Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:45

hoi :wave: benangelique zie dat je er weer bent.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:48

Goeiemorgen!

Hier veel stress en drukte en super slecht eetpatroon! Overdag veel te weinig en 's avonds snelle hap!

Bah!

Gisteren bijvoorbeeld zo:
O: boterham kip
T: niks
L: 3 boterhammen smeerkaas
T: niks
A: halve bak bami met sate (toen moest ik weg en geen tijd om op te eten)
t: (om 23.00 uur) nog een puddingbroodje

Maargoed vandaag beter proberen! Morgen weer wegen! Move that body vind ik leuk, ga ik volgende week ook eens proberwen, heb alleen zo een klein kamertje haha, misschien kan ik het bij vriendje doen en dan samen?

Vandaag:
O: boterham kip en een appel
T: eierkoek
L: 2 boterhammen smeerkaas, 1 boterham kip
T: boterham kip
A: salade met bruin brood
T: peer

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:51

Goh wat gaan we hier snel zeg.
De laatste paar dagen gaat het voor mijn gevoel slecht.
Ik vind het erg moeilijk om niet teveel te eten tijdens het avondeten.
Mijn schema voor vandaag :

O: 150 ml vruchten kwark
T: (hardlopen ong 20 minuten)
M: 1 bruin broodje in de combi met paprika,champion,tomaat,ui,knoflook en plakje 48+ kaas :9
1 wasa sportcracker met jam en boter?
(paardrijden a 20 minuten)
T: appel
A: weet ik nog niet
T: (zwemmen 40 a 60 minuten)

tita

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:54

bodan is jouw tussendoortje hardlopen :D

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:55

benangelique schreef:
maar de euro valt ivm de vermoeidheid?

:j Ik heb tijden gehad dat ik het liefst na 16 uur niks meer plande en alleen maar met een flinke hoeveelheid M&M's oid op de bank doorbracht totdat het tijd was om te gaan koken. Ik heb daar de laatste tijd veel minder last van, en dacht bij jouw post ineens :)* DAT zou wel eens de reden kunnen zijn. Ik blijf de dip nu voor, heb geen behoefte meer aan enorme zoetigheid en blijf dus actiever!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:56

Goedemorgen!!
Goed bezig Hermlein ;-)

Pff another day @ work, echt geen zin vandaag...

Schema voor vandaag!
O: 2 boterhammen met slankie smeerkaas
T: 3 mandarijntjes
L: sandwich van de ah to go
T: evergeen, sinaasappel
D: pasta, restjes van gister...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:00

Iris1702 schreef:
hoi :wave: benangelique zie dat je er weer bent.

kan m'n mond niet houden :+

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:01

tita schreef:
bodan is jouw tussendoortje hardlopen :D

ja zeker is een erg lekker tussendoortje hoor ;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:03

Benangelique.... pfoe schommelende suikerspiegel heb ik ook enorm, zeker als ik in de middag sport, dan fiets ik weleens totaal wazig naar huis, maar weet echt niet hoe ik dat voor moet blijven. Neem voor het sporten al extra boterham en vaak iets zoets..... so tips?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:03

hahaha nou welkom terug!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:05

Bodan schreef:

M: 1 bruin broodje in de combi met paprika,champion,tomaat,ui,knoflook en plakje 48+ kaas :9

ik snap wel dat jij veel wilt eten tijdens je avondeten; op de dag eet je veel te weinig!
je ontbijt is slechts 150 gram kwark en daarna ga je hardlopen. je vult je verloren suikers en energie niet aan en omdat die ookal niet in je ontbijt zaten bouw je energieschuld op.
je lunch is goed en klinkt erg lekker. je zou eventueel de 48+ kaas kunnen vervangen voor 30+ kaas, maar gezien het maar 1 plakje is maakt dat niet heel veel uit.
Dan ga je paardrijden, weer bewegen dus. Dit vang je op met enkel een appel. Deze levert wel wat suikers, maar kortwerkende. Gevolg is dat je weer energieschuld opbouwt. In combinatie met je schuld van de ochtend, gaat je lijf nu roepen om eten. Je gaat starten met je avondeten, je lichaam heeft een schuld en geeft dus veel te laat aan dat je verzadigd bent. Resultaat; te veel eten.
's avonds ga je wederom sporten door te gaan zwemmen. Ik ga ervanuit dat je baantjes zwemt en dat is een flinke energietrekker. Ook deze energievreter vang je niet op door iets extra's te eten, maar na het zwemmen ga je naar bed. Gevolg: morgenochtend sta je op met een energieschuld.
Gevolg; honger en opeten van je spieren ipv je vet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:07

Loesss schreef:
Benangelique.... pfoe schommelende suikerspiegel heb ik ook enorm, zeker als ik in de middag sport, dan fiets ik weleens totaal wazig naar huis, maar weet echt niet hoe ik dat voor moet blijven. Neem voor het sporten al extra boterham en vaak iets zoets..... so tips?

op dagen als gisteren kan ik me het voorstellen, dan eet je te weinig en vooral te onregelmatig. kies producten waarmee je suiker lang gelijk blijft: desem- of roggebrood met hartig beleg. pas op met zoet, want dat levert alleen maar snelle suikers en die zijn dus ook zo weer uitgewerkt.
als je echt nog wazig bent, kan je er ook voor kiezen om tijdens het sporten 1 of 2 dextrootjes te eten. die werken snel maar leveren ook een poosje (tot je volgende tussendoortje, direct na het sporten) energie.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:08

Miejj (en anderen) :goed schema voor de mensen die willen weten wat verantwoordde keuzes zijn (o.a. wbt beleg)!(mag gequote worden):

ochtend: 2 volkoren boterhammen met light beleg (sandwichsspread, gestampte muisjes, vruchtenhagel, halvajam,appelstroop, honing, plakje ontbijtkoek, achterham, donkerrode filet american, kipfilet, 30+kaas, 20+ smeerkaas, rookvlees, kalkoenfilet, magere smeerworst, ossenworst, pindakaas light (dun laagje!).
tussendoor:1 stuk, keuze uit: 1 liga(evergreen), 1 sultana, 1 plak ontbijtkoek, 1 eierkoek, 1 stuk fruit, 1 speculaasje, 1 bastogne koekje, 1 zakje snack a jacks, 1 fruitkick, 1 taaitaai (ook wel amsterdams korstje),1 glas optimel, 1 glas halfvolle melk, 1 glas chocomelk, 1 breaker light, 1 glas karnemelk, 250 gr magere yoghurt, 15 stuks pepsels, 30 gr cracottes luchtige zoutjes, 30 gr japanse mix (zonder nootjes) 30 gr lays baked light.
lunch: 3 volkoren broodjes met light beleg.( zie hierboven)+stuk fruit
tussendoor: 1 stuk (zie hierboven)
avondeten: aardappels, groente en vlees/vis. of pasta MET groente. oid.
tussendoor: Soms streng = niks, of 1 stuk (zie hierboven)

denk aan 2 stuks fruit op een dag, let op met bananen daar zitten veel suikers in en 200 gr groente. 2 liter water per dag.
Rauwkorst kan je onbeperkt nemen.
af te raden is zuivel als toetje na het avondeten te nemen, dit vertraagd de stofwisseling.
Extra tip: snij je eten in kleine stukjes of neem kleine hapjes, kauw je hapje minimaal 10x het neemt je hongergevoel eerder weg!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:09

Goedenmorgen :wave:

Vanmorgen gelukkig weer wat afgevallen. Ben nou 2 dagen lekker streng geweest voor mijzelf en het heeft gelukkig weer resultaat. Vandaag ook nog even flink streng zijn en dan hoop ik morgen op de 63 te zitten! Ik merk het echt al in de centimeters. Broeken en riemen zijn te groot *\o/*

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:11

zuivel als toetje na je avondeten kan prima. dit vertraagd de stofwisseling totaal niet. waar haal je deze wijsheid vandaan cindy?

de rest van het dagschema komt uit het boek van sonja bakker, dat is duidelijk. met dit schema kom je aan zo'n 800 tot 1000 kcal per dag en dat gewoon onder crashen

benangelique

Steffie89 schreef:
Goedenmorgen :wave:

Vanmorgen gelukkig weer wat afgevallen. Ben nou 2 dagen lekker streng geweest voor mijzelf en het heeft gelukkig weer resultaat. Vandaag ook nog even flink streng zijn en dan hoop ik morgen op de 63 te zitten! Ik merk het echt al in de centimeters. Broeken en riemen zijn te groot *\o/*

en wat eet je op die 'lekker strenge' dagen?

Iris1702

Mijn schema van vandaag:

O: 2 beschuitjes met boter en vruchtenhagel
T: schaaltje fruit
L: krentenbol en yoghurt met muesli en een banaan
T: 2 cracker smeerkaas, opkikker
D: aardappels, spinazie en een groentenburger
T: ?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:12

benangelique schreef:
dat is nieuw he? op net 5 toch?

ik vind je dag erg mager. waar is je fruit en zuivel? ik zou het zo doen:
o: 2 vb hele plak slankie kaas
t: 1 vb mager beleg, 1 stuk fruit
l: warme maaltijd (wat??)
t: 250 gr magere yoghurt of kwark
t: fruit
a: 2 vb mager beleg, gekookt eitje erbij
t: 250 gr. magere yoghurt of kwark

jip is een nieuw programma ja, vind het best wel leuk:P

fruit eet ik tussendoor wel vaker zo maar even. En vaak eet ik 's avonds wat yoghurt als toetje. Wat ik als lunch eet weet ik nog niet, dat moeten we nog even gaan halen. De rest eet namelijk wel 's avonds het avondeten.
Een ei of vlees krijg ik op het moment helemaal niet naar binnen, daar wordt ik supermisselijk van.
ik ben bezig om te laten controleren waaraan dit ligt, ik moet 3 juli naar de internist...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:13

benangelique, het schema zelf komt niet uit het boek van sonja, daarin mag je veel minder eten. wel de keuzes wat je als beleg kan doen. maar dat is niet verkeerd

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:15

benangelique schreef:
Bodan schreef:

ik snap wel dat jij veel wilt eten tijdens je avondeten; op de dag eet je veel te weinig!
je ontbijt is slechts 150 gram kwark en daarna ga je hardlopen. je vult je verloren suikers en energie niet aan en omdat die ookal niet in je ontbijt zaten bouw je energieschuld op.
je lunch is goed en klinkt erg lekker. je zou eventueel de 48+ kaas kunnen vervangen voor 30+ kaas, maar gezien het maar 1 plakje is maakt dat niet heel veel uit.
Dan ga je paardrijden, weer bewegen dus. Dit vang je op met enkel een appel. Deze levert wel wat suikers, maar kortwerkende. Gevolg is dat je weer energieschuld opbouwt. In combinatie met je schuld van de ochtend, gaat je lijf nu roepen om eten. Je gaat starten met je avondeten, je lichaam heeft een schuld en geeft dus veel te laat aan dat je verzadigd bent. Resultaat; te veel eten.
's avonds ga je wederom sporten door te gaan zwemmen. Ik ga ervanuit dat je baantjes zwemt en dat is een flinke energietrekker. Ook deze energievreter vang je niet op door iets extra's te eten, maar na het zwemmen ga je naar bed. Gevolg: morgenochtend sta je op met een energieschuld.
Gevolg; honger en opeten van je spieren ipv je vet.

Normaal eet ik smorgens ook wat meer, een broodje/krentenbol/cracker of stuk fruit, maar voel me vandaag niet zo lekker.
ik zal een meergranen koek meenemen naar mijn paard, maar wat ik al zei ik voel me vandaag niet zo lekker normaal neem ik wel wat mee.
Ik kan er ook niet zo goed tegen om savonds heel laat te eten.
avondeten om 18.00 en dan ga ik om 20.00 tot 21.00 zwemmen, daarna zit ik nog vol van het avondeten.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:16

Joonsel schreef:
Ik ga hier waarschijnlijk nog bij sporten, op de vacustep en powerplate. Dit alles onder begeleiding.

Dit werkt echt super in combinatie! Hadden we op mijn vorige stage ook.
Zelf ging ik 2x in de week op de powerplate. Ik merk echt wel verschil, alles is veel steviger geworden.
En de vacustep werkt echt goed in een kuur verband!

benangelique schreef:

Je reageerde wellicht niet op mij, maar ik heb ook echt honger met het avond eten.
Ik eet tegenwoordig zoveel tijdens het eten!
's Middags neem ik meestal een shake en daarbij paprika en komkommers ed.
Het is wel zo dat ik een ander dieet volg dan de meeste mensen. Ik mag maar 3 crackers op een dag en dan in de middag.
Dus ik heb wel een ander schema dan de rest..

Nou, ik ben er weer vandoor, ik ga sporten :evaw:

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:17

benangelique schreef:
Loesss schreef:

op dagen als gisteren kan ik me het voorstellen, dan eet je te weinig en vooral te onregelmatig. kies producten waarmee je suiker lang gelijk blijft: desem- of roggebrood met hartig beleg. pas op met zoet, want dat levert alleen maar snelle suikers en die zijn dus ook zo weer uitgewerkt.
als je echt nog wazig bent, kan je er ook voor kiezen om tijdens het sporten 1 of 2 dextrootjes te eten. die werken snel maar leveren ook een poosje (tot je volgende tussendoortje, direct na het sporten) energie.

Laat me duidelijk zijn, zo'n dag als gisteren komt gelukkig (bijna) nooit voor en is thank god een uitzondering!

Roggebrood en desembrood verdragen mijn darmen niet, helaas. Ik eet amper zoet op brood, vooral veel kipfilet en smeerkaas (20+). Dextro levert me niks op, zover was ik allemaal al :)! Ik had gehoopt dat jouw dietiste misschien andere inzichten had, helaas dezelfde als de mijne....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:17

:wave:
Vandaag weer een oplet dagje en sporten :) !

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:18

Loesss schreef:

Pakje dextro meenemen.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:18

tita schreef:
dat putensysteem kan iemand daar meer over vertellen
ach mijn schema reageert ook niemand op en dat is maar goed ook :D

O1 cracker met feta en beker melk
O2 eierkoek
T boterham met 20+ kaas :r
L 2 boterhammen met kipfilet, 1 met vlokken bruin brood
T 2 kaakjes digistive
A shusi :D

Die punten worden berekend met het weightwatchersdieet en die houden rekening met vet en kalorieen. Ik wil jouw schema wel een proberen om te zetten?

O1: 30 gr. feta = 2 pt, halvolle melk = 1 pt, cracker= 0,5 pt
O2: 1,5 pt
T: VB = 1 pt, 30 gram 20+ kaas = 1,5 pt
L: 10 gr. chocola = 1 punt, dus als ik 20 gra. reken is jouw lunch 5 pt
T: 3 pt
A: AH sushi set = 12 pt

Bij elkaar heb je dus ongeveer 26,5 pt gegeten. Ik mag 21 punten met zittend werk en ben ongeveer 20 kilo zwaarder dan jij. Ik schat dat jij zo'n 18-19 pt zou mogen, en als je veel hardloopt dan mag je daarvoor ook verdiende punten rekenen en is het advies om dat (gedeeltelijk) op te eten.