'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:36

jep ook ik heb stederil. Alleen heb ik een antal keer gehad dat ik doorbraakbloeding had en ik kon doorslikken wat ik wilde maar werd gewoon ongesteld (en als je op het moment in portugal zit met een zwembad heb je liever geen menstruatie natuurlijk).

Idd de verheldering is erg nuttig zal onthouden dat ik na mij laatste pil van de strip gewoon meteen met de diane moet beginnen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:10

Graag gedaan hoor. Misschien een handige link: http://www.artsenapotheker.nl/geneesmiddel
Beetje offtopic, ik weet het, maar ach Haha! Ik gebruikte hem vaak tijdens mij studie, ipv het faramco-therapautisch kompas. Het kompas ligt namelijk verstopt onderin een kastje, achter de doos met mijn medicijnen én de koelbox (zonder koelelementen) met mijn verzameling bakspullen. Was altijd veel te lastig om bij te komen, deze link was veel makkelijker Clown
Maar ook erg makkelijk als je op bokt zit haha. Ook ik was erg nieuwsgierig namelijk hoe het nu precies zat namelijk.

Overigens mag je mij lek schieten en zal ik het mij ongetwijfeld wel verbeelden dat het van de overstap pil-nuvaring komt, maar ik heb sinds woensdag geen één nieuwe dikke pukkel erbij gekregen Vork

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:48

Wow Lalidan!!! Ik wil die positieve bijwerking ook met de Nuva.....

*zucht* nog 1 maandje volhouden...

Hoe bevalt ie, kan je eraan wennen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:52

Haha, zoals gezegd vermoed ik dat het gewoon toeval is hoor.... maar het mag ook weleens, ben inmiddels bijna 28, ben wel zat van die 'jeugd'puistjes Vork

Ik merk er helemaal niks van, dus das wel fijn. Moet er alleen om denken dat ik 's ochtends niet per ongeluk nog de pil inneem Bloos

Edit: ben inmiddels ook al niet bang meer om hem te verliezen ofzo. Het went echt heel snel. Heb in het begin een paar keer gecontroleerd, maar hij blijft echt netjes zitten. En doordat ik hem een paar keer gevoeld heb waar hij zit, weet ik meteen alvast waar en hoe ik hem er over 3 weken eruit kan halen.
Echt, de pil is lastiger dan de nuva-ring. Het is meer het idee denk ik
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 06-12-08 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:55

Haha je hoeft geen 28 te zijn om ze zat te zijn... dat kan met 21 ook al Knipoog

Ik begin volgende maand... ben echt heel benieuwd!!

Dit topic is overigens geweldig!!!
Zoals velen zeggen "een echte eye-opener"

TOP!!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:07

Nors opkijken Ik had gister ineens dat ik bloed verloor, en nu weer niks, dus geen echte doorbraakbloeding, weet niet waar het vandaan komt, maar dat heb ik met de pil nooit echt gehad. Misschien doordat er minder hormonen inzitten? Heb dan wel nu voor de 3de keer achter elkaar een nuvaring ingedaan, dus zonder stopweek Lachen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:10

nou ben sinds vorige week vrijdag gestopt met de Pil (Stediril) heb nergens meer last van, voel me buiten me verkoudheid om, stukken beter Haha!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:23

Citaat:
Ik heb geen kinderen dus heb mijn mirena spiraaltje in het ziekenhuis laten plaatsen. Was wel pijnlijk, maar ook maar heel kort. (heftige pijn voor hele korte duur) Zou voor mij zeker geen reden zijn om er niet voor te kiezen.
Ben ook gewoon zelf na het plaatsen alleen terug naar huis gereden met de auto, dus schokkend was het niet.

Als er volgend jaar nog steeds geen kinderwens is gaat er gewoon weer een nieuwe in voor de komende 5 jaar.

ohhh da's wel een verschil, ik heb 1 minuut na het zetten liggen kotsen, flauwvallen, mocht niet meer rijden, ben echt een dag zwaar ziek geweest, ik dacht dat ik 4 kinderen in m'n buik had Haha!

Ik heb vooralsnog helemaal geen kinderwens, dus ik laat hem in Maart denk ik opnieuw zetten, ben op zich ook wel benieuwd naar die nuvaring, maar mirena bevalt goed, dus toch wat angst om te wisselen. Overigens wel gehoord dat je soms na de 2e keer zetten heel andere bijwerkingen kan hebben omdat je lijf er heel raar op reageert, maar goed we zien wel...

wat een ellende he dames al die hormonen Haha! Ze zouden mannen verplicht moeten injecteren met een prikpil, maar ja...hou ook wel graag zelf de controle

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:37

ik zou geen man daarmee vertrouwen Tong uitsteken

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:18

Njen schreef:
Nors opkijken Ik had gister ineens dat ik bloed verloor, en nu weer niks, dus geen echte doorbraakbloeding, weet niet waar het vandaan komt, maar dat heb ik met de pil nooit echt gehad. Misschien doordat er minder hormonen inzitten? Heb dan wel nu voor de 3de keer achter elkaar een nuvaring ingedaan, dus zonder stopweek Lachen

Godver wrs toch een doorbraakbloeding, verlies nou weer oud bloed... Hopelijk is dit eenmalig, heb er nml niet veel zin in als dit elke keer is, de pil kon ik ook gewoon doorslikken...

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:43

Ik ben vanmiddag ook bij de huisarts geweest.... En joehoe hij gaf ook aan dat alle symptonen van de pil kwamen en dat ik ermee mag stoppen, morgen liggen de ringen klaar dat mag ik nu 3mnd proberen.
dus ik ben benieuwd...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:50

Ik moet ongesteld worden, ik ben in geen jaren zo chagerijnig geweest als nu..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:55

momenteel ben ik zwanger en slik dus geen pil
ik voel me prima en heb geen hoofdpijn meer

maar voordat ik zwanger raakte
waren mijn hormonen ook op hol
mijn hele rug zat vol puistjes mijn hals ook
constant slechte zin
geen zin in sex ect
op het werk vroegen ze me ook al wat er aan de hand was met me.

ik ben naar mijn huisarts gegaan met mijn verhaal en ect
ik heb toen een zalfje gekregen voor me puistjes en
maar het advies dat ik zeker 8 iboprofen van 400 mg per dag mocht nemen bij hoofdpijn en dat moest ik dus ook maar doen.

ik ga wel kijken naar een oplossing (eventueel steriliseren) zodra ik me baby heb gekregen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:57

8 ibuprofen van 400???dat is eigenlijk veel te veel,wat een raar advies(en bovendien heel slecht voor je maag,zoveel)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:00

ik ben trouwens tijdens het gebruik van de pil zwanger geraakt dus volgens mijn hormonen moest het dan zo zijn denk ik

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:01

Snoevie schreef:
8 ibuprofen van 400???dat is eigenlijk veel te veel,wat een raar advies(en bovendien heel slecht voor je maag,zoveel)

tja dat vond ik ook al, ik heb last van migrane
en als ik hoofdpijn krijg kan dat 3 dagen aanhouden dan kan ik
niks meer en is het me kotseslecht

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:03

verography schreef:
jep ook ik heb stederil. Alleen heb ik een antal keer gehad dat ik doorbraakbloeding had en ik kon doorslikken wat ik wilde maar werd gewoon ongesteld (en als je op het moment in portugal zit met een zwembad heb je liever geen menstruatie natuurlijk).

Idd de verheldering is erg nuttig zal onthouden dat ik na mij laatste pil van de strip gewoon meteen met de diane moet beginnen.

de diane zorgt op de lange duur voor de dezelfde verschijnselen
en ook bloed je gewoon door tijdens het doorslikken

ik vervloek die pil Clown heb dat ding geslikt van me 12de tot nu
en nu had ik zoveel klachten dat was niet meer leuk
plus dat ik zwanger ben geworden tijdens het slikken

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:36

onley schreef:
momenteel ben ik zwanger en slik dus geen pil
ik voel me prima en heb geen hoofdpijn meer

maar voordat ik zwanger raakte
waren mijn hormonen ook op hol
mijn hele rug zat vol puistjes mijn hals ook
constant slechte zin
geen zin in sex ect
op het werk vroegen ze me ook al wat er aan de hand was met me.

ik ben naar mijn huisarts gegaan met mijn verhaal en ect
ik heb toen een zalfje gekregen voor me puistjes en
maar het advies dat ik zeker 8 iboprofen van 400 mg per dag mocht nemen bij hoofdpijn en dat moest ik dus ook maar doen.

ik ga wel kijken naar een oplossing (eventueel steriliseren) zodra ik me baby heb gekregen

Auwie, 400 mg is idd heel erg veel.. en ook nog 's idd heel slecht voor je maag Ja
ik slik sinds afgelopen vrijdag de pil nie meer.. heb me in tijden niet meer zo goed gevoelt Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:45

400 mg is niet zo gek veel,maar 3200 mg wel!
mijn advies aan de mensen die het kopen is om het indien mogelijk na wat eten in te nemen.

mijn prikpil bevalt me prima,maar als ik een vaste vriend heb met wie ik verder wil en misschien kinderen,dan stop ik er wel mee.
het kan vaak even duren eer dat je cyclus weer normaal is.
dan gebruik ik wel de 'gewone' pil

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:54

je hebt hele goede medicijnen speciaal tegen migraine. Ibuprofen is in die hoeveelheden echt slecht! Bovendien veel kans op maagzweren, maagbloedingen en is bloedverdunnend.
Nu tijdens de zwangerschap helemaal niet doen he!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:15

klopt!
liever dan paracetamol gebruiken

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:30

Wouw, ik wist helemaal neit dat je zoveel last kon krijgen van de pil.
Ik slikte ook altijd Microginin 30, en nu dus al weer een heel poosje Rigividon. Heb nergens iets van gemerkt, maar als ik zo hier en daar wat lees (ik heb niet alle 16 pagina's van dit topic gelezen) dan denk ik dat ik er toch ook wel eea aan problemen door heb.
Ik slik de pil nu 11 jaar, en enige voorlichting heb ik niet gehad van de dokter toen.
Ik heb wel het idee, dat ik sinds die tijd veel sterkere migraine-aanvallen heb bij het ongestelt worden. Dat had ik vroeger nooit zo sterk, een klein beetje maar, maar nu is het iedere maand bijna niet uit te houden. ik kreeg ook als tip van het ziekenhuis, om regelmatig door te slikken omdat ik er zoveel alst van heb. Dit doe ik dan ook braaf, maar als ik dit allemaal zo lees, denk ik dat ik toch maar beter braaf kan gaan stoppen iedere maand.
en verder ben ik ook behoorlijk aangekomen de afgelopen 11 jaar. Voor die tijd was ik wel wat te zwaar, maar redelijk stabiel. En nu kom ik dus maar aan en aan.
Ook puistjes heb ik regelmatig.

Stoppen met de pil vind ik niet echt een optie, ik ben echt heel erg zwaar en lang ongestelt als ik het niet gebruik. Maar misschien kan ik idd ook op jacht naar een ander. Ben nu toch zo veel aan het veranderen in mijn leven, en loop hiervoor toch al regelmatig bij de dokter, dit kan er ook nog wel even bij Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:41

ik snap het niet helemaal,je hebt niets van de overgang naar de andere pil gemerkt,maar na het lezen van het topic heb je toch problemen met het andere merk?of gewoon met de pil in t algemeen?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:44

Snoevie denk dat bij kekavo 't kwartje is gaan vallen nadat ze dit topic gelezen heeft...
Zo ben ik ook gaan nadenken, en mijn HA gaf mij daar wel ergens gelijk in, en heeft mij de tip gegeven om idd 's te proberen te stoppen en te kijken hoe 't gaat...

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:06

ik kreeg ook ineens een andere pil met de mededeling dat het dezelfde was maar een andere naam Nors opkijken
heb eigenlijk nooit zoveel last gehad van de pil slikken(puistjes ofzo) alleen in het begin toen ik begon.Heb heel vaak van pil gewisseld werd er misselijk van en viel zelfs flauw later heb ik een hele lichte pil gekregen daar kreeg ik dus tussen tijdse bloedingen van maar daar moest ik maar mee leven Rolleyes
ik ben nu gestopt met de pil en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld Haha!