secricible schreef:En ik geloof niet dat we op een festival straks een briefje moeten laten zien waarop staat dat we wel of niet gevaccineerd zijn.
Ik betwijfel het.. Ik hoop het niet, maar sluit het ook niet uit. Maargoed, we zullen het zien.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
sureido schreef:Nou ja, er zijn ook al een paar grote festivals die aangekondigd hebben met sneltesten te willen gaan werken, ik zie daar ook wel mogelijkheden in.
Zou het werken om met zo’n blaastest te werken met uitgaan? Ik heb me daar ook niet zo in verdiept, maar ik zag daar toen wel iets van mogelijkheden in?
secricible schreef:die blaastest is nog veel twijfel over heb ik begrepen. Sneltesten lijkt me überhaupt geen optie, aangezien die teveel vals negatieve testen geven voor dit doeleinde. Niet voor niets moet je na een negatieve sneltest alsnog een PCR laten doen.
Magrathea schreef:secricible schreef:die blaastest is nog veel twijfel over heb ik begrepen. Sneltesten lijkt me überhaupt geen optie, aangezien die teveel vals negatieve testen geven voor dit doeleinde. Niet voor niets moet je na een negatieve sneltest alsnog een PCR laten doen.
Juist niet toch? De sneltest pikte wel degelijk de meest besmettelijke mensen eruit. In de proef moest je inderdaad alsnog de pcr test doen maar dat was dus vanwege dat het een proef was![]()
Als je na een negatieve sneltest alsnog een pcr test moet doen heeft het niet zoveel nut toch?
Magrathea schreef:secricible schreef:die blaastest is nog veel twijfel over heb ik begrepen. Sneltesten lijkt me überhaupt geen optie, aangezien die teveel vals negatieve testen geven voor dit doeleinde. Niet voor niets moet je na een negatieve sneltest alsnog een PCR laten doen.
Juist niet toch? De sneltest pikte wel degelijk de meest besmettelijke mensen eruit. In de proef moest je inderdaad alsnog de pcr test doen maar dat was dus vanwege dat het een proef was![]()
Als je na een negatieve sneltest alsnog een pcr test moet doen heeft het niet zoveel nut toch?
Zebrastreep schreef:Volgens mij hebben heel veel mensen het nieuws gisteren verkeerd opgevat en lezen een klein deel maar niet het geheel.
Gisteren zag ik nog een kort interview met De Jonge op het nieuws. Hij zei letterlijk het vaccin gaat niet verplicht worden. Maar het KAN (let op het woord kan, ik zeg het nog maar eens let erop) dat mensen die geen vaccin hebben zich aan andere maatregelen moeten houden dan mensen die wel een vaccin hebben. Maar daar gaan ze nog over in gesprek met iedereen.
Iedereen doet al alsof het vaststaat, terwijl er werkelijk nog niks aan de hand is. Dit is weer mooi voer voor de mensen die hun complottheorieën weer kunnen gebruiken.
Ik denk in de toekomst dat het wel weer minder wordt. Vroeger had je het ook niet zo extreem als op dit moment. Mensen krijgen dan hun gewone leven weer terug en hebben minder tijd om elke dag hun onderzoekjes te doen. Tijd dat mensen weer normaal aan het werk gaan. Teveel thuis zitten is niet zo goed voor je...
Citaat:strafrecht - afdreiging; strafbaar feit waarbij onder bedreiging met smaad, smaadschrift of openbaring van een geheim een slachtoffer wordt gedwongen geld af te geven.
secricible schreef:Zebrastreep schreef:Volgens mij hebben heel veel mensen het nieuws gisteren verkeerd opgevat en lezen een klein deel maar niet het geheel.
Gisteren zag ik nog een kort interview met De Jonge op het nieuws. Hij zei letterlijk het vaccin gaat niet verplicht worden. Maar het KAN (let op het woord kan, ik zeg het nog maar eens let erop) dat mensen die geen vaccin hebben zich aan andere maatregelen moeten houden dan mensen die wel een vaccin hebben. Maar daar gaan ze nog over in gesprek met iedereen.
Iedereen doet al alsof het vaststaat, terwijl er werkelijk nog niks aan de hand is. Dit is weer mooi voer voor de mensen die hun complottheorieën weer kunnen gebruiken.
Ik denk in de toekomst dat het wel weer minder wordt. Vroeger had je het ook niet zo extreem als op dit moment. Mensen krijgen dan hun gewone leven weer terug en hebben minder tijd om elke dag hun onderzoekjes te doen. Tijd dat mensen weer normaal aan het werk gaan. Teveel thuis zitten is niet zo goed voor je...
precies, zoals de media er ook een smakelijke kop van heeft kunnen maken.
en voor Janine nog even de definitie van chantageCitaat:strafrecht - afdreiging; strafbaar feit waarbij onder bedreiging met smaad, smaadschrift of openbaring van een geheim een slachtoffer wordt gedwongen geld af te geven.
secricible schreef:sureido schreef:Ik hoorde net op de radio dat een negatieve Corona test ook mocht, maar kan zijn dat ik dat fout heb gehoord.
Hoe dan? Tickets koop je soms wel een jaar van tevoren...