Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:31

MISTRAL94 schreef:
Nooit gehoord van recht op vrijheid van meningsuiting? Vork Knipoog

Jawel, en dat is precies waarom ik mijn mening geef en vooral geen andere woorden zal kiezen. Als ik een kind een "mormel" vind, heb ik net zo goed het recht dat te zeggen. En Niien_ heeft dat recht dus ook. Tuurlijk heb jij ook het recht er wat van te zeggen als jij "mormel" zo ontzettend grof vindt, maar ik heb ook weer het recht om daar op te reageren. Knipoog

MISTRAL94

Ja hoor dat mag je zeggen en daarom schreef ik ook dat IK dat grof vind.

jarrah

Pff hoe ik zou reageren...
Ik zou me helemaal rotschrikken en me in eerste instantie echt geen raad weten. Ik zit er op dit moment niet bepaald op te wachten, ik geniet veel te veel van mijn studie, paard, vrijheid om samen met mijn vriend of met vriendinnen erop uit te trekken enzovoorts...
Toch zou ik het zekerweten houden en er 100% voor gaan!
Het zal niet makkelijk zijn, ik woon op dit moment bij mijn schoonouders in huis, maar ik weet dat zowel ik, mijn vriend, mijn ouders en mijn schoonouders 100% achter ons zouden staan en dan weet ik dat dat kindje een goed leven krijgt... maar het zou wel even een hoop op zn kop zetten Tong uitsteken
Vandaar dat wij om dit te voorkomen gewoon dubbelsafe doen Vork
Over een paar jaar als we alles op orde hebben willen we errug graag kinderen, maar nu nog maar even niet Tong uitsteken

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:32

Dus je zou het houden jarrah?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:33

MISTRAL94 schreef:

En daarom reageer ik daar dus weer op. Rolleyes

Come on, vrijheid van meningsuiting... Er is toch niemand die zegt dat jij je bek moet houden ofzo...

SETEFURII

dan zou 'k gaan geloven in de ' onbevlekte ontvangenis ' Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Maar ongeacht wat iemand ook van kinderen denkt ik vraag me wel altijd af waarom het zo grof moet? Waar is het respect gebleven naar elkaar? Je kunt toch ook gewoon zeggen ik hou niet van kinderen dus voor mij niet? Ik snap niet waarom het dan direct zo grof moet zijn? De maatschapij is toch echt aan het verharden.

Over grof gesproken nouks Vork

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:35

ben het met je eens mistral

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:35

Nouks schreef:
MISTRAL94 schreef:

En daarom reageer ik daar dus weer op. Rolleyes

Come on, vrijheid van meningsuiting... Er is toch niemand die zegt dat jij je bek moet houden ofzo...

Kun je dat op een andere manier zeggen? Of heb je geen opvoeding gehad? Kunnen elkaar toch respecteren? Denk niet dat jij het leuk vind als iemand het niet met jou eens is om zulke woorden te gebruiken? Ia toch nergens voor nodig kan ook op een andere manier lijkt mij? Jammer dat je het zo doet komt niet erg respectvol over sorry.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:36

Als ik nu zwanger zou zijn zou ik me echt een hoedje schrikken, en eens heel erg lang moeten nadenken wat we zouden doen.
Naar aanleiding van een chronische conditie waren er bij mijn vorige zwangerschap al vraagtekens, en idd is het voor mijn gezondheid niet bepaald positief geweest.Een tweede zwangerschap uitdragen, ik denk niet dat mijn lijf dat vol zou houden, zeker niet nu het probleem dat door mijn eerste zwangerschap is ontstaan ( gaatje tussen mijn hartkamers ) nog niet verholpen is. Maar ja, abortus doe je ook niet zomaar, zeker niet nu ik weet hoeveel liefde en vreugde zo'n wurmpje in je leven brengt.

Mijn moeder zou nog een kleinkind prachtig vinden, maar ze vindt het denk ik belangrijker dat ze haar dochter oud kan zien worden, dus ik denk dat ze ook niet bepaald staat te springen van enthousiasme. Knipoog

Ik ben trouwens ook zwanger en moeder geworden midden in mijn opleiding. Bovendien had ik er een pittige fulltime ( nu 32 uur) baan bij. Dat is voor mij geen reden om niet zwanger te worden, het vraagt alleen wel wat doorzettingsvermogen en time-management om alles in goede banen te leiden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:36

ik heb ruim een jaar geleden zo'n dag gehad en het was alsof de wereld verging!! maar we hebben de kleine smurf laten komen en zou haar niet meer willen missen maar wel is ons hele leven veranderd.

ik heb niet het hele topic gelezen maar kwam wel het woord mormel tegen, vind dat uit respect voor elkaar niet kunnen! dat het je ding niet is is wat anders maar om er dan zo respectloos mee om te gaan

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:37

@Mistral. Respect blijven hebben voor elkaar is wel belangrijk ja.

Het kan wel netter overkomen als ik het op jou manier zou zeggen mistral, maar ik zie het gewoon niet zo, dus waarom zou ik het dan zo zeggen? Ik vind het niet disrespectvol overkomen als ik het op een grovere manier zeg, dat is net hoe jij het opvat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:38

Dames? Mag het wat aardiger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:38

MISTRAL94 schreef:
Kun je dat op een andere manier zeggen? Of heb je geen opvoeding gehad? Kunnen elkaar toch respecteren? Denk niet dat jij het leuk vind als iemand het niet met jou eens is om zulke woorden te gebruiken? Ia toch nergens voor nodig kan ook op een andere manier lijkt mij? Jammer dat je het zo doet komt niet erg respectvol over sorry.

Dat ik geen blad voor m'n mond neem moge duidelijk zijn, maar dat zegt NIKS over of ik al dan niet respect heb voor andere mensen. Als er iemand respectvol omgaat met zijn medemens ben ik het, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet kan zeggen wat ik wil. Vrijheid van meningsuiting toch?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:39

Ik hem gebruik gemaakt van het uitroep tekentje. Jammer dat het zo moet gaan Nouks maar laat ik dan maar zo wijs zijn om niet meer verder in te gaan op jou reactie. Respect moet van beide kanten komen en dat komt het duidelijk niet.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:40

Heel erg blij zijn.
Ik ben pas 18, en mijn vriend 20,
Maar als het zou gebeuren zou ik het zeker houden.
maar bewust nu al aan kinderen beginnen?
Nog even niet.

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:40

Rolleyes

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:41

Nouks schreef:
MISTRAL94 schreef:

Dat ik geen blad voor m'n mond neem moge duidelijk zijn, maar dat zegt NIKS over of ik al dan niet respect heb voor andere mensen. Als er iemand respectvol omgaat met zijn medemens ben ik het, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet kan zeggen wat ik wil. Vrijheid van meningsuiting toch?

Nouks zoals jij dingen hier formuleerd heb jij in mijn ogen geen respect voor anderen. of je dat in het verdere dagelijks leven wel hebt kan ik niet over oordelen. vind alleen je manier van reageren hier alles behalve netjes!
vrijheid van meningsuiting kan ook op een andere manier gebracht worden.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:43

Nou, ik ben 13.
Ik zou me rot schrikken.
Als het zou kunnen zou ik kiezen voor abortus.
Zou het daar al te laat voor zijn, zou ik nog wel eens domme dingen kunnen doen....

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:43

hihi oke ik snap jou keuze volkomen!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:55

Moderatoropmerking:
Dames, mag het allemaal iets minder vinnig? Ik zou graag iedereen willen verzoeken om iets meer begrip te tonen voor elkaars gevoelens over kinderen, zij het positief of negatief. Kan het nu weer ontopic? Thanks Lachen

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:09

Ik lees al die reactie's al een tijdje mee voor de lol. Nu heb ik eens zin om te reageren. Haha!
Ik ben 15 dus het zou niet echt handig zijn... ik zou het van me ouders weg moeten laten halen terwijl ik zo'n levend wezentje in me buik toch het liefst hou. Ik hou zoveel van kinderen, wil later ook echt iets met kinderen gaan doen! Ik schijn nu al heel zorgzaam te zijn voor iedereen en mijn moedergevoels (ben nog geen moeder hoor maar dat gevoel) is al heel groot, met een kindje in me buik nog groter en zou het niet weg kunnen laten halen, dat zou me hart verscheuren want ik zou me toch gaan hechten aan iets levends in mezelf. Met alle respect voor dames die abortus plegen!

En ik vind dat er inderdaad wel meer respect kan zijn voor mekaar, dus snap Mistral helemaal.

Groetje's!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:21

Als ik vandaag te horen kreeg dat ik zwanger was, zou ik dezelfde dag nog een afspraak maken in een abortuskliniek, ik moet er niet aan denken een kleine Knipoog
Maar dat zei ik al toen ik 15 was en nu ben ik bijna 38 Tong uitsteken

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:21

Wat houdt respect in vanaf jou kant Nouks? Weet niet wat jou definitie daarvan is, maar dit is geen respect lieve schat..

Verkeerde opvoeding of een bord voor je hoofd? (laat maar geen kop zeggen he hihi Bloos)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:33

"lieve schat" zegt ze... Sarcasme druipt er vanaf en bovendien wordt hier een modopmerking genegeerd. Ik ga d'r niet eens op reageren, mensen die me beter kennen dan iemand die vindt dat ik een "bord voor m'n hoofd (laten we maar geen kop zeggen)" heb, weten wel wat voor persoon ik ben. Rolleyes