Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:10

germie schreef:
Ik lijk wel de enige die absoluut niet van plan is om weer te stoppen met de pil.
Voel me juist veel beter nu ik niet meer ongesteld word.

Ik zit nu welgeteld 3 dagen in mn stopweek, en kan niet wáchten tot ik weer kan beginnen Bloos!
Ben nu strontchagerijnig, buikpijn en een emotioneel wrak Vork

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:15

Ik wil ook heel graag stoppen maar ben super bang om zwanger te worden, ik zou ook graag gestereliseerd worden en ben hiervoor ook bij de gyneqoloog geweest.
Hij vind me te jong toen 26 jaar nu 28 jaar, maar goed ik heb nooit kinderen gewild en ben ook niet bang dat ik dat ineens wel zou willen.
De pil brengt idd toch wat risico's met zich mee en een sterelisatie heb ik geen probleem mee.
Maar ik ga het tegen mijn 30ste weer proberen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:08

jesito schreef:
Ik wil ook heel graag stoppen maar ben super bang om zwanger te worden, ik zou ook graag gestereliseerd worden en ben hiervoor ook bij de gyneqoloog geweest.
Hij vind me te jong toen 26 jaar nu 28 jaar, maar goed ik heb nooit kinderen gewild en ben ook niet bang dat ik dat ineens wel zou willen.
De pil brengt idd toch wat risico's met zich mee en een sterelisatie heb ik geen probleem mee.

Lastig voor jou dat ze hier niet aan mee willen werken, maar je zou de eerste niet zijn die de vent van haar leven tegen komt en "ineens" wel kids wil. Maar hebben ze een minimum leeftijd voor steriliseren?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:57

Ik heb bij de apotheek nagevraagd over de nuvaring, maar die kost €20,- voor 3 maanden eigen bijdrage, dat is dan toch wel weer jammer Clown

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:31

Bij mij wordt de NuvaRing gewoon vergoedt, wat gek! Welke zorgverzekeraar zit je? Ik bij ONVZ Lachen

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:55

Die eigen bijdrage klopt indd dat moest ik ook betalen.
Alleen gebruik nu even helemaal niks meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:35

MISTRAL94 schreef:
jesito schreef:

Lastig voor jou dat ze hier niet aan mee willen werken, maar je zou de eerste niet zijn die de vent van haar leven tegen komt en "ineens" wel kids wil. Maar hebben ze een minimum leeftijd voor steriliseren?

ze kunnen eventueel toch weer een hersteloperatie doen dan? Of is dat alleen bij de man?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:39

Ik zit bij CZ, maar dat wist de apotheker niet eens toen ik er om vroeg en toen zei ze al dat er sowieso een eigen bijdrage was en ze keek het even na en bij mij zou die op €20,- komen.
Pff ik wordt er gewoon scheitziek van, die pil Clown
Wil eigenlijk gewoon helemaal niks, maar ja dat vind ik ook geen prettige optie

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:43

ik kom ook binnenvallen Clown

gister hebben mijn vriend en ik besloten nu serieus voor een kindje te gaan
we praten hier al wat langer over en hebben nu alles een beetje op de rails
en gister een diep gesprek gehad erover en wij hebben het idee er nu samen klaar voor te zijn

ik vind het super spannend
en nu maar lekker gaan *klussen* haha

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:55

Haha veel plezier alvast!
Ik en mijn vriend zijn gisteren op kraambezoek geweest bij zijn nichtje en waar hij het eerder nog had over; over tien jaar zien we wel verder is dat nu 2,5 geworden haha (dan is studie afgerond Clown ) dus dat is al een heel verschil Haha!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:49

Eigen bijdrage is altijd nog goedkoper dan een paar pakken luiers!
Wat ik vaker hoor is dat ze onder de 35/40 jaar niet willen steriliseren. Er is een nieuwe methode, dat lijkt me wel wat, maar die wordt door mijn verzekeraar nog niet vergoed. Nog maar ff doorslikken dus.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:40

Ik word volgende maand 19, en ik ga binnenkort een spiraaltje laten plaatsen. ik neem nu 2 jaar de pil maar ben als de dood voor tromboses.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:57

k ben nu de eerste keer ongesteld nadat ik gestopt ben met de pil. wat voel ik me beroerd zeg.... zou het daar door komen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:01

Denk dat je lichaam ook weer dr natuurlijke ritme terug moet vinden Suuzepuus Lachen
Daarom twijfel ik trouwens nog een beetje, die onregelmatigheid, dat je niet meer tot bijna op de dag kan voorspellen wanneer je ongesteld wordt...

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:22

Ach als dat je enige belemmering is, zou ik gewoon stoppen.
Ik zorg gewoon dat ik altijd wat bij me heb...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:27

Idd, bij mij heb ik dan nog het geluk dat het meestal begint als ik 's ochtends naar de wc ga, echt ideaal Clown
Zo heb je nooit problemen met doorlekken oid.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:27

ik meld me ook even hier

ik ben 1.5 jaar terug gestopt met de pil, en wat was dat ontpillen een drama zeg... pfff en slikte m maar 3 jaar, maar zou nu absoluut niet weer de pil willen slikken.

oke, ik ben weer aangekomen, en ik kreeg weer wat last van puistjes. Maar ik voel me veel en veel beter. dat was het ontpillen wel waard, en dat is niet zo maar gedaan hoor

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:29

Ik ben ook een aantal maanden geleden gestopt omdat ik me al een hele lange tijd echt niet goed voelde. En echt... sinds ik gestopt ben, ben ik me alleen maar beter en beter gaan voelen.
Voor mij idd ook geen pil meer. Ik ben er echt van overtuigd dat het rotzooi is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:36

dingetje schreef:
Ach als dat je enige belemmering is, zou ik gewoon stoppen.
Ik zorg gewoon dat ik altijd wat bij me heb...

Nou ja, en het gepruts met condooms natuurlijk Tong uitsteken
En omdat ik nu medicatie slik (waar ik ook mee wil stoppen) wil absoluut niet de minste kans hebben om zwanger te worden Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:38

Yasmin werkt echt super, totaal geen nare bijverschijnselen meer.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:41

Heino schreef:
Nou ja, en het gepruts met condooms natuurlijk Tong uitsteken
En omdat ik nu medicatie slik (waar ik ook mee wil stoppen) wil absoluut niet de minste kans hebben om zwanger te worden Lachen

Het ligt er maar net aan wat het je waard is natuurlijk.
Ieders eigen keus.

Suzanne F. schreef:
Yasmin werkt echt super, totaal geen nare bijverschijnselen meer.

Tja, deze had ik dus tot een paar maanden geleden ook. Voor mij was deze pil echt de meest vreselijke van alle soorten die ik geprobeerd heb. Ik denk dat iedereen gewoon heel verschillend op de pil reageert.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:44

Wat voor bijverschijnselen kreeg jij van de Yasmin dan??

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:51

Migraine (heel vaak, terwijl ik er voorheen nooit last van had). Echt maar dan ook echt totaal geen libido meer. Stemmingswisselingen, waarvan de rotstemmingen echt overheersden.
Ik zat gewoon echt helemaal niet lekker in mijn vel. Ik had ook het gevoel dat ik depressief aan het worden was. Beetje moeilijk uit te leggen allemaal.
Ik ben nu al een tijdje gestopt en langzamerhand werden alle klachten gewoon minder en tot voor kort kan ik ook echt zeggen dat ik lekker in mijn vel zit. Ik vind het echt een verademing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:10

Wat zou ik graag stoppen met de pil.
Ik slik de diane tegen acne.. zelfs met de pil heb ik nog regelmatig puistjes. Zo nu en dan stop ik wel eens even om mijn lichaam rust te geven maar dan zit ik er gelijk helemaal onder en ook op mijn rug en borst. Ik heb wel eens gedacht aan een spiraaltje maar ik heb een onwijs gevoelige 'binnenkant' dus ik denk niet dat dat een succes wordt. ik durf dat gewoon niet.
Verder is mijn libido ook erg gezakt.. bijna 0 zeg maar. en ik heb onwijs last van aankomen en schommelingen. wordt er gek van..
daarnaast ben ik allergisch voor condooms dus ook dat is geen optie...
Ik weet niet meer hoe ik het kan oplossen.. wil echt geen risico lopen zwanger te worden..

(edit) ben overigens bijna 24 jaar.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:19

Even stoppen heeft geen zin. Je lichaam moet echt ontpillen.
Misschien is je acne inmiddels wel veel minder geworden, je bent tenslotte 24 jaar. Bovendien moet er voor je allergie zeker een oplossing zijn. Ja

Ik kaart zo maar even wat opties aan hoor.... Knipoog