Viruswaanzin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:49

secricible schreef:
En ik geloof niet dat we op een festival straks een briefje moeten laten zien waarop staat dat we wel of niet gevaccineerd zijn.

Ik betwijfel het.. Ik hoop het niet, maar sluit het ook niet uit. Maargoed, we zullen het zien.

sureido

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:51

Nou ja, er zijn ook al een paar grote festivals die aangekondigd hebben met sneltesten te willen gaan werken, ik zie daar ook wel mogelijkheden in.

Zou het werken om met zo’n blaastest te werken met uitgaan? Ik heb me daar ook niet zo in verdiept, maar ik zag daar toen wel iets van mogelijkheden in?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:57

die blaastest is nog veel twijfel over heb ik begrepen. Sneltesten lijkt me überhaupt geen optie, aangezien die teveel vals negatieve testen geven voor dit doeleinde. Niet voor niets moet je na een negatieve sneltest alsnog een PCR laten doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:05

sureido schreef:
Nou ja, er zijn ook al een paar grote festivals die aangekondigd hebben met sneltesten te willen gaan werken, ik zie daar ook wel mogelijkheden in.

Zou het werken om met zo’n blaastest te werken met uitgaan? Ik heb me daar ook niet zo in verdiept, maar ik zag daar toen wel iets van mogelijkheden in?

En dan test je positief in de rij voor het festival:

Gat in de markt: kaartjes verkopen voor de ingang van het festival terrein om de tests te zien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:07

:')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:31

secricible schreef:
die blaastest is nog veel twijfel over heb ik begrepen. Sneltesten lijkt me überhaupt geen optie, aangezien die teveel vals negatieve testen geven voor dit doeleinde. Niet voor niets moet je na een negatieve sneltest alsnog een PCR laten doen.

Juist niet toch? De sneltest pikte wel degelijk de meest besmettelijke mensen eruit. In de proef moest je inderdaad alsnog de pcr test doen maar dat was dus vanwege dat het een proef was :+

Als je na een negatieve sneltest alsnog een pcr test moet doen heeft het niet zoveel nut toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:38

Magrathea schreef:
secricible schreef:

Juist niet toch? De sneltest pikte wel degelijk de meest besmettelijke mensen eruit. In de proef moest je inderdaad alsnog de pcr test doen maar dat was dus vanwege dat het een proef was :+

Als je na een negatieve sneltest alsnog een pcr test moet doen heeft het niet zoveel nut toch?

Precies. Ze hebben beperkt nut. Ze geven relatief veel vals negatieven. https://www.ggdtwente.nl/corona/corona- ... ona-testen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:08

Magrathea schreef:
secricible schreef:

jij zegt het ;)

De sneltest test hoeveel antigeen je hebt in je lichaam. Als je dus nog niet genoeg antigeen hebt opgebouwd, bijvoorbeeld omdat je te vroeg test, test je negatief, maar ben je wel besmettelijk.

Een beetje zoals de zwangerschapstest: als je negatief test betekend dat niet dat je niet zwanger bent, je kan ook gewoon te vroeg getest hebben waardoor hij niet voldoende hormoon oppakt.

Ik denk dat ze van toegevoegde waarde kunnen zijn in cruciale beroepen waar mensen door moeten werken in afwachting van hun test, zoals in de zorg. En verder zijn ze compleet zinloos, hoewel commerciele bedrijven je natuurlijk graag anders doen laten geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:21

Ach, elke positieve die je eruit filtert is natuurlijk altijd winst. Die kan maatregelen nemen. Het vervelende is alleen dat die aanbieders van die testen je doen geloven dat ook je negatieve uitslag betrouwbaar is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:24

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:39

Onvoorstelbaar, dat die lui er tot nu toe mee weg kwamen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:45

Whut??

Daarover gesproken, hoe zou het verdienmodel van WaanzinWillem er nu uitzien? ik heb al even niets meer over hem gelezen? (of mijn algoritme luistert eindelijk :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:06

Cer schreef:
Whut??

Daarover gesproken, hoe zou het verdienmodel van WaanzinWillem er nu uitzien? ik heb al even niets meer over hem gelezen? (of mijn algoritme luistert eindelijk :') )

Oh help, hij zal toch geen corona hebben?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:13

Och, waanzinwillem kan altijd nog bij pa of misschien broer aan kloppen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:51

Ik had nog 1 ver'kapte' ( :') ) complotwappie op mn facebook.. gelukkig maakte die zichzelf gister bekend, dus die kon ik ook nog wieberen..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:57

Janinevv schreef:
Nee maar het is wel chantage wanneer er dingen niet meer mogen wanneer je niet gevaccineerd bent.

Met alle respect hoor, maar nu gebruik je wel heel grote woorden, die echter kant nog wal raken.
Er is keuze vrijheid hoor!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:08

Volgens mij hebben heel veel mensen het nieuws gisteren verkeerd opgevat en lezen een klein deel maar niet het geheel.

Gisteren zag ik nog een kort interview met De Jonge op het nieuws. Hij zei letterlijk het vaccin gaat niet verplicht worden. Maar het KAN (let op het woord kan, ik zeg het nog maar eens let erop) dat mensen die geen vaccin hebben zich aan andere maatregelen moeten houden dan mensen die wel een vaccin hebben. Maar daar gaan ze nog over in gesprek met iedereen.

Iedereen doet al alsof het vaststaat, terwijl er werkelijk nog niks aan de hand is. Dit is weer mooi voer voor de mensen die hun complottheorieën weer kunnen gebruiken.

Ik denk in de toekomst dat het wel weer minder wordt. Vroeger had je het ook niet zo extreem als op dit moment. Mensen krijgen dan hun gewone leven weer terug en hebben minder tijd om elke dag hun onderzoekjes te doen. Tijd dat mensen weer normaal aan het werk gaan. Teveel thuis zitten is niet zo goed voor je...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:09

Zebrastreep schreef:
Volgens mij hebben heel veel mensen het nieuws gisteren verkeerd opgevat en lezen een klein deel maar niet het geheel.

Gisteren zag ik nog een kort interview met De Jonge op het nieuws. Hij zei letterlijk het vaccin gaat niet verplicht worden. Maar het KAN (let op het woord kan, ik zeg het nog maar eens let erop) dat mensen die geen vaccin hebben zich aan andere maatregelen moeten houden dan mensen die wel een vaccin hebben. Maar daar gaan ze nog over in gesprek met iedereen.

Iedereen doet al alsof het vaststaat, terwijl er werkelijk nog niks aan de hand is. Dit is weer mooi voer voor de mensen die hun complottheorieën weer kunnen gebruiken.

Ik denk in de toekomst dat het wel weer minder wordt. Vroeger had je het ook niet zo extreem als op dit moment. Mensen krijgen dan hun gewone leven weer terug en hebben minder tijd om elke dag hun onderzoekjes te doen. Tijd dat mensen weer normaal aan het werk gaan. Teveel thuis zitten is niet zo goed voor je...

precies, zoals de media er ook een smakelijke kop van heeft kunnen maken.

en voor Janine nog even de definitie van chantage
Citaat:
strafrecht - afdreiging; strafbaar feit waarbij onder bedreiging met smaad, smaadschrift of openbaring van een geheim een slachtoffer wordt gedwongen geld af te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:17

Ticketmaster is wel aan het nadenken over een systeem waarbij gevaccineerde mensen wel tickets kunnen krijgen voor festivals en concerten en ongevaccineerde mensen niet.

Als dat betekent dat we wat eerder weer leuke dingen kunnen doen in plaats van thuis zitten, ben ik wel voor.
https://www.tubantia.nl/show/ticketmast ... ~ae54ac8a/

Ja...en of je die vaccinatie ervoor over hebt is je eigen keuze. Je bent tenslotte een vrij mens.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:24

Ik hoorde net op de radio dat een negatieve Corona test ook mocht, maar kan zijn dat ik dat fout heb gehoord.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:25

sureido schreef:
Ik hoorde net op de radio dat een negatieve Corona test ook mocht, maar kan zijn dat ik dat fout heb gehoord.

Hoe dan? Tickets koop je soms wel een jaar van tevoren...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:26

secricible schreef:
Zebrastreep schreef:

precies, zoals de media er ook een smakelijke kop van heeft kunnen maken.

en voor Janine nog even de definitie van chantage
Citaat:
strafrecht - afdreiging; strafbaar feit waarbij onder bedreiging met smaad, smaadschrift of openbaring van een geheim een slachtoffer wordt gedwongen geld af te geven.

Ja de media gebruikt het zeker. Sbs6 ging al even rondvragen aan mensen op straat of ze het wel eerlijk vonden dat mensen die gevaccineerd werden meer mochten. Tja gebruik maken van en hun hebben weer een item. Maar hoe ze het vertelde leek het inderdaad wel alsof ze het gingen verplichten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:54

secricible schreef:
sureido schreef:

Hoe dan? Tickets koop je soms wel een jaar van tevoren...

Ik hoorde op de radio dat je moet aantonen aan de deur of je een vaccin hebt of een negatieve Corona test. ;)

Edit:
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/m ... ows-vs.amp

Gaat over USA dus, maar zal wel algemene policy worden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:03

Okee jullie zeggen het word niet verplicht.
Maar mensen die gevaccineerd zijn hebben minder maatregelen.
%)

Maak dan van niet gevaccineerde mensen geen tweede rang burgers die wel dan nog maatregelen moeten.

Dan zeggen jullie dan heb je een keus. Als ze steeds meer dingen zouden verbieden omdat je niet gevaccineerd bent en aan maatregelen moet houden dan zie ik het echt wel als pesten en mensen “geen keus” geven.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:05

Je kunt het zien als pesten, en mensen die niet vaccineren mogen minder OF
als
We mogen allemaal heel weinig, maar als je echt graag wilt kun je met vaccineren al wat sneller weer wat meer mogen.

Je kunt de negatieve kant pakken of de positieve.

Welke manier van kijken je kiest is aan jezelf...