Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:51

Hier moest iedereen die contact had gehad met de zieke collega’s ook in quarantaine en dan op dag 5 testen. Maar naar verloop werden dat zoveel collega’s dat ze hebben gezegd. Bij geen klachten moeten jullie komen werken in volledige beschermende kleding en op dag 5 testen, omdat ze geen personeel meer overhielden om te werken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:53

candalisa schreef:
Sterkte allemaal!

Mijn vriend kreeg te horen dat een van zijn directe collega’s positief is hij heeft gelukkig een verantwoordelijke baas dus die heeft meteen gebeld of hij al zijn personeel moest testen ze kunnen geen 1,5m afstand houden van elkaar ivm hun werkzaamheden nee hoor was niet nodig had het ggd gezegd alleen als iemand klachten kreeg moest die zijn eigen testen. Kan aan mij liggen maar dan loop je toch juist achter de feiten aan?

Vijf dagen na laatste contact kunnen ze gewoon testen hoor. Zou ik zeker doen. Wij moesten in de zorg wel doorwerken zonder klachten, maar wel preventief testen tijdens de uitbraak, en dan een x aantal dagen na de negatieve test nogmaals, klachten of niet. Doet de GGD ook heel moeilijk, want geen klachten. Heb de eerste keer dus maar gelogen dat ik keelpijn had. Toen kon ik ineens wel zo een afspraak maken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:54

Het is me al eerder opgevallen dat de GGD soms wisselende adviezen geeft.
De een moet wel in quarantaine na contact en de andere weer niet.

Rivm zegt
Citaat:
U bent dicht in de buurt geweest van iemand met corona (nauw contact)
Bent u dicht in de buurt geweest van iemand met corona (minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter)? Bijvoorbeeld omdat u partner of collega bent? Dan gaat u 10 dagen in quarantaine, gerekend vanaf het laatste contact. Krijgt u klachten? Laat u dan zo snel mogelijk testen. U kunt zich ook zonder klachten laten testen als u naar voren komt uit bron- en contactonderzoek van de GGD. Dit kan op de 5e dag na het laatste contact met de besmette persoon. U hoort van de GGD wanneer en hoe u zich zonder klachten kunt laten testen. Is de uitslag van de test negatief? Dan hoeft u niet meer in quarantaine te blijven. Blijf wel extra alert op klachten. Vermijd contact met kwetsbare personen tot en met dag 10 na het laatste risicovolle contact. En blijf de basisregels volgen. Krijgt u klachten? Dan blijft u thuis en maakt u een nieuwe testafspraak.

Uw huisgenoten hoeven niet thuis te blijven als zij zelf geen nauw contact zijn van de persoon met corona.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:55

De baas gaat gewoon zijn eigen verantwoording nemen en laat het personeel op eigen kosten testen. Gaat mij erom dat de GGD er juist heel laconiek mee om gaat en nee dat heeft hij niet verkeerd begrepen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:00

Goed van de werkgever. Naar de GGD kan wel, maar dan zou je moeten liegen en zeggen dat het 5 dagen na laatste contact was, of zeggen dat je idd keelpijn hebt. Ik ben echt niet voor liegen, maar in het geval van een testafspraak maken werkt het wel. Wij moesten vanuit de werkgever testen, is ook beleid van GGD bij een uitbraak. Maar als je dan vervolgens belt krijg je te horen dat testen pas kan bij klachten :+ en ik was niet de enige collega waarbij dit gebeurde, alle collega's ervaarden hetzelfde. Ik ben ook niet de enige die wat klachten verzonnen heeft om een testafspraak te kunnen maken. En dan vragen ze zich nog af hoe het kan dat het zo snel verspreid. Er zijn ook hordes mensen die dan denken, ach laat ook maar.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:08

kiki1976 schreef:
Het is me al eerder opgevallen dat de GGD soms wisselende adviezen geeft.
De een moet wel in quarantaine na contact en de andere weer niet.

Rivm zegt
Citaat:
U bent dicht in de buurt geweest van iemand met corona (nauw contact)
Bent u dicht in de buurt geweest van iemand met corona (minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter)? Bijvoorbeeld omdat u partner of collega bent? Dan gaat u 10 dagen in quarantaine, gerekend vanaf het laatste contact. Krijgt u klachten? Laat u dan zo snel mogelijk testen. U kunt zich ook zonder klachten laten testen als u naar voren komt uit bron- en contactonderzoek van de GGD. Dit kan op de 5e dag na het laatste contact met de besmette persoon. U hoort van de GGD wanneer en hoe u zich zonder klachten kunt laten testen. Is de uitslag van de test negatief? Dan hoeft u niet meer in quarantaine te blijven. Blijf wel extra alert op klachten. Vermijd contact met kwetsbare personen tot en met dag 10 na het laatste risicovolle contact. En blijf de basisregels volgen. Krijgt u klachten? Dan blijft u thuis en maakt u een nieuwe testafspraak.

Uw huisgenoten hoeven niet thuis te blijven als zij zelf geen nauw contact zijn van de persoon met corona.

Volgens mij is dit van de eerste lockdown want ook mijn klanten die in het zkh werken hoeven zich er niet aan te houden alleen worden die wel bij contact van 1 positieve medewerker allemaal getest. Het is niet de eerste keer dat ik het hoor van de ggn er wordt duidelijk gezegd dat het niet nodig is...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:35

Uberpony schreef:
Ik heb me 2 keer laten testen bij de GGD met 6 dagen er tussen, beiden negatief. Op dag 6 bij een particulier met bloedprik positief. Mijn ouders en broer gaan maandagochtend testen bij de GGD. Zij zitten dan op dag 5 van quarantaine.

Bloedprik is antistoffen ( toch?) dan heb je het niet maar wel gehad

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:45

Geen idee dit stond gewoon op de site van de rivm.
Maar ik weet van verschillende dat hier in de regio het advies vanuit de GGD heel wisselend.
Vriendin en haar gezin moesten wel in quarantaine na contact met een besmet persoon, en een stalgenote ook.
Maar weet van iemand anders waarvan haar man corona had zij de dag later negatief testte gewoon weer naar buiten mocht. Ondanks ze wel met elkaar in contact waren (ook de kinderen mochten naar school).

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:53

SusanH jij gaf de tip voor de magnesium pillen toch ? Zijn dit gewoon normale pillen van bijv het Kruidvat ? Ik slaap tot een uur of 5 prima. Maar ga daarna zo liggen draaien en doen. En slaap ook echt niet vast. De magnesium kon daar bij helpen toch ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:13

Fenneeee schreef:
SusanH jij gaf de tip voor de magnesium pillen toch ? Zijn dit gewoon normale pillen van bijv het Kruidvat ? Ik slaap tot een uur of 5 prima. Maar ga daarna zo liggen draaien en doen. En slaap ook echt niet vast. De magnesium kon daar bij helpen toch ?

Ik ben op advies van iemand in dit topic magnesiumcitraat gaan slikken, gewoon van de AH eigen merk, icm passiflora van dr Vogel. Eigen merk van Kruidvat is vast ook prima. Mij helpt het heel goed. Ik had amper diepe slaap, dat kon ik zien omdat ik een fitbit draag. Maar een kwartiertje per nacht. En nu weer meer dan een uur :j

Vanmiddag voor het eerst weer werken.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:17

Succes met werken straks !

Ik slaap gemiddeld 9:30 per nacht. En diepe slaap zit rond de 1:30. Maar lig zoveel te draaien en te doen. Gister weer een wandeling gemaakt. Longen gaan goed. Maar ben nu de dag erna zooooo moe. Zie ook elke keer mega wit, ouders zeiden gister je ziet er echt niet uit, als of je 5 dagen niet hebt geslapen. Bedankt mam :’)

Ga morgen even vit D halen en kijken voor magnesium. Hopen dat het iets doet. I

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:33

Daphara schreef:
lenaa_tje schreef:
Toch zijn er meer bokkers met restklachten die uit gaan van een besmetting in maart.
Ook is het niet terecht om mensen die alleen zijn en lichamelijk beperkt te zeggen dat ze niemand moeten zien. Dat is niet mogelijk. Dat kan je geen jaren volhouden.

Hoewel ik snap dat de manier van posten van Karuna soms irritatie oplevert is dit ook wel kort door de bocht.

Ik zeg ook niet dat ze iets wel of niet moet doen, alleen dat ik me verbaas dat zij zichzelf in een positie blijft brengen waarin ze vanaf mei 8x getest moet worden.

Ik woon ook alleen en weet dus heel goed hoe het is om sinds maart je sociale leven echt compleet stil te hebben staan. Ook ik zit in een hoge risico groep met de nodige vaste klachten, dus ik weet hoe oliebol het is om jezelf nog strengere maatregelen op te moeten leggen.
Wat dat betreft ben ik ergen “blij” dat ik het in november toch gehad heb, dat zorgde gelukkig voor een gezelligere decembermaand, waarbij ik mezelf voor het eerst toestond op bezoek te gaan bij familie.
De angst om het te krijgen is ook weg nu, maar ik blijf streng met maatregelen, ondanks dat het risico voor mij nu nog even vele malen kleiner is.

Maar misschien betrek ik het te veel op mezelf, ik probeer altijd begripvol te zijn, maar denk gewoon “hoe dan?” en kan me echt niet in de situatie verplaatsen dat het nodig is om je 8x te laten testen.

Wat moet ze dan, de hele dag thuis blijven zitten, niemand meer zien, nergens meer heen? Waar is de menselijkheid gebleven?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:55

Uberpony schreef:
Hoewel ik met de GGD test negatief ben getest ben ik er van overtuigd dat ik wel corona heb. Vanaf woensdag in isolatie op mijn kamer gezeten, maar ik voelde me zo goed zondag en was zo goed als klachten vrij, dus ik ben in de tuin gaan rommelen. Na een uur kwam er hevige hoofdpijn op. Toen ik ging zitten op de bank werd ik extreem duizelig, koude rilling en minimale steken op de borst. Ik was volledig ingestort. Ik begon spontaan keihard te huilen. Voor de rest van de avond voel ik me heel verzwakt, alsof mijn enkels en polsen van rubber zijn. Nu lig ik in bed maar kan niet goed slapen van het ellendig voelen, ik ga in de ochtend toch even de huisarts bellen.

Zijn er meer mensen die ineens zijn ingestort? Misschien heb ik mezelf al te snel te veel belast. Ik hoop dat ik me in de ochtend beter voel.....

Als je Corona hebt, kan het prima dat je opeens een flinke terugval krijgt. Heb ik zelf ook helaas gehad.

@Fenneeee: hoe lang wandel je dan? Mijn fysio zegt beginnen met Max 15-20 minuten. Wordt je daarvan moe, dan moet het nog korter

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:34

Esther_ schreef:
Uberpony schreef:
Hoewel ik met de GGD test negatief ben getest ben ik er van overtuigd dat ik wel corona heb. Vanaf woensdag in isolatie op mijn kamer gezeten, maar ik voelde me zo goed zondag en was zo goed als klachten vrij, dus ik ben in de tuin gaan rommelen. Na een uur kwam er hevige hoofdpijn op. Toen ik ging zitten op de bank werd ik extreem duizelig, koude rilling en minimale steken op de borst. Ik was volledig ingestort. Ik begon spontaan keihard te huilen. Voor de rest van de avond voel ik me heel verzwakt, alsof mijn enkels en polsen van rubber zijn. Nu lig ik in bed maar kan niet goed slapen van het ellendig voelen, ik ga in de ochtend toch even de huisarts bellen.

Zijn er meer mensen die ineens zijn ingestort? Misschien heb ik mezelf al te snel te veel belast. Ik hoop dat ik me in de ochtend beter voel.....

Als je Corona hebt, kan het prima dat je opeens een flinke terugval krijgt. Heb ik zelf ook helaas gehad.

@Fenneeee: hoe lang wandel je dan? Mijn fysio zegt beginnen met Max 15-20 minuten. Wordt je daarvan moe, dan moet het nog korter

We hebben gister ongeveer half uurtje - 45 min gelopen. En heb er gister dan geen last van. Maar de klap komt dus altijd de dag later merk je wel. Vanmorgen les gehad online dus nu languit op de bank

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:05

candalisa schreef:
De baas gaat gewoon zijn eigen verantwoording nemen en laat het personeel op eigen kosten testen. Gaat mij erom dat de GGD er juist heel laconiek mee om gaat en nee dat heeft hij niet verkeerd begrepen.

Maar eerder als 5 dagen na contact testen heeft geen zin he .En na 5 dagen mag je gewoon naar de ggd.
Alleen op eigen kosten misschien eerder uitslag.

Ik word rond half 5 gebeld

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:27

Zijn er cijfers bekend van hoeveel mensen die nauw contact hebben gehad met een Corona patiënt die wel of niet besmet is geraakt. Ik ben toch wel echt in nauw contact geweest maar had meteen daarna lichte klachten die ik nu nog steeds heb en weinig tot niet verergerd zijn. Kan me bijna niet voorstellen dat dit Corona is, maar aan de andere kant kan ik mij bijna ook niet voorstellen dat ik niet besmet ben door het nauwe contact. Ik moet morgenochtend testen maar tot die tijd kan vast iemand mij wel wat geruststellen? :o

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:33

Ketly schreef:
Zijn er cijfers bekend van hoeveel mensen die nauw contact hebben gehad met een Corona patiënt die wel of niet besmet is geraakt. Ik ben toch wel echt in nauw contact geweest maar had meteen daarna lichte klachten die ik nu nog steeds heb en weinig tot niet verergerd zijn. Kan me bijna niet voorstellen dat dit Corona is, maar aan de andere kant kan ik mij bijna ook niet voorstellen dat ik niet besmet ben door het nauwe contact. Ik moet morgenochtend testen maar tot die tijd kan vast iemand mij wel wat geruststellen? :o

Wat zijn je klachten?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:34

Het gaat bij jou om je ouders toch Ketly?

Geen idee of er cijfers bekend zijn, maar; mijn moeder is niet besmet geweest na nauw contact met mij & mijn broertje (beide wel besmet).
Mijn schoonouders zijn niet besmet geraakt na nauw contact met mijn vriend & schoonzus (beide besmet).

Bij ons heeft het dus de oudere generatie overgeslagen en de jongere generatie is ziek geweest _O-

Dus het kan zeker! Wacht dus gewoon even rustig je test af :(:)
Waarschijnlijk ben je nu hyperalert op alle klachten, dat had ik in ieder geval wel toen ik te horen kreeg dat mijn vriend & broertje besmet waren.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:36

Ik ben licht verkouden, beetje brandend gevoel in de neus. Dit is inmiddels al sinds vorige week dinsdag het geval en mijn ouders en ik zijn op donderdag getest. Zij positief, ik negatief. We zijn samen in de auto teruggereden en hebben samen gegeten en geleefd. Ze hoestten beide niet, mijn moeder alleen een schorre keel en mijn vader hoofdpijn en moe.

@Sanne, goed om te horen :D Dan is het in ieder geval geen garantie! Mijn schoonvader heeft samen met mijn vader (met dus lichte klachten) koffie gedronken maar is dan wel weer positief getest. Hopen dat hier alleen de oudere generatie elkaar besmet en de jongeren niet.. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:45

Ketly, niet te druk maken. Dat gaat toch geen verschil maken.
Mijn man en ik hebben gewoon samengewoond in 1 ruimte toen ik ziek was, hij is niet ziek geworden. Gewoon afwachten.

Ik ben helaas nog steeds benauwd. Heb geprobeerd de huisarts te bellen, maar die kreeg ik niet te pakken. Zou ook gebeld worden door de bedrijfarts vandaag, maar ook die heeft niet gebeld helaas.
Ik stond vanmorgen les te geven en na iedere drie zinnen ging het als volgt:" ....moment..... even ademen...sorry" en dan moest ik even bij-ademen zo kortademig was ik.
Die gezichten van die gasten :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:59

Gelukkig negatief .
Maar wat een pruts tester had ik zeg. Keel moest 2x en hele dag al bloed snaak achter in keel

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:00

Ah bah, pijnlijk.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:07

Goof schreef:
Ketly, niet te druk maken. Dat gaat toch geen verschil maken.
Mijn man en ik hebben gewoon samengewoond in 1 ruimte toen ik ziek was, hij is niet ziek geworden. Gewoon afwachten.

Ik ben helaas nog steeds benauwd. Heb geprobeerd de huisarts te bellen, maar die kreeg ik niet te pakken. Zou ook gebeld worden door de bedrijfarts vandaag, maar ook die heeft niet gebeld helaas.
Ik stond vanmorgen les te geven en na iedere drie zinnen ging het als volgt:" ....moment..... even ademen...sorry" en dan moest ik even bij-ademen zo kortademig was ik.
Die gezichten van die gasten :+

Ik heb dit ook als ik veel praat, hoort erbij. De huisarts kan er niet veel mee. Van de fysio moet ik langzamer proberen te praten en de ademhaling laag te houden. Iedere keer als je kortademig wordt ga je eigenlijk een grens over. Best lastig...
Succes

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:30

Ik had dat toen ik even lekker wilde meebrullen met een liedje in de auto. Werd ineens helemaal kortademig. Dat wilde dus nog even niet. Nou plan was boventallig werken. Maar er is iemand ziek naar huis gegaan. Gelukkig gaat het heel goed :j lekker om weer aan de slag te kunnen.

Uberpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:20

Op verzoek van de huisarts opnieuw laten testen vanmorgen met een PCR test. Mijn ouders en broer hebben vandaag ook getest want zij zitten op dag 5 van quarantaine. Ik ben benieuwd wat de uitslag is. Als ik negatief test maar iemand anders in het gezin positief ga ik er van uit dat ik het ook heb gehad en dit restklachten zijn. Als iedereen negatief is mag ik naar de huisarts en gaan we kijken wat er dan met mij aan de hand is.