Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:03

Wow! Jij bent wel heel geel geworden zeg! :oo
Ik had ook wel een gele/blauwe plek.. maar lang niet zo veel/erg.
De zwelling ziet er normaal uit. Was bij mij nog iets erger volgens mij. Vanaf nu zwakt de zwelling echt maar heeeeel langzaam af. Dat was bij mij tenminste zo. En na 3/4 maanden is pas echt alles zo goed als weg. Sterkte ermee :(:)

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:59

Oeps gisteren vergeten de foto's te plaatsen gisteren.. Dus hierbij! :D

Voor de operatie, even van de zijkant:

Afbeelding

Na de operatie (vreselijk deze foto, maar omdat jij hem ook stuurde Maartje doe ik het ook maar! Mijn gezicht was wel echt een heel stuk dikker dan dat van jou zeg...) (Oh, en zonder mn wenkbrauwen gedaan te hebben :') ):

Afbeelding

En nu!!!! *\o/* :D

Afbeelding

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:32

Wauw wat is dat mooi geworden zeg Nikki! :j
Ik had ook zo'n zwelling hoor.. alleen had ik mezelf onherkenbaar gemaakt op de ergste foto's. Wou niet zo graag herkend worden :')

Dit was ik:
Afbeelding

Dit ben ik nu:
Afbeelding

Voortgang zwelling eerste 4 weken:
Afbeelding

Afbeelding

Toen ik wakker werd na de operatie:
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:51

NikkiLoves schreef:
Oeps gisteren vergeten de foto's te plaatsen gisteren.. Dus hierbij! :D

Voor de operatie, even van de zijkant:

[ [url=m/8XKbd6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na de operatie (vreselijk deze foto, maar omdat jij hem ook stuurde Maartje doe ik het ook maar! Mijn gezicht was wel echt een heel stuk dikker dan dat van jou zeg...) (Oh, en zonder mn wenkbrauwen gedaan te hebben :') ):

[ [url=m/oy3552.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu!!!! *\o/* :D

[ [url=m/ViahbO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw heel mooi geworden! Ze hebben bij jou je onderkaak kleiner gemaakt gok ik? Of juist boven groter?

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:55

[/quote]

Wauw heel mooi geworden! Ze hebben bij jou je onderkaak kleiner gemaakt gok ik? Of juist boven groter?[/quote]

Klopt ja, onderdaad ingekort en boven ietsje naar voren. Anders kon het niet genoeg gecompenseert worden. Er is ook nog een klein stukje van mijn kin bot afgeschaafd, dus wel echt een flinke verandering maar ben er zooo blij mee!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:35

Woow wat een veranderingen. Is het niet heel gek. Je ziet er voor mij zo al heel anders uit, laat staan voor jezelf!
Ik twijfel nog steeds ontzettend := Vriend vind het prima zo, en straks zie ik er echt heel anders uit daarna := zit ie niet zo op te wachten :P Maarja....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:05

Als ik in de spiegek kijk zie ikzelf miet iemand anders of dat ik moet wennen oid. Zie gewoon mezelf. Maar dan een beetje beter. Wat gaan ze bij jou doen? Want de ene aanpassing is de ander niet

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:23

M'n onderkaak zou naar voren gaan dan :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 05:52

Ik zag echt een maand of 2/3 een vreemde in de spiegel. En begon er daarna pas wat aan te wennen. Vond mezelf toen afschuwelijk.. vreselijk lelijk. Nu ben ik helemaal gewend en super blij met het resultaat en zie ik een vreemde als ik oude foto's bekijk. :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 07:29

Mijn favoriet was cake met roomboter, ook omdat ik anders teveel afviel. Idd plat drukken tegen je gehemelte. En van die zakjes knijp yoghurt ofzo, ging er ook goed in. En pannenkoeken met gesmolten kaas heb ik ook heel veel gegeten. Maar het eerste vaste voedsel waren frietjes :') zonder kontjes dus alleen het zachte midden.

Vervelen, moe, jeuk als het begint te helen hoort er allemaal bij.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:55

Prairy schreef:
Mijn favoriet was cake met roomboter, ook omdat ik anders teveel afviel. Idd plat drukken tegen je gehemelte. En van die zakjes knijp yoghurt ofzo, ging er ook goed in. En pannenkoeken met gesmolten kaas heb ik ook heel veel gegeten. Maar het eerste vaste voedsel waren frietjes :') zonder kontjes dus alleen het zachte midden.

Vervelen, moe, jeuk als het begint te helen hoort er allemaal bij.

Ja.... jeuk!!! Mn kin voelt heel doof maar jeukt als een gek! En krabben helpt miet want dat voel ik niet eens!!

Mn kin voelt een beetje aan als een slapende voet. Herkennen julkie dat gevoel?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:04

Ja. Dat zijn de zenuwen die aan het herstellen zijn :)

Ik had jeuk naast mijn neus, waar een schroefje zat. Super irritant want terug jeuken deed pijn...

Wat ik ook vervelend vond was dat je heel hard ergens op kon duwen en dat voelde ik dan niet, maar als je het heel zachtjes aaide dan ging ik door de grond. Dat is op bepaalde plekken nog steeds irritant, op mijn kin bijvoorbeeld. Het is wel minder geworden!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:29

Daar ben ik dus ook echt bang voor, dat je zenuwen blijvend beschadigd raken :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:13

Dankzij mijn lieve collega's een soort second opinion afspraak gemaakt. Gewoon in het ziekenhuis, ideaal. En kan nooit kwaad om even verschillen te horen lijkt me :j
7 april mag ik heen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:19

Jeej!!! Mn mond is niet meer "dich genaaid"... mag vanaf nu weer zachte dingen eten. Mag dat bitje tijdens het avondeten uit doen en mag dan gewoon mn mond open doen (zover dat kan, ik vind t dood eng)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:58

Heb je nog een soort bitje ook dan? Wat fijn dat je weer zachte dingen mag eten, best weer snel evengoed :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:38

Goldie schreef:
Heb je nog een soort bitje ook dan? Wat fijn dat je weer zachte dingen mag eten, best weer snel evengoed :)

Ja een wafer komt tussen je kiezen

Dit is de mijne

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb meer dan een halfuue gedaan om een beetje roerei weg te werken :') wat een ramp zeg!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:57

En waarvoor is dat dan precies :)
Pff ja dat geloof ik... Val je niet onwijs af zo :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:55

Om mn kiezen/kaken goed op elkaar te zetten/houden.

Ik ben indd 4 kilo afgevallen. Maar hebndus anderhalve week alleen vloeibare voeding gehad. Vanavond half balletje gehakt en spinaziestampot op. Niet veel maar ginf wel goed vooral de stampot.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:20

Pff dat gaat hard zeg.. maar als je nu weer wat mag eten komt dat vast goed! Heb je veel pijn/last?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:28

Ik kon t wel hebben opzich maar voor de genezing is t schijnbaar beter om niet af te vallen.

Pijn valt wel mee. Had eerst onwijs rugpijn omdat ik zo omhoog lag in bed met kussens om te voorkomen dat de zwelling naar mn ogen zou zakken maar uiteindelijk toenndie minder was platter gaan liggen want die rugpijn was echt t ergste haha. Maar ik zat er vooral mentaal eerst best doorheen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:37

Ja kan ik me voorstellen! Lijkt me waardeloos slapen ook, ik kan echt niet op m'n rug slapen of half zittend. Ik ben een waardeloze slaper :+ liefst zo plat mogelijk op m'n zij/buik. Zal de eerste tijd wel niet gaan :=
Als ik het ga doen moet ik voor de operatie even flink bunkeren of echt van die nutridrink flesjes scoren op m'n werk​ (handig een ziekenhuis). 2kg eraf kan nog wel, maar moet niet onder de 50kg gaan komen :+

Hoe lang zijn jullie na de operatie thuis gebleven van werk?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:45

Ik kan opzich wel prima op mn rug slapen of rechtop ook wel.... maar niet met die pijn!!

Ik heb aangegeven 3 weken thuis te blijven. Chirurg zei ongeveer 2-3 weken uit de running kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en 3 weken aangeven. Hoewel ik me nu wel echt een stuk beter voel ben ik blij dat ik nig een weekje thuis kan blijven want dat eten kost mij echt vreselijk veel energie.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:48

Plus dat het ook wel fijn is denk ik als er wat meer zwelling weg is. Anders wordt je zo uitgelachen ben ik bang :+ iig mijn collega's kennende :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:51

Oh ik heb nu al biina geen zwelling meer. Tenminste ik durf prima de straat op. Ik praat alleen nog heel onduidelijk en ik sta voor de klas.... dus dat is ook al niet handig. Ben nog stagiaire dus niet dat ik nu heel veel klassen heb die achterlopen gelukkig.