O: 2 volkoren boterhammen met filet american en kipfilet bieslook en een activia yoghurtje t: appel m: kellogs special k met melk en eiderkoek t: ananas t: krentenbol a: (pas laat) rijst met chicken tonight
beweging: 1 uur skeeleren 1 uur springles met me powny
ships ik heb een lunch vergadering Dat betekend EN lekkere broodjes EN geen lunchwandeling *zucht* naja, mijn voeten zijn gisteren alvast een kilo eelt kwijtgeraakt
Goede sporters hier!
Pashon, gefeliciteerd met je zwangerschap! Maarrre, filet americain is wel uit den boze he? Verder klasse dat je zo weinig hebt gesnoept, als je verder gewoon gezond eet hoef je helemaal niet zoveel aan te komen!
Hmm gisteren te slechte dag (niet ivm snacken) maar had simpelweg geen tijd om te lunchen en heb tussen de middag enkel een eierkoek op en toen dus veel avondeten en daarna chips! Maarjaaa! Wel 2 uur gefietst !
Pashon! Gefelicitieerd! Maarre ga dan zeeeeker wat meer eten hoor meid! Wel gezond en lekker blijven sporten, dan komt het goed!
het is normaal dat je in je zwangerschap 13 tot 20 kilo aankomt, volgens de standaard normen en waarden. idd filet american is uit den boze, maar kon het niet laten. ik doe een moord voor filet american
Heb vanmorgen 2 bammetjes met kaas gehad en 2 glazen orange
heb vanmorgen al ruim 1,5 uur stevig gewandeld, de hond moest naar de kapper dus heb dat maar lopends gedaan. en er een extra wandeling aan vast geplakt.
Volgens de verloskundige van mijn vriendin is het tussen de 7-11 kilo en ook in het sonja-magazine staat een heel stuk over zwanger zijn en op je lijn letten en die zeggen hetzelfde.
Nou ik hoef me gelukkig daar niet druk over te maken
dat zal dan wel plaats gebonden zijn, lijkt me wel een beetje raar dat zowel het ziekenhuis als de verloskundige mij verkeerd voorlichten maar dat doet er verder ook niet toe. al moet ik nog 40 kilo aankomen als het kleintje maar gezond geboren word.
Das ook het belangrijkste maar een ander vriendin was 32 kilo aangekomen van de 1e en de laatste 10 kilo lukte niet meer de 2e kwam ze 20 kilo aan nu is ze blij want er is er 2 kilo minder
behalve vocht daar kun je niks aan doen maar je hoeft helemaal niet zoveel aantekomen tijdens zwangerschap
goeiemorgen!! geen spijt van gisteren, ik mocht nl van mezelf op de verjaardag van mn vriend savond wat nootjes, als ik maar geen taartje nam en dat heb ik gedaan. (heb alleen véél te veel eten over, dus a.s. vrijdag komen vrienden helpen de rest opeten ) vanochtend woog ik hetzelfde als gisteren! vandaag mocht ik een stukje taart, en die is al op hihi het was monchou geworden (de slechtste taart die ik gemaakt heb...) maar verder gaan we er weer voor, ondanks dat de O in de maand is.
Pashon
Geplaatst: 31-03-09 10:28
in mijn eerste zwangerschap ben ik ruim 40 kilo aangekomen, was ik alles behalve blij mee (nu was het 15 kilo van de baby, dat was 2 week na de bevalling allemaal weer weg) kan niet zeggen dat ik er zo blij mee ben (anders zat ik natuurlijk niet in dit topic). het ging toen door samenloop van omstandigheden, in het begin van de zwangerschap (eerste 4 mnd) viel ik af, toen had ik nog werk en dergelijke na 4 mnd zwangerschap kwam ik thuis te zitten veel prive problemen en verhuizing van een grote boerderij waar altijd wat te doen is naar de "stad" dus qua beweging ging ik sterk achteruit, was toen tijdelijk gestopt met paardrijden dus dan schieten de kilo's omhoog plus dat ik een emotionele eter ben of ik eet veel of ik eet niet en ik at dus veel. sommige dingen heb je gewoon niet in de hand, niet enkel als je zwanger bent ook als je dat niet bent door samenloop van dingen kan een mens gekke dingen doen.
cindybijl
Geplaatst: 31-03-09 10:33
Marloewzs:
goed schema voor de mensen die dit willen weten!(mag gequote worden):
ochtend: 2 volkoren boterhammen met light beleg (sandwichsspread, gestampte muisjes, vruchtenhagel, halvajam,appelstroop, honing, plakje ontbijtkoek, achterham, donkerrode filet american, kipfilet, 30+kaas, 20+ smeerkaas, rookvlees, kalkoenfilet, magere smeerworst, ossenworst, pindakaas light (dun laagje!). tussendoor:1 stuk, keuze uit: 1 liga(evergreen), 1 sultana, 1 plak ontbijtkoek, 1 eierkoek, 1 stuk fruit, 1 speculaasje, 1 bastogne koekje, 1 zakje snack a jacks, 1 fruitkick, 1 taaitaai (ook wel amsterdams korstje),1 glas optimel, 1 glas halfvolle melk, 1 glas chocomelk, 1 breaker light, 1 glas karnemelk, 250 gr magere yoghurt, 15 stuks pepsels, 30 gr cracottes luchtige zoutjes, 30 gr japanse mix (zonder nootjes) 30 gr lays baked light. lunch: 3 volkoren broodjes met light beleg.( zie hierboven)+stuk fruit tussendoor: 1 stuk (zie hierboven) avondeten: aardappels, groente en vlees/vis. of pasta MET groente. oid. tussendoor: Soms streng = niks, of 1 stuk (zie hierboven)
denk aan 2 stuks fruit op een dag, let op met bananen daar zitten veel suikers in en 200 gr groente. 2 liter water per dag. Rauwkorst kan je onbeperkt nemen. af te raden is zuivel als toetje na het avondeten te nemen, dit vertraagd de stofwisseling. Extra tip: snij je eten in kleine stukjes of neem kleine hapjes, kauw je hapje minimaal 10x het neemt je hongergevoel eerder weg!
_Evelyn
Geplaatst: 31-03-09 10:53
Pashon, hoe ver ben je nu zwanger?
Cindybijl, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend! Wat goed dat je alleen wat nootjes op hebt!
Mijn schema van vandaag: O: Magere yoghurt met cruesli, beschuitje met aardbeien en een glas optimel T: Snack-a-Jack L: 3 cracottes met light jam en een cup-a-soup tomaat T: Appel en een peer A: Gemarineerde kipfilet met aardappels en boontjes T: Mango die ik gisteravond niet meer gegeten heb.
Vanavond ook weer een rondje hardlopen. In plaats van 3 keer per week wat eigenlijk de planning was loop ik nu 5 keer per week.
Ik had afgelopen weekend van mijn lieve vriendje een bedeltje gekregen voor aan m'n Ti Sento Charming armband, omdat ik zo goed bezig ben. Zo lief!!
cindybijl
Geplaatst: 31-03-09 10:57
evelyn: wow wat goed, ipv 3x in de weel hardlopen, 5x! ga zo door.
heb alleen vandaag als ontbijt een stukje monchoutaart opgegeten en als tussendoor een stukje SB chocoladeframboos taart op...
CoSa
Geplaatst: 31-03-09 11:54
Balen mn paardrijles gaat niet door vanavond. Mn instructeur moet rijden in Tolbert. Naja is niet anders. Ga daarom vanavond na het werk lekker voor mezelf rijden. Ga vanaf morgen ook 1 keer in de week een uurtje zwemmen.
Dribbelkont
Geplaatst: 31-03-09 12:21
ik sta momentheel even stil
vanmorgen gegeten O: dubbele boterham met stukjes appel met kop thee T: 2 broodkapjes met 3 glazen water
M: krentenbol en appel met pot thee
T:1 boterham met slankie en 2 glazen water A: runder hamburger met spinazie en een ei en 2 aardappelen (geen jus)en pot thee
luffie
Geplaatst: 31-03-09 13:02
Ik sta qua gewicht verliezen ff stil, heb me vanmorgen gewogen en er is niets vanaf...... Ik weet dat dit kan gebeuren en ik ga vol goede moed verder, maar was toch ff een domper!! Mijn schema vandaag:
O: bakje kellogs met melk T: appel L: 2 bruine bammen met grillworst, kiwi en glas optimel T: activia yoghurt A: lasagne T: zakje snack a jacks
Verder ben ik vanmorgen naar stal gefietst, ruim half uur gefietst in totaal,en ben ik net terug van wandelen met de hond.
Ik heb al op O: kellogse met half vole melk T: vergeten L: 1 wit pistoletje met jonge kaas T: peer A:
Ga nu lekker uurtje skeeleren
amazone77
Geplaatst: 31-03-09 14:04
hoi,hoi. hier gaat het niet helemaal zo als het moet,kon me net niet zo goed inhouden geloof ik
ik heb AL op. 0=3 boterhammen met file american. t= 1 peer en 1 snelle jelle. m= 4 broodjes met file american,en 2 grote eierkoeken en zit nu wel vol t=doe maar niks denk ik...... a=of pannenkoeken,of wortelstamp met vlees,moet nog naar de slager straks. vandaag gewerkt van 7 tot 1 uur,flink gesjouwd heb mijn beweging wel weer gehad vandaag.
Omdat ik nu in de week zit dat de rode vlag moet gaan uithangen, heb ik nu wel heel erg zin in chocola:P Heb daarom net 1 chocobonbon gepakt. Ik ga nu de rest van de dag toch maar niets van chocolade meer eten:P
amazone77
Geplaatst: 31-03-09 14:11
ik zwaai de vlag met je mee hermlein ik heb ook erg veel behoefte aan eten,vooral waar je dik van word en ik vind het erg knap dat jij maar 1 bon bon hebt gepakt......dat kan ik dus niet he! bij mij zou de hele doos er aan gaan ,ik koop dus zelf maar zelden chocola,het gaat hier in 1 keer op