[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:12

Waarbij kinkhoest inmiddels al weer een veel voorkomende ziekte is..
Daarbij de A-griep en de Hongkong griep die jaren geleden voor veel slachtoffers zorgde zit in het reguliere vaccin en daar laat men kinderen ook niet tegen enten..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:20

Echwel schreef:
Waarbij kinkhoest inmiddels al weer een veel voorkomende ziekte is..
Daarbij de A-griep en de Hongkong griep die jaren geleden voor veel slachtoffers zorgde zit in het reguliere vaccin en daar laat men kinderen ook niet tegen enten..

Ja? En? Dus? Dat is een redenering die alleen maar kan leiden tot volstrekte passiviteit... ik denk dat je de inenting moet beoordelen op dat waar de inenting om gaat: de nadelen en risico's van de griepprik (als risico) vs nadelen en risico's van geen griepprik.
DIE dingen moet je afwegen, die zijn relevant. Maar gek genoeg worden die dingen maar zelden bij elkaar genoemd.

(Wat ik echt nog steeds niet snap, en ik ben heel benieuwd naar hoe mensen dat zien, is dat men zich blijkbaar enorm druk kan maken over de vermeende langetermijngevolgen van een prik, en vervolgens schouderophalend over een longontsteking heen stapt. Waarom is dat ene nou zo erg, en dat andere niet?
En als je bang bent voor ontwikkelingsproblemen, waarom dan alleen maar de problemen die voortkomen uit de inenting, maar niet uit het zuurstoftekort dat baby's kunnen krijgen als gevolg van de griep?)

GeeskeP

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:24

Zijn er al mensen die hun baby/peuter hebben laten inenten?
Mijn zoontje van 8 maanden mag morgen, maar ik twijfel nog steeds...

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:25

Wij gaan onze twee kinderen vandaag in laten enten. De jongsteis in september een jaar geworden en de oudste is 2,5.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:30

Shadow0 schreef:
oOoKellyoOo schreef:
En waarom dan zo'n ophef, er is ook nog de Q koorts die wel heftiger is , maar daar hoor je niks over.
Maar goed schijnbaar mag ik me niet uitspreken...

Misschien gaat het om de manier waarop je je uitspreekt? Dat quasi-zielige gemaar ('maar daar hoor je niks over', 'maar een harde waarheid mag niet gezegd worden', 'maar schijnbaar...', 'maar dit') is vreselijk irritant om te lezen en bevat 0,0 zinnige informatie.
Probeer het eens met echte, redelijke argumenten onderbouwd met betrouwbare feiten, en je zult zien dat je je wel mag uitspreken.

probeer jij ook eens met goede argumenten te komen waarom de spuit wel goed is.!!!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:34

sammy de goede argumenten zijn al vaak genoemd, en ook verwezen naar de sites, die jij alleen niet wilt lezen.

jij leest liever alleen de spraakmakende sites, en bazeert daarop je keuze, wat overgens helemaal prima is joun keus en dat is je goed recht.
ik zou zelf alleen de keus niet maken op zulke sites, als ik wil kan ik NU zo`n site online zetten met allemaal onwaarheden, bangmakerij enz. en dat gaan mensen dan als raadgever gebruiken. slechte zaak dus. in mijn ogen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:54

Fitzroy schreef:
Nou, volgens mij is het inmiddels wel zo dat er kinderen zijn overleden aan de griep maar niet aan de vaccinatie. ;)

@Lindy: het is geen gewone griep, daar overlijden nl. geen gezonde jonge kinderen aan :+

Aaan de MG zijn ook nog geen "gezonde"kinderen overleden.
De kinderen die aan de MG zijn overleden, leden al aan een andere kwaal aldus diverse media.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:57

Ik heb het niet over de griepprik van nu, maar wel over het feit dat je dus vanaf nu ieder jaar kinderen moet inenten tegen welke griep dan ook.
Op die manier bouwen kinderen nooit meer weerstand op en kweken we een generatie die bij het minste of geringste ziek is.
Juist het doorstaan van griep is voor kinderen een manier om anti-stoffen op te bouwen waar is het eind als kinderen helemaal nooit meer ziek mogen worden.
Om hoeveel kinderen gaat het per jaar wat betreft zuurstof tekort? Ik zit al jaren tussen de kleine kinderen van mezelf van vrienden en oppaskindjes en heb wat jij zegt nooit meegemaakt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:04

Echwel schreef:
Ik heb het niet over de griepprik van nu, maar wel over het feit dat je dus vanaf nu ieder jaar kinderen moet inenten tegen welke griep dan ook.

Maar dat is dus niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:12

janderegelaa schreef:
Normaal gesproken werkt een griepvaccin na 10 tot 14 dagen, behalve dit vaccin, dat moet nog een keer. Dus de eerste 3 tot 4 weken kan je nog gewoon ziek worden. Het enige voordeel dat je dan misschien hebt is dat het iets milder kan verlopen.

Niet waar, het is geen kwestie van niet werken en daarom nog een keer moeten. Het is gewoon een kwestie van geen 100% garantie geven op de MexGriep niet meer kunnen krijgen. Na de eerste enting ben je 40% beschermd (lees: 60% kans de griep wel te krijgen als mensen in je omgeving de MexGriep hebben), na de tweede 70% (lees: al veel minder kans de griep nog te krijgen). Het is niet zo dat je er twee moet omdat één überhaupt niet werkt, en het is ook niet zo dat je na twee prikken niet meer ziek kunt worden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:13

Iedere ziekte heeft nadelen iedere prik heeft nadelen echter een griep doormaken om weerstand heirtegen op te bouwen is veel minder erg dan bv polio doormaken om weerstand te krijgen.
Ik ben van een generatie die gewoon de bof en de mazelen heeft gehad als kind, gelukkig er goed doorheen gekomen, echter daar is nu ook een vaccin tegen en zijn kinderen niet meer ziek maar dat zijn ergere virussen dan een griepvirus, mijn vraag is gewoon hoe ver ga je met inenten bij gezonde kinderen en daarbij in ogenschouw genomen dt de griepprik ieder jaar wordt gegeven en de overige entingen slechts een paar keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:18

Echwel, volgens mij gaat het bij de enting tegen de MexGriep ook niet echt om het feit dat 'ie zo gevaarlijk is of niet. Ja, voor risicogroepen misschien wel, maar gezonde mensen zullen 'm vrijwel altijd gewoon uit kunnen zieken. Het gaat volgens mij ook niet om of kinderen wel of niet ziek mogen worden. Want kinderen mogen best 'ns een griep doormaken.

Het gaat volgens mij wél om het aantal ziektegevallen en de mate waarin de MexGriep besmettelijk is. Door te enten dam je zo'n griep in en hoeft niet op den duur de halve wereld ziek thuis te gaan zitten. Lees: kinderen kunnen met een gerust hart naar school, minder negatieve gevolgen voor het bedrijfsleven, etc etc.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:23

Ik hoef me gelukkig niet te laten enten.
Probeer wel iets gezonder te leven voor het geval dat....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:25

Dat is precies wat ik bedoel Nouks het heeft meer met andere zaken te maken dan het feit dat men niet wil dat de bevolking ziek wordt.
Volgend jaar is het een epidemie ipv een pandemie en hoor je niemand er meer over, krijg iedereen de MG en bouwt men weerstand op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:27

Echwel, het heeft wel degelijk te maken met het feit dat men niet wil dat de bevolking ziek wordt. Echter is er een verschil in drijfveren, ouders gunnen hun kind de MexGriep niet, de overheid wil dat de economie blijft draaien.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:28

Nouks schreef:
janderegelaa schreef:
Normaal gesproken werkt een griepvaccin na 10 tot 14 dagen, behalve dit vaccin, dat moet nog een keer. Dus de eerste 3 tot 4 weken kan je nog gewoon ziek worden. Het enige voordeel dat je dan misschien hebt is dat het iets milder kan verlopen.

Niet waar, het is geen kwestie van niet werken en daarom nog een keer moeten. Het is gewoon een kwestie van geen 100% garantie geven op de MexGriep niet meer kunnen krijgen. Na de eerste enting ben je 40% beschermd (lees: 60% kans de griep wel te krijgen als mensen in je omgeving de MexGriep hebben), na de tweede 70% (lees: al veel minder kans de griep nog te krijgen). Het is niet zo dat je er twee moet omdat één überhaupt niet werkt, en het is ook niet zo dat je na twee prikken niet meer ziek kunt worden.

Bij de testen is gebleken dat na 1 enting niet aan het wettelijk vereiste aantal antistoffen werd voldaan. Met andere woorden: hij werkt onvoldoende. Daarom moet je nog een keer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:30

Ik had begrepen dat door het vaccin op te delen in 2 je veel minder kans had op bijwerkingen. (stond volgens mij in het foldertje bij de apotheek).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:30

Toch kun je als ouder niet voorkomen dat ze hem ooit gaan krijgen is het dit jaar niet dan wel volgend jaar omdat er volgend jaar niet massaal tegen wordt geent.
Heel het leven bestaat uit risico's en je kunt nooit voorkomen dat je kind ziek wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:37

janderegelaa schreef:
Bij de testen is gebleken dat na 1 enting niet aan het wettelijk vereiste aantal antistoffen werd voldaan. Met andere woorden: hij werkt onvoldoende. Daarom moet je nog een keer.

Dat is heel iets anders dan "de eerste werkt niet, daarom moet je nog een keer, dan pas werkt 'ie"... Even kort door de bocht jouw post waarop ik reageerde...

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:41

Dit hele topic is inmiddels wel een hele discussie geworden!!
En als je de onzin verhalen (van de voors en tegens) er tussenuit filtert, ook een heel interessant topic geworden om te lezen.
Ondanks dat ik de vaccinatie (na oproep) niet heb gehaald, vind ik het heel interessant om te lezen waarom mensen m wel gaan halen.
Ik hoop dan ook dat we met z'n allen er voor waken om een slot op dit topic te krijgen!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:12

Zou iemand die een inenting heeft gehad iemand alsnog niet kunnen besmetten? Door een "vieze" handdruk van iemand gekregen hem (vieze handdruk) doorgeven. Mijn zus zit in het ziekenhuis wezen. En zei dat je de virussen niet kunt ontlopen.
Ookal ent je je zelf in dan alsnog kun je virussen doorgeven.

En bovendien ben ik benieuwd of de regering het ook zal vermelden als iemand ondanks de inenting de MG krijgt
en overlijd. (zal wel in de doof pot worden gestopt )

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:18

claud1 schreef:
Zou iemand die een inenting heeft gehad iemand alsnog niet kunnen besmetten? Door een "vieze" handdruk van iemand gekregen hem (vieze handdruk) doorgeven. Mijn zus zit in het ziekenhuis wezen. En zei dat je de virussen niet kunt ontlopen.
Ookal ent je je zelf in dan alsnog kun je virussen doorgeven.

En bovendien ben ik benieuwd of de regering het ook zal vermelden als iemand ondanks de inenting de MG krijgt
en overlijd. (zal wel in de doof pot worden gestopt )

Beste claud, iemand die is ge-ent kan de MG nog steeds doorgeven. Ook kun je het nog steeds krijgen alleen in mildere vorm.
En waarom zal het wel in de doofpot worden gestopt als iemand overlijdt? Wat een onzin......
Als je nou even het hele topic leest en zeker de TS, dan kun je dit soort onzin opmerkingen dus achterwege laten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:49

janderegelaa schreef:

Jan, hetzelfde geldt voor de DKTP prikken... BMR prikken... Pneumokokken...
Pas na zoveel prikken is er een bepaald aantal toelaatbaar procent dekking, honderd procent zul je nooit krijgen.

Dus zo'n probleem om nogmaals te gaan is het toch niet?

Ik lees stilletjes mee, maar stoor me nog altijd aan het feit dat er geroepen word dat er geen gezonde mensen zijn overleden aan de MG, hoe vaak moet dat nog herhaald worden mensen??

@ Twiggy... je kunt nog zo vaak herhalen dat het meer over een ander zegt dan over jou, maar misschien kun je ook eens naar jezelf kijken. Je voelt je continue aangevallen, dat slaat nergens op!
Ik moest gewoon lachen om het feit dat jij met intelligente mensen spreekt over deze kwestie... En niet dat enkel de mensen die zich laten vaccineren intelligent zijn, totaal niet :n

Vaccineren is eigen keuze, dat heb ik al meer gezegd, het zal mij een zorg wezen of iemand nou wel vaccineerd of niet.
Dergelijke uitspraken als die van Sammy, de natuur gaat zijn gang maar en dood gaan we toch, vind ik wat ver gaan. Zeker als het om je spruitjes gaat. Wat een instelling! :n
Mag aannemen dat je ook niet naar de dokter gaat Sammy? En ook niet het RVP doorlopen met je kindjes?

Het leven kent geen garanties... nogmaals je kunt wel blijven hameren op de gevolgen op lange termijn, maar zoals Shadow zegt wat te denken van de gevolgen en complicaties van de MG? Ook niet mild toch?

Minister Klink heeft zich laten adviseren door de gezondheidsraad, zij vaccineren ook liever niet, maar er gaan meer mensen dood aan de MG dan aan het vaccin. Ze geven dus geen garantie dat je er geen bijwerkingen van hebt/krijgt, maar de schade is minder groot dan wanneer we niet vaccineren. Collateral damage... maar dat heb je ook bij het RVP.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:56

Kaja schreef:
janderegelaa schreef:

Jan, hetzelfde geldt voor de DKTP prikken... BMR prikken... Pneumokokken...
Pas na zoveel prikken is er een bepaald aantal toelaatbaar procent dekking, honderd procent zul je nooit krijgen.

Dus zo'n probleem om nogmaals te gaan is het toch niet?

Ik lees stilletjes mee, maar stoor me nog altijd aan het feit dat er geroepen word dat er geen gezonde mensen zijn overleden aan de MG, hoe vaak moet dat nog herhaald worden mensen??

@ Twiggy... je kunt nog zo vaak herhalen dat het meer over een ander zegt dan over jou, maar misschien kun je ook eens naar jezelf kijken. Je voelt je continue aangevallen, dat slaat nergens op!
Ik moest gewoon lachen om het feit dat jij met intelligente mensen spreekt over deze kwestie... En niet dat enkel de mensen die zich laten vaccineren intelligent zijn, totaal niet :n

Vaccineren is eigen keuze, dat heb ik al meer gezegd, het zal mij een zorg wezen of iemand nou wel vaccineerd of niet.
Dergelijke uitspraken als die van Sammy, de natuur gaat zijn gang maar en dood gaan we toch, vind ik wat ver gaan. Zeker als het om je spruitjes gaat. Wat een instelling! :n
Mag aannemen dat je ook niet naar de dokter gaat Sammy? En ook niet het RVP doorlopen met je kindjes?

Het leven kent geen garanties... nogmaals je kunt wel blijven hameren op de gevolgen op lange termijn, maar zoals Shadow zegt wat te denken van de gevolgen en complicaties van de MG? Ook niet mild toch?

Minister Klink heeft zich laten adviseren door de gezondheidsraad, zij vaccineren ook liever niet, maar er gaan meer mensen dood aan de MG dan aan het vaccin. Ze geven dus geen garantie dat je er geen bijwerkingen van hebt/krijgt, maar de schade is minder groot dan wanneer we niet vaccineren. Collateral damage... maar dat heb je ook bij het RVP.

Wat zijn de gevolgen en complicatie's van de MG dan? Ok, voor de risicogroep zijn die bekend. Maar voor gezonde mensen?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:58

Overigens wil ik wel even melden dat ik een aantal weken terug al gevaccineerd ben tegen MG, geen probleem!
Geen last, helemaal niets, mensen in mijn omgeving ook niet!

Mijn spruitje, ook gevaccineerd, is inmiddels al ruim de 24 uur voorbij na vaccinatie en tot nu toe gaat alles goed!
Zo vreselijk spannend!!! Maar alles gaat goed... Dus voor diegene die denken dat ik klakkeloos heb gevaccineerd, :n ook ik heb overal informatie vandaan gehaald en bewust gekozen voor vaccinatie... Alhoewel ik het wel heel erg spannend en moeilijk vond!
Ik heb het advies van de Gezondheidsraad opgevolgd, maar dat is me niet in de koude kleren gaan zitten.