Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:15

Ik denk met vooraf testen er zeker wel mogelijkheden zijn voor deze evenementen om door te mogen gaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:16

sureido schreef:
Hoeveel is het percentage dat gevaccineerd is in Israël?

our world in data heeft het over 78%, maar zij geven niet aan hoeveel dan ook de tweede prik heeft gehad.
EDIT: ohnee, 78 vaccinaties per 100 personen, dus delen door 2 zou dat ook rond de 40% komen

EDIT: en NOS Zegt dit

Citaat:
In de Israëlische ziekenhuizen zien ze het effect van de vaccinatie ook: niet de ouderen, maar jongere mensen, onder de 60 jaar, belanden op de intensive care. Dat komt omdat inmiddels ruim 90 procent van de ouderen is gevaccineerd, 40 procent van de totale bevolking heeft een vaccin gekregen. De verwachting van deskundigen is dat de bescherming pas compleet is als 80 procent van alle mensen twee prikken hebben gehad.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236899 ... -prik.html
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-02-21 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:20

Echwel schreef:
Er gaan van mijn zus zelfs vrienden nar Israël om geënt te worden

Connecties hebben is altijd handig +:)+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:06

Secricible 31.8 % is volledig gevaccineerd

Afbeelding

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:09

Dit is dan het effect in besmettingen

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:10

besita schreef:
Secricible 31.8 % is volledig gevaccineerd

[ [url=m/Gy4rX3.jpg]Afbeelding[/url] ]

thanks, die grafiek had ik nog niet gevonden!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:11

Das natuurlijk top! En als het dan ook nog zorgt dat je niet kan besmetten ben ik helemaal tevree.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:12

Wat een bijzondere ontwikkeleing daar. Ik heb niet alles helemaal meegelezen, ik houd het niet bij. Maar hoe komt het dat het daar zo voortvarend gaat?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:15

Earth schreef:
Wat een bijzondere ontwikkeleing daar. Ik heb niet alles helemaal meegelezen, ik houd het niet bij. Maar hoe komt het dat het daar zo voortvarend gaat?

Ik denk dat ze daar wat beter kunnen plannen :'). Beter voorbereid en een betere aanpak. En ik denk dat daar niet zoveel mensen wonen die zich niet laten vaccineren.

Maar er wonen daar ongeveer 9 miljoen mensen , als je dat met Nederland vergelijkt is dat natuurlijk wel de helft minder aan bevolking.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:16

Earth schreef:

Het vaccineren in Israël bedoel je? Meerdere redenen.

Qua logistiek hebben ze een heel sterk zorgstelsel al van oudsher met goede verbinding waardoor ze iedereen goed kunnen bereiken en is het een land dat goed functioneert onder crisissituaties.
Daarnaast hebben ze een samenwerking met Pfizer (alle data rondom de mensen die het vaccin krijgen is beschikbaar voor Pfizer voor onderzoeksdoeleinde, ze zijn een soort groot experiment) waardoor ze fors vaccins aangeboden krijgen van Pfizer, daarnaast betalen ze ook flink meer dan de EU doet.
En als laatste is de regeringsleider daar niet al te populair en heeft hij het vaccineren van de volledige bevolking ingezet als campagnestrategie om die populariteit terug te winnen. Hij heeft beloofd dat Israël het eerste land zal zijn dat volledig gevaccineerd is en neemt die belofte heel hoog op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:58

Had Nederland of zelfs EU ook wel kunnen doen, een deal met Pfizer, de gegevens worden geanonimiseerd dus kan me voorstellen dat het volk er dan geen probleem mee heeft. Misschien alsnog een deal maken?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:21

bigone schreef:
Had Nederland of zelfs EU ook wel kunnen doen, een deal met Pfizer, de gegevens worden geanonimiseerd dus kan me voorstellen dat het volk er dan geen probleem mee heeft. Misschien alsnog een deal maken?

Los van of we voldoen aan de wensen van pfizer daarin zou ik er niet gelukkig van worden denk ik. Puur gevoelsmatig, daarvoor is mijn vertrouwen in ICT en de farmaceutische industrie niet groot genoeg denk ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:30

secricible schreef:
bigone schreef:

Los van of we voldoen aan de wensen van pfizer daarin zou ik er niet gelukkig van worden denk ik. Puur gevoelsmatig, daarvoor is mijn vertrouwen in ICT en de farmaceutische industrie niet groot genoeg denk ik.

Ik vond dat soort dingen ook altijd heel spannend tot dat mijn vader een infarct kreeg en ik heel erg onder de indruk ben geweest wat ze tegenwoordig medisch kunnen. Mijn vader heeft ook meegedaan aan een nieuw medicijn wat het herstellen van het hart zou bevorderen. Hij heeft wonderbaarlijk genoeg niet veel schade aan zijn hart. Alleen is hij gestopt met het onderzoek omdat ze bij dat onderzoek nogmaals een hartinfarct gaan nabootsen en hij dat zo eng vond dat hij gestopt is ermee. Maar sindsdien heb ik veel meer vertrouwen gekregen in bepaalde dingen

En pfizer heb ik vertrouwen in nog wel meer als de vaccins die nu op de mark komen. Er zijn al zoveel miljoenen mensen gevaccineerd met Pfizer. Ik ben in ieder geval blij dat ik Pfizer heb gehad. Verwacht het eigenlijk niet dat ik er wat aan over ga houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:33

Ik heb wel vertrouwen in het vaccin van pfizer (of welke andere producent) hoor. Maar wat minder in de producenten. Wst er nu gebeurt met astrazeneca bewijst dat voor mij weer.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:09

Die link van Israel had ik er gisteren inderdaad ook ingegooid. Ik vind dit erg goed nieuws!! Als je kijkt wat een effect 31,8% gevaccineerden nu al heeft op de besmettingen!
En ook lijkt het er nog eens op dat je minder of vaak niet besmettelijk bent als je gevaccineerd bent. Ik hoop dat ze dit goed gaan onderzoeken.

Ik had best geanonimiseerde gegevens op willen laten sturen als dat betekend dat Nl in een rotvaart gevaccineerd kon worden. Ik heb ook mijn twijfels erbij, maar dit zou wel mijn prioriteit hebben. Sneller vaccineren lijkt mij ook minder verschillende mutaties die steeds de kop op steken.

Ik moet zeggen dat ik bij de GGD ook wel gedacht heb aan mijn gegevens die ik af heb moeten geven. Ik wilde perse mijn vaccinatie, maar met testen of helemaal met een bron- en contactonderzoek begrijp ik dat mensen niet zomaar hun gegevens willen geven. Er zijn best wat dingen fout gegaan. Daarnaast zijn er persoonlijk al meerdere situaties geweest wat mij niet echt vertrouwen heeft gegeven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:45

Er zat bij mijn uitnodigingsbrief voor vaccinatie een hele uitleg over wat ze met je gegevens doen. Weet niet of dat er sinds kort bij zit? Ik heb in dat stukje (veel!) minder vertrouwen als in de prik zelf. Maar ja om om die reden nu geen prik te nemen. Mijn info hebben ze toch al want ik ben een aantal keer getest.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:01

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:08

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:18

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:21

Heel interessant. Maar ik vraag me wel af of dit middel geen mosterd na de maaltijd gaat worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:27

secricible schreef:
Heel interessant. Maar ik vraag me wel af of dit middel geen mosterd na de maaltijd gaat worden.

Dat inderdaad, plus dat ik echt niet bereid zou zijn om langere tijd preventief anti-virale middelen te gebruiken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:28

Maar als het moet voor een avondje stappen zou ik het wel weer doen.

Maar dit gaat nog echt super lang duren dus ik denk dat hem niet gaat worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:36

Ik ben benieuwd. In NL was het uiteraard niet het geval maar in Zwitserland zijn afgelopen zomer gewoon alle clubs opengeweest.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:44

Misschien is het inzetbaar tegen meer virussen
Zou bij een griepgolf ook ideaal zijn

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:49

Sizzle schreef:
Ik ben benieuwd. In NL was het uiteraard niet het geval maar in Zwitserland zijn afgelopen zomer gewoon alle clubs opengeweest.

Is het daardoor eigenlijk echt uit de hand gelopen daar?