Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:07

Als dat zo is, heb ik het verkeerd begrepen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:53

Misterylady schreef:
Als dat zo is, heb ik het verkeerd begrepen.

Op dit moment eet ik inderdaad meer en daarom ben ik ook 5 kilo zwaarder dan voorheen. Toch wil ik weer naar 2 boterhammen, een liga en avondeten toe. Dan alleen kan ik 2 a 3 kilo afvallen. Die laatste 2 gaan er alleen af bij nog extremer lijnen. Ik weet dat het te weinig is maar blijkbaar kan mijn lichaam met heel weinig voedsel voldoen. En nee, mijn stofwisseling ligt niet stil, ik mankeer niks. Mensen zijn ook altijd heel verbaasd hoe 'vol' ik nog ben met zo weinig eten. Soms word ik er weleens verdrietig van want ik kan nooit eten wat ik wil en moet echt hongerlijden als ik wil afvallen.
Helaas val je heel snel weer terug in een ander patroon en zijn die 5 kilo er zo weer aan. Ik slik wel vitamines en drink smoothies met fruit enzo.

Ik zal me er bij neer moeten leggen dat ik een bepaalde bouw heb en nooit zo slank kan worden als ik wil. Dan moet ik mezelf echt gaan uithongeren wil ik dat bereiken.

Ik merk al dat mijn dochtertje hetzelfde heeft, ze is nu bijna 3 jaar en toch wel mollig/redelijk stevig. Iedereen zegt ook: Zo die eet zeker goed....? Maar ze eet echt niet veel, zelfs minder dan andere kindjes van haar leeftijd. Ze drinkt veel water en eet weinig zoetigheid. Vaak weigert ze eten omdat ze niet hoeft. En toch blijft ze zo stevig. Andere kindjes waren al mager geweest met die hoeveelheden.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:28

Doen jullie allemaal wel aan sport trouwens behalve paardrijden?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:31

nope.......... zou het wel moeten maar heb gewoonweg de tijd niet.....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:32

Ik niet. Ik heb het paardrijden sinds kort pas weer opgepakt. Ik ben verder totaal niet sportief. We hebben nu weer een hondje van 5 maanden oud, dus dat wordt weer wandelen :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:34

Suzanne F: uithongeren is ook niet goed. En je moet ook aan je eigen lichaam denken. Voor de 1 is slank veel dunner als voor de ander slank is. Dat ligt ook aan je lichaamsbouw. En van je dochtertje: Wat goed dat ze zo weinig zoetigheid eet zeg! 't is wel vervelend als je dat hebt maar als je er niks aan kan doen kan je er niks aan doen. Sommige kinderen eten ook gewoon heel veel en vooral veel zoetigheid dus dat is wel al een groot voordeel.

En ik dacht iedereen is hier fanatiek aan het sporten maar dat valt dus wel mee. Ik ga dan nog op Zumba, binnekort even een lesje nemen om te kijken of het leuk is en dan ga ik er vast op en verder rij ik nog paard. Loop met m'n hond maar dat is ook niet zo'n groot rondje maar goed, alle kleine beetjes helpen.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:40

Nann__ schreef:
Doen jullie allemaal wel aan sport trouwens behalve paardrijden?

Ik ga vanaf volgende week 3 keer in de week naar de sportschool en 2 keer zwemmen. :) Ben nu ziek dus er komt niet zoveel van zwemmen met keelontsteking..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:53

Ik ga naar de sportschool, meestal doe ik gewoon fitness en een beetje cardio, maar wil wat meer lessen gaan doen. In 2008 reed ik nog paard en merkte dat ik toen veeeel makkelijker afviel.. Zodra ik ben afgestudeerd en een baan heb wil ik toch weer een paard :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:01

Ik ga ook 2 keer in de weke naar de sportschool, combi van cardio en krachttraining.

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:04

Nee ik doe alleen aan medish fitnis 1 keer per week, en aan mennen dus wat paarden verbrand ik weinig ivm mijn reuma mag ik niet paardrijden.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:17

Hier mijn schema van vandaag:
O: 2 bruine boterhammen met delight
T: liga milk break
L: 3 boterhammen met delight
T: niets
A: 1 aardappel, stuk vlees en veel groenten en een mandarijntje
T: nog geen idee......... lu crackertjes of nog een mandarijn of zoiets!

Verder drink ik calorie arme ranja, thee en water. Mag van mezelf 2 glazen cola light per dag.

Naast paardrijden sport ik nog aardig eigenlijk. Ik step op mijn stepapparaat 20min per dag, 2 x per week heb ik fitness bij de fysio omdat ik te lange kniebanden en wat spieren er om heen heb door een klein ongelukje en ik zumba 1 x per 2 weken met wat vriendinnen. Ik wilde weer gaan zwemmen maar door die knie ben ik eigenlijk gewoon bang geworden. Als mijn knie uit de kom schiet in het water dan ben ik ver van huis!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:56

lillytjuh: Hoe bevalt Zumba? En jij doet behoorlijk wat aan sport! Echt goed.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:21

Vanwege mijn o zulke goede voornemens zal ik hier waarschijnlijk ook zo nu en dan te vinden zijn.

Ik ben 1.80m en weeg nu ongeveer 75kg. Mijn BMI is dus nog gewoon goed, maar ik heb toch een buikje die ik er graag af wil hebben :) Ik wil graag terug naar de 69kg

Ik weet nog niet precies hoe ik het wil gaan doen, omdat het meer een levensstijlaanpassing moet zijn dan een dieet.
Het programma van "sport je fit" spreekt me erg aan, maar ook het boek van Meijke Herwijnen klinkt erg interessant. Iemand hier interesse mee??

Het is bij mij zo dat ik vaak te grote porties eet en dus teveel. En ik ben een echte zoetekauwer :o
Daarnaast ga ik ook snel uit verveling eten.
Maar als ik druk bezig ben, kan ik ook rustig een dag niets tot weinig eten (onbewust) zonder dat ik honger krijg.
Qua producten: ik kies meestal wel verstandig en gezond, gebruik veel verse producten en bereidt mijn maaltijden doordeweeks eigenlijk altijd zelf (in het weekend eet ik bij mijn moeder).
Dus het zal hem meer zitten in kleinere porties en misschien nog wat andere producten.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:42

hallo allemaal

ben hier een tijdje niet geweest.

ik heb een vraag aan de kenners hier.
ik moet voor eind april 10-15 kilo afvallen.
hoe kan ik dat het betse doen ik ga vanaf volgende week weer 3 dagen in de week sporten. hoe en wat met eetpatroon?
tips zijn welkom.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:46

Hier mijn schema voor vandaag en ook nog een heerlijk recept voor het avondeten.

O: 1 bruine boterham met ossenworst een manderijn en een glas magere melk.

T:Niets

L: 2 boterhammem met ossenworst een opkikker en een pruim

A: pasta salade.

Recept past salade.

Kook wat pasta (schelpjes,fucelini etc etc )
Snijd wat komkommer een rood uitje een paprika en een knoflookje.

Doe dit in een grote kom met wat feta blokjes en italiaanse kruiden.Doe de gekookte pasta erbij deze moet je na het koken met koud water naspoelen zodat het goed afkoeld.
Ik heb er zelf nog wat jumbo garnalen bij gedaan.

Echt heerlijk en gezond.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:48

Ja het valt niet mee om het weer op te pakken overdag gaat het wel, maar het avond eten nog niet.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:51

Mijn eetschema van vandaag:

O: magere aardbeiyogurt+druiven+ aardbei/sinaasappel sap
T: -
L: boterham met kipfilet+ boterham met pindakaas light
T: worteltjes +appel+ ontbijtkoek 'minder suiker'
A: pasta+tomaatjes+ ham+ bourcin (schrijf je dat zo?)
Avond eten was niet bepaald gezond maar verder ging het vandaag wel goed denk ik.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:53

Zo, gaat hard hier!

Ik ga morgen echt weer beginnen! Afgelopen 3 dagen was geen succes.

Ik denk dat het zoiets wordt:
O: 2 boterhammen met salami, 1 boterham met yorkham
T: Volkoren koek (die per 2 verpakt zijn)
L: 2 boterhammen met ??
T: Appel, bakje yoghurt
A: ??
T: Klein bakje Japanse mix

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:57

Hier mijn eetschema van vandaag.

O: 1 bruin broodje met kipfilet en 1 bruin broodje met cervelaat.
T: /
L: Ontbijtkoek en bruin broodje haring.
T: /
A: Soep en later weer chinees.
T: Popcorn zout. :o

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:19

Nann__ schreef:
lillytjuh: Hoe bevalt Zumba? En jij doet behoorlijk wat aan sport! Echt goed.

In de sportschool vond ik er helemaal niets aan! Ging veel te traag en die zaal stond bom en bom vol dus daar haakten we snel af. Toen hebben we maar een dvdtje gekocht via internet en nu ruimen we om de week bij 1 van ons de woonkamer leeg en doen we gezellig een avond daar! Stukken inspannender als bij de sportschool en super gezellig!
Tja ik ben een beetje hyper actief zo nu en dan dus kan gewoon niet zonder sporten!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:25

Suus misschien moet je je laten door verwijzen naar een dieetiste.
Zelf wil het nog tot mei proberen waarschijnlijk met streep je slank..en daarna wil ik ook hulp

Ik eet ook weinig en helaas ineens zat er 8-10 kilo bij en ik krijg het er niet meer af..wat ik ook doe.
Voorheen sportte ik dus wel een uurtje of 8 in de sportschool maar daar heb ik geen puf meer voor.

schema

O1 mok thee en glas orange sap
O2 boterham met magarine en speculaas
T mandarijn
L 4 crackers met slankie, kop soep, mandarijn en kiwi
T luikse wafel (kleintje)
A kant en klaar boerenkool

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:35

Ik heb ook een tijdje Zumba gedaan maar kan nou niet zeggen dat ik ervan ging zweten! Toch deed ik goed mee, maar viel er ook niet mee af. Deed het 2 á 3 keer in de week! Nu heb ik geen tijd meer om te sporten buitenom paardrijden. Ik ga 5 dagen in de week naar stage en 1 dag werk ik daarbij en als ik dan 's avonds thuis kom eet ik wat en dan ga ik lekker paardrijden! Geen tijd voor sporten dus ( ik vind er trouwens ook echt helemaal niks aan!). Mijn vriend werkt in de sportschool, dus voor mij heeft het geen zin om te gaan om "jongens" te kijken, want dat hoor ik zó vaak van meisjes :P. Vind het wel grappig áls ik ga, hoeveel bekijks hij dan heeft. Dan denk ik, zo vanavond ga ik maar weer eens keer, dan zien die meisjes meteen dat hij bezet is hahaha. (Heel kinderachtig, maar dan heb ik wel eens zin om even op de crosstrainer te staan!)

Mijn schema gister:
O: 2 van die Wäsa volkoren crackers, 1 met kipfilet, 1 met milner komijnenkaas
T: Niks ( was te hard aan het werk, en was het daardoor vergeten)
L: 2 kleine boterhammen, 1 met kipfilet, 1 met milner komijnenkaas, een kwart bakje cup a soup kip en een eierkoekje.
T: 2 van die kleine kinder bueno chocolaatjes. Niet die met die hazelnotenvulling maar die hele kleintjes. ( Ik werd getrakteerd en we waren maar met zn twee :+)
A: 2 happen rijst met roerbakgroenten, maar ik lust echt géén rijst, dus zat haast te kokhalzen! Toen zijn we maar naar de mac gereden en heb daar één quarterpounder op. Dat was het wel!

Vandaag weet ik het nog niet, ben net wakker :+, vandaag is mijn enige vrije weekenddag helaas, mag zaterdag en zondag de hele dag! Dus vandaar zo laat wakker, ik moet er nog over denken maar dan post ik dat straks wel!

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:06

Vandaag
O: 2 gebakken kaiser broodjes met kaas
L: 1 broodje kipfilet + mandarijn
T: mueslireep en dan medish fitnis.
A: boerenkool :r
T: zal wel wat te snaaien worden..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:21

Wat noemen jullie trouwens een 'boterham'? Ik noem twee sneetjes brood gewoon een boterham, als het hier anders is, zeg het :)

Gister (moest werken van 14:00 tot 19:00 met half uurtje pauze)

O: volkoren boterham, twee eieren, twee plakjes ham, margarine, yoghurtdrink 0% vet, koffie, water
T: volkoren boterham pindakaas
L: volkoren boterham leverworst
A: rijst, gehakt, sperziebonen, perziken met veeeel munt (heerlijk gerecht)

Verder minstens 2,5 liter water gedronken, koffie en thee drink ik altijd zonder melk/suiker

Vandaag gaat het er ongeveer zo uit zien (werk van 20:00 tot 22:00 en stond pas om 14:00 op):

O: volkoren boterham met halvarine, katenspek en wat roomkaas, koffie, yoghurtdrink 0% vet, water
T: misschien twee Digestives
L: wat zilvervliesrijst, tonijn uitgelekt, witlof stronk, kerriepoeder en 100 gram yoghurt erdoorheen
T: waarschijnlijk volkoren boterham pindakaas, misschien niks
A: (LAAAAAT!) Jagerschnitzel met gnocchi en truffelolie :~

Verder natuurlijk sloten water aangezien ik constant dorst heb :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:24

Ik ben ziek en heb nog meer 2 bekers thee gedronken en 1 glaasje water. Is het heel erg als je te weinig drinkt 1 dagje? Drinken doet namelijk pijn in mn keel..