4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:51

Hoi allemaal! Ik ben een trouwe meelezer en haal hier veel steun en motivatie vandaan. Graag zou ik dan ook willen mee praten :D

Ik ben 24 jaar en probeer sinds september gezonder te eten op intuïtie. Dat houdt in dat ik eet wat ik lekker vind maar wel met mate.

Qua sport doe ik crossfit en paardrijden en sinds drie weken ben ik rustig bezig met een hardloopschema om in 13 weken op te bouwen naar het rennen van 5 km. Mijn doel is om zo'n 5-7 kg af te vallen ong. en fitter te worden in het algemeen.

@mara

Gelukkig weer fitter en hopelijk gaat het nu wel goed! Lijstje ziet er lekker gevarieerd uit ook.

@Lis_Ol

Als je niet fit bent is het goed dat je naar je lichaam luistert en iets meer eet. Hopelijk gaat het snel weer wat beter

@Kiwi_

Lekker lijstje hoor en was heerlijk weer on te wandelen dnek ik! Eindelijk weer een beetje lente <3

@CCCCC

Wel lastig zo een weegschaal met lege batterij. Lijstje ziet er goed uit en ook lekker bewogen!

Mijn geplande lijstje voor vandaag:

O: 500 gram campina kokos kwark
T: van stapele chocoladekoekjes + cappuccino
L: paprika chili Tortilla met hummus en falafel
T: fulfil pindakaas proteïne reep
A: Vega feta/ei ovenschotel
T: klein stukje taart vanwege een verjaardag

B: +- 7000 stappen, crossfit les, 20 km fietsen

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:05

Lis_Ol: Ohh ik wist helemaal niet dat de jumbo dat had! Als ik ze maak (niet zo vaak) doe ik het idd ook zelf met bananen, amandelmeel, eieren e.d.! Misschien die van de Jumbo eens proberen! Beterschap, klinkt allemaal heel naar! Toch nog nette calorieën hoor!

m9ara: Ik heb FODMAP meteen even gegoogled! Verklaart voor mij ook waarom je glutenvrij en redelijk KHD arm eet.

xJennifx: Welkom! Mooi doel! En fijn dat hardlopen, ik bedenk me ook elke keer dat ik weer moet starten.. Zeker met dit weer is dat echt genieten. Crossfit jij nu alleen thuis? Of heb je 1 op 1 les of iets? Lekker actief ben je! Die kilo's vliegen er vast zo af!

Vandaag is mijn dag een beetje rommelig, moest vanmorgen even op en neer naar Hoofddorp om iets op te halen en daardoor loopt mijn dag een beetje gek haha.

Lijstje:
O: Cappuccino en 2 knackebrod sesam met plakjes kipfilet tuinkruiden
T: 3 Belvita koekjes (in de trein)
L: Banaan, 2 gebakken eieren met 2 plakjes ontbijtspek
A: Knorr burrito's met salade van cherrytomaten en avocado
T: Wat witte druiven

Kcal: Zo'n 2000, iets aan de ruime kant maar dat komt vooral door diner (1000 kcal)
Beweging: Nu zo'n 4.000 stappen in de pocket en wil na werktijd nog even een rondje maken door het park (denk ook zo'n 4.000 stappen).

xJennifx

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:36

@CCCCC

Alsnog een net lijstje voor een wat rommelige dag, lekker ook burritos, daar heb ik ook echt trek in!

En tot vorige week deed ik inderdaad crossfit thuis, dan programmeetde ze elke ochtend een workout met instructiefilmpje en we mochten materiaal lenen. Maar nu zijn ze toch weer met iets begonnen dat we het daar buiten kunnen doen in kleine groepjes, nog niet als vanouds maar voor de motivatie in ieder geval beter :D

Verwachte lijstje voor vandaag:
O: 2 paprika chili tortillas met hummus en falafel
L: bulgur, tomatensaus, ui, falafel uitprobeersel
T: fulfil pindakaas proteïne reep
A: pasta met roomsaus
B: rustdag

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:27

Lisanne: goed dat je je planning aanpast op je gevoel! Ziet er weer uit als een heel gevarieerd en lekker lijstje.
Super leuk van dat jurkje!! Hard werken wordt echt beloond dus laat de zomer maar komen!
Lastige situatie met je werk! Begrijpelijk dat de stress er even uit moest.
Hoop dat het inmiddels beter gaat met je. Verstandig om je ziek te melden, veel beterschap!

Kiwi: balen dat je geen vooruitgang boekt bij de fysio. Wel fijn dat je dan weer mag wandelen en fietsen voor zover dat lukt.
Oeh zo lekker truffels :+ dat is niet te weerstaan haha.

CCCCC: welkom! Mooi doel heb je voor jezelf gesteld. Lijkt me inderdaad erg lastig als je vriend veel kan eten en ook nog veel snoep in huis haalt.
Kleine aanpassingen kunnen echt al veel verschil maken! Ik ben inmiddels van latte macchiato naar cappuccino naar koffie met melk geswitched op kantoor :+ kost ooit wel wat moeite maar het scheelt zo veel in calorieën.
Wat gek van je weegschaal. Wel weer een mooi lijstje! En je hebt zo te zien flink kunnen bewegen, top zeg!

Little_birdy: knap dat je weer kunt werken! Hoe ging het de rest van de week? Fijne lijstjes heb je weer!

Mara: heel fijn om te horen dat je tevreden was met wat je zag in de spiegel! Ook top dat je weer hebt kunnen paardrijden.
Super fijne lijstjes heb je ook weer gedeeld! Ben heel benieuwd wat het met je gewicht hebt gedaan afgelopen week.
Balen van de buikpijn na het introduceren van mannitol. Goed om naar je lichaam te luisteren als je merkt dat je vermoeid blijft.
Hoe ging het met je buik na het eten van zoete aardappel dit keer?

xJennifx: leuk dat je mee komt kletsen! Je doelen ogen heel realistisch en goed vol te houden! Veel succes.
Mooi lijstje zeg! Die fulfil pindakaas reep is super lekker! En veel beweging zeg, mooie balans.

__

Even getwijfeld of ik nog een post zou plaatsen omdat ik niet echt veel nuttigs te melden heb nog steeds. Eten gaat een beetje op en af dus nog steeds niet echt lijstjes om te delen.
Het meelezen in dit topic geeft wel veel motivatie :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:22

Joanne
Gaat best goed !
Soms nog wat pijn en moe maar gaat de goede kant op !
Hoop dat jij ook snel een stijgende lijn krijgt in je voeding .

Jennif
Lekkere dingen eet jij zeg !
En crosfitt is echt leuk om te doen inderdaad heb ik ook een tijdje gedaan .

Ccc chaos op zon dag dus haha
Ach als je je maar bewust van van de kcal komt het vanzelf goed .
Belangrijkste is dat je weet wat je eet .

Hier weinig te melden ook .
Iemand vroeg nog wat ik had ben ecen kwijt wie .
Ik heb een nekhernia en wiplash na een val met een paard .

Lijstje gisteren :

O vezelrijke zadencrackers met gerookte kip en sandwich spread
T roomboterkoek met chocolade strepen
L smoothie met banaan aardbei en pittenmix
T cappuccino met wat muntdropjes
A aardappeltjes uit de airfryer met kipkrokant snitzel en witte bonen
T skyr met melkchocolade
T bakje nibbits

B 1 uur flink wandelen
2066 kcal 422 verbrand

Vandaag
O meerzaden crackers met gerookte kip en sandwich spread
T bolletje stevige havermout reep
L smoothie met banaan aardbei en pittenmix
A zoete aardappel schotel met oude kaas en kip en witte bonen
T high protein salted caramel pudding

Zit vandaag hoog in de kcal 1888
Maar verwacht vanmiddag een stukje te fietsen en wat te wandelen

En ik sta officieel op min 10 sinds mijn piek in december *\%/*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:15

xJennifx: Ah lekker hoor, ik mis het sporten echt!

Joanne: Je mag altijd meekletsen! Gezellig.

Little_birdy: Jeej -10!! *\o/* Nette lijstjes.

Vandaag weer een rommelige dag. Ben vandaag vrij en moest naar de HA voor het vervangen van mijn spiraal, helaas na een half uur rommelen daar beneden geen draadjes te vinden dus alsnog doorverwezen naar het ZH. Ook plaste de poes vanmorgen op de bank én belde mam dat hun poes is ingeslapen vandaag vanwege disfunctionerende lever en nieren (is een aanlooppoes, we kennen de historie niet). Wat een dag dus..

Gelukkig kwamen er vandaag wel wat planten binnen (ik ben een gek plantenvrouwtje haha) en heb ik verfstalen kunnen ophalen bij de Karwei, over iets minder dan 5 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en tot nu toe konden we nog niet zoveel kiezen aangezien de bouwmarkten dichtzijn.

Mijn lijstje vandaag:
O/T: Bakje melk met chocopops (kwam uit de douche en toen had poes op de bank geplast en daarna moest ik snel iets eten zodat ik pijnstillers kon nemen voor de HA)
L: Broodje subway, meergranen sub met kip fajita, sla, komkommer en sweet chili saus
T: Cappuccino en wat snoepperziken
A: Zalm, broccoli en zoete aardappel uit de oven
T: Handje druiven en 2 blokjes pure chocolade

Ongeveer 2000 kcal. Ik heb vandaag een half uur gefietst en ga ook mijn 8.000 stappen halen :j

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:12

@xjennifx, Welkom! Zo te lezen ben je al op de goede weg! Hoe bevalt het hardlopen je, zo in de opbouwperiode?

@CCCC, Ja vandaar mijn soms aparte lijstjes haha! Wat een vervelende dag zeg.. Ik kan me voorstellen dat het daardoor rommelig verloopt. Het lijkt me trouwens echt super onhandig om het zonder bouwmarkten te doen als je net een nieuw huis hebt gekocht haha.

@Joanne, Gisteren ging de zoete aardappel goed, vanochtend heb ik de grootste portie gehad dus ik ben benieuwd! Vervelend dat je het goede ritme nog niet terug hebt kunnen vinden, maar het lukt je vast vanzelf binnenkort! Hoe gaat het met jouw nieuwe huisje?

Hier was het vandaag weer weeg/meetdag. Deze week +0,2kg, dus dat lijkt er meer op in een (lean) bulk met 2600 kcal gemiddeld per dag *\o/* Ik ga denk ik komende week nogmaals voor de 2600 kcal, want het is best lastig wanneer je wel gezonde keuzes wil maken :) Daarnaast ook tevreden over mijn omtrekken!

Mijn lijstje van gisteren (na flink sporten in de ochtend)
O: Een soort chocoladepudding met zoete aardappel, banaan, kwark en teffmeel
T: Myprotein peanut square, mandarijn
L: 6 glutenvrije crackers met in totaal 1,5e plak kaas en 3 plakjes rookvlees
T: 2 kwarkbollen, 2 glutenvrije crackers
D: Glutenvrije pasta met tomaat-geitenkaassaus, parmezaan en courgette
T: Eat natural reep
Totaal 2577 kcal

Dit weekend wil ik eigenlijk eens helemaal geen wijntje drinken. Eens kijken hoe die uitdaging me afgaat :Y)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:20

Ik blijf het lastig vinden om dagelijks te posten, dus ik blijf gewoon af en toe maar eens ineens binnen vallen :')

Wat een super weer is het al de hele week. Naast het hardlopen heb ik ook weer heerlijk kunnen fietsen. Eerst vorig weekend al beide dagen op pad geweest en naast de afgelopen dagen wat kortere heen en weer stukjes vandaag een uurtje een poging tot intervallen. Had eigenlijk een net te kort stuk weg als ik wind mee ging om de 7 minuten die mijn intervalletjes waren te kunnen doen maar toch lekker gefietst. En in 5 kwartier een 500 calorieën verbrand zonder het gevoel te hebben helemaal op thuis te komen. Als het de komende tijd nu zulk mooi weer blijft is het leven in een deficit ineens toch weer een stuk simpeler dan als het vriest en/of regent...

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:51

XJennifx: welkom! Gezellig dat je mee komt praten! Mooie doelen heb je gesteld voor jezelf; moet vast goed gaan komen :j

Ccccc: ik had de tip van dat bananenbrood ooit uit dit topic gehaald haha. Vind m erg lekker.
Nog nette lijstjes hoor voor de rommelige dagen. En wat een buddag heb jij vandaag als ik het zo mag noemen; geen fijne gebeurtenissen vandaag. Sterkte.

Joanne: gezellig dat je toch nog mee komt praten! Hopelijk kan je de draad snel weer oppakken en mee posten.
Hoe staat het er voor met je huisje nu de bouwmarkten ook weer open mogen?

Little_birdy; netjes -10! Mooie mijlaal, super knap!

Mara: he fijn dat je 2600 voldoende lijkt te zijn om wat bij te komen! Kan me voorstellen dat het lastig is om aan te komen wanneer je gezonde keuzes maakt.
Hoe ging het na de zoete aardappel gister?

Imay; heerlijk he bewegen met dit weer. Hier is het ook echt zo super druk met fietsers langs onze dijk :')

Hier gaat het redelijk, had gister echt nog ff een rot dag qua pijn en had het eten ook even los gelaten. Wel leuk veel voorbereidingen getroffen voor onze bruiloft, dus dat gaf wel energie :))
Vandaag een betere dag, spiegel pcm lijkt nu goed te zijn dus kan meer pijn vrij bewegen. Ook eventjes met Freek gereden en net nog een klein uurtje geslapen. Merk dat ik ook gelijk minder trek heb om te snaaien nu ik me iets beter voel. Ga morgen ook weer proberen te werken, daar komt nog een uitdaging om mezelf niet te gaan overvragen..
Lijstje van vandaag;
O: 175 gr vanille kwark met yoghurt, gemengd fruit, speculaasje.
T: snicker crispy
L: pita broodje met 1/2 plak oude kaas, donker bruin stukje stokbrood met 1/2 deel magere filet américaine, 1/2 deel met de andere 1/2 plak oude kaas.
T: manderijn, rijstwafel bbq. Blikje redbull sugarfree.
A: 2 volkoren tortilla’s met een krokante kipsnitzel, sla, komkommer en tzaziki. 150 gr aardappel wedges uit de airfry.
T: 100 gr 3 chocolade ijs.

Totaal: 1927,
B: 45 minuten dressuur, en denk dat ik wel uitkom om 15.000 stappen.
Zit nu op 10.000 en ga nog even een rondje wandelen met de hond en IJslander :)

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:18

@Lis_Ol: wat grappig dat je vriend ook rijdt, deed hij dat al voordat jullie elkaar kenden? Wat naar van die gordelroos, geen ervaring mee maar het schijnt echt geen pretje te zijn. Misschien ook niet verkeerd je ziek te melden, belangrijkste is dat je weerstand nu bijtrekt. Doe voorzichtig aan morgen!
En een leuk vooruitzicht joh, wanneer gaan jullie trouwen?

@Mara: Fijn dat je weer fit bent en dat de weegschaal en je omtrekken een goed resultaat gaven! Hoe doe je het met het maken van al je eten? Of is je ontbijt bijvoorbeeld sneller klaar dan ik denk?

@Jennif: welkom! Die kokos kwark is echt m’n guilty pleasure. Koop hem daarom ook alleen als hij in de aanbieding is, haha. Eet je vegetarisch?

@CCCCC: Heerlijk die burritos, al tijden niet gehad. Vandaag een beetje een baaldag dus, ondanks dat vind ik dat je best netjes uitkomt! En een leuk vooruitzicht, al wel een richting voor de kleuren in gedachten of kan het alle kanten op?

@Joanne: wat lief dat je een bijleespost plaatst! Nog steeds weinig honger? Hopelijk snel weer genoeg motivatie voor mooie lijstjes!

@Little Birdy: lekkere lijstjes en gefeliciteerd met deze mijlpaal! Ga zo door!

@Imay: dit weer scheelt echt wel!

Gister de hele dag netjes gegeten, tot er ‘S avonds een vriendin met chocola kwam.... m’n guilty pleasure mag duidelijk zijn.

Lijstje:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan, blauwe bessen
M: Bami met saté
T: cranberrykoek
A: cracker met kipfilet, cracker met sandwichspread, 2 sneetjes ontbijtkoek zero en een stukje roggebrood met appelstroop en oude kaas
T: chocola
Totaal: ik ben bang dat dat rond de 2500 zat
B: drie kwartier met de hond gewandeld, totaal 11.500 stappen.

Vandaag:

M: Saucijsje, gebakken aardappelen, broccoli.
T: rijstwafel met kipfilet en een gekookt ei
A: cracker met kipfilet, cracker met sandwichspread, 2 sneetjes ontbijtkoek zero en een stukje roggebrood met appelstroop en oude kaas
T: sinaasappel, paar dropjes en een ministroopwafeltje.
Totaal: 1750
B: drie kwartier met de hond gewandeld, totaal 12.000 stappen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:59

Kiwi: nee hij ree nog niet. Vond paarden wel altijd leuk en interessant en toen wij een relatie kregen is hij begonnen. Dacht eerst dat hij indruk wilde maken op me door te gaan rijden, maar hij vind het nog steeds erg leuk :))
Nee t is niet prettig, voelt alsof er continue iemand met schuur papier over mijn lijf heen gaat.. dus denk dat dat wel genoeg zegt :Y)
Wij gaan in juni trouwen, dus begint al op te schieten!
Chocolade is ook echt heel moeilijk te weerstaan... lijstje van gister erg netjes!

Hier tevreden over gister, me netjes aan mijn lijstje gehouden. Vandaag een lange en vermoeiende dag. Vanmorgen op pad geweest voor mijn trouwjurk en ik ben geslaagd <3 zo blij mee. Moet nog wel het eea aan veranderd worden maar dat gaat goed komen.
Extra motivatie om nu te blijven zoals ik nu ben haha.
Nu nog werken tot 23.30, het is tot nu toe gelukkig rustig (klopt af), merk dat het (te) veel is voor mijn lijf vandaag.
Maar goed, mijn moeder had een uitgebreide lunch gemaakt om het toch een beetje te vieren :))
O: wit broodje met magere filet americain, 200 ml optimel drink.
T: kaas croissant
T: glas champagne :Y)
L: 2 witte pistoletjes, 1 met brie, sla, honing en wat pijnboompitten. 1 met filet americain en een gekookt ei.
A: maaltijdsalade pittige kip, een gehaktbal
T: 100 gr gemend fruit
T: eierkoek en 150 gr stracciatella kwark.
Totaal: 2002, dus tevreden.
Qua beweging nu op 10.000, zal nog wel wat bijkomen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 08:57

Spannend lis dat jullie gaan trouwen en super leuk ook !
Show je wel een mooie foto tegen die tijd ( als je wilt hoor )
Wat naar dat je zoveel pijn hebt gehad :(

Mooi lijstje had je weer gisteren

@kiwi

Mannen ook met hun lekker dingen :')

Ikke had gisteren voor het eerst sinds mijn strakke planning een ik ga helemaal los en schijt aan alles dag gehad :oo
Ik begon goed totdat we met voorstellen een stuk boterkoek kregen van de buren en toen was mijn lijf helemaal op hol :=

O skyr met zelfgemaakte bessensaus
L salade van olijven wat kaas komkommer tomaat en pittenmix
T die beruchte boterkoek met koffie
A berg patat met joppiesaus en 2 kaassoufle
T 65 gram pure 70% chocolade
T 2 glazen zero fanta

Mijn lijf is nu niet blij %)

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:57

@Lis_Ol: wat grappig, handig ook dat jullie samen een hobby hebben want het kost altijd wel veel tijd. Fijn dat je een jurk hebt, wat voor model heb je? En heerlijk lijstje!

@Little Birdy: het is soms niet verkeerd om eens zo’n dag te hebben, ook omdat je dan weer even weet dat het niet zo lekker is voor je lijf. Hoop wel dat je er van genoten hebt! Huis al helemaal op orde?

Gister op zich prima gegeten, maar vervolgens een paar wijntjes bij een vriendin gedronken. Wat tikt dat aan zeg! Ook voor het eerst weer langer gefietst, onderweg weinig last maar de verdere dag was m’n knie toch niet helemaal lekker.

Lijstje:
M: Snert
T: rijstwafel met 30+ kaas en een gekookt ei
T: Prosecco en wat m&m’s
Totaal: rond de 2500, gelukkig ook veel verbrand.
B: ruim 20 km op de moutainbike, 10.000 stappen.

Vandaag:

M: cracker met kipfilet, cracker met sandwichspread, 2 sneetjes ontbijtkoek zero en een stukje roggebrood met appelstroop en oude kaas
T: rijstwafel met kipfilet en een gekookt ei
A: Wijn en hapjes bij een vriendin
Totaal: Geen idee, te hoog ben ik bang
B: wandelen, uur fietsen en als het meezit een rondje te paard door het bos.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:54

@ Joanne1997
Ja ik ben echt fan van de fulfil repen! Echt een traktatie :D gelukkig krijg je nog motivatie uit dit topic!

@little_birdy

Wel heftig! Hoe lang is het geleden dat je met het paard gevallen bent? Wel super de - 10! Dat is wel een mooie mijlpaal zeg! :D lijstjes zien er ook gevarieerd uit met allemaal lekker eten en een cheat of treat dag af en toe moet kunnen ! Leuk dat je ook crossfit gedaan hebt! Ben je daarmee gestopt na de val of vanwege andere reden?

@CCCCC
Klinkt als een nare ervaring bij de dokter zeg, is het uiteindelijk nog opgelost? En sneu, de kat. Idd niet zo'n fijne dag lijkt me al met al :( op de planten en verf na dan! Leuk om toch een beetje een begin te hebben voor jullie nieuwe huis :) lijstje ziet er netjes uit!

@mara

Dankje! ;) ik heb nu drie weken gehad van drie trainingen per week en tot nu toe makkelijk vol te houden maar ik wil deze keer echt het schema volhouden en niet te snel willen gaan. Jouw lijstje ziet er lekker uit! Hoe lang ben je van plan te gaan bulken? En nog gelukt het weekend zonder wijn?

@imay1990

Ja het weer werkt echt positief mee en het ziet er naar uit dat het nog wel even zo blijft, iets kouder.

@lis_ol

Dankje! :D
Wanneer is je bruiloft? Heel leuk, lijkt me idd ook dat dat wel energie geeft! Supe leuk de jurk in orde te hebben ook! Lijstjes ziet er ook netjes uit!

@kiwi

Ja die kokos kwark is zooo lekker, ik koop 'm ook alleen in de aanbieding maar dan wel meerdere want toch lang houdbaar *D en probeer minder vlees te eten dus vandaar af en toe de lijstjes zonder vlees haha. Jij hebt toch nog een net lijstje ondanks de chocola, moet af en toe ook gewoon kunnen en wel veel bewogen ook!

Hier gaat het wel oké, wel redelijk wat bewogen maar een beetje in een corona dip _O-

Lijstje van vandaag:
O: campina kwark aardbij 500g
L:150 gram krieltjes + paprika chili tortilla met hummus en 100g Gerookte kipfilet + sla
T: 2x fulfil pindakaas proteïne reep :') + chocolademelk met cacaopoedet en amandelmelk
A: rijst met kip en groente

En nog een klein uurtje gelopen en een crossfitles

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:30

Kiwi huis is bijna op orde ziet er echt al leuk uit nu !
Wijntjes tikken zeker aan maar wel heel lekker zeg !
Goed dat je je bewust bent van wat je eet .
Lastigste is om het om te gaan buigen vond ik naar een gezondere levensstijl

Jennif in december zijn we gevallen dus ben helaas al een tijdje niet goed .
In het begin ging het nog wel maar toen door fysiotherapie is de ellende eruit gekomen .
Ik was lid van een box die nogal altijd tot het naadje gingen en daardoor nogal vaak net wel net niet geblesseerd geraakt dus dat werkte niet .

Haha leuk lijstje vandaag ! Mooie compensatie heb je gedaan .

Vandaag weer alles recht getrokken hoor haha

O skyr met fruitsausje
T brosse eierkoek met cappuccino
L salade van olijven kaas rauwkost en bessen
T koffie met 2 froufrou’s
A couscous met kipfilet
T m&m reep 40 gram
Totaal 1688 kcal en flink wat gelopen vandaag

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 01:35

Little_birdy: ja zal ik doen!
Ook wel is goed zo’n dag tussendoor, hoe voel je je er vandaag bij?
Je lijstje van vandaag is zeker netjes :j

Kiwi; klopt! Hij brengt me ook overal naar toe met de trailer en zet ook alles op alles om ons beter te maken. Dus is super leuk :)
Mn jurk moet nog worden aangepast, maar het is een vrij ‘sportief’ model maar toch wel echt een bruidsjurk _O- laat tegen die tijd wel foto’s zien.
Lekkere lijstjes! Zeker tegenover de hoeveelheid beweging kan dat prima!
Veel plezier vanavond!

XJennifx: 11 juni :D dus schiet al op.
Net lijstje hoor! Vind je beweging ook zo slecht nog niet hoor.

Hier tevreden over vandaag. Behoorlijk druk gehad op werk dus ook weinig tijd gehad. Ben thuis direct naar bed gegaan zodat ik geen kans meer had om te gaan snaaien :))
O; 150 gr Griekse yoghurt, 100 gr gemengd fruit, speculaasje en 200 ml optimel drink.
L: 2 witte bolletjes met 5 runder knakworstjes.
T: 4 paaseitjes
T: 100 gr gemengd fruit.
A: goulash met rijst en doperwten
T: klein handje paprika chips.
T: 150 gr stracciatella kwark, eierkoek met een laagje chocoladepasta.
Totaal: 1997
B: 45 minuten buitenrit en 16.000 stappen :))

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:30

Lijstje voor vandaag:
O; 150 gr Griekse yoghurt met 100 gr gemengd fruit, speculaasje en 200 ml optimel drink
T: 5 paaseitjes
T: 2 rijstwafels met chocolade en karamel zeezout, blikje redbull sugarfree
L: stuk meergranen stokbrood met een plakje kipfilet en een gekookt ei.
T; 150 gr stracciatella kwark
A: magioni bloemkool pizzabodem met groene pesto, mozarella light, gerookte kip, paprika en champignons.
T: snicker crispy en blikje redbull sugarfree
Totaal 2050
Beweging: 50 minuten paard gereden, zit nu op 8500 stappen maar dat worden er denk minimaal 12.000 :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:58

Hmm jij bent lekker bezig lis ! Veel beweging en mooie lijstjes ,
Wat was jouw doel ook alweer ? Afvallen of gelijk blijven ?
Heerlijk dat je zo vaak lekker kunt rijden ook

Ik ben helemaal blij vandaag .
De weegschaal gaf weer min 2 kg aan over 2 weken bekeken .
En heb vandaag kennis gemaakt op de nieuwe stal van mijn bijrijdpaard.
Ik ga hem vrijdag weer doen en rustig kijken of ik een beetje kan stappen erop *\%/*
Deze week weer halve dagen werken dus gaat best lekker .

O meerzaden crackers met kipfilet en 100 % pindakaas
L salade van verschillende groentes en een bakje verse aardbeien <3
T 40 gr rigato rijstcrackermix
A tortilla’s met kipgehakt mais en uitjes
T high proteïne salted caramel pudding
T 25 gram m&m chocoreep
2147 kcal 500 verbrand dus netto weer netjes

Beweging heb ongeveer 21 km gefietst vandaag nk tegen de wind in fietsen

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:48

@jennif: haha, dat doe ik ook inderdaad. Ga ik weer met bakken kwark de deur uit. Ik snap je, probeer ook de hoeveelheid vlees wat te minderen. Naast dat het best wat calorieën zijn is het ook gewoon beter er wat minder van te eten. Die repen klinken lekker, gok alleen dat het beter is er 1 van te eten? :')

@Lis_Ol: ja leuk, ben heel benieuwd. Wil je ook nog kilo’s kwijt voor jullie trouwdag? Verkruimel je speculaasje door je yoghurt eigenlijk? Lekkere lijstjes!

@Little Birdy: fijn dat het huis bijna klaar is, voelt ongetwijfeld lekker! Wat is froufrou? Goede resultaten op de weegschaal! Klinkt alsof je ook gewoon lekker in je vel zit :)

Vandaag was een rare dag. Veel werkstress, heel verdrietig nieuws, last van m’n knie en echt niet mijn dag. Helaas daarom weer naar comfort food gegrepen, vind het lastig dan ‘om’ te denken. Hoop mezelf morgen weer te herpakken, vandaag maar vroeg naar bed.

M: boerenkoolstamppot, stukje rookworst, klein beetje vanillevla
T: rijstwafel met kipfilet en een gekookt ei, mandarijn en een paar plakjes rookvlees
A: 2 crackers met kipfilet, 2 sneetjes ontbijtkoek zero, roggebrood met oude kaas, sinaasappel
T: Tony’s chocola, speculaasjes, stroopwafeltjes
Totaal: Geen idee, te veel
B: gelukkig de 10.000 stappen wel gehaald.

Morgen:
M: salade met gerookte kip, tomaat, komkommer, beetje mozzarella en paprika
T: rijstwafel met kipfilet en een gekookt ei, mandarijn
A: 2 crackers met kipfilet, 2 sneetjes ontbijtkoek zero, roggebrood met oude kaas, sinaasappel
Totaal: 1500
B: hoop een rondje de fietsen en m’n 10.000 stappen weer te halen

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:01

@little_birdy

Dat klinkt heel vervelend zeg! Gaat het nu wel wat beter? En ik hoor bij veel boxen dat er redelijk wat blessures zijn, het blijft toch een heftige sport. Je lijstjes zien er netjes uit! - 2 kilo is ook netjes in twee weken zeg! Hoe beviel de nieuwe stal?

@Lis_Ol

Ooh dat schiet inderdaad op!! Hopelijk met corona nog wat versoepelingen of gaan jullie het klein houden? Ik weet de huidige regelgeving even niet voor bruiloften en feest. Maar heel leuk om naar uit te kunnen kijken lijkt me! :D lijstje ziet er ook weer netjes uit!

@kiwi

Dan ben ik dus niet de enige met de kwark haha :') de repen zijn elke smaak ongeveer 200 kcal dus 1 zou beter zijn haha, maar zit wel heel weinig suiker in dus imo beter dan een chocoladereep ofzo :j
Wel vervelend dat je dag niet zo ging als gepland, sterkte de komende dagen en ik hoop dat het weer oplost allemaal :( ondanks dat vind ik dat je lijstje van vandaag toch nog netjes oogt! Af en toe is het gewoon lastig om eten los te koppelen van emotie.

Ik heb lekker 6 km gewandeld vandaag in de zon en de eerste hardlooptraining uit week vier gedaan. Iets meer gegeten vandaag dan doel maar had het even nodig :D
O: campina kokos kwark 500g
L: 250g bulgur 250g champignons 100 g Gerookte kipfilet
T: Starbucks ijskoffie hazelnoot + fulfil Salted Caramel proteïne reep
A: tortellini Ricotta spinazie met gamba's en roomsaus en gewokte spinazie

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:26

@Lisanne, Wat leuk dat jullie in juni gaan trouwen! Dat komt echt enorm snel dichterbij. Leuk om met de voorbereidingen bezig te zijn :D Inderdaad leuk om lekker uitgebreid te lunchen om de trouwjurk te vieren!

@Kiwi, Als ik op kantoor werk dan maak ik mijn ontbijt de dag van te voren al en neem ik het mee. Ik werk voornamelijk thuis (aan de keukentafel), dus dan is het makkelijk om even snel iets in de pan te doen en ondertussen verder te werken :) Chocolade etc. is inderdaad mega verleidelijk, net als wijntjes.. Vervelend van het verdrietige nieuws en extra lastig dat het dan nog moeilijk voor je is om gezonde keuzes te maken.

@Little_birdy, Ook ik denk dat af en toe uit de bocht vliegen best helpend kan zijn mentaal gezien. Enerzijds omdat wilskracht ergens ophoud en anderzijds omdat je dan weer weet waarom je bezig bent met een gezondere levensstijl.

@xJennifx, 3x per week klinkt als een goede route! Te snel gaan is inderdaad een valkuil, dus goed dat je ervoor waakt! Ik was oorsponkelijk van plan om tot eind februari/maart te bulken, maar ik merk nu dat ik zeker nog niet op mijn eindstation ben en gaan cutten nu totaal geen nut zou hebben. Ik ga dus nog even door en blijf goed naar mijn lichaam kijken :D Die Fulfil repen zijn mega lekker, dus ik snap wel dat je daar een tweede van nam haha! Wat meer eten als je flink beweegt is ook niet altijd erg :)

Hier gaat het aardig. Ik kan me goed aan mijn kcal doelen houden, maar merk wel dat ik wat motivatie mis tijdens mijn trainingen. Soms gaat het heel lekker, maar soms kan ik me er gewoon niet toe zeggen om een training af te maken en/of het aantal herhalingen/gewicht af te ronden zoals vooraf bedacht. Ik heb er in ieder geval voor gekozen mijn standaard routine aan te passen en daar zondag mee gestart. Resultaat: niet normaal veel spierpijn :')
Daar tegenover wel heel tevreden met mijn lijf op het moment. De zoete aardappel van vorige week ook succesvol af kunnen ronden, dus daardoor weer wat voedingsmiddelen toe kunnen voegen :) Deze week ga ik ui introduceren en dat vind ik wel spannend!

Mijn lijstje van gisteren, dit was een rustdag qua krachttraining, maar dus wel nog enorme spierpijn van de dag ervoor en in de avond 8km gewandeld:
O: Teffmeelontbijt met cacao, framboos en bramen
T: 3 rijstwafels met jam, mandarijn, stukje zelfgebakken koffiecake
L: 4 glutenvrije boterhammen met geitenkaasspread, kipfilet en komkommer
T: 2 glutenvrije crackers, stukje zelfgebakken koffiecake
A: Gehaktballetjes in tomatensaus met boerenkool, boerenkoolpesto en een glutenvrij pistoletje
T: 150gr lactosevrije kwark met 20gr pure chocolade, 8gr walnoot, 1 glutenvrij speculaasje
Totaal 2437 kcal

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:50

m9ara: Ja het is vrij onhandig nu haha! Hoop dat ze half maart of begin april wel weer open kunnen! Mooie lijstjes heb je elke keer! Goed ook om je sportschema af en toe even aan te passen, knap dat je dat zo bewust kunt!

IMAY1990: Goed dat je zo fijn aan het bewegen bent!

Lis_ol: Mooie lijstjes en goed bewogen! Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Snap dat een trouwjurk goede motivatie is om te blijven zoals je bent!

Kiwi_: We hebben de kleuren uitgezocht! Urban Taupe en Camouflage green van flexa worden de basiskleuren. Verder houd ik van een beetje scandinavisch/boho dus het past perfect! Lekker hoor chocolade! Af en toe even iets snoepen is toch helemaal niet erg. Wijntjes tikken aan inderdaad! Lekker ook 20 km op de MTB!

Little_Birdy: Zo'n dag is niet erg, de dag erna weer gemotiveerd aan de slag! :D En fijn van de -2 kilo!!

Ik was even een weekend onder een steen.. Zat niet zo mega goed in mijn vel (vast ook omdat ik ongesteld moest worden haha) en heb ook niet goed gegeten en zaterdag best wat wijn gedronken (waar ik zondagnacht mega maagpijn van kreeg :+ ). Gisteren redelijk opgepakt en vandaag weer met volle moed begonnen! Bij mijn ouders mijn skeelers meegenomen en ga eind van de middag even een rondje proberen te maken!

Lijstje vandaag:
O/T: Cappuccino en een smoothie van 1/2 banaan, mango, rood fruit, amandelmelk en havermout
L: 2 boterhammen (meergranen) met gebakken ei
T: Cappuccino en witte druiven
A: Kipfilet met mosterdroomsaus (zelfgemaakt), bonen en krieltjes uit de oven

B: 40 minuten wandelen en hopelijk 30 minuten skeeleren

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:06

Little_birdy: mijn doel is nu stabiel blijven! Ben tussen mei en januari 12 kilo afgevallen (doel was 7 :') ) dus nu wil ik dit graag zo houden
Wat super -2 kilo! Lekker bezig :j en ook veel beweging zeg! Hoe was de nieuwe stal?
Door jou krijg ik nu ook trek in aardbeien haha.

Kiwi: nee ik wil graag zo blijven voor de bruiloft :) ik breek het speculaasje gewoon in kleinere stukjes.
Vervelend dat je zo’n rot dat heb gehad. Verdrietig nieuws en pijn is sws niet fijn. Gaat het vandaag iets beter?

XJennifx: mochten de maatregelen blijven zoals nu doen we het klein (max 30 personen) en later een feestje. Als het versoepeld wordt gaan we er wel een groter iets van maken :D
Lekker lijstje! Volgens mij heb je de smaak goed te pakken.

Mara: fijn dat het lukt met de hoeveelheid calorieën. Kan me wel voorstellen dat de motivatie wat wegneemt soms, zeker met thuis trainen. Hopelijk werken de aanpassingen voor je (ondanks de spierpijn :)) )
Spannend weer een nieuw voedingsmiddel! Wel super dat je steeds meer kan toevoegen.

Ccccc: lekker skeeleren! Was het vandaag ook echt super weer voor. Voel je je weer beter vandaag? Lekker lijstje heb je :j

Hier weer in de nacht; dus weer vreemde tijden qua eten;
1.30: 50 gr chocolade hazelnoot ballen
4.00: stukje boterkoek
5.30: salade met rucola, gerookte kip, gekookt ei, cherry tomaatjes, komkommer, olijfolie en basilicum azijn.
9.30: 200 ml optimel drink, 250 gr vanille kwark met yoghurt en 100 gr gemengd fruit.
17.30; 300 ml optimel drink
18.30: stamppot boerenkool met spekjes, rookworst en jus
20.00: 135 gr stracciatella kwark, een appel.
22.45: crispy snicker, blikje redbull sugarfree.

Totaal; 1946.
Zit nu op ruim 11.000 stappen, zullen er minimaal 13.000 worden.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:23

Kiwi
Frou frou is een soort koekje . Een wafel met wat vanille ertussen .
Vervelend van je lijf en ook van het slechte nieuws :knuffel: hopelijk lukt het deze week weer beter om alles op te pakken !

Jennif gaat zeker de goede kant op .
Ben nu officieel 1 dag pijnstiller vrij en hoop dat het goed blijft gaan .
Heerlijk dat je zo hebt kunnen wandelen in de zon en top van je hardloop training !
Stal is super gezellig dus ga daar denk ik mijn draai wel in vinden .
Lekker lijstje !

Mara ik had het denk ik ook echt nodig . Ben nu 2 maanden super streng bezig geweest en nu dacht mijn lijf gewoon doei :')
Top dat de zoete aardappel goed ging vind dat ook erg lekker altijd .
Vind het echt knap wat jij aan trainen doet en super dat het resultaat er dan ook naar is !

Cccc kan niet altijd goed gaan toch ?
Hopelijk heb je nog lekker kunnen skeeleren vandaag .
En smoothie jammie

Lis WoW dat is mooi meegenomen dan min 12 kg :Y)
Snap dat je nu inderdaad dan op gewicht wilt blijven.
Lijkt me best lastig straks voor mezelf .
Toch nog strakke lijstjes dan .

Vandaag weer een flinke wandeling gemaakt en gewerkt .
Tot nu toe pijnvrij en zonder pijnstillers:D

O skyr met mango en wat melkchocolade druppels
L salade
T stevige havermoutreep van bolletje
A rösti rondjes met kipkrokant snitzel en spinazie
T high proteïne salted caramel pudding
T 25 gr coockie caramel rotsjes

Goed voor 1818 kcal min 291 beweging dus weer een goede dag

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:00

Jongens, ik skip even de bijleespost hoor, laptop niet bij de hand en er is teveel gepost om via de telefoon te doen :o

Maar ik heb wel even een schop onder m'n kont nodig....

Het gaat dus niet zo lekker. Qua eten niet eens zo heel dramatisch (al is er zaterdag wel spontaan een heel zakje paaseitjes verdwenen -O- ), maar mijn motivatie gaat behoorlijk onderuit. Ik krijg het niet voor elkaar om mezelf tot sporten aan te zetten, voel me dik en lomp en de weegschaal heeft ook geen zin om aardig te doen. Meh ^)