Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 20:13

pharagirlke schreef:
"paranormale gave" wordt gebruikt door mensen die zich speciaal willen voelen.... :+
In feite kan iedereen het mits hij of zij er open voor (wil) staan. Zeker reiki, aanvoelen, magnetiseren enz zijn allemaal relatief eenvoudig aan te leren.

ook geesten en aura's en zo zien ? tog ?

Ayasha
Blogger

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:15

Jep, aura's kan je ook leren.. Geesten zien is vnl er voor open staan. :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 20:16

pharagirlke schreef:
Jep, aura's kan je ook leren.. Geesten zien is vnl er voor open staan.

haha Oke dan weet ik dat ook weer :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:30

ik ben niet echt begaaft ofzo
maar door het het gepest op de basisschool heb ik net als mijn moeder een heel erg
sterk derde oog, we voelen allebei alles heel erg aan, als er iets mis is, ik weet dan nog niet wat of met wie
maar dan krijg ik een heel zenuwachtig gevoel in mijn onderbuik.
en ik heb heel snel dingen door hebben, mensen kunnen een vrolijk gezicht, maar als de ogen diep van binnen triest staan, zie ik dat vaak meteen.
en ik heb door als mensen liegen, sneaky doen noem maar op.
sterke intuïtie denk ik :+

veder heb ik soms voorspellende dromen, maar die laten niks bijzonders zijn eigenlijk :P :7

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:40

Olster4ever schreef:
ik ben niet echt begaaft ofzo
maar door het het gepest op de basisschool heb ik net als mijn moeder een heel erg
sterk derde oog, we voelen allebei alles heel erg aan, als er iets mis is, ik weet dan nog niet wat of met wie
maar dan krijg ik een heel zenuwachtig gevoel in mijn onderbuik.
en ik heb heel snel dingen door hebben, mensen kunnen een vrolijk gezicht, maar als de ogen diep van binnen triest staan, zie ik dat vaak meteen.
en ik heb door als mensen liegen, sneaky doen noem maar op.
sterke intuïtie denk ik :+

veder heb ik soms voorspellende dromen, maar die laten niks bijzonders zijn eigenlijk :P :7

Ik haat pesten :(:)
Lijkt me best wel handig als je weet wanneer mensen liegen eigenlijk :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:42

Pesten is vreselijk.. :x

Ben zelf jaren gepest en wens het een ander nooit niet toe.. :(:)

Salsalaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:22

eenitraM schreef:
Ik zou het even uitleggen wat ik heb en dan voel.

Ik ben nooit een knuffelkind geweest. Vond het vervelend als mensen aan me zitten. Vroeger dacht ik kleuren te zien om mensen heen. Nu geef ik dagen en getallen en personen kleur.

Dinsdag is bij mij geel. Woensdag rood en donderdag ook. Mijn broertje is blauw maar mijn halfzusje weer geel. Mijn vriendje rood en het getal 13 is momenteel ook rood. Ik spoor niet :+

Mijn moeder merkte dat ik altijd koude handen had. Onbewust heeft mijn moeder me een keer gedwongen haar hoofs vast te houden. Ze had hele erge micrane. Ik voel het dan via mijn koude handen naar boven stromen. In de gewrichten bij mijn handen gaat het steken. Dan stroom het naar verder naar boven en dan gaat het zeer doen in de ellebogen. Heb 2 keer geloof ik meegemaakt bij spierpijn in haar rug dat ik het ineens kreeg!!!!! Heel apart. Maar altijd als ik koude handen heb moet ik even iemand vastpakken met "goede" energie zodat ik weer een beter humeur krijg en warme handen.

Wauw ik heb precies het zelfde, dat met kleuren om mensen zien enzo. Ik vind het ook niet fijn als mensen mij aanraken. En ook koude handen altijd.
Maar heb nooit de link gelegd dat dat zoiets zou kunnen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:34

als je enkel koude handen hebt kan het gewoon zijn dat je een minder goede bloedstroom hebt... Ik heb ook altijd koude handen en houd er ook niet van als mensen me aan raken maar dat heeft niets met een gave of whatever te maken :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:38

pharagirlke schreef:
intuitie is een soort "vanuit je gevoel weten". :)

Bv iemand die je spontaan niet vertrouwd ook al is daar geen reden voor... Da's intuïtie. :)

Ja, maar paarden aanvoelen dan niet bijv? Ik voel ook dieren aan, kan goed met ze werken etc. maar is dat niet gewoon hoe je je gedraag tegenover hen? En dan gewoon aangeboren en blijkbaar beter ontwikkelt dan bij sommige anderen.

Koude handen heb ik ook vaak, dat is gewoon een slechte doorbloeding. Net als koude voeten. Kan er ook op duiden dat je (op dat moment) iets teveel in je hoofd bezig bent (piekeren/denken). ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:43

Paarden aanvoelen en echt met ze kunnen communiceren is nog wat anders.. Hoewel het ene wel uit het andere voortvloeit... Veel "gaven" komen uit intuïtie en hoe je het ook draait of keert: er is niets "para"normaal aan.. Het is gewoon normaal maar niet iedereen wil het ontwikkelen of steekt er tijd in om het te ontwikkelen. :) Vaak wordt het bij jonge kinderen meteen de kop ingedrukt door ouders die niet geloven en als je het eenmaal enorm onderdrukt hebt wordt het erg moeilijk om het nog boven te halen op je 16e of zelfs later.... Net als wanneer je een gevoel zo lang onderdrukt, dat komt ook niet van de ene dag op de andere terug.

Of mensen die het als veel te speciaal zien en denken dat zij het nooit zullen kunnen... Mind over matter. Als je denkt dat het niet kan, dan kan het ook niet, maar in feite zijn heel veel dingen van "gaves" gewoon mensen die in zichzelf geloven en het ontwikkeld hebben. De ene wat sterker dan de andere .... Ik vergelijk het altijd met een sport of met tekenen bv.... Iedereen kán het... Iedereen kan leuke dingen leren tekenen, iedereen kan leren paardrijden... Hier en daar zijn mensen die er wat meer aanleg voor hebben..... Maar hoe je het ook draait of keert, iedereen kan het.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:46

Ik vind dat het woord 'gave' veel te vaak gebruikt wordt, alsof het iets speciaals is. Zo van 'kijk mij, ik heb een gave'. Vind wat negatiefs aan het woord zitten...

En ik denk dat als je iets wilt het ook kan, dat klopt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:47

Ik denk dat mensen te veel maken van het woord "gave". Iemand die enorm goed kan tekenen (zoals jij fiffill als ik het me goed herinner) heeft ook een gave.... Een gave om te tekenen. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:57

Ja, maar doordat mensen er zoveel van maken krijgt het iets negatiefs vind ik. Of iets té bijzonders.
En tekenen doe ik ook al mijn hele leven, dus voor mij is het zoiets automatisch dat ik het ook lastig vind aan anderen uit te leggen hoe ze moeten tekenen.. zelfde met fotografie. Maar ik ben het er mee eens dat iedereen het kan leren, alleen de een heeft er misschien meer aanleg voor dan de ander. Meer oog en gevoel ervoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:07

Dat is vaak voor mensen die bezig zijn met het "paranormale" ook zo fiffill.

En ja, er wordt te veel van gemaakt, vaak net door mensen die er eigenlijk vrij weinig van af weten/nog niet ver ontwikkelt zijn en dus vrij "beperkt" in hun kunnen... Net zoals een jonge ruiter meer van zichzelf maakt als iemand van 40 terwijl die van 40 meer recht van spreken heeft. :) (Sprak een 19-jarige :') )

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 10:39

pharagirlke schreef:
Paarden aanvoelen en echt met ze kunnen communiceren is nog wat anders.. Hoewel het ene wel uit het andere voortvloeit... Veel "gaven" komen uit intuïtie en hoe je het ook draait of keert: er is niets "para"normaal aan.. Het is gewoon normaal maar niet iedereen wil het ontwikkelen of steekt er tijd in om het te ontwikkelen. :) Vaak wordt het bij jonge kinderen meteen de kop ingedrukt door ouders die niet geloven en als je het eenmaal enorm onderdrukt hebt wordt het erg moeilijk om het nog boven te halen op je 16e of zelfs later.... Net als wanneer je een gevoel zo lang onderdrukt, dat komt ook niet van de ene dag op de andere terug.

Of mensen die het als veel te speciaal zien en denken dat zij het nooit zullen kunnen... Mind over matter. Als je denkt dat het niet kan, dan kan het ook niet, maar in feite zijn heel veel dingen van "gaves" gewoon mensen die in zichzelf geloven en het ontwikkeld hebben. De ene wat sterker dan de andere .... Ik vergelijk het altijd met een sport of met tekenen bv.... Iedereen kán het... Iedereen kan leuke dingen leren tekenen, iedereen kan leren paardrijden... Hier en daar zijn mensen die er wat meer aanleg voor hebben..... Maar hoe je het ook draait of keert, iedereen kan het.

Nou ik heb het een keer uitgelegt aan mijn vriendin van de manege..
Dus zij proberen en proberen maar het lukte alsmaar niet :n
Ze wou het zo graag al vanaf haat 7e las ze er boeken over en hoe het moest, nooit gelukt :n

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:06

ìk heb het wel vaak dan lig ik in bed en dan voelt het alsof ik naar beneden val, aan het springen ben of idd zweef een soort van. echt heel eng. ook heb ik het veel met paarden. moeilijke paarden stap ik op en gaat nooit fout lopen als een trein. zo ook probleempaarden enz. paarden zadelmak maken enz. is dan ook nooit een probleem voor mij. ben ook nog maar 1 x in heel mn leven van een paard gevallen. Had het pas nog na het lezen van dit topic. een meisje op msn vertelde me dat er een vriendin naast haar zat en die problemen heeft met haar paard. ik vragen gesteld zoals wat is je probleem wat voor voer enz. ik wist precies te vertellen wat de pony deed. zo raar maar ook best bijzonder even later nog zoiets. of ik het een gave kan noemen weet ik niet. vertellen jullie mij dat is :o

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:21

Zelf ontspannen en 'onbevooroordeeld' op een paard afstappen of gaan zitten, kan al een wereld van verschil maken. Zo is er op de manege een paard dat altijd zijn oren naar achter doet en gevaarlijk kijkt (maar niet verder gaat dan dat) als je binnen een halve meter komt. Als je hem rustig benadert en even een momentje geeft om te accepteren dat je zijn persoonlijke ruimte gaat betreden, is er niet aan de hand, dan kan hij soms zelfs heel knuffelig worden. Kom je echter op hem af met een houding als 'Ik zal jou wel even aanpakken' of 'Help, wat ben jij eng', dan zullen die oren naar achter blijven en ontspant hij niet.

Een ander paard kan het soms presteren om geen stap te zetten als er iemand met sporen en heftig zweepgebruik op stapt, ook weer vanaf het opstappen (of zelfs al opzadelen) met een 'ik zal wel even laten zien hoe het moet'-houding, terwijl datzelfde paard makkelijk zonder sporen (en weinig tot geen zweepgebruik) gereden kan worden.

En ja, bij beide voorbeelden ben ik een van de mensen die wel mogen knuffelen en die zonder sporen rijden, maar een gave noem ik het niet. Voor mij is het meer de manier van benaderen en die heb je volledig in de hand. Het viel me vroeger ook altijd op, dat de 'enge' en 'gevaarlijke' pony's en paarden een stuk minder ongewenst gedrag vertoonden als er iemand op klom die de reputatie niet kende of zich er gewoon niets van aan trok.

Edit: tikfout.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:23

Xfeno01X schreef:
Nou ik heb het een keer uitgelegt aan mijn vriendin van de manege..
Dus zij proberen en proberen maar het lukte alsmaar niet :n
Ze wou het zo graag al vanaf haat 7e las ze er boeken over en hoe het moest, nooit gelukt :n

Je moet ook weer niet te hard gaan proberen want dan maak je jezelf gek := Het gewoon op je af laten komen. :) Veel mensen doen het onbewust al maar willen dan graag "meer" en dan klapt het dicht.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:28

ik kan iets heel gaafs:
Het ene moment heb ik eten op mijn bord, en ineens is het weg! 8-)

okee flauw, Maar wel gaaf dat jullie dat allemaal kunnen. Ik ben zo'n typetje die het eerst moet zien voordat ze het echt geloofd! Dus ik ben benieuwd ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:30

En dat moet je uiten met zo'n kinderachtige reactie? :+

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:06

Femkuh schreef:
Jij communiceert via thelepatie, ofniet? (via gedachten) zelf wil ik het ook gaan leren, maar heb momenteel nog geen tijd kunnen nemen om een cursus te volgen. In princiepe kan iedereen het, je moet er voor open staan en die 'spier' weer sterker maken. (het communiceren met álle dieren dan ;) niet alleen maar paarden)

Is daar serieus een (goede) cursus voor? :?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:13

Horsy_Lover schreef:
Femkuh schreef:
Jij communiceert via thelepatie, ofniet? (via gedachten) zelf wil ik het ook gaan leren, maar heb momenteel nog geen tijd kunnen nemen om een cursus te volgen. In princiepe kan iedereen het, je moet er voor open staan en die 'spier' weer sterker maken. (het communiceren met álle dieren dan ;) niet alleen maar paarden)

Is daar serieus een (goede) cursus voor? :?

Weet ik niet , ik heb het mezelf nooit aangeleert maar kreeg ineens gedachten (vage beelden) door toen ik eraan dacht hoe dat meisje in de les daarvoor van m af viel..
100% pijn in de mond door het trekken :(
Later heb ik me er meer op gericht en doe ik het vaker met paarden met problemen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:21

Er zijn cursussen voor maar die moet je goed zoeken :=

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:26

Wat een bijzonder topic...
Ik heb zelf geen gave, maar wel bij mensen geweest die dat hadden en mij energie gaven.
Hoop ooiit weer die mensen tegen te komen...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:34

Verbazend dit topic (voor een scepticus als mezelf ;)). Over wat voor soort communicatie met paarden wordt hier gepraat? Een soort gesprek (als onder mensen) met het dier dat voor je staat?