Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
benangelique schreef:maar de euro valt ivm de vermoeidheid?
Bodan schreef:Goh wat gaan we hier snel zeg.
De laatste paar dagen gaat het voor mijn gevoel slecht.
Ik vind het erg moeilijk om niet teveel te eten tijdens het avondeten.
Mijn schema voor vandaag :
O: 150 ml vruchten kwark
T: (hardlopen ong 20 minuten)
M: 1 bruin broodje in de combi met paprika,champion,tomaat,ui,knoflook en plakje 48+ kaas![]()
1 wasa sportcracker met jam en boter?
(paardrijden a 20 minuten)
T: appel
A: weet ik nog niet
T: (zwemmen 40 a 60 minuten)
Loesss schreef:Benangelique.... pfoe schommelende suikerspiegel heb ik ook enorm, zeker als ik in de middag sport, dan fiets ik weleens totaal wazig naar huis, maar weet echt niet hoe ik dat voor moet blijven. Neem voor het sporten al extra boterham en vaak iets zoets..... so tips?
Steffie89 schreef:Goedenmorgen
Vanmorgen gelukkig weer wat afgevallen. Ben nou 2 dagen lekker streng geweest voor mijzelf en het heeft gelukkig weer resultaat. Vandaag ook nog even flink streng zijn en dan hoop ik morgen op de 63 te zitten! Ik merk het echt al in de centimeters. Broeken en riemen zijn te groot
benangelique schreef:dat is nieuw he? op net 5 toch?
ik vind je dag erg mager. waar is je fruit en zuivel? ik zou het zo doen:
o: 2 vb hele plak slankie kaas
t: 1 vb mager beleg, 1 stuk fruit
l: warme maaltijd (wat??)
t: 250 gr magere yoghurt of kwark
t: fruit
a: 2 vb mager beleg, gekookt eitje erbij
t: 250 gr. magere yoghurt of kwark
benangelique schreef:Bodan schreef:Goh wat gaan we hier snel zeg.
De laatste paar dagen gaat het voor mijn gevoel slecht.
Ik vind het erg moeilijk om niet teveel te eten tijdens het avondeten.
Mijn schema voor vandaag :
O: 150 ml vruchten kwark
T: (hardlopen ong 20 minuten)
M: 1 bruin broodje in de combi met paprika,champion,tomaat,ui,knoflook en plakje 48+ kaas![]()
1 wasa sportcracker met jam en boter?
(paardrijden a 20 minuten)
T: appel
A: weet ik nog niet
T: (zwemmen 40 a 60 minuten)
ik snap wel dat jij veel wilt eten tijdens je avondeten; op de dag eet je veel te weinig!
je ontbijt is slechts 150 gram kwark en daarna ga je hardlopen. je vult je verloren suikers en energie niet aan en omdat die ookal niet in je ontbijt zaten bouw je energieschuld op.
je lunch is goed en klinkt erg lekker. je zou eventueel de 48+ kaas kunnen vervangen voor 30+ kaas, maar gezien het maar 1 plakje is maakt dat niet heel veel uit.
Dan ga je paardrijden, weer bewegen dus. Dit vang je op met enkel een appel. Deze levert wel wat suikers, maar kortwerkende. Gevolg is dat je weer energieschuld opbouwt. In combinatie met je schuld van de ochtend, gaat je lijf nu roepen om eten. Je gaat starten met je avondeten, je lichaam heeft een schuld en geeft dus veel te laat aan dat je verzadigd bent. Resultaat; te veel eten.
's avonds ga je wederom sporten door te gaan zwemmen. Ik ga ervanuit dat je baantjes zwemt en dat is een flinke energietrekker. Ook deze energievreter vang je niet op door iets extra's te eten, maar na het zwemmen ga je naar bed. Gevolg: morgenochtend sta je op met een energieschuld.
Gevolg; honger en opeten van je spieren ipv je vet.
Joonsel schreef:Ik ga hier waarschijnlijk nog bij sporten, op de vacustep en powerplate. Dit alles onder begeleiding.
benangelique schreef:ik snap wel dat jij veel wilt eten tijdens je avondeten; op de dag eet je veel te weinig!
benangelique schreef:Loesss schreef:Benangelique.... pfoe schommelende suikerspiegel heb ik ook enorm, zeker als ik in de middag sport, dan fiets ik weleens totaal wazig naar huis, maar weet echt niet hoe ik dat voor moet blijven. Neem voor het sporten al extra boterham en vaak iets zoets..... so tips?
op dagen als gisteren kan ik me het voorstellen, dan eet je te weinig en vooral te onregelmatig. kies producten waarmee je suiker lang gelijk blijft: desem- of roggebrood met hartig beleg. pas op met zoet, want dat levert alleen maar snelle suikers en die zijn dus ook zo weer uitgewerkt.
als je echt nog wazig bent, kan je er ook voor kiezen om tijdens het sporten 1 of 2 dextrootjes te eten. die werken snel maar leveren ook een poosje (tot je volgende tussendoortje, direct na het sporten) energie.
Loesss schreef:Benangelique.... pfoe schommelende suikerspiegel heb ik ook enorm, zeker als ik in de middag sport, dan fiets ik weleens totaal wazig naar huis, maar weet echt niet hoe ik dat voor moet blijven. Neem voor het sporten al extra boterham en vaak iets zoets..... so tips?
tita schreef:dat putensysteem kan iemand daar meer over vertellen
ach mijn schema reageert ook niemand op en dat is maar goed ook
O1 cracker met feta en beker melk
O2 eierkoek
T boterham met 20+ kaas
L 2 boterhammen met kipfilet, 1 met vlokken bruin brood
T 2 kaakjes digistive
A shusi