Bubsj schreef:Ik zeg helemaal niet dat ze allemaal het zelfde zijn. Maar het bewijst wel dat er mensen zijn die het niet aankunnen. En dan maakt het mij helemaal niet uit dat er ook mensen zijn die het wel kunnen. Want je zal altijd het risico lopen dat je jezelf telleur steld.. En wie vangt het kind dan op? Jij kan het misschien ook niet aan, en misschien kan ik het wel aan. Dat weet je pas als je daadwerkelijk in die situatie zit. En zolang ik die keuze heb wil ik dat risico voor mijn kind niet lopen. Tuurlijk, loopt mijn kind zuurstofgebrek bij de geboortje op, of komt zijn/haar handicap pas tijdens of na de geboorte aan het licht. Dan doe je alles wat je kan. Maar daar hebben we het nu niet over.
We hebben het hier wel over een leven. En dan kan jij mij cru vinden omdati k dat leven wil beeindigen, en ik kan jou cru vinden omdat jij jou kind het risico wil laten lopen dat zij of hij er later helemaal alleen voor staat.
En normaals, fijn dat mensen op de groep de kinderen zonder aandacht de aandacht geven die ze nodig hebben. Maar waar is de familie? Dit is een noodoplossing, maar toch belachelijk dat het gebeurd.
En waarom zitten deze mensen eigenlijk in deze huizen/groepen/opvang? Juist, omdat men het thuis niet aankan (wat soms heel begrijpelijk kan zijn, en soms belachelijk is)
Niet persoonlijk?