Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:02

Ik ben absoluut voor de mogelijkheid van een abortus.

Als aanstaande moeder (want ook dat ben je heel even als je ongewenst zwanger bent) wil je hat allerbeste voor je aanstaande kindje.

En als je door wat voor een reden dan ook niet in staat bent je kind een goede toekomst te bieden (en dat kan nattuurlijk ook zijn dat je gewoonweg geen kinderen wil) dan kan het soms gewoon het beste zijn voor dat kindje om gewoon niet geboren te worden.

Ik vind het ook van weinig respect tonen naar vrouwen die voor deze moeilijke beslissing hebben gestaan om daar zo hard tegen op te treden.

Die pro-life filmpjes vind ik ronduit walgelijk en tonen niet aan dat een foetus van die leeftijd enige notie heeft van wat er gebeurt. onnodig kwetsend.

Edit:
Overigens vind ik goede voorlichting nog veel belangrijker... Ongewnstezwangerschappen dienen natuurlijk zo veelmogelijk voorkomen te worden...maar geen enkele methode is feilloos.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 08-09-09 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:02

Wellicht geen moordenaar... wel kindermishandelaar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:05

Blue_Eyes schreef:

Sorry, wat bedoel je hiermee?
(niet banketstaaf bedoeld hoor)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:05

Blue_Eyes schreef:

Als iemand een ongepland kindje houd en met zorg opvoed? Of begrijp ik iets mis?

Yeyo

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:07

Nee als je abortus laat plegen volgens mij...

Coloured

Sigrid,

Ik vind de daad niet goed, maar de vrouw die het heeft gedaan, zal ik daar niet om veroordelen; met veroordelen bedoel ik dan iemand slecht vinden omdat zij dat gedaan heeft.
Kan me heel goed voorstellen dat je het voelt als een tegenstelling.

Je kunt het misschien ook vergelijken met het volgende:

Ik kan begrijpen dat iemand een ander uit bijvoorbeeld woede vermoord, maar het wil nog niet zeggen dat als ik iets begrijp dat ik het er mee eens ben.

En ja, ik zou het fijn vinden als de abortuswet aangepast zou worden, zeker...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Blue_Eyes schreef:

Als ik het goed begrijp, zijn vrouwen die abortus plegen dus geen moordenaars, maar wel kindermishandelaars? Die beschuldiging is imo net zo erg als uitmaken voor moordenaar en totaal ongegrond.

Als ik het niet goed begrijp, zie dit bericht als niet geplaatst :P

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:08

Ik ben tegen abortus in alle gevallen.

Ik ben bij een museum geweest van de Radboud Universiteit in Nijmegen in verband met mijn opleiding, en ik heb daar ongeboren baby's gezien in alle fasen van de embryonale ontwikkeling op sterk water. Ik snap niet waarom je dat weg zou halen. Voor mij is er geen verschil tussen een ongeboren en een geboren baby. Zelfs qua uiterlijk niet, al gigantisch jong is het een compleet baby'tje.
Er zijn meerdere oplossingen dan een abortus, abortus vind ik geen oplossing.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:10

Paula schreef:

Zoals? Adoptie achterwege gelaten...

NatasjavE

BraveSpots schreef:
Blue_Eyes schreef:

Als iemand een ongepland kindje houd en met zorg opvoed? Of begrijp ik iets mis?

Als iemand zijn ongeplande kindje houdt en met zorg opvoed is er helemaal niets aan de hand lijkt mij.

Maar als iemand zijn ongeplande kindje houd en er niet voor kan zorgen???

Aranel

Ik denk dat ik voor optie 2 of 3 zou gaan.. Zeker nu (ben 18), als ik mijn studie had afgerond en een baan had dan was het misschien wel anders, maar nu kies ik zeker voor 2 of 3 (niet dat ik one night stands heb ofzo :+ )

Uppojono

Ik zou nu nooit meer een abortus laten plegen, misschien als ik toen ik jonger was zwanger was geraakt, ik wel voor deze optie zou kiezen. Ik vind dat je het wel aan moet kunnen om een kind op te voeden en het een goede jeugd kunt geven. Als je dat niet kunt, zou ik voor abortus kiezen..

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:11

Blue_Eyes schreef:

Nee, je bent in mijn ogen niet een moordenaar noch kindermishandelaar, maar iemand die weloverwogen een dapper besluit heeft genomen en zelf de eventuele consequenties die daaraan hangen met zich meedraagt.
Nogmaals, dit is een vrij land en het is aan degene die (ongewenst) zwanger is de keuze te maken en verder heeft niemand er wat mee te maken.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:12

BraveSpots schreef:
Blue_Eyes schreef:

volgens mij begrijp je het goed... was een antwoord op jouw eerdere vraag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:13

Paula schreef:

Nou een vriendin van mij is afgestudeerd op hechtings stoornissen bij adoptie kinderen.
Ik heb het gelezen....ai, ai, ai....

Adoptie zie ik als laatste redmiddel.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:14

Citaat:
Als iemand zijn ongeplande kindje houdt en met zorg opvoed is er helemaal niets aan de hand lijkt mij.

Tja, dan draait de staat er voor op, pleeggezinnen, jeugdzorg, ggd misschien, jeugdriagg, noem het maar op.

coloured, hoe zou je die wet aangepast willen zien dan?

ergens vind ik het krom, je mag onbeperkt jezelf laten aborteren, maar waarom niet preventief steriliseren?
dat lijkt me een prima alternatief voor heroinehoertjes achter het CS in amsterdam, ipv tig abortussen ondergaan of verslaafde kindjes op de wereld zetten.
maar dat is dan weer helemáál taboe....
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 08-09-09 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:15

NatasjavE schreef:

Als iemand (gepland of niet) zijn kindje niet goed verzorgt, is dat imo verwaarlozing/mishandeling ja. Zoiets lijkt me evident?

Snap alleen niet goed wat dat te maken heeft met abortus?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:15

BraveSpots schreef:
Paula schreef:

Waarom zou je die achterwege willen laten?
Begeleiding geven aan de moeder, opvang door de omgeving...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:17

Omdat je dan alsnog de gehele zwangerschap moet uitdragen. In mijn geval zou dat een hel zijn owv medische redenen. Om nog maar te zwijgen over mensen die zwanger zijn door verkrachting... 9 maanden lang er dagelijks extra mee geconfronteerd worden.... Controles waarbij ze aan intieme delen moeten zitten... Ik kan me niet voorstellen hoe vernederend dat moet voelen op zo'n moment.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:18

Paula schreef:
BraveSpots schreef:

Waarom zou je die achterwege willen laten?
Begeleiding geven aan de moeder, opvang door de omgeving...

Omdat ik dat al helemaal niet zou aankunnen (maar das persoonlijk mss).
Begeleiding helpt toch niet aan het feit dat de moeder eigenlijk helemaal geen kind wilt in haar leven?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:18

BraveSpots schreef:
NatasjavE schreef:

Als iemand (gepland of niet) zijn kindje niet goed verzorgt, is dat imo verwaarlozing/mishandeling ja. Zoiets lijkt me evident?

Snap alleen niet goed wat dat te maken heeft met abortus?

Uit onderzoek is gebleken dat ouders die in eerste instantie voor abortus hadden gekozen maar zijn omgepraat (amerikaans onderzoek)
vaker hun kinderen mishandelden/(emotioneel)verwaardeloosden

beetje raar gequoted + tekst aangepast...klopte niet :o
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 08-09-09 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:20

yep, dat geloof ik ook wel.
of ze worden ermee om de oren geslagen dat ze er eigelijk helemaal niet hadden moeten zijn.

in zulke situaties vraag je je dan wel af wat het beste zou zijn voor een kind....

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:20

Vergeet ook de gevolgen van een adoptie niet. Wellicht nog heftiger dan een abortus. Ten eerste draag je het kind 9 maanden, dan moet je de bevalling nog doen. En daarna...met al die hormonen die je door het lijf vliegen weer afstaan.

Daarbij hebben geadopteerde kinderen het ook nog wel eens best wel moeilijk in hun leven om het feit dat ze geadopteerd zijn (mijn ouders willen mij niet...)

Adoptie is ook absoluut niet zaligmakend.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:21

En dat heb je dan niet voor je kind over? Wat zijn 9 maanden op een mensenleven? Ik snap dat verkrachting een verschrikkelijk iets is, maar wat kan het ongeboren kind daar aan doen? Helemaal niets. En daarom zeg ik; geef de moeder méér begeleiding. Praat over die vernedering enzovoort.

Edit; was een reactie op Pharagirlke, ik had beter kunnen quoten maar wist niet dat het zo snel ging. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:23

_Sigrid_ schreef:
Vergeet ook de gevolgen van een adoptie niet. Wellicht nog heftiger dan een abortus. Ten eerste draag je het kind 9 maanden, dan moet je de bevalling nog doen. En daarna...met al die hormonen die je door het lijf vliegen weer afstaan.

Daarbij hebben geadopteerde kinderen het ook nog wel eens best wel moeilijk in hun leven om het feit dat ze geadopteerd zijn (mijn ouders willen mij niet...)

Adoptie is ook absoluut niet zaligmakend.

Precies..dat bedoelik helemaal.

Ik ben moeder van 2 kinderen.....Ik zou nooit, maar dan ook nooit mijn kindje kunnen afstaan.

Wat een hel als je wel moet....