en dan moet je kind met een luier naar school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: en dan moet je kind met een luier naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:23

Nou PG, wel even aardig doen, dit kind heeft hoogstwaarschijnlijk iets medisch...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:23

Pauline schreef:
Nee, die ouders moeten kijken of ze mee kunnen denken met de school, en de school emt de ouders. Nu wordt alles bij de school gelegd en dat klopt niet.

Is dat zo? Ik heb niet de indruk dat de TS alles als vanzelfsprekend bij school neer legt. Waar schrijft ze dat dan? Of is dit een aanname die je nu doet?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:24

Maar wanneer ben je dan zindelijk?
Als je controle hebt over je blaas toch?
En dan maakt het toch niet uit of het een medische reden heeft of niet? :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:24

Dat wil ik ook graag weten Pauline. Ik lees dat namelijk nergens, dat ze er niets voor wil doen maar wellicht heb ik erover heen gelezen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:25

MamboBeach schreef:
Nou PG, wel even aardig doen, dit kind heeft hoogstwaarschijnlijk iets medisch...

En is dus geen "doorsnee" kind en moet dus maar ophoepelen want zo is tegenwoordig de mentaliteit. Gelukkig denk niet iedereen zo zwart/wit ;)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:26

Kind hoef ttoch helemaal niet op te hoepelen?
Maar ze zouden het fijn vinden als hij een luier aan krijgt. :)
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 21-02-10 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:26

asjemenou schreef:
Maar wanneer ben je dan zindelijk?
Als je controle hebt over je blaas toch?
En dan maakt het toch niet uit of het een medische reden heeft of niet? :)

Ik ben zindelijk maar na de bevalling van mijn oudste werd ik iedere keer boos op mijn partner omdat ik dacht dat hij de vloer nat plaste, dit was ik dus zelf. Had ik helemaal niet in de gaten...
Was ik toen opeens niet meer zindelijk dan?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:27

Wat is dan de definitie van zindelijk?

Ik heb tot mijn 10e ofzo in mijn bed geplas. overdag nergens last van. Was ik dan zindelijk?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:27

maikeltje schreef:
MamboBeach schreef:

En is dus geen "doorsnee" kind en moet dus maar ophoepelen want zo is tegenwoordig de mentaliteit. Gelukkig denk niet iedereen zo zwart/wit ;)

Ik denk dat we maar moeten gaan fokken met papieren, net zoals met paarden om dit soort zaken uit te sluiten... :roll:

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:28

Ik lees nergens dat ze het wel wil doen terwijl die suggestie herhaaldelijk genoemd is. Moet je even teruglezen :)
TS geeft aan advies arts te volgen, logisch, maar nergens dat ze zelf op school actief deelneemt aan begeleiding van haar kind.

Maikeltje ik denk niet dat er scholen zijn waar die mentaliteit hangt. Waar haal je dat vandaan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:29

MamboBeach schreef:

Maakt hem dat zindelijk? :?
Wat de reden is weet nog niemand. Maar dit kind is IMO niet zindelijk.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-02-10 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:29

asjemenou schreef:

Ik heb tot mijn 10e ofzo in mijn bed geplas. overdag nergens last van. Was ik dan zindelijk?

Volgens mij begrijp je het niet helemaal, een uitzondering, iets MEDISCH!
Hallo, ik was ook net bevallen, dus ook iets medisch om het even onder deze noemer te gooien, heb ik oefeningen gedaan en nu plas ik niet meer buiten het potje... Knap he!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:30

Ayasha schreef:
MamboBeach schreef:

Maakt hem dat zindelijk? :?

Wel een UITZONDERING!

Kan mij het schelen wat zindelijk is... Wat een gezeik zeg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:30

Geen gezeik, jij moet leren lezen. Ik reageerde op maikeltje die beweerde dat ie wel zindelijk is.
Ik zeg nergens dat hij geen uitzondering is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:31

Ayasha schreef:
Geen gezeik, jij moet leren lezen. Ik reageerde op maikeltje die beweerde dat ie wel zindelijk is.
Ik zeg nergens dat hij geen uitzondering is.

Maar ik geef wel antwoord! :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:32

Wat een gezeik is in deze context wel weer toepasselijk :=

Een kind wat ziek is heeft hulp nodig . Prima. Als de school aangeeft het niet meer aan te kunnen in de reguliere klassensituatie dan is het taak van beide partijen om te komen tot een oplossing. Kan iedereen onwijs gaan generaliseren, dat heeft geen enkele nut, daar gáát het niet om.
Dit kind lijkt voorlopig niet in staat om controle te uitoefenen over zijn blaas en de juf geeft aan dat niet te kunnen hanteren binnen haar lessituatie. Lijkt me een redelijk verhaal, een luier is één oplossing. Niks meer en niks minder.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:33

MamboBeach schreef:
asjemenou schreef:

Volgens mij begrijp je het niet helemaal, een uitzondering, iets MEDISCH!
Hallo, ik was ook net bevallen, dus ook iets medisch om het even onder deze noemer te gooien, heb ik oefeningen gedaan en nu plas ik niet meer buiten het potje... Knap he!

Wat is dat nou weer voor reactie?

Er wordt hier gezegdt dat het kindje zindelijk is, dus dan plas je niet in je broek.
Waarom dan dit topic?
Vind het echt heel knap van je hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:36

Ja asjemenou, dit kindje is van oorsprong zindelijk, was het al maar door waarschijnlijk iets medisch nu niet meer op dit moment. Nou, is dit moeilijk? Moet je dit nu verder uitmelken? Begrijp je het of niet? Waar moet je nu over zitten te violen, dit snap ik echt niet hoor...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:37

Dat is fijn. Van mij mag hij zo uitzonderlijk zijn als hij wil. Maar dat maakt de feiten niet anders. :) Wat de oorzaak is weet men niet, komt men wel achter, het feit blijft dat ie niet zindelijk is. Imo ben jij degene die aan het "violen" is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:39

Pauline schreef:
Wat een gezeik is in deze context wel weer toepasselijk :=

Een kind wat ziek is heeft hulp nodig . Prima. Als de school aangeeft het niet meer aan te kunnen in de reguliere klassensituatie dan is het taak van beide partijen om te komen tot een oplossing. Kan iedereen onwijs gaan generaliseren, dat heeft geen enkele nut, daar gáát het niet om.
Dit kind lijkt voorlopig niet in staat om controle te uitoefenen over zijn blaas en de juf geeft aan dat niet te kunnen hanteren binnen haar lessituatie. Lijkt me een redelijk verhaal, een luier is één oplossing. Niks meer en niks minder.

Dat beide partijen erover nadenken en overleggen lijkt me niet meer dan logisch, alleen heb ik dat gevoel niet helemaal... Maargoed, het gaat hier om het kind en ik kan me voorstellen dat je ook je kind niet direct een luier om wil doen, ook als een arts dit bijvoorbeeld afraadt. Je kunt dan toch proberen het kindje op bepaalde tijden naar de toilet te sturen en afspreken dat het altijd mag als ie het op voelt komen. Niet voor de makkelijkheid voor juf een luier om de gat.
Tenminste, zo zou ik het niet willen...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:39

maikeltje schreef:
Ayasha schreef:
Nee hoor, dat is helemaal niet standaard, neefje is pas met 3.5 naar school gegaan en dan nog niet altijd, ik zelf ben ook niet met 2.5 naar school moeten gaan, dat is toch echt keuze. En ik heb er geen achterstand door opgelopen :D

Als het een medisch probleem is dat opgelost kan worden zie ik niet in waarom TS hem niet thuis houd tot ze de resultaten van de onderzoeken enz hebben. Alle kinderen verdienen even veel aandacht, als eentje een hoop meer aandacht op eist (2x per dag in zijn broek plassen en nog elk half uur naar toilet samen met de juf) dan doen ze de andere kinderen tekort.

ADHD, Dyslexie en autisme zijn niet te vergelijken met een kind dat niet zindelijk is.

Kind is WEL zindelijk.

Tja, wat is het nou?
Sorry voor mijn viool, dacht dat een gezellig muziekje geen kwaad doen. Er zijn een paar mensen niet zo vrolijk vanavond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:40

Maar dat is toch al in het topic aangegeven dat ze dat geprobeerd hebben? (om het half uur geloof ik)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:41

Ayasha schreef:
Dat is fijn. Van mij mag hij zo uitzonderlijk zijn als hij wil. Maar dat maakt de feiten niet anders. :) Wat de oorzaak is weet men niet, komt men wel achter, het feit blijft dat ie niet zindelijk is. Imo ben jij degene die aan het "violen" is.

Heet jij nu asjemenou? :) Ik mocht ook net niet reageren, ik heette ook geen Maikeltje.
Ik heb geen viool dus kan ik ook niet violen... :n
Heb al beschreven hoe ik erover denk, of ie nou zindelijk is of niet... Maakt me geen ruk uit...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:42

Pauline schreef:
Ik lees nergens dat ze het wel wil doen terwijl die suggestie herhaaldelijk genoemd is. Moet je even teruglezen :)
TS geeft aan advies arts te volgen, logisch, maar nergens dat ze zelf op school actief deelneemt aan begeleiding van haar kind.

Maikeltje ik denk niet dat er scholen zijn waar die mentaliteit hangt. Waar haal je dat vandaan?

Ik heb het niet zozeer over de mentaliteit van de school alswel over de mentaliteit van sommige posters hier die dan vinden dat het kind maar thuis moet blijven tot de ouders weten wat dit kind mankeert.

Wat de TS betreft, die heeft al aangegeven hierover een gesprek aan te gaan met school. Wat de TS verder al voor stappen ondernomen heeft weet ik niet, dat zouden we kunnen vragen. Maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat ze het hele probleem op het bordje van de juf gooit. Misschien dat de TS hier zelf helderheid in wil brengen? :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:42

Tja maar net als wij ken jij niet de hele situatie en een árts heeft makkelijk kletsen. Mijn ervaring is dat die juist wel makkelijk zijn in deze gelegenheden om de ouders maar gelijk te geven. Gaat echt niet ook naar school.

En nog een keer: het is niet het gemák van de juf. Dan mocht hij niet op school komen. Het gaat om de veiligheid van die andere 28 koters. Want zijn diezelfde mensen die nu zo fel zijn over mensen in het onderwijs evenfel als er een topic is van een moeder van een klasgenoot: mijn kind is gevallen, hersenschudding en de juf is steeds uit de klas? Om dit jongetje te verschonen?
Laatst bijgewerkt door Pauline op 21-02-10 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt