Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:36

DC, snap dat je het als moeilijk ervaart, maar ik ga wel met Angela mee. Het lost zich allemaal vanzelf op! Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:42

Dankje. Lost zich zeker wel op,daar ben ik ook van overtuigd hoor.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:47

Hallo dames, hoe is het hier allemaal? Vrees dat het me toch niet gaat lukken om op iedereen te reageren. Ben nog druk met voorbereiden van mn sollicitatie voor morgen. Vanavond is mn ma langs geweest, dat was gezellig. Nu nog even wat dingen printen en bankhangen. Morgen weer een drukke en spannende dag, hoop dat het gaat lukken, zou erg fijn zijn. Mn psycholoog noemde het perfect als het zou lukken maar het is nog afwachten. Hoop van wel maar het kan natuurlijk altijd nog tegenvallen. Merk wel weer wat spanningsklachten op.

PW hoe is je gesprek verlopen? Ben je nu minder zenuwachtig, al je vragen kunnen stellen? De antwoorden gekregen die je zocht?

Sifra, voel je je al iets beter? Probeer je niet te druk te maken, doe dit zelf ook steeds als ik iets voel maar we maken onszelf hier gek mee. Ik denk altijd maar zolang ik kan blijven functioneren zal het wel gaan, zorg erg goed voor mn lichaam waardoor ik hoop niet ziek te worden.

Petulan, hoe is het nu met jou? Leuk weer eens iets van je te horen.

Sam, hoe voel jij je? Ben je er al een beetje uit met je gevoelens?

DC, probeer je niet schuldig te voelen, jij kunt hier niets aandoen! Kies voor het gene waar jij je prettig bij voelt, het is jammer voor je collega's maar ze zullen je vast begrijpen. Heb zelf ook leuke collega's zien gaan, dat vond ik jammer maar ik begreep ze wel.

Voor jullie en alle andere die het nodig hebben :(:) sterkte.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:52

ik hoor net dat de eigenaresse een plukje haar van herc voor me heeft afknipt dat doet wel wat met me zeg
ik denk dat ik er een helemaal armband van laat maken ofzo.
ben ook net terug van Billy doet me altijd weer goed

hoe gaat het nu met jullie allemaal ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:50

Sorry, heb niet helemaal bijgelezen.

Op zich een goed gesprek gehad. We hebben het er over gehad waar mijn woede-aanvallen wegkomen en wat er de oorzaak van is. Eigenlijk had ik dat voor mezelf al wel duidelijk, maar het zo bespreken was wel heftig. We hebben het erover gehad hoe we daar nu verder mee moeten. M'n pscyh dacht dat als we er nu teveel op in gaan het me waarschijnlijk allemaal teveel wordt. Ik denk dat ze dat aardig goed ingeschat heeft, want ik ben er nu meer over aan het piekeren dan eerst. (Over wat het precies is, wil ik liever niet te veel op in gaan hier. Het heeft met mijn jeugd en familie te maken) Het was een goed gesprek maar wel zwaar. Voel me eigenlijk zelfs wat slechter dan voor het gesprek, om bovenstaande reden.

Ik heb ook de haptonomie met haar besproken, maar ze had er niet zoveel ervaring mee. Het leek haar goed om het gewoon bij de coginitieve therapie te houden. Maar daar denk ik anders over. Heb haar niet verteld dat ik al een afspraak heb staan.

Nogmaals sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:53

Goed idee Pr om een armband te laten maken. Zo is hij toch een klein beetje bij je altijd.

Je hebt gelijk hoor CIV, ik maak me veel tedruk om alles wat ik voel. Wel leuk nu met dat G schema, waar je je gedachten opschrijft. Moet zelf wel lachen als ik dat teruglees, het is meestal zo irreeel. Maar op dat moment laat ik me er wel gek door maken.
Wil je nogmaals heel veel succes wensen voor je gesprek! Blijf wel goed op jezelf letten hoor en loop jezelf niet weer voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:55

Zwaar PW... Waarom leek het haar goed om het bij de cognitieve therapie te houden? Ik heb zelf eigenlijk geen flauw idee waar mijn woedeaanvallen vandaan komen, wel fijn dat jij het wel duidelijk hebt voor je zelf. Dan kun je er aan gaan werken.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:56

Angela wat een heftige brief, je hebt jezelf nu helemaal eerlijk bloot gegeven, vind ik knap!
Hoop dat jullie er samen uitkomen. knuffel jouw kant op.

PW niet raar dat je je slechter voelt dan ervoor, dat zakt op een begeven moment en je kan alle seen plekje geven!

Sorry dat ik niet bij iedereen reageer,.. ben beetje warrig!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:58

Hoi PW, goed dat je wel wat aan het gesprek hebt gehad. Het is wel logisch dat je je nu wat slechter voelt, omdat je er door het gesprek heel erg de focus op hebt gelegd. Het gebeurt mij ook vaak dat wanneer ik echt met een probleem aan het werk ga, het eerst erger wordt.
De meningen zijn daar blijkbaar nogal over verdeeld bij psychologen. De 1 vindt dat het prima naast elkaar kan en de ander zegt beter niet (misschien juist omdat ze er geen ervaring mee heeft). Doe gewoon wat voor jou zelf goed voelt. Lijkt mij echt niet dat de 2 therapieen elkaar in de weg zitten, weet van meerdere mensen dat ze het gewoon naast elkaar doen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:15

Dat denk ik zelf ook dat het prima naast elkaar kan. En blijkt het niet te kunnen, ben ik er snel genoeg weer mee gestopt toch?

In mijn crisis in december ben ik hier ook al tegen aan gelopen. Op aanraden van de crisisarts heb ik het toen laten rusten, het overspoelde me allemaal. Nu borrelt het weer allemaal op en ik weet gewoon even niet wat ik er mee moet. Ben bang dat het me weer teveel gaat worden en zo'n crisis als in december wil ik niet weer.

Sorry als het wat vaag overkomt, maar ik wil er inhoudelijk niet teveel op in gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:19

Misschien een stomme vraag tussendoor, maar wat verstaan jullie onder een crisis?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:23

Tja, hoe moet ik dat goed onder woorden brengen.
Ik heb in december een hele zware periode gehad. Ik zat op een gegeven moment iedere dag bij de huisarts. Het ging zo slecht dat hij het ook niet meer wist en hij heeft de crisisdienst ingeschakeld. Die zijn bij mij thuis geweest. Het ging zo slecht dat ik het liefst met mijn hoofd tegen de muur bonkte. Ik was een bonk spanning, zo erg dat ik het gewoon niet meer trok.
Ik noem het crisis omdat het door de crisisarts zo genoemd werd. Het is echt de donkerste periode in mijn leven geweest en ik wil dat nooit meer. Ik zat tegen opname aan, maar omdat ik een lieve zorgzame vriend thuis had (die vrij kon krijgen om bij mij te blijven) is dat gelukkig niet door gegaan.

Beetje een antwoord op je vraag zo?
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 12-05-09 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:23

Ok, duidelijk..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:24

Ik versta onder een crisis een periode waarin ik er echt helemaal doorheen zit, echt niet meer weet hoe nu verder en 1 grote ellende. Alles is donker en ik zie geen lichtpuntje meer. Heb me nog nooit zo walgelijk slecht gevoeld als dan. Heb daar nu 2 keer ingezeten en het is echt hel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:29

Hel is het goede woord idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:31

Bah, ik hoop dat echt nooit mee te maken... Ik voel me zo al rot zat. Mijn vriend is nu honkballen, en ik zit dus alleen. Bah, ik heb weer last van die vieze, gore, rotte druk op de borst en ik zit de hele tijd te zuchten en gapen om normaal te ademen.

Zo dat moest er even uit..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:35

Ik heb ook weer die vervelende druk op m'n borst. Heel irritant.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:37

Irritant is dat he Angela, ik zit ook de hele tijd te zuchten om genoeg lucht te krijgen. En ik heb buikpijn. Heb al expres niet te laat meer gegeten vanavond, omdat ik bang ben dat ik anders vannacht weer moet overgeven. Niet dat ik daar echt bang voor ben, maar leuk is anders. Snap ook niet waar dit nu weer vandaan komt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:38

Haha Pw, volgens mij denken we de hele tijd hetzelfde

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:05

Nou ik ga naar bed meiden. Tot morgen!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:43

En daar ben ik weer...waar zijn jullie allemaal? Ik hoop dat dat
betekend dat het goed gaat!
Ik heb vanochtend mn haar geverfd en het is voor het eerst sinds tijden gelukt om het de hele inwerktijd te laten zitten. Ik denk nl altijd dat ik een allegische reactie ga krijgen en het dan heel benauwd krijg enzo. En dan raak ik altijd zo in paniek dat ik het na 5 minuten uitspoel. Je kunt je voorstellen hoe mijn haar eruit zag haha. Maar nu is het gelukt! Ben nu nog wel steeds een beetje paniekerig, straks krijg ik het achteraf denk ik dan. Das dan weer een beetje jammer. Maar het zit erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:44

Goedemorgen!

Ik heb de uitslag van mijn bloed gekregen en die was ok. Aan de ene kant positief, maar aan de andere kant ook weer confronterend.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:46

goedemorgen meiden

Sorry dat ik niet meer had gepost ben lekker hele middag bij de paarden geweest! Lekker gerelaxed/
Daarna was ik helemaa; kapot ben ik naar bed gegaan en nu net een half uurtje wakker!!

Angela wat een mooie brief zeg! Je hebt je bloot gegeven en dat is denk wel; belangrijk ook voor je vriend. Gaan jullie er samen voor?
Ik moet morgen weer naar de Arbo arts. Ik werk trouwens normaal bij de Kmar in opleiding. maar een auto ongeluk vorig jaar heeft mijn hele leven verwoest. Ik dacht toen dat het allemaal wel mee viel maar nu bijna een jaar later ben ik toch echt in elkaar gestort. Ik kan veel dingen niet meer die ik eerst wel kon. Ben totaal niet meer energievol zodra ik lig val ik in slaap. Kan de hele dag wel janken ben snel geirriteerd en verplichtingen kan ik ook niet doen. Morgen dus weer naar de arbo arts toe. Ben best zenuwachtig

Sifra lekker dat je haar is gelukt. Is ook moeilijk als je dat zo denkt. Maar je hebt het volgehouden en dat is al een super prestatie.

Angela gelukkig is je bloed oke. Maar inderdaad ook weer confronterend want wat is het dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:48

Azzaro, wat een heftige gebeurtenis zo'n ongeluk! Was het heel ernstig?

Hmm, ik ga eens kijken of ik durf te bellen dat ik naar stal wil komen. *zucht*

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:57

gewoon bellen angela je kan het! Mag ik vragen waarom je niet naar stal durft?

Ongeluk was best heftig heb er een flinke wiplash aan overghouden waardoor ik veel dingen niet meer mag en kan zoals concentratiestoornissen evenwicht was weg heel veel ondraagbare hoofdpijn etc.. en met mijn opleiding moet je veel wetten en dergelijke leren en dat kan ik nu dus niet meer