Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:14

Sammiej schreef:
Een collega van mij komt deze week terug uit Mexico, na 17 dagen daar geweest te zijn.
Nog even na bellen over ziekteverschijnselen voordat ze komt werken! ( +/- 450 mensen in haar werkomgeving)

Ik hoop dat mensen die terug komen uit Mexico idd goed alert zijn op ziekteverschijnselen en dan ook thuis blijven. Je hebt altijd van die grapjassen die vinden dat ze best kunnen werken met een griepje onder de leden. Vind ik altijd al heel vervelend, want je steekt lekker iedereen aan, maar nu natuurlijk helemaal. Nou ja, laten we er maar vanuit gaan dat iedereen zelf zo slim is om daar rekening mee te houden.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:15

Nou inderdaad,...daar heb ik ook altijd zo'n hekel aan!! Dan zitten ze te niezen en te blaffen tegenover je...dan denk ik bah blijf toch lekker in je nest.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:12

Elsskippy

Re: Mexico gangers opgelet!!-->dodelijk griepvirus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:28

Mijn moeder komt maandag terug uit Amerika na een verblijf van 3 maanden.
Ik hoop niet dat er besmette mensen bij haar in het vliegtuig zitten.
Niet zo ver van haar vandaan waren 5 besmette studenten.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:15

Mijn vriend is naar de dokter geweest, die ook mee was met mij naar Miami.
Maar hij had alleen een griepje vanwegen de weersverandering gelukkig. :)

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:18

Nassie schreef:
Mijn vriend is naar de dokter geweest, die ook mee was met mij naar Miami.
Maar hij had alleen een griepje vanwegen de weersverandering gelukkig. :)

Gelukkig maar , ik denk dat je best zal schrikken als je ziek terug komt.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:19

Ik ben ook ziek. Maar ik denk meer dat het de jatleg is van de reis..
Maar ga toch morgen de dokter bellen voor eventueel, je weet maar nooit :+

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:25

Beterschap, Voor de zekerheid is het wel beter.
Als je geen koorts hebt is het zowieso niet erg.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:28

Mijn vriend had ook koorts nadat hij twee weken terug terug was gekomen uit Mexico. Gelukkig bleek vandaag dat het een gewone griep was. Dat heerst ook op het moment dus had eigenlijk ook niet anders verwacht. Maar vind wel dat je het wel moet melden als je tot de riscicogroep behoort. Onze enige voorzorgmaatregel was dat we niet bij zijn ouders zijn langsgegaan. Beide longpatient en bejaard, die kunnen zo'n griep niet aan.

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:55

Ik ben onlangs ook in Mexico gewees en was 2e paasdag weer terug (voor de uitbraak dus) en heb een nieuwe reis geboekt naar Mexico eind juni. Zolang er geen negatief reisadvies is kun je niet annuleren en pas 2 tot 3 weken voor je vertrekdatum bestaat er een mogelijkheid tot omboeken. De meeste reisorganisaties bekijken dit dus per week.

Heb er goed de balen van want de berichten zijn zo ontzettend tegenstrijdig. De ene dag zeggen ze dat de grootste piek voorbij is om vervolgens de dag erna weer een nieuw geval te melden. Kijk onnodig risico nemen zie ik ook niet zitten eerlijk gezegd, maar als het over een week of 6 weer voorbij is, heb ik mijn mooie reis laten schieten... dillemma dus!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:50

Hoe is het nu eigenlijk met de Mexicaanse griep?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:52

Heb begrepen dat het flink snel verspreid nu .

In de eerste maand zijn er iets meer dan 4000 infecties geweest. In alleen de laatste week is dit aantal verdubbeld. Volgens mij zijn er nu in een stuk of 6 landen of zo al doden gevallen en in ook in meerdere landen al mens op mens infecties.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:52

oke

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:53

Volgens de site van het WHO.

17 May 2009 -- As of 06:00 GMT, 17 May 2009, 39 countries have officially reported 8480 cases of influenza A(H1N1) infection.

Mexico has reported 2895 laboratory confirmed human cases of infection, including 66 deaths. The United States has reported 4714 laboratory confirmed human cases, including four deaths. Canada has reported 496 laboratory confirmed human cases, including one death. Costa Rica has reported nine laboratory confirmed human cases, including one death.

The following countries have reported laboratory confirmed cases with no deaths - Argentina (1), Australia (1), Austria (1), Belgium (4), Brazil (8), China (5), Colombia (11), Cuba (3), Denmark (1), Ecuador (1), El Salvador (4), Finland (2), France (14), Germany (14), Guatemala (3), India (1), Ireland (1), Israel (7), Italy (9), Japan (7), Malaysia (2), Netherlands (3), New Zealand (9), Norway (2), Panama (54), Peru (1), Poland (1), Portugal (1), Republic of Korea (3), Spain (103), Sweden (3), Switzerland (1), Thailand (2), Turkey (1), and the United Kingdom (82).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:29

Opvallend dat in Europa Spanje en Engeland er zo uitspringen kwa besmetting.

Weet nog steeds niet in hoeverre reizen een probleem is. En drukke evenementen zoals de 4 daagse of de Roparun die er weer aan zit te komen waarbij er minimaal 200 mensen van Parijs naar Rotterdam rennen/fietsen en eventueel dingen kunnen meeslepen. De 4 daagse gaat dacht ik wel kijken of zij maatregelen moeten nemen om besmetting te voorkomen.

mijn mannetje heeft helaas afgelopen weken veel moeten vliegen binnen europa naar landen waar er dus best wel veel besmettingen zijn en het rare is dat hij gister richting Turkey een italiaans formulier moest invullen of hij hoestte en vorige week naar Italie niks hoefde in te vullen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:23

een klasgenoot is vandaag naar huis gestuurd met hevige griepverschijnselen. Ik maak me toch wat zorgen hoor. Je weet nooit.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:04

Iemand van het werk is ook net terug gekomen van Mexico(na een paar weken verblijf) vind het maar eng!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:29

Het zal wel snel gaan nu. Ik neem ook aan dat Mexico snel wordt vrijgegeven omdat het besmettingsgevaar elders binnenkort even hoog is. Ik moet binnenkort nog even op en neer naar Ciudad Mexico voor zaken, dus ik hoop dat dit snel voorbij gaat.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:33

joostvangestel schreef:
Het zal wel snel gaan nu. Ik neem ook aan dat Mexico snel wordt vrijgegeven omdat het besmettingsgevaar elders binnenkort even hoog is. Ik moet binnenkort nog even op en neer naar Ciudad Mexico voor zaken, dus ik hoop dat dit snel voorbij gaat.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat iedereen nog zo graag naar Mexico wil kleppen. Ik weet wel dat ik niet het risico lekker op ga zoeken. Vind mijn gezondheid nog altijd het belangrijkst. En ook wel zo prettig voor mijn landgenoten om niet zo'n fijn virus mee naar huis te nemen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:41

De twee eerste Finse meisjes die besmet zijn: (zie statistieken in post hierboven) zijn 5 uur in Schiphol geweest voordat ze naar Finland zijn doorgevlogen. Ik landde overigens gisteren op Boedapest en werd meteen doorgelicht of ik misschien koorts had. De griep houd je echt niet tegen in de huidige situatie, de verspreiding wordt alleen maar vertraagd. Er komt een tijd waarin de virusdruk in Mexico lager is dan hier.

Overigens kan je ook hygienische maatregelen nemen om het risico te beperken en zijn er ook andere wijzen om de gevolgen te beperken.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:53

Daar heb je ook gelijk in. Hygiene maatregelen kunnen ook een boel doen, helaas neemt niet iedereen het daar zo nauw mee. Nou ja, er is ook weinig aan te doen, maak me er gewoon nog steeds een beetje zorgen over. Verder niet banketstaaf bedoeld hoor!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:10

sifra: het dodenaantal in Mexico is al flink naar beneden bijgesteld. je gaat pas dood aan griep als je verder al verzwakt bent. er is dus duidelijk een risicogroep. Als we bang wilt worden, kijk eens naar de Spaanse griep:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep

20 tot 100 miljoen doden wereldwijd, verspreid door Amerikaanse soldaten in het eind van de tweede wereldoorlog. Overigens net als de Mexicaanse griep een H1N1 griep, waardoor er duidelijke overeenkomsten zijn met de Spaanse griep (die overigens in Amerika begon en niet in Spanje). Maar dan gaat het wel om een nogal wat mildere vorm van H1N1, als ik zo lees hoe dat de Spaanse griep 90 jaar geleden tekeerging.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:28

Haha nou dat ga ik dus echt niet lezen. Helemaal niet als ik dan op tv hoor zeggen dat daar duidelijke overeenkomsten mee zijn en dat er kans is dat we in de hefst/winter een heftigere variant krijgen. Dan maak ik mezelf helemaal gek met dat soort artikelen.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 13:56

De gezondheidsvoorzieningen, en hyginische voorzieningen zijn nu natuurlijk wel hééééél wat beter als toen tijdens de spaanse griep..Zo`n vaart zou het dus ook echt niet lopen...Zoals eerder bronnen bevestigigen is het juist die groep mensen tussen de 20 en 40 jaar die veel al slachtoffer worden...Juist omdat hun afweersysteem zo goed is, gaat het over uren draaien om van het virus af te komen...en dan gaat het vaak fout..

Maar goed, als je bedenkt dat er jaarlijks in Mexico aan een normale griep zo`n 3 mensen per dag overlijd valt dit ook wel weer mee...

ik weet nog niet zo goed wat ik ervan denken moet....Het beangstigd mij wel, dat mocht ik het krijgen, ik de virusremmers niet mag hebben ivm mijn zwangerschap...

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:49

Madelief gefeliciteerd zou ik maar zeggen! ;)

Maar ik vind het een stuk minder worden ook de berichtgeving dus het zal dan toch wel mee vallen denk ik dan.