Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echwel schreef:Waarbij kinkhoest inmiddels al weer een veel voorkomende ziekte is..
Daarbij de A-griep en de Hongkong griep die jaren geleden voor veel slachtoffers zorgde zit in het reguliere vaccin en daar laat men kinderen ook niet tegen enten..
Shadow0 schreef:oOoKellyoOo schreef:En waarom dan zo'n ophef, er is ook nog de Q koorts die wel heftiger is , maar daar hoor je niks over.
Maar goed schijnbaar mag ik me niet uitspreken...
Misschien gaat het om de manier waarop je je uitspreekt? Dat quasi-zielige gemaar ('maar daar hoor je niks over', 'maar een harde waarheid mag niet gezegd worden', 'maar schijnbaar...', 'maar dit') is vreselijk irritant om te lezen en bevat 0,0 zinnige informatie.
Probeer het eens met echte, redelijke argumenten onderbouwd met betrouwbare feiten, en je zult zien dat je je wel mag uitspreken.
Fitzroy schreef:Nou, volgens mij is het inmiddels wel zo dat er kinderen zijn overleden aan de griep maar niet aan de vaccinatie.
@Lindy: het is geen gewone griep, daar overlijden nl. geen gezonde jonge kinderen aan
janderegelaa schreef:Normaal gesproken werkt een griepvaccin na 10 tot 14 dagen, behalve dit vaccin, dat moet nog een keer. Dus de eerste 3 tot 4 weken kan je nog gewoon ziek worden. Het enige voordeel dat je dan misschien hebt is dat het iets milder kan verlopen.
Nouks schreef:janderegelaa schreef:Normaal gesproken werkt een griepvaccin na 10 tot 14 dagen, behalve dit vaccin, dat moet nog een keer. Dus de eerste 3 tot 4 weken kan je nog gewoon ziek worden. Het enige voordeel dat je dan misschien hebt is dat het iets milder kan verlopen.
Niet waar, het is geen kwestie van niet werken en daarom nog een keer moeten. Het is gewoon een kwestie van geen 100% garantie geven op de MexGriep niet meer kunnen krijgen. Na de eerste enting ben je 40% beschermd (lees: 60% kans de griep wel te krijgen als mensen in je omgeving de MexGriep hebben), na de tweede 70% (lees: al veel minder kans de griep nog te krijgen). Het is niet zo dat je er twee moet omdat één überhaupt niet werkt, en het is ook niet zo dat je na twee prikken niet meer ziek kunt worden.
janderegelaa schreef:Bij de testen is gebleken dat na 1 enting niet aan het wettelijk vereiste aantal antistoffen werd voldaan. Met andere woorden: hij werkt onvoldoende. Daarom moet je nog een keer.
claud1 schreef:Zou iemand die een inenting heeft gehad iemand alsnog niet kunnen besmetten? Door een "vieze" handdruk van iemand gekregen hem (vieze handdruk) doorgeven. Mijn zus zit in het ziekenhuis wezen. En zei dat je de virussen niet kunt ontlopen.
Ookal ent je je zelf in dan alsnog kun je virussen doorgeven.
En bovendien ben ik benieuwd of de regering het ook zal vermelden als iemand ondanks de inenting de MG krijgt
en overlijd. (zal wel in de doof pot worden gestopt )
janderegelaa schreef:Bij de testen is gebleken dat na 1 enting niet aan het wettelijk vereiste aantal antistoffen werd voldaan. Met andere woorden: hij werkt onvoldoende. Daarom moet je nog een keer.
Kaja schreef:janderegelaa schreef:Bij de testen is gebleken dat na 1 enting niet aan het wettelijk vereiste aantal antistoffen werd voldaan. Met andere woorden: hij werkt onvoldoende. Daarom moet je nog een keer.
Jan, hetzelfde geldt voor de DKTP prikken... BMR prikken... Pneumokokken...
Pas na zoveel prikken is er een bepaald aantal toelaatbaar procent dekking, honderd procent zul je nooit krijgen.
Dus zo'n probleem om nogmaals te gaan is het toch niet?
Ik lees stilletjes mee, maar stoor me nog altijd aan het feit dat er geroepen word dat er geen gezonde mensen zijn overleden aan de MG, hoe vaak moet dat nog herhaald worden mensen??
@ Twiggy... je kunt nog zo vaak herhalen dat het meer over een ander zegt dan over jou, maar misschien kun je ook eens naar jezelf kijken. Je voelt je continue aangevallen, dat slaat nergens op!
Ik moest gewoon lachen om het feit dat jij met intelligente mensen spreekt over deze kwestie... En niet dat enkel de mensen die zich laten vaccineren intelligent zijn, totaal niet
Vaccineren is eigen keuze, dat heb ik al meer gezegd, het zal mij een zorg wezen of iemand nou wel vaccineerd of niet.
Dergelijke uitspraken als die van Sammy, de natuur gaat zijn gang maar en dood gaan we toch, vind ik wat ver gaan. Zeker als het om je spruitjes gaat. Wat een instelling!
Mag aannemen dat je ook niet naar de dokter gaat Sammy? En ook niet het RVP doorlopen met je kindjes?
Het leven kent geen garanties... nogmaals je kunt wel blijven hameren op de gevolgen op lange termijn, maar zoals Shadow zegt wat te denken van de gevolgen en complicaties van de MG? Ook niet mild toch?
Minister Klink heeft zich laten adviseren door de gezondheidsraad, zij vaccineren ook liever niet, maar er gaan meer mensen dood aan de MG dan aan het vaccin. Ze geven dus geen garantie dat je er geen bijwerkingen van hebt/krijgt, maar de schade is minder groot dan wanneer we niet vaccineren. Collateral damage... maar dat heb je ook bij het RVP.