Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:40

Oooooohww en ik heb zo fijn 3 broeken geshopt:
TWEE maten kleiner (zélfs in de niet-stretch versie :D ) *\o/* én flink in de aanbieding :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:59

MamaMiesje schreef:
TWEE maten kleiner (zélfs in de niet-stretch versie :D ) *\o/* én flink in de aanbieding :D

*\o/* +:)+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:00

MamaMiesje schreef:

Geweldig zeg!
Lekker gevoel is dat dan he? :D

Ik vind shoppen altijd 10x leuker als ik ben afgevallen :j

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:07

Ahh dat moet echt een heerlijk gevoel zijn!!! :D
Ik pas ook mn broeken al wel een maatje kleiner, hoop straks nog 1! Volgens dat programma op de iphone moet ik als ik die richtlijnen volg in 6 weken op mijn streefgewicht zitten! Heb zo mijn twijfels haha maar ik ga goed mijn best doen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:10

Een aantal van mijn broeken begint nu ook aardig te flubberen, lekker gevoel is dat :D Ik heb alleen pas een paar nieuwe, onwijs fijne broeken van Only gekocht en zou het toch wel zonde vinden als ik ze niet meer aan zou kunnnen |(

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:17

Gewoon doorverkopen Mas; je zal ze nog wel niet veel aan gehad hebben, gok ik? Dus dan zijn ze nog mooi en kun je er best wat aan verdienen :j

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:35

Loveable schreef:
Ahh dat moet echt een heerlijk gevoel zijn!!! :D
Ik pas ook mn broeken al wel een maatje kleiner, hoop straks nog 1! Volgens dat programma op de iphone moet ik als ik die richtlijnen volg in 6 weken op mijn streefgewicht zitten! Heb zo mijn twijfels haha maar ik ga goed mijn best doen!

ik heb bijna moeite om aan het aantal calorieen te komen dat die i phone app aangeeft en ik eet echt niet veel minder dan normaal. Waarom val ik dan niet af ? :(

Als het goed is duurt t bij mij 11 weken!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:54

....Ik heb honger... ^)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:04

Lekker is dat he als je broekjes weer flubberen, ik ken het gevoel! Maar ook zonde van de 2 broeken van 100 euro die ik nooit meer draag!

Ik ga zelfs voor de wel minimaal 12 weken voor 3 kilootjes, maar beter langzaam en langdurig, dan snel en er weer meteen aan!

Oeps nu bij paps en mams en toch echt teveel gesnaaid, zoveel lekkers in huis. Bij mij thuis haal ik het gewoon niet in huis en eet ik het ook niet! Vanavond stappen, dus ook slecht! Maar ach volgende week veeel sporten (start to run week 2 afronden) en weinig snoepen (want vriendje is op vakantie en dus weinig verleidingen van uit eten gaan en samen bankhangen met chipjes enzo :))!

Miess: Bij honger neem ik altijd een fles water en drink die leeg, daarna nog honger? Een opkikkerboullionnetje van 25 kcal!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:30

Als ik honger heb, heb ik honger en géén dorst ^)

:=

Ben maar gewoon naar bed gegaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:31

Dat hongergevoel moet je gewoon negeren. Gewoon iets gaan doen en dan vergeet je het wel weer ;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:47

MamaMiesje schreef:
Als ik honger heb, heb ik honger en géén dorst ^)

:=

Ben maar gewoon naar bed gegaan :D

Haha true that! Alleen toch helpt het bij mij wel hoor dat water en boullionnetje, vult toch je maag ff :)!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:51

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar kom graag mee praten.

2 maanden terug heb ik een ongeluk gehad en heb de afgelopen maand dus ook helemaal niets, maar dan ook echt niets kunnen doen aan sport ofzo.

Ik heb me nu voorgenomen meteen goed te beginnen :D
Binnenkort weer een fiets kopen (die is stuk gegaan bij het ongeluk) zodat ik weer fietsend naar het station ga, wil minimaal 2 keer in de week halfuurtje joggen en daarnaast heb ik nog 2 paarden die gereden moeten worden en mn veulentje waar ik soms mee wandel. En ik pak mijn werk weer op (horeca), dus wordt ook weer veel lopen.
Hopelijk eindelijk dan genoeg beweging om af te vallen.

Daarnaast ga ik natuurlijk op mn eten letten, anders heeft het nog geen zin ;)
Laatste maand wel al wat op mn eten gelet, maar ik snoep eigenlijk nooit alleen soms een koekje s'avonds. Verder eet ik smorgens, smiddags, savonds.. Heb niet het idee dat ik extreem veel eet. De bovenstaande beweging buiten het joggen om heb ik de laatste 2 jaar al gedaan, alleen is mijn conditie nu weg.

Hopelijk gaat het lukken/helpen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:24

Nou mijn weekend is redelijk goed gegaan, de enige grote fout heb ik gisteravond gemaakt: twee chocolade wafeltjes en twee Bastognekoeken :o
Maar voor de rest heb ik me in weten te houden, ik merk dat ik in het weekend gewoon wel iets lekkers neem, maar door de week echt nóóit de fout in ga. Dat ritme probeer ik vast te houden :)

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:26

Welkom Adawi! Vervelend dat je een ongeluk gehad hebt! Gelukkig ben je er weer helemaal bovenop, als ik het goed lees. :) Ik denk dat als je nu meer gaat bewegen en gewoon wat meer oplet op wat je eet, dus even de chips en koek laten staan dat je al snel resultaat zult zien! Succes! :D

Mas: nou prima toch, anders spreek je gewoon voor jezelf af dat je in het weekend iets lekkers mag eten. Als je nooit eens een keer een koekje ofzo mag hou je je dieet echt nooit vol. Gewoon met mate en bijvoorbeeld alleen in het weekend dan!

Bij mij gaat het allemaal wel prima, let gewoon echt op wat ik eet. Maarja ik moet ook niet helemaal alleen focussen op die weegschaal want ik beweeg en sport heel veel, en heb best veel spieren. Maar toch mag er nog wel iets af, maarja zal er gewoon rekening mee moeten blijven houden dat ik gezegend ben met hockeybenen.. Doe het nu gewoon rustig aan en val rustig af. Ga nu gewoon langzaam aan proberen toch onder de 57 kilo te komen. Dat is echt het gewicht waar ik op blijf hangen, en dan baal ik en voor ik het weet zit ik weer op 58/59 zoals nu dus. Maarja komt waarschijnlijk ook omdat ik te snel resultaat wil zien. Ik ben trouwens maar klein: 1.67, voordat ik straks commentaar krijg op mijn gewicht :P
Succes allemaal!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:36

Ik ben zomer '07 moeiteloos (fietsen, nieuwe baan,gezond+minder eten) zo'n 25 kg afgevallen. Inmiddels is er bijna nog een 10kg eraf, maar ik kom mezelf nu tegen. Mijn werk is nu niet meer 'genoeg'...Ik houd het er opzich wel af, en kan eten wat ik wel wil, maar de laatste tijd heb ik echt vreetbuien.. En dat heb ik soms en vaak gaat het over maar dit keer heeft het zo'n week volgehouden... Vervelend. Tis zo moeilijk..... HOPELIJK kan ik binnenkort naar een pilates class gaan, of yoga oid.. iets erbij doen want ik wil echt niet weer zo zwaar zijn als ik was...

Ook ben ik opzoek naar een nieuwe baan, en dan waarschijnlijk een desk baan/receptioniste (als dat een woord is) dus ben al helemaal bang dat ik dus daardoor weer ga aankomen.........

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:49

Loveable schreef:
Mas: nou prima toch, anders spreek je gewoon voor jezelf af dat je in het weekend iets lekkers mag eten. Als je nooit eens een keer een koekje ofzo mag hou je je dieet echt nooit vol. Gewoon met mate en bijvoorbeeld alleen in het weekend dan!

Dat doe ik idd ook en dat is prima te doen zo :j
Het weekend is ook eigenlijk het enige moment waarop ik écht wel graag iets lekkers wil en dat mag
dan wel een keertje van mezelf. Meestal neem ik dan met mate wat lekkers, gisteren was het wel wat meer :o
Maar dat is goed vol te houden :j

Veel succes weer deze week allemaal!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:04

Ik heb ook wel eens vreetbuien hoor, dan kom ik bijv uit school voel ik me poedersuiker en moet ik nog veel leren en ook nog werken 's avonds. Nou dan kan ik echt een paar boterhammen smeren en ook nog allemaal koekjes snaaien, echt verschrikkelijk. Maar soms heb je het ook wel weer nodig, dan denk je daarna van voel ik me nou beter? NEE. oke niet meer doen dan! Maar heb wel geleerd dat ik wel gewoon genoeg moet blijven eten anders wordt ik echt chagerijnig en hou ik het toch niet vol..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:07

:wave:
Vandaag een slechte dag gehad := maarrrr....
check m'n onderschrift :D *\o/*

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:11

Ik ook slechte dag vandaag :(! Had een waanzinnige kater en tja dan heb ik vet voedsel enzo nodig. Ipv salade vanavond heb ik dan ook frietjes gehaald met kroketje.... Maar ach, deze week weer volop eraan!

Aaah goed zeg Miesje!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:22

GEFELICITEERD MIESJE!! *\o/*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:27

Jeeeeiii :D :):)

Vandaar dat een slechte dag vandaag wel mocht :=
(Meteen weer de helft van die verloren kilo eraan :') )

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 01:29

Hoi allen :D :D

Volgen jullie een 'speciaal' dieet of doen jullie uit jezelf minderen met eten en zo afvallen???

Ik ben eind 2007 onwijs veel afgevallen op eigen kracht, laatste stukkie ging niet zo goed en zo in 2008 ging het steeds wat minder goed :o
Gewicht wát ik had heb ik nooit meer gekregen, maar een kilo of 10 mag er echt nog wel vanaf. De motivatie heb ik er wel voor, maar de kracht ontbreekt :o

Nu ben ik vorige week goed ziek geweest, en dus amper gegeten. Kilo's gingen eraf en toen ik weer een beetje begon te eten, deed ik dat heel bewust en beheerst. Nu blijft mijn gewicht omlaag gaan :D En omdat ik meer dan een week geen zoetigheid ed heb gehad, is mijn suikerbehoefte echt bijna weg, super :D

Dus nu hopen dat ik het op deze tour vol kan houden, de eerste 4 kg zijn er iig al af :D :D

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:58

Miesje: Jeetje wat goed, super!!! :D
Patricia: Dat is dan weer een voordeel van ziek zijn.
Had het er laatst nog over, dat ik best wel weer geopereerd wilde worden, toen ben ik zo 10 kilo verloren. God, wat was ik toen blij met mezelf!

Ik ga morgen weer wegen, zal mij benieuwen, want heb er niet echt veel aan gedaan deze week....

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:02

Ziek zijn werkt wel ja! Maar helaasch is het vaak veel vocht wat er gauw weer aanzit enzo, maar laten we hopen van niet!

Ik mag vrijdag van mezelf pas weer wegen! Ben wel trots op mezelf, was net in de stad en al die lekkere broodjes van v&d en lekkere kaasbroodjes en taartjes en frietjes en ik heb heeeeel netjes gewacht en gewoon tas 2 roggebroodplakjes met magere kaas op!

Vandaag nog als plan cup a soupje (25 kcal) met pakje droge crackertjes (60 kcal) en beetje yoghurt en als avondeten rode pasta. En vanavond lekker sporten!

Wel jammer, want ik woon dus in studentenhuis, dus heb vaak geen invloed op avondeten, wil ik ook niet, want het is veel te duur om iedere avond voor mezelf te moeten koken. Maar goed als het avondeten keer slecht is compenseer ik dat morgen wel weer met extra mijn best doen!