Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marilla schreef:Hebben jullie ook meer last van jullie vermoeidheid in deze periode?
@ Paula, je hoeft je er idd niet voor te schamen hoor. Ik ben ook nog redelijk 'goed' met vergeleken de rest. terwijl ik zelf vind dat ik ook maar weinig kan. Maar zoals al eerder gezegd werd, iedereen is anders.
Jeskim schreef:Voorkom dat je struikelt hoor!! Daar wordt het alleen maar erger van..
Schamen omdat je misschien meer kunt dan de anderen hier hoeft niet, gekkie!! Het is gewoon rot als je moe bent..
Dat gesleep met water breekt me nu echt op.. Wat een gedoen met die vorst zeg.. Als ik de beesten 's ochtend heb gevoerd, kan ik meteen wel weer in bed kruipen..
Voor iedereen nog een leuke anekdote:
Ik kwam bij de sportschool, voor het eerst, en daar zouden ze me helpen met een programma op te zetten.. Dus ik zeg, ik moet het kalm aan doen want ik heb ME/CVS..
Zegt die kerel tegen mij.. Dat is toch ongeveer als pheiffer, alleen ben je dan nog luier!!
..En dank je wel...
Kon helaas geen rotopmerking terug maken omdat ik met mijn bek vol tanden stond..
Ik sta op zulke momenten ook altijd met m'n mond vol tanden...echt naar is dat. Marilla schreef:Ja idd Birgitta. Dat zeg ik meestal ook als ze niet weten wat het is 'Het is soort pfeiffer, alleen dan chronisch'.
Marilla schreef:Ja idd Birgitta. Dat zeg ik meestal ook als ze niet weten wat het is 'Het is soort pfeiffer, alleen dan chronisch'.
superwoman schreef:Marilla schreef:Ja idd Birgitta. Dat zeg ik meestal ook als ze niet weten wat het is 'Het is soort pfeiffer, alleen dan chronisch'.
en met (meer) pijn....
Jeskim: wat een rot-opmerking zeg. Kan me voorstellen dat je dan even perplex staat![]()
Ik had eerder trouwens een opmerking gelezen die ik wel goed vond passen als men commentaar geeft op cvs. (niet zoals de persoon van de sportschool, want die gaat érg ver)
ME de naam Cvs geven is hetzelfde als brochitich een chronische verkoudheid noemen......
Vond dat wel sterk
Eerst was ik trouwens erg opgelucht dat dat het niet was, nu zou ik het willen. Dan had het een naam, oorzaak, prognose... MissPromiss schreef:Vandaag voor het eerst meegemaakt dat mijn spieren niet meer wilden. Alsof ik al een uur aan het sporten was. Met mijn eigenwijze hoofd de schaatsen aangetrokken en heel rustig wat heen en weer geschaatst. Harder kon ook niet door de opgevroren sneeuw op het ijs. Mijn benen verzuurden helemaal, echt een heel raar gevoel
Marilla schreef:Ja idd Birgitta. Dat zeg ik meestal ook als ze niet weten wat het is 'Het is soort pfeiffer, alleen dan chronisch'.
Paula schreef:@[***]; inderdaad, de herkenning hier is erg fijn, zoveel overeenkomsten als ik dit topic doorlees. Misschien is de opleiding die ik doe ook wel veel te zwaar voor mij, maar ik kan daar gewoon niet mee stoppen. Dan heb ik niets meer, wat moet ik dan verder? Het houdt mij wel bezig, als ik weer mezelf moet knijpen om overeind te blijven in een hoorcollege/taakgroep, maar ik wil zo graag door. Dus dan verdring ik de wijsheid maar een stoom gewoon door.
superwoman schreef:Marilla schreef:Ja idd Birgitta. Dat zeg ik meestal ook als ze niet weten wat het is 'Het is soort pfeiffer, alleen dan chronisch'.
En als ze dat niet hebben gehad dan werkt een heftige griep ook.
Wanneer je alles heb uitgekost tot je gal aan toe en je darmen leeg heb gespoten, zo slap als een dweil - komt overeen met een slechte dat ME![]()
Verzuren van de benen heb ik ook veel last van
Hoewel het wel een optie is als ze echt niet weten wat het is. Komt inderdaad wel overeen.
) en halverwege mijn rondje begon de verzuring al. Tikkie buiten adem weer thuis, maar wel even 'lekker' buiten geweest. Straks weer 
Citaat:Verzuring
Hoe komt het nu dat iemand niet oneindig door kan gaan met trainen. Dat komt natuurlijk doordat iemand moe wordt, de spieren verstijven en gaan zeer doen. Dit noemt men verzuring. Deze verzuring ontstaat wanneer de normale energievoorziening in de spieren uitgeput raakt en het lichaam over gaat op de verbranding van glucose. Als bijproduct wordt echter melkzuur gevormd en dit zorgt voor het stijve en pijnlijke gevoel in de spieren. Bovendien duurt het op deze manier langer voordat er energie vrijkomt.
Branderig, en het kost meer moeite om te bewegen.