen haar lessituatie. Lijkt me een redelijk verhaal, een luier is één oplossing. Niks meer en niks minder.
maikeltje schreef:Ayasha schreef:Nee hoor, dat is helemaal niet standaard, neefje is pas met 3.5 naar school gegaan en dan nog niet altijd, ik zelf ben ook niet met 2.5 naar school moeten gaan, dat is toch echt keuze. En ik heb er geen achterstand door opgelopen
Als het een medisch probleem is dat opgelost kan worden zie ik niet in waarom TS hem niet thuis houd tot ze de resultaten van de onderzoeken enz hebben. Alle kinderen verdienen even veel aandacht, als eentje een hoop meer aandacht op eist (2x per dag in zijn broek plassen en nog elk half uur naar toilet samen met de juf) dan doen ze de andere kinderen tekort.
ADHD, Dyslexie en autisme zijn niet te vergelijken met een kind dat niet zindelijk is.
Kind is WEL zindelijk.
Ayasha schreef:Dat is fijn. Van mij mag hij zo uitzonderlijk zijn als hij wil. Maar dat maakt de feiten niet anders.Wat de oorzaak is weet men niet, komt men wel achter, het feit blijft dat ie niet zindelijk is. Imo ben jij degene die aan het "violen" is.
Pauline schreef:Ik lees nergens dat ze het wel wil doen terwijl die suggestie herhaaldelijk genoemd is. Moet je even teruglezen![]()
TS geeft aan advies arts te volgen, logisch, maar nergens dat ze zelf op school actief deelneemt aan begeleiding van haar kind.
Maikeltje ik denk niet dat er scholen zijn waar die mentaliteit hangt. Waar haal je dat vandaan?