En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:18

Denk niet dat de H.A. de neuroloog erop aanspreekt.De H.A. word niet goed van die artsen.
De H.A. zal de uitslagen ook wel krijgen.
Epilepsie geloof ik niet dat hij heeft.
We zullen zien,even afwachten nog.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:20

Weet je al wanneer je de uitslag krijgt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:24

Nee helaas duurt dat nog effe.
Eerst moet de MRI scan nog gemaakt worden.Die afspraak krijgen we per post.Als die scan gemaakt is moeten we afspraak maken bij neuroloog en horen we de uitslagen van scan en EEG pas.Ik had graag de uitslag al willen weten v.d. EEG.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:58

Pff..wat duurt het allemaal lang zeg..
Voor mijn gevoel zou hij allang een behandeling in moeten zijn gegaan. Balen dat ze er niet wat snelheid achter zetten.
Hoe gaat t nu met hem?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 16:25

Het gaat redelijk goed met hem.Hij is vandaag weer begonnen met werken.Kijken hoe dat gegaan is,hoor ik vanavond wel van hem.Ben blij dat de H.A. het zeer serieus neemt.
Stel ze zouden nix vinden in de hersens,wil ik dat hij naar de Cardioloog gestuurd word.Die steken op de borst moeten toch ook ergens vandaan komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:37

Hij had afgelopen nacht weer steken op de borst en werd maar 1 keer wakker.Voor hij in slaap viel kreeg hij die steken,om 3uur in de nacht werd hij gewoon wakker.Ik heb nog steeds het vermoeden dat er met zijn hart ook iets niet goed is.
Verder is hij nog wel moe.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:45

Ik hoop voor jullie dat er snel bericht komt dat er een MRI scan gemaakt kan worden en dat duidelijk wordt wat er nu aan de hand is.
Sterkte!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:36

Maar die steken gaan niet gepaard met andere klachten, of wel?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:38

Ik hoop voor jullie dat je zo snel mogelijk weet wat er aan de hand is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 22:51

Die steken gaan idd. niet gepaard met andere klachten,ja alleen moeheid die blijft.Maar die moeheid kán van het slechtere slapen komen.
Wat ik zelf denk is dat hij die nacht iets aan zijn hart kreeg,en dat zijn hersens hem daarom uitschakelde om meer schade te voorkomen.Want dat doen de hersens als er meer schade kan ontstaan ergens in het lichaam.
Hij heeft al eerder iets gehad wat heel veel leek op een hart infarct.Gebeurde ook snachts,hij zweette heel erg,was misselijk en zijn linkerarm was "verlamd".Ook pijn op de borst toen met steken die uitstraalde naar zijn schouder,nek en arm.Dat was toen eenmalig,dus er is nooit naar gekeken.Dat is een paar jaar geleden gebeurt.Maar volgens mij moeten ze dat dan nu nog zien op een hartfilmpje toch,zoiets als bindweefsel.
Ow ja,de H.A. zei ook al dat ze het bloed op weinig onderzocht hadden.Het blijft tot op heden allemaal een raadsel,maar dat er iets niet goed is,daar twijfel ik niet aan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:56

Een hartfilmpje meet eigenlijk alleen de manier waarop je hart samentrekt. Het is geen "echt filmpje" maar een soort grafief waarin de samentrekkingen van je hart weergegeven staan. Maar daar kunnen ze ook een heleboel uithalen :) Heb het zelf ooit gehad omdat ik een (vrij onschuldige) hartruis heb.

Oei, als hij al eerder symptomen die op een hartinfarct wijzen gehad heeft is het extra fijn dat er nu zo goed naar gekeken gaat worden.

Ga je nog een klacht indienen over het ziekenhuis of niet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 23:03

Ik weet niet of het zin heeft om het ziekenhuis aan te klagen.
We wachten eerst maar de resultaten af,wat eruit komt,dan kunnen we alsnog een klacht indienen.
Als het een ernstige medische misser is zal ik zekers een klacht indienen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:09

Hoeft niet zozeer meteen aanklagen te zijn (ben bang dat dat je een hoop geld en tijd gaat kosten wanneer je in je eentje bent) maar een algemene klacht indienen. Geloof dat ziekenhuizen daar wel instanties voor hebben, weet alleen niet precies hoe het zit. Dit is nog geen medische misser maar dat had het zomaar kunnen zijn (omdat zij ervan overtuigd waren dat het drugsgebruik was)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:10

Wat een narigheid je zal je kind maar zo vinden...
En word vaak gezegd dat je te jong bent om zoiets te hebben, heb zelf op mijn 23 een tia gehad mijn schoonzuster heeft meteen de huisarts gebeld kon volgens hem niet was te jong, mooi niet dus gelukkig geen blijvende schade aan overgehouden.
Mijn man heeft met 29 jaar een hartinfarct gehad, was met de auto bezig voelde zich ook helemaal niet lekker zweten druk op de borstkast pijn in zijn arm, hij zei valt wel mee rij wel zelf even langs de huisarts, die belde na een kwartier op dat ik met spoed naar het ziekenhuis moest rijden dat mijn man al met de ambulance bij hem opgehaald was.
Dus wat de artsen zeggen over de leeftijd dat je er te jong voor bent gaat niet helemaal op.
Wens jullie sterkte, en hoop dat het niets ernstigs is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:28

Zelf denk ik dat de vraag: is er epelepsie in de familie niet hoeft te betekenen dat ze iets gezien hebben hoor.

Die vraag is ons ook gesteld voor mijn broertje die absoluut geen enkel verband heeft met epelepsie en ook niks op de EEG te zien was.

Mijn broertje is een hartpatient en heeft meerdere uitgebreide onderzoeken ondergaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 11:07

Mijn H.A. zei dus ook dat ze dan iets gezien moeten hebben.
Ik heb in dat ziekenhuis ook ooit een EEG laten maken en mijn dochter ook,maar toen werd er bij ons beide nix gevraagd over epilepsie.Dus een standaard vraag is het dan niet.
Maar wat heeft een EEG met een hart patient te maken?kunnen ze uit een EEG ook dingen halen die verband houden met het hart?
Gaat het verder goed met je broertje?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:20

Misschien dat ze de zuurstoftoevoer naar de hersenen kunnen bekijken?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:56

Ja dat zou miss.kunnen.
We hebben de afspraak al binnen voor de MRI scan,zaterdag de 20ste febr.al.Lekker vroeg,om 10 voor 9 word de scan gemaakt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:20

Ah, fijn dat jullie een dag hebben! Heb je in elk geval iets om je op te richten :)
Hoe is het werken van je zoon gegaan?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:09

gohya schreef:
.
Maar wat heeft een EEG met een hart patient te maken?kunnen ze uit een EEG ook dingen halen die verband houden met het hart?

Stel je hebt een hartaanval(letje) gehad. Dan komt er uiteindelijk wat littekenweefsel. Daardoor zal het hart wat anders samentrekken dan normaal en dat zie je op de ECG (electrocardiogram)terug; de gemeten stroompjes vanuit de sinusknoop verplaatst zich op een iets andere manier door het hart.
Een EEG (electroencefalogram) meet de electrische activiteit in de hersenen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je daarmee littekens in het hart kan herkennen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:19

gohya schreef:
Ja dat zou miss.kunnen.
We hebben de afspraak al binnen voor de MRI scan,zaterdag de 20ste febr.al.Lekker vroeg,om 10 voor 9 word de scan gemaakt.

Heb je ook gelijk een afspraak gemaakt voor de uitslag?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 21:15

"Heino" het werken ging hem wel goed af,hij deed wel heel rustig aan.Hij voelt zich nog wel moe,mja dat kan komen doordat hij elke nacht wakker word.

"beantsje"
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze iets zien op een EEG wat betreft het hart.Maar zeker weten doe ik dus niet.

"yvonnedv"
Ik moet morgen door bellen aan de poli neurologie wanneer we de afspraak v.d. MRI scan hebben.Ik denk dat ze dan gelijk een afspraak maken voor de uitslagen bij de neuroloog.Dat hoop ik tenminste wel.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:17

Overigens zonder te bagatelliseren;
Kan het zijn dat hij door de angst 's nachts gaat hyperventileren en daardoor steken op zijn borst krijgt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 21:36

Hyperventilatie heeft hij niet,ik ken dat.
Hij slaapt gewoon normaal in maar word elke nacht gewoon wakker,ook zonder steken op de borst.Hij slaapt geen enkele nacht aan een stuk door.
Zijn angst is nu grotendeels weg,daar word hij niet wakker door.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:15

gohya schreef:
Mijn H.A. zei dus ook dat ze dan iets gezien moeten hebben.
Ik heb in dat ziekenhuis ook ooit een EEG laten maken en mijn dochter ook,maar toen werd er bij ons beide nix gevraagd over epilepsie.Dus een standaard vraag is het dan niet.
Gaat het verder goed met je broertje?

In principe weinig.
Maar door het geen wat mijn broertje heeft word hij standaart voor grote ingrepen enz.. helemaal binnenste buiten gekeerd.
Op dit moment gaat het goed, alleen krijgen we binnenkort weer een openhartoperatie voor de boeg.
Dus nog wel weer een spannende tijd tegemoed.

Op zich zal het misschien geen standaart vraag zijn.
Maar het hoeft ook niet te betekenen dat ze wat gezien hebben.
Zoiezo word zoiets niet echt bekeken tijdens het maken, maar achteraf!!

Wel veel sterkte!
Ik hoop voor jullie dat jullie er snel achter komen wat het is, zodat je weet hoe je moet handelen en dat het wat gerust steld.