We wandelen door naar deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lizard

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:57

Mooie sneeuw foto's.
Prachtige paddestoelen.
En de andere foto's zijn ook weer mooi!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:12

Wat zie jij toch altijd mooie dingen Moonsparkle :wow:

Bootsiebob ook weer prachtig. Ik kan niet wachten tot wij ook mogen, nog 2,5 weken!

Lola wandelt zelf niet als Freek (pony) meegaat maar als hij niet mee wandelt, wandelen Lola en Milo zelf ook. Vooral Lola houdt ervan en loopt dan ook echt op een fijn tempo mee :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:43

Wat weer een prachtige plaatjes bootsiebob <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:43

Ik heb net 6km gewandeld en mogelijk heb ik laarzen gevonden waar ik wel op kan wandelen. Het was iets gevoelig, maar het is niet pijnlijk geworden die 6km.
Er was enige irritatie voordat ik ging wandelen van andere schoenen. En die irritatie word langzaam erger. Ok, ik geef het ook geen rust natuurlijk, want elke dag probeer ik met anders veters strikken of andere schoenen weer of het lopen gaat. Dus nu ook weer. Dat was met opzet. Ik wilde nog wat thermosokken halen op de markt, daar staat elke week zo'n kraam met waterbakken, werkschoenen, klompen en sokken. Dus ik haal daar een pakket thermosokken (helaas moet je ze per 10 paar kopen, want aan 1 of 2 paar heb ik ook wel genoeg in principe), en we raakten even aan de praat. Ik had tot een lichte irritatie gewandeld, en had een beetje hoop dat die man evt. nog wat winterschoenen zou hebben. En zo kwam het dus op wandelproblemen en wel warme voeten willen hebben. Winterschoenen had hij niet, behalve een paar Horka laarzen, maar die zijn gewoon echt te koud, want die heb ik wel (en daar heb ik inderdaad geen last van mijn pees mee, maar ze zijn ook niet waterdicht en zeker niet warm). En hij liet me een paar S3 veiligheidslaarzen zien met een wollen voering, een zool met kurk voor werken bij koude in koelcellen en veiligheidsneus. Totaal niet waarvan ik zou verwachten dat je er op kunt wandelen. En niet mooi, eerder lelijk. Maar omdat ik toch al een irritatie had kon ik nu wel passen en voelen of het zou drukken. En met wat tegenzin die lelijke laarzen aangetrokken. Niet dat ik op zich veel geef om het uiterlijk, maar deze spanden wel de kroon. Wat moet ik met herenlaarzen met een veiligheidsneus? Maar ze zaten heerlijk. En ik voelde de pees niet. Dus nog 10 minuten staan ijsberen met die laarzen aan rond die kraam, en he, nog geen last. Ga ik ze kopen? Want ik heb schoenen zat. Maar ja, ik heb geen schoenen waar ik in de kou op kan lopen. Ik ben overstag gegaan. En heb ze meegenomen.
Thuis direct omgewisseld en heb zojuist 6km gewandeld. Ik voelde het af en toe een stap, maar het werd niet erger en ik kon thuiskomen zonder strompelen met een normaal afwikkelingspatroon van de voeten. Dat lukte me gisteravond niet. Ben dus eigenlijk best wel blij met die laarzen, de afgelopen 2 weken is het me niet gelukt om meer dan 5km te wandelen, telkens begon de pijn na ongeveer 3.5km. Ja, verder lukte wel, maar niet op hoge schoenen. En nu loop ik 6km, wel iets gevoelig, maar dat was al zo omdat ik de boel al wat geirriteerd had natuurlijk, maar niet met het idee dat ik er niet nog 4km aan vast zou kunnen knopen. Gisteravond met die Jack Wolfskins zou elke km extra een pijnlijke zaak geworden zijn. En ik had een paar saunavoetjes zo warm als die laarzen zijn.
Ik denk dus dat ik weet met welke schoenen/laarzen ik het vliegtuig in stap. *\o/* Nu duimen dat dit daadwerkelijk de oplossing is. Ik kan nog een paar keer een ronde wandelen om het te testen.

Afbeelding

Maar op dit moment zit ik op iets meer dan 13.000 stappen, 10.6km, waarvan 7.5km op de werklaarzen.

In mijn gedachten zit ik al in de sneeuw, zeker met die sneeuwfoto's hier. <3

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:00

De oplossing komt uit onverwachte hoek germie :)
Ik duim voor je dat dit dé laarzen zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:18

Hopelijk bingo.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:34

Hier weer eens een berichtje.
Helaas had het corona virus mij gevonden en ben ik anderhalve week ziek geweest. Inmiddels weer wat beter en hoop ik weer wat te kunnen wandelen.

Germie ik heb nog nooit zoveel gelezen over schoenen. Dus hoop voor je dat de laarzen nu goed zijn. :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:37

SdaphneS schreef:
Hier weer eens een berichtje.
Helaas had het corona virus mij gevonden en ben ik anderhalve week ziek geweest. Inmiddels weer wat beter en hoop ik weer wat te kunnen wandelen.

Germie ik heb nog nooit zoveel gelezen over schoenen. Dus hoop voor je dat de laarzen nu goed zijn. :))

Hoe is het met je conditie? Wordt het weer opbouwen of gaat het wel oké?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:40

Fijn daphne dat je weer kunt opbouwen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:41

Het valt mee. Maar ben wel echt acht dagen niet naar buiten geweest, zo ziek en zo moe. Maar goed gisteren 2km gelopen en vandaag 3km. Beide vielen mij niet tegen. Hoop dit weekend wat langer te lopen om te kijken of dat ook goed gaat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:46

Wat balen zegen Daphne, hopelijk herstel je snel? Voor mijn eigen informatiewinning, had je een booster gehad haha? Ben benieuwd of jonge mensen ook na een booster nog zo ziek “kunnen worden”.

Hier fantastisch nieuws gehad. Teckelmonster komt 10 dagen eind maart! En van 19 tot 26 februari heb ik een border collie. Die baasjes wandelen 2 tot 3 uur per dag met haar haha. Ze is er vrijdag ook nog op proef / om te wennen. Dus dan lekker wandelen. <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:47

Balen, de meesten merken helemaal niets.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 07:43

MarlindeRooz schreef:
Wat balen zegen Daphne, hopelijk herstel je snel? Voor mijn eigen informatiewinning, had je een booster gehad haha? Ben benieuwd of jonge mensen ook na een booster nog zo ziek “kunnen worden”.

Hier fantastisch nieuws gehad. Teckelmonster komt 10 dagen eind maart! En van 19 tot 26 februari heb ik een border collie. Die baasjes wandelen 2 tot 3 uur per dag met haar haha. Ze is er vrijdag ook nog op proef / om te wennen. Dus dan lekker wandelen. <3

Wat leuk! Veel plezier!

Ik duim voor je dat het de oplossing is germie :)

Hoop dat je snel weer de oude bent Daphne!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:04

Hopelijk blijft dit goed gaan germie.

Ik hoor het veel momenteel dat mensen toch lang beroerd zijn. Gelukkig ben je weer oké nu Daphne. Hopelijk gaat de conditie ook goed op langere stukken.

Wat gezellig Marlinde allemaal logeerhondjes in het vooruitzicht.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:35

Daphne gelukkig gaat het beter met je!

Ik heb zo een zakelijke bespreking, wandelend in het bos. :)

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:41

Fijn dat het beter gaat Daphne!

Dit zou echt perfect zijn Germie. Duimen dat het goed blijft gaan.

Veel plezier met je bespreking Mandy :D

MarlindeRooz ook heerlijk nieuws *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:46

Mandyy schreef:
Daphne gelukkig gaat het beter met je!

Ik heb zo een zakelijke bespreking, wandelend in het bos. :)

Lekker, hoop dat het droog blijft daar

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:16

Mandyy heerlijk is dat, zo'n bespreking in het bos.
Vind het soms zo jammer dat mijn team grotendeels in de US zit, alles via dat stomme schermpje.

Daphne fijn dat je weer op pad kan!

Hier gisteren een klein rondje gedaan. Heb helaas last van mijn goede knie, dus even kalm aan, niet forceren. Was best lekker weer!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:32

Oehhh een mede sneeuw fanaat! Ik krijg spontaan heimwee van je foto's Bootsie, super gaaf!

Ik vind het zo grappig dat je met je katten wandeld Jojo en vooral ook dat ze er zo blij uit zien. Onze katten gaan wel mee op vakantie, maar ik krijg ze niet zo ver dat ze mee gaan wandelen :D

Hopelijk heb je nu het juiste schoeisel gevonden Germie! Ik heb een tijdje met een zelfde soort problemen gekampt, uiteindelijk is het vanzelf verdwenen. Er is dus nog hoop :D

Ow bah Daphne, gelukkig gaat het weer wat beter! Ik hoor inderdaad ook veel dat mensen toch behoorlijk van de leg zijn, toch symptomen als een flinke verkoudheid tot een goede griep ipv dat ze niks merken.

Oeh leuk Marlinde met al je oppashondjes! Ik vind die Teckel zo schattig :D

Verder zag ik nog super mooie foto's van paddestoelen.

En Pien, ik ben jaloers op de zon bij jullie :') . Hopelijk helpt het bij het oppeppen van de fruitbomen.

En Mandy, wat een luxe een bespreking in het bos...dat maakt het vast een stuk leuker! Ik denk niet dat ik hier de mensen zo ver krijg helaas :(

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:57

Thuisbasis van kantoor hier is aan het bos / de hei, dus elk overleg waar ik geen computer bij nodig heb doe ik wandelend, heerlijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:09

Beterschap Daphne!

Ik was vanmorgen in het bos (verrassend...). Rondje van 9,5 km en het was heerlijk stil.
Ik heb een nieuwe telefoon, dus ondanks grauw weer volop foto's gemaakt om de camera uit te proberen en ik ben er blij mee!!

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:16

Nice Goof, mooi bokeh ook bij de hond zijn foto

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:22

Gelukkig gaat het wat beter Daphne! Veel beterschap nog

Goof ook met deze maak je mooie foto‘s

Kort berichtje, we zitten te lunchen met dit uitzicht. Wie op de eerste foto goed kijkt, ziet voorin in de kale boom rechts het valkje zitten. Berg op de achtergrond is de Pilatus

Afbeelding
Ingezoomd

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:24

Goed gelukt Goof!

Wauw Bootsiebob! <3 Mooi!!

Ik krijg het ook niet zo geregeld hoor, dit was een uitzonderlijke situatie. Vandaag de laatste afspraak, dus voor mij is dit nu ook voorbij.
Het regende wel een beetje maar viel mee. Net vanuit huis met vriend nog een rondje gewandeld (in m’n pauze).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:26

Prachtige bergen weer!