Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeline

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:53

Reiskosten is het probleem niet heb OV dus dat is geen punt ;) Zal het zsm uitzoeken :)

mmarrijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:55

Okidoki!
Ze wil je evt vast een vergoeding geven omdat het ook jou wel moeite kost;)
Kijk maar even of het lukt enzo;)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:18

Ik heb in dit topic ergens gelezen dat vitamine B pillen van de etos goed zouden helpen. Vol goede moed ben ik begonnen en ik gebruik het nu ongeveer twee weken. Ik moet zeggen dat mijn huid enorm was opgeknapt. Nu zijn er helaas weer rode bulten bij gekomen. En bij mij is het altijd zo dat als er één is, dat dan direct er vier bij komen. Nog even volhouden en afwachten. Als het verder niet helpt dan ga ik over op clinique.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:20

Vitamine B maakt het toch erger?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:22

er staat dat het zorgt voor glad haar, goede nagels en een mooie huid...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:25

dat lijkt me sterk dat vitamine B het erger maakt!

Mylou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:28

Ik heb een tip voor de meeëters.
Maak een washandje nat met heel heet water en leg het dan 1 minuut in de magnetron.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:30

Yv_ schreef:
Vitamine B maakt het toch erger?

Dat ging over de injectie's. Wordt veroorzaakt door de draagvloeistof die erin zit.
In die injecties zit natriumchloride en zoutzuur (voor ph waarde)
Of het lichaam daar nou op reageert? Ik weet het niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:15

Oh vandaar.. Er stond me iets bij over vitamine B wat niet hielp :).

Trouwens even een update over die toner (stap 2): ik ga dadelijk meteen een zachtere halen, heb allemaal droge plekken op mijn gezicht waar ik niet zo heel blij mee ben... Ga me gelijk maar even laten informeren over de foundation...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:02

Mylou schreef:
Maak een washandje nat met heel heet water en leg het dan 1 minuut in de magnetron.
En dan gaan ze weg? Omdat je een washandje hebt behandeld? :D
Ok ff serieus, en wat moet je er daarna mee doen? Ik heb er momenteel 2 in mijn kin die ik er met geen mogelijkheid uitkrijg. Al gedrukt met zo'n lepeltje, kwam alleen maar een pijnlijk rondje om. Gedrukt met mijn nagels, alleen maar bloed en ene kapotte huid. Maar dat stomme zwarte puntje gaat er dus niet uit!!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:07

Majo schreef:
Mylou schreef:
En dan gaan ze weg? Omdat je een washandje hebt behandeld? :D
Ok ff serieus, en wat moet je er daarna mee doen? Ik heb er momenteel 2 in mijn kin die ik er met geen mogelijkheid uitkrijg. Al gedrukt met zo'n lepeltje, kwam alleen maar een pijnlijk rondje om. Gedrukt met mijn nagels, alleen maar bloed en ene kapotte huid. Maar dat stomme zwarte puntje gaat er dus niet uit!!

Heb ik de hele nacht met een washandje onder het hoofdkussen geslapen.. was dat niet de bedoeling?!

Voor meeeters kun je toch gewoon van die stickers halen. Hoe heten die dingen nou?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:29

Die plakstrips ja. Bij mij bleven de meeeters gewoon zitten, had wel een zacht kinnetjes daarna ;) Met bultjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:43

Barmat schreef:
Jorine_Falco schreef:
maar, zoals ik zei heb ik nu echt een te erge huid, erger dan normaal. Moet ik wel door blijven smeren, was dat bij jullie ook wat erger na +/- 2 weken dat bijv alles eruit moet?

ik heb niks extra's erbij gekregen :+.. alleen zeer kleine testers.

Wat heb je voor een reactie precies? Het kan namelijk zijn dat je idd niet tegen Clinique kunt, ondanks het feit dat het hypoallergeen en parfumvrij is. Welk nummer heb je precies van het 3-stappenplan?
Het klinkt gek wat ik nu zeg, maar sommige mensen kunnen niet tegen het toch redelijk agressieve van de reinigende lotion, maar krijgen een goede huid bij stap 1 en 3 :) Je zou als proef nog even een week kunnen proberen wat er gebeurt als je stap 1 en 3 aanhoudt, en stap 2 weg laat.

Ik weet wel waar ik over praat trouwens, niet dat iedereen nu in ene begint te gillen dat ik zo maar wat uit mijn nek aan het zwetsen ben :P

Om je huid directe kalmering te bieden heb ik nog wel een oud maar doeltreffend grootmoeders receptje voor je, dat mij enorm geholpen heeft toen ik geveld werd door een bacteriële infectie (dermatitis) die enorm pijn deed en jeukte: zet een kop enorm sterke, zwarte thee, laat deze koud worden en doordrenk wattenschijfjes met de thee. Een kwartiertje op de aangetaste plekken laten liggen als een soort van gezichtsmasker, daarna voorzichtig je huid droogdeppen en de DDML smeren.
Je kunt/mag ook de thee als vervanger gebruiken van stap 2, maar 1-2 x per dag zo'n "masker" is ook voldoende. Let er wel op dat je het niet afspoelt! Het is geen wondermiddel, maar binnen 1 a 2 weken zou je door dit te proberen toch duidelijk resultaat moeten merken. Zo niet, dan ben ik bang dat je huid toch niet geschikt is voor Clinique.

Ik heb niet echt mee-eters (ja een enkel op mijn kin), maar echt puisten, rood, opgezwollen... het isnog nietbeter geworden, dus ik ga maareven stap 2 overslaan....
Ik heb huidstype 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:45

Majo schreef:
Yv_ schreef:
Hoelang zijn jullie nu bezig met het 3-stappenplan en hoelang duurde het voordat de puistjes weg waren? Via google kom ik namelijk op heeeeel veel negatieve verhalen. Allemaal de eerste week onwijs happy, maar erna slechte recencies! Ik gebruik het nu sinds zaterdag (zie post hierboven) en er zijn geen nieuwe puistjes meer bijgekomen, de kleine witte bobbeltjes langs mijn haarlijn zijn allemaal weg, maar de rode opengekrabbelde gaan niet sneller weg ofzo? Wel is mijn huid babyzacht :).
Ik gebruik het nu een maand :j Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua huid niet veel verbetering zie. MAAR! Ik heb al een maand geen nieuwe pukkels gehad! En geloof me, dat is voor mij echt uniek! De rode vlekken op mijn kin zijn niet minder, maar ook niks nieuws. Dus ik hou stug vol!

Bij mij was het de 1e week ooktop, merkte echt verschil! Maar nu (3 weken later) niks... gewoon nog veel puisten. :(

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:57

Ff lezen, ik heb het al een maand. Je kunt ook geen wonderen verwachten binnen 3 weken denk ik. Je zult het echt een paar maanden de tijd moeten geven.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:59

Nou, kom net bij Mooi vandaan en heb inderdaad het proefspulletje voor huidtype 1 meegekregen. Heb ik ook meteen weer wat meer van dat Dramaspul :D.
Ben benieuwd of met die toner de droogte weggaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:05

Ja, ikgeef het ook zeker wel de tijd ,maar dalijk kan mijn huid er niet tegen... zit dus nogal in eendillema :))
Nouja, maar gewoon doorsmeren en af en toe scrubben...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:37

Jorine_Falco schreef:
Ja, ikgeef het ook zeker wel de tijd ,maar dalijk kan mijn huid er niet tegen... zit dus nogal in eendillema :))
Nouja, maar gewoon doorsmeren en af en toe scrubben...

Probeer eerst eens stap 2 weg te laten, die is het agressiefste van alles. Gaat het dan al snel beter, kun je stap 2 vervangen door de milde lotion zonder alcohol. Type 3 is ook best wel heavy hoor ;)

Ik zou niet te snel opgeven als ik jou was iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:01

Oké, laat ik vanaf nu stap 2 weg... :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:05

Ik zit nu ook bijna aan een week en merk inderdaad ook dat er weer puistjes doorheen komen. Gelukkig blijven die klein en oppervlakkig en heb ik bij die niet de neiging om ze open te krabbelen. Blijf het dus voorlopig gewoon gebruiken, ivm met de anti-blemish dagcreme. Heb wel stap 2 vervangen voor de lotion voor huidtype 1, de droge plekken zijn gelukkig weg, alleen nog eentje bij mijn lip.

Ik heb ook 1 dagje stap 2 weggelaten, maar ik merkte dat dan stap 3 niet zo lekker introk en dat mijn huid stukken minder zacht aanvoelde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:06

Bij mij is het nu echt hobbelig, ook echt mee-eters zitten erop en flinke ook.. Zo erg heb ik het nog nooit gehad :n

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:09

Anders moet je ff een tea tree scrubcreme halen, dat verwijdert mee-eters als de beste :j! Je hebt 'm van de kruidvat, kost iets van 2 euro... Ook van The Body Shop, die vind ik zelf helemaal geweldig en ook véél fijner in gebruik én een lekkerder geurtje (met mint ook), maar is wel duurder.

Edit: Heb je wel het stappenplan voor het juiste huidtype? Als je voor het verkeerde huidtype hebt, is het natuurlijk zowiezo vragen om problemen...?

Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen naar een foto? Ben ik wel benieuwd naar namelijk... Per PB? Misschien zelfs een voor/tijdens en nu-foto? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:10

Ik heb nu ook garnier 3-1, werkt ook niet echt (nouja misschien was het anders nog meer geweest maar oké). ga nu even mn make-up eraf halen, en scrubben... :)
woeeeps, zie dat je ng een edit hebt gedaan. Ik zal een foto voor je maken, is niet onbeleefd hoor, vindt het juist fijn dat je geintresseerd bent in mijn probleem :)).
Ik heb de test gedaan en heb alles op de T-zone. Voorhoofd, kin... nooit wat op mn wangen etc. En dta is huidtype 3, dus dat klopt wel :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-10 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:12

Garnier vind ik zelf écht troep... Zelfde als dat Pure Zone van L'oreal. Droogde bij mij mijn huid heel erg uit en had zelfs nog meer pukkels dan normaal... Terwijl een vriendin van mij juist weer zweert bij dat 3-in1 van Garnier :?..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:12

Denk dat het heel erg aan je huid ligt ja... :j