Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:00

Ik herken wel wat Ine zegt. Als ik zo'n sportschema zie, terwijl ik zelf fysiek vrijwel niet kan sporten (bevestigd door fysio) dan voelt dat voor mij ook demotiverend (wat niet betekent dat je het niet zou moeten posten!). Beetje van "zie je wel, als dat er voor nodig is om af te vallen dan gaat het mij nooit lukken."

Maar! Ik heb echt het gevoel dat er bij mij nu een ommekeer is geweest. Voeding is nog steeds het belangrijkste bij afvallen, en op dat gebied ben ik nog steeds goed bezig :)

Ook wandel ik nog steeds meerdere keren per week, zoals ik hier eerder ook al heb gedeeld :)
Vandaag een uurtje gewandeld. Eerder hield ik dat nooit zo consequent vol.

Dus ik kan het steeds meer loslaten en vind langzaam maar zeker mijn eigen manier om het nu echt een keer voor elkaar te krijgen :)
Dat lees ik hier ook vaak terug, je moet iets vinden dat bij je past.

Ik had mijn kerstdagen nog niet met jullie gedeeld maar dat ging ook goed. Alle dagen normaal gegeten, alleen 2e kerstdag wat extra's maar nog steeds niet gek veel :)

Ook geen oliebollen morgen, en vind dat ook eigenlijk helemaal niet erg.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:03

Iedereen volgt zijn eigen weg en doet wat goed voelt voor zichzelf, maar ik snap Ine heel goed. Dan denk ik ook bij mezelf "wat ben je toch ook een slappe doos als je dit leest." :') deze slappe doos geniet heel erg deze week. Het is alleen ongetwijfeld niet topicproof en ik zal meer dan 4 keer moeten schijten om dit zomaar kwijt te kunnen.

Goed voornemen vlindertje, gaan we Jopie en Foxy weer samen aan de bak zetten. Wel volgend jaar. Foxy was toe aan vakantie zei ze.. :7

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 21:06

Sporten gaat hier ook niet zo goed. Ik kan niet veel vanwege mijn bekken en momenteel is er ook veel gesloten vanwege de lockdown. Fietsen en wandelen kunnen prima, maar ik kan dat niet zo goed "zonder doel" :') hardlopen help ik mijn knieën mee om zeep.
Iemand verder nog goedkope sporten die niet té zwaar zijn en wel verslavend? _O-
Ik vind het wel knap als iemand zo fanatiek sport, dan wil ik dat ook wel kunnen. Maar ik ben gewoon niet zo'n type, da's ook acceptatie :D

Jazeker Roos! Ze mogen nu nog even staan, maar na de jaarwisseling... ~~}> (slaat deze smile trouwens dan op Joxy of op ons?)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:10

En ook dat moet kunnen Roosch. Van kerst tot oud en nieuw is een week, nog 52 andere weken van het jaar om wel braaf te zijn. Volgende week blaas je de kilo's weer weg met Foxy :j Ik vind het altijd erg knap hoeveel kcal jij wegfoxied op een dag :j

En laten we alsjeblieft niet van elkaar de verwachting hebben dat we elke dag sporten tot we er bij neer vallen of elke dag alleen maar een stengel bleekselderij en een stukje gestoomde witvis eten...

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:13

Mens doe niet zo gek met je selderij. :D *slaat glas wijn achterover *

Ons gemeenschappelijke doel is kilo's verliezen. Daar gaan we voor. Cheers. :j

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:18

Precies, en ik heb er echt respect voor hoe goed jullie bezig zijn met jopie en foxy! En nu een break moet kunnen!

En Gaucho is ook een voorbeeld voor mij qua voeding en beweging :)

Ik denk er steeds vaker aan toch ook iets van een foxy aan te schaffen... eens denken waar ik die neer zou kunnen zetten :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:22

Iets van een wandelchallenge Butterfly? Ik doe nu een challenge waarbij je een pin krijgt als je gedurende 2021 meer dan 21 weken minimaal 20 kilometer per week loopt. Voor Corona was mijn challenge om al mijn boodschappen etc binnen mijn woonplaats zonder auto te doen. Nu pak ik 1 x week de auto om wat minder in de supermarkt te komen. Geocaching lijkt mij ook erg leuk om te doen.

Ik moet zeggen ik had ook nooit verwacht te kunnen hardlopen en zeker niet om het leuk te vinden, met flink wat ijzerwerk in enkel en een slecht herstelde knieschijf breuk. Wat minder gewicht zal daar vast ook bij helpen.

Nu dicht en ook niet super goedkoop denk ik, is aqua jogging / aquarobics. Heb ik via de fysio gedaan in revalidatie traject van mijn knieschijf breuk en beviel mij wel erg goed.

Ik hoor ook veel mensen die skeeleren leuk vinden, maar dat vind ik zelf een beetje eng :o

Ik ben heel blij dat mijn lijf nu redelijk goed gaat met sporten, ik houd erg van lekker eten en drinken, en sporten betekent voor mij dat ik gewoon wat meer kan eten. :o

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:22

Ik heb de eerste pagina's van het topic weer eens doorgelezen, die spirit, ik zie het nog steeds maar misschien nu even bij wat andere personen?

Roosch jij met Foxy , hoe kun jij jezelf nou een slappe doos vinden, jij bent hier de tijger _/-\o_
Het is wel belangrijk dat ieder zijn verhaal kan doen vind ik. Zonder zich af te moeten vragen of anderen daar gedemotiveerd door worden.
Juist jouw verhaal van Foxy, Gaucho's eetfoto's helpen.
Wanneer dat anderen demotiveert tja dan wordt het dus een gewoon kletstopic.
Misschien is het wel heel goed dat we het hier eens met elkaar over hebben.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:30

Denk ik ook :j

Ik houd dus van eten :') vandaar de eet foto's :D en ik probeer gezond eten toch een beetje feestelijk te maken, en vooral lekker.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:32

Stiekem ben ik gewoon een enorm luie Bourgondiër. Als ik zo door blijf vreten ben ik van de zomer tonnetjerond. Doen we maar niet.

Vanaf volgend jaar ( :D :D :D ) gaan we weer collectief aan de bak. Who 's in? Say aye. :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:35

Hel yeah. Morgen nog bubbels en oliebollen en dan weer terug naar 'normaal'.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 21:42

Jaaa! Morgen idd nog los, en mijn traditionele nieuwjaarsontbijt met oliebollen mag ook nog :') maar daarna gaan we er weer keihard tegenaan :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:43

gaucho schreef:
En ook dat moet kunnen Roosch. Van kerst tot oud en nieuw is een week, nog 52 andere weken van het jaar om wel braaf te zijn. Volgende week blaas je de kilo's weer weg met Foxy :j Ik vind het altijd erg knap hoeveel kcal jij wegfoxied op een dag :j

En laten we alsjeblieft niet van elkaar de verwachting hebben dat we elke dag sporten tot we er bij neer vallen of elke dag alleen maar een stengel bleekselderij en een stukje gestoomde witvis eten...

Ze zeggen niet voor niks: je wordt niet dik tussen kerst en oud en nieuw. Je wordt dik tussen oud en nieuw en kerst O:) :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:43

Gelukkig heb ik helemaal niks met bubbels en oliebollen, dus denk dat het een normaal dagje wordt morgen hier :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:45

MuSLi schreef:
gaucho schreef:

Ze zeggen niet voor niks: je wordt niet dik tussen kerst en oud en nieuw. Je wordt dik tussen oud en nieuw en kerst O:) :')

Dat geeft de burger moed. :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:47

Ben 's nachts bij paard met de auto dus moet het noodgedwongen bij 1 bubbeltje houden :') en wordt Prosecco want champagne vind ik ook niet zo lekker.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:04

Hier gaat denk ik wel meer dan een flesje open. Prosecco. :))

Twijfel nog tussen de "chillkleding en haar in knot" of "iets degelijker" look. Gewoon klein hier thuis, maar wel leuk. :j

Ik heb de laatste tijd de hello fresh wat ontdekt. Lust weinig groente, maar op een goedkope manier toch lekker gegeten met allerlei codes. Als iemand trouwens nog een code voor een gratis box wil let me know. :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:07

Moet zeggen dat het bij mij juist de afgelopen weken goed gaat. :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:09

Mooi Mirjam_Alvaro :j

Ik wil wel eens de Hello Fresh proberen Roosch :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:47

Eerste Hellofresh box besteld, schrok wel van de kcal van sommige maaltijden :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:50

Ja, gelukkig had ik hulp met het opeten ervan. :')

Heb de box voor volgende week ook al besteld. Heb nog allerlei kortingstrucjes dus als ie bevalt, laat maar even weten. :))

Het is wel goede kwaliteit, ben er best tevreden mee.

Vandaag wel nog een oud voornemen van 2020 ingelost. Wilde meer gaan beleggen. Niet boterhammen trouwens, geld. :')

Doen we ook aan goede voornemens 2021?

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:06

Nou die lockdown is niks voor mij. De vorige keer was ik zwanger toen de ellende begon en mocht ik nog spreken van zwangerschapskilo's toen de lockdown stopte. Nu zou ik beter moeten eten en zelf sporten maar het lukt even niet. Helpt ook niet mee dat onze baby voor het eerst ziek was tijdens de kerst (virusje) en ik dus bijna niet sliep en er van alle kanten slecht eten onze kant op kwam.

Ik hoop voor 2021 dat ik snel weer de sportschool in kan, naar mijn oma kan en weer live voor de klas kan. Dan komt dat afvallen wel goed! En inderdaad nu even niet te veel vervallen in de "zie je wel ik kan het niet" modus nu het allemaal even niet zo in het regime past :Y)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:27

gaucho schreef:

Nog zo’n term waar ik heel nieuwsgierig naar ben: wat is wegfoxien in vredesnaam? Er gaat hier een hele wereld voor me open... :')

@ Ine, had jij dat programma op tv Max gezien? Was iets van een maand terug, was een soort presentatie van een hoogleraar over voeding en hoe de mens genetisch geprogrammeerd is om bijvoorbeeld suiker en vet te eten...ik vond het enorm interessant. Daaruit bleek iig dat er helaas zoiets bestaat als aanleg voor sneller te zwaar worden....
Edit: programma heet Max masterclass met Jaap seidell, je kunt het terugkijken geloof ik...

@ Sodera: voor mij ook heel herkenbaar....ik moet ook een soort knop omzetten, maar als ik de lat te hoog leg ( in mijn geval: niet snoepen, geen tussendoortjes) vond ik mezelf een vreselijke slappeling als dat niet ging en gooide ik alles snel weer overboord... ik neem nu kleine stapjes, kleine veranderingen....en ik probeer niet ongeduldig te zijn als ik niet snel resultaat zie...
Voor diegene die nog een goedkope manier van leuk bewegen zoekt: ik spring en dans / speel luchtgitaar wat af deze dagen bij de top 2000....

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:49

@ Roosch, ik heb net mijn etheriums verkocht na 3 jaar. Was er helemaal klaar mee, 500 euro winst *\o/*

@pallatin. voor Foxy moet je bij Roosch zijn :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:19

Wij eten hello fresh! Als we zelf boodschappen doen missen we beide soms een beetje die stok achter de deur voor boodschappen, en dit helpt ons vind ik.

En over eerder terugkomend; ik denk dat iedereen het op een andere manier doet. Het hangt ook van je doel af en wat je kan/wil qua sporten.
Ik vind hardlopen echt stom, sportschool ook, maar nu boulderen en klimmen vind ik echt tof om er naast te doen. Word er ook fanatiek van :').

Hier vandaag weer buiten geklommen, op de buiten klim muur, heerlijk, maar wel koud :brr: .

Morgen oud en nieuw vieren bij m’n zus, pizzaatjes maken en films kijken, en daarna is het over met de pret en alle chocola, oliebollen, kerstpakketten zooi en weet ik het allemaal.