Is idd wel prettig om vtv te weten wat je te wachten staat, maar de ha/gyn zal bij plaatsen ook wel vertellen wat hij/zij aan het doen is
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Caye schreef:klaarkomen zorgt er voor dat je baarmoedermond samen trektEen soort van weeën. ALs je zwanger bent en je komt klaar krijg je harde buiken.
Dat "zuigende" effect van het klaarkomen zorgt er voor dat je baarmoeder sneller schoner wordtmaar heeft niks met sneller ongested zijn te maken of dat het sneller over is
Wat wel zo is.. als je zwanger WILT worden. Is het raadzamer als vrouw eerst klaar te komen.. voor dat de man een zaadlozing krijgt. Dat zuigende effect van je baarmoeder.. zorgt er voor dat het zaad beter wordt opgenomen

Het begint nu wat af te nemen en verder bevalt het prima. Ben al lang blij dat er heel wat minder hormonen inzitten dan in de pil en je hoeft niet meer elke dag te denken aan het innemen van iets.

Vanmiddag ben ik naar mijn huisarts geweest omdat ik al 2 weken lang bloed verlies en kweekjes en bloedonderzoeken niets uitwezen. Ik heb dus geen soa of iets dergelijks. Nu denkt ze dat het komt door de pil en aangezien ik aangaf dat ik eigenlijk een beetje pilmoe ben (chagrijnig, libido van 0, puistjes en die onwijs irritante bloedingen dus) kwam ze met het idee van een hormoonspiraaltje (Mirena). Ik ging er meteen tegenin, aangezien mijn moeder vertelde dat ze knock out ging bij het plaatsen en dat ze hem na 8 maanden weer verloor. Volgens de arts viel dat allemaal wel mee, aangezien de technieken nogal veranderd schijnen te zijn in 30 jaar (goh
) en tegen de pijn schreef ze me van te voren 800 mg ibroprufen voor. Eigenlijk is er niets dat me tegenhoudt, menstruatie wordt lichter, ik hoef er 5 jaar niet aan te denken, maar toch twijfel ik. Misschien omdat ik opzie tegen het plaatsen of omdat het idee van random bloedverlies in de zomer me niet zo aanspreekt. Wie kan me over de streep trekken? 
Dus wat gangbaarder is. Ik vond het meevallen. enige wat ik zeer vond doen is dat ze met tangetje bbm vast pakken. naja zeer... irritant 
De mirena lijkt mij wel handig en ook fijn vanwege de lage hoeveelheid hormonen. Maar tot nu toe is de nuvaring een goed alternatief. daantje99 schreef:Of je af valt als je stopt met diane pil weet ik ook niet. Ik slik zelf ook de diane35 en ben ook wel zeker 5 kilo aangekomen. Hier baal ik best wel van, ook niet zomaar in een keer. Maar verdeeld over 2 jaar zegmaar. Had jij dit ook?
Twijfel nog steeds, ga binnenkort toch nog maar een keer met de huisarts overleggen.. zonnebloem18 schreef:Mijn huisarts raadde implanon af, kijk eens naar de nuvaring of de evra pleisterpil als alternatief beide middelen blijven veilig bij overgeven en diarree.