Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:24

Ik ben naar haptonomie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:36

Wat leuk!!!! Zo hou je er zelfs nog vrienden of goede bekenden aan over. Super!

Veel plezier bij de hapto!

AJ: tja.. dat zei ik ook.. Maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dat ik haar niet de hulp kon geven die ze nodig had als ze bijv. ziek zou worden. Ik hield niks meer over, niet voor haar en zeker niet voor mezelf. Mijn ouders wilden me wel helpen, maar niet voor altijd. Daarom is ze weggegaan. Ze heeft het goed nu, maar toch kan ik er niet mee om gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:17

Nee.. ik mag haar zelfs nog rijden als ik wil, maar ik trek het niet. Dit is ook de grootste reden van mijn depressie vermoed ik.
Ik mis haar nog iedere dag..

Ik ben nu Michael Jackson aan het kijken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:28

Ik zit ook MJ te kijken, en een beetje te zappen verder.

Zo ff kijken of er dalijk nog wat leuks komt, ga niet de hele avond MJ kijken.

Ik heb ook overwogen om Lazy te verkopen,maar dat gaat me enorm aan het hart.
Ik heb het geluk dat ik weinig kosten aan dr heb , in ruil daarvoor verzorg ik de boel daar, met alle liefde natuurlijk.
Had ik maandelijks stalling moeten betalen dan was het heel anders geweest :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:33

Oeh, het begint nu eindelijk!

Dadelijk popcorn erbij ofzo, en kijken maar. Ben lekker alleen, heerlijk rustig!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:36

Geniet er maar van, A !

Hoe was je hapto PW ?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:25

Kom ook nog even met de deur in huis vallen, net 2 té drukke dagen achter de rug maar kon weer geen nee zeggen. Gisteren even 230 km heen en dan nog eens terug richting Groningen met een vriendin en haar man om hun nieuwe veewagen te gaan halen (de vrouw heeft last van hyperventilatie dus ze zocht iemand als gezelschap in de auto) en een andere vriendin had vandaag gevraagd om mee te gaan naar haar bejaarde paardje in Leende (160 km en nog eens terug).
Was niet zo slim en goed gepland.

Morgen moet ik naar de arbo-arts en mijn moeder is afgekomen om mee te gaan, want heb de voorbije week weer het gevoel dat ik weer in een dip aan het zakken ben en kan dus wel wat steun gebruiken. Slecht slapen door oor (vandaag naar huisarts geweest voor druppels dus dat is hopelijk over) en piekeren over al de sh*t die speelt op het moment helpen natuurlijk niet mee. Dus begin erg snel te wenen...

Mijn vriend en moeder gaan zo dadelijk nog langs mijn werk om iig al medicijnen terug te brengen van uit de auto en hoop dan ook alvast mijn boeken terug te krijgen die er nog liggen. Mijn vriend had vandaag de administratief medewerkster voor papieren voor de bank van daar aan de lijn en die vroeg hoe het met me ging. En toen hij zei dat ik dat nog wel eens zou uitleggen als ik haar nog eens zeg, antwoordde ze dat ik idd maar eens met mijn baas moest gaan praten want dat het nu allemaal veel moeilijker loopt dan dat het zou moeten... Weinig tot geen begrip dus bij mijn ex-collega's. Als je maar je arm zou breken hé dan zagen ze het tenminste !!! Nu voel ik mij dus weer de aansteller en profiteur maar kom...

Maw zit weer in een dip en hoop er snel weer uit te komen...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:28

Jeetje, het is druk geweest hier vandaag. Het blijft niet allemaal hangen maar ik ga toch proberen op wat dingen te reageren.

Angela, hoe was je gesprek vandaag? Je hebt het vast al verteld maar ik ben het alweer kwijt. Hoop voor je dat het mee is gevallen? Had je nog iets aan mijn tips? Wat rot dat je je paardje op weg hebt moeten doen, gelukkig heeft ze het goed. Ik zit ook even in dubio omtrent mijn paardje, zo hebben we er beide ook niets aan. Het blijft lastig.

AJ, hoe is het met jou? Gaat het alweer ietsje beter, hoe was het op je werk?

PW, lijkt me wel prettig met zo'n groep weggaan, je hoeft niets uit te leggen want jullie kennen elkaar en elkaars problemen. Denk dat het makkelijker is met zo'n gezelschap dan met vreemden. Hoe was het bij de hapto? Je bent wel druk, pas je goed op jezelf!

MJ, hoe is het met jou en je kittens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:29

Meisje, heel veel succes morgen bij de arbo...

Begrijp ik het nou goed dat een een of andere typmiep jou de les leest?

CIV: mijn gesprek was fijn, ben nog volledig arbeidsongeschikt en hij gaat mijn werk bellen. Dit kan zo niet langer.
Waarom zou je je paardje weg willen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:35

CIV: ik krijg echt een naar gevoel bij jou verhalen. Let je alsjeblieft goed op jezelf?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:40

Angela: super dat de arbo tenminste inziet dat het gewoon nog niet gaat. Hopelijk krijg je nu vanuit de kant van je werkgever ook de nodige rust om verder te herstellen.

CIV: begrijpelijk dat je boos bent over de niet afgekomen afspraak, hoor je er idd al weken over spreken dat er een gesprek gaat zijn over het terugschroeven van je uren en dan dit. Trek op tijd aan de alarmbel, dat je het allemaal op tijd een halt kan toeroepen en even pauze in kan lassen. Heb je nood aan als ik het zo hoor.
Verder idd niet leuk om zo ietsz van je oma te horen. Hou gewoon in je achterhoofd dat het niet je oma is die daar spreekt, maar haar dementie. (hoop dat je het wat snapt zo klinkt mss raar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:47

hmm, ik begrijp je wel.. Zou je haar niet weg kunnen doen voor een heel goed huisje? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik krijg het gevoel dat je al een beslissing hebt gemaakt?

Ik durf momenteel ook niet te rijden, maar ik ben vooral bezig met parelli. Dat gaat eigenlijk best fijn, en soms kriebelt het weer een beetje om er op te gaan.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:55

Flappie, van mijn oma is erg maar het is nog erger dat ze dit ook zonder haar dementie zou zeggen :x Mijn oma is zo gemeen, als ik je dingen over haar vertel dan val je van je stoel af. Mijn andere oma is nu 85 maar die kent niemand zo als zij en op haar leeftijd ken je toch wat mensen. Sterkte ook voor jou en succes morgen. Hopelijk helpen de druppels en heb je steun aan je ma.

Angela, ik wil haar niet wegdoen, heb haar ook een soort van gekregen en dat maakt het allemaal nog wat lastiger. Wil het zelf toch nog tot volgend jaar aankijken maar dan moet er wel iets veranderen. Als ik haar weg zou doen dan zou ik willen dat ze een heel goed huisje kreeg maar ze heeft me ook veel gekost dus ik zou haar ook niet weggeven. Het is en blijft een lastig punt.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:52

AJ: die ene vriendin van Groningen heeft al zo veel gedaan voor mij dat ik blij was eindelijk iets terug te kunnen doen, ook al verwacht ze niets van mij en de andere was een klant die mij enkele weken geleden heeft opgebeld en mij zei dat ze mij niet kwijt wou raken als vriendin en dat ze met mij dus niet over mijn ex-baas spreekt en omgekeerd en dit hadden we al lang eens afgesproken. Was alleen slechte timing 2 dagen achter elkaar.

Mijn moeder en vriend zijn nu op de praktijk en heb nu al 2 keer even ex-collega van mij aan de lijn gehad en die zei dat ze daar proberen zich er buiten te houden tot alles definitief achter de rug is (mijn contract afloopt) en we dan nog wel contact hebben. Ze heeft het er zelf ook even gehad en twijfelt of ze er wel wil blijven... Ze blijft omdat ze het zo leuk heeft met de assistentes en die hebben mij er ook nog lang gehouden (toch soort van vrienden die je hier dacht gevonden te hebben, want zit tenslotte erg ver van mijn familie hier, maar viel wel even tegen)

AJ: morgen echt bellen hoor !!! Want je kan nu wel hopen dat er iets uit je bloed komt, maar dan negeer je weer het echte probleem, want er speelt meer dat weten zowel jij als ik. Ik heb mij ook verscholen achter ruproblemen de eerste maand tot dat niet meer lukte en ik wel moest toegeven dat er meer speelde dan alleen dat.
Wij steunen je hier iig vergeet dat niet en daarom zijn we ook af en toe hard misschien maar is nooit slecht bedoeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:55

Hier nog een.. Ik begon met buikgriep, maar wist dat er meer achter zat.

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:42

Mijn Vader heeft een hele erge Burnout, echt een hele erge.
Hij gebruikt der ook alcholol bij.
het is echt zo jammer, want hij ligt heel vaak ziek op bed, of hij is heel moe en sagereinig

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:51

Hij heeft het nu ongeveer al anderhalfjaar,
en hij is zo eigenwijs dat die geen hulp wilt,
hij werkt totaal niet mee, en doet alles op zijn eigen zin
Met mij gaat het wel,
ouders zijn gescheiden, en ik woon bij me moeder
alleen heb der soms heel erg last van.
ik mis mijn ''oude vader'' ook

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:58

ja dankjewel

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:23

Ohh hier ook alleen maar o wee mij ...

Mijn strot doet sóchtends zo'n pijn :(

Na wat pijnstillers gaat het wel weer en kan ik weer iets of wat slikken ...
Koffie met een eetlepel honing, trachitol, drop, etc etc het helpt allemaal niet ;(

Njah word wel weer beter.
Ik ga vanavond met 2 vriendinnen naar een medium voor een reading, dus vanmiddag maar ff een dutje doen en vanavond heel wat pijnstillers want ga het niet afzeggen !!

Wij zijn wel allemaal hetzelfde he, allemaal maar bezig om het goed te doen , VOOR ANDEREN....
We laten gewoon over ons heen lopen in die zin.
Ik heb een grote bek,maar werk me wel kapot om het in andermans ogen maar goed te doen.

Ik moet vrijdag naar de arbo. Ben benieuwd wat die ervan gaat zeggen.

PL, een burnout van 1,5 jaar? Dat is wel lang, kan het niet zijn dat je vader Depressief is?
Een burnout gaat met thuiszitten meestal wel over binnen bepaalde tijd.
Tuurlijk moet je je daar wel voor inzetten, maar je functioneren gaat met een paar maanden meestal wel een stuk vooruit.

In een depressie is dat anders, idd veel beginnen dan met drinken of drugs, en liggen alleen maar op bed, laten alles verslonzen enzo.
Hij moet echt hulp zoeken in elk geval.
Misschien contact opnemen met maatschappelijk werk?

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:25

dat is het probleem, dat wilt die niet.. :(
Ik wil der niet veem mee bemoeien dat heb ik 1 keer gedaan
nou dat heb ik wel geweten
1ding, dat doe ik NOOIT meer

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:47

Begrijpelijk, mensen die niet geholpen willen worden en in een depressie zitten, zijn idd niet gedient van ongevraagde hulp.

Maar anderzijds, het is een volwassen vent, en als ie zo leeft kan ie ook geen kinderen op bezoek hebben ...

wat zegt je moeder ervan?
Of wellicht zijn broer of zus, een volwassene moet er toch iets aan kunnen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:39

AJ: Kun niet nog even snel bellen? Dan is ze maar onvriendelijk, je hoeft haar toch niet te vertellen waar het over gaat. Je houd het gewoon kort en zakelijk. Ik zeg bijvoorbeeld altijd ernstige psychische klachten. En dan vraagt ze heb je die al lang, en dan zeg ik nee. Meestal krijg ik dan meteen een afspraak, dezelfde dag nog.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:43

Meiden, jullie zijn kanjers! Allemaal! :)

Citaat:
Wij zijn wel allemaal hetzelfde he, allemaal maar bezig om het goed te doen , VOOR ANDEREN....
We laten gewoon over ons heen lopen in die zin.
Ik heb een grote bek,maar werk me wel kapot om het in andermans ogen maar goed te doen.

Zó waar! En veel mensen snappen dat niet.. Ik doe me altijd zo leuk voor, maar ondertussen zou ik alleen maar willen huilen en schreeuwen dat ik mezelf wil zijn en zo gezien wil worden! Maar otherwise: Hoe kan iemand mij 'echte' ik zien als ik altijd iemand anders laat zien? Daarom ligt de bal bij mij, en zal ik mij open moeten stellen.

_AJ_: Wáár bemoeit die assistente zich in g*dsnaam mee? Het is niet aan haar om jou klachten te beoordelen, maar om een afspraak voor je te plannen! Desnoods aan het einde van de dag, maar als jij zegt dat het spoed is zal ze dat maar moeten aannemen. En laat je dan blijken wat het is, moet ze al helemaal niet het gore lef nemen om je af te wijzen! Ik zou dan (ja, echt!) 10 minuten later in de praktijk staan en gewoon op de dokter gaan zitten wachten!!!!!! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:49

Overigens, ik ben het vandaag beu. Ik ga afvallen en ik begin meteen! Ik heb het helemaal gehad met mijn overgewicht door mijn emo-vreetbuien. Ik ben vanmorgen weer op mijn legmagic gestapt en ga straks ook weer op mijn wii fit staan.

Hoe kan ik nou lekker in mijn vel zitten als ik mijn vel gigantisch is?

Zo dat moest er even uit!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:58

Ik weet precies wat je bedoeld, ben sinds ik thuis zit ook weer 2 kilo aangekomen,waardeloos. Het is maar 2 kilo, maar voel het wel aan de broeken :(

Ik fiets daarom ook veel, laat de auto vaak staan.

Alleen nu kan ik ff niet fietsen.
Heb toch maar ff de dokter gebeld, zitten van die vieze witte punten in mijn keel. Maar moest het nog ff aankijken.
Ik heb in het verleden hele heftige keelontstekingen gehad , ben bang er weer zoeen te krijgen :x

Citaat:
Zó waar! En veel mensen snappen dat niet.. Ik doe me altijd zo leuk voor, maar ondertussen zou ik alleen maar willen huilen en schreeuwen dat ik mezelf wil zijn en zo gezien wil worden! Maar otherwise: Hoe kan iemand mij 'echte' ik zien als ik altijd iemand anders laat zien? Daarom ligt de bal bij mij, en zal ik mij open moeten stellen.

Pfoeh mooi gesproken, oh zo waar !