Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:54

Anna_Dani schreef:
SecretLIN schreef:
Mag ik me ook melden, nu inmiddels 5 week zonder koek snoep en andere zooi.

Nu gevoel dat ik vol ga houden maar afvallen schiet nog niet echt op misschien zijn hier tips?

Drink zo'n 1500ml water probeer 2000 minimaal.
Verder soms koffie uiteraard zwart of thee zonder suiker.

Eet in de ochtend brinta met melk ook zonder suiker middag volkoren crackers en fruit.

Of rijstwafels met kaas en avond eten voornamelijk groente veel groente

Welkom hier! Wat goed dat je al zo'n tijd geen slechte dingen eet.
Eet je dit elke dag? Ik vind het erg weinig en dat kan de reden zijn dat je niet afvalt. Eet je iets tussendoor of alleen 3x per dag?

Klopt niet heel veel meer sinds ik meer water drink gaat m'n hongergevoel weg.. Ja soms kleine verleiding maar kan het weerstaan.

Heb wel meergranen crackers gekocht.
Weet niet of de brinta echt goed is?

Wat zouik tussendoor kunnen eten?

SandravdB

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 06:46

Vanmorgen 74,7 dus gaat weer de goede kant op, houd zaterdag voort aan om te wegen want na een dag op mijn werk houd ik altijd blijkbaar mee vocht vast en en ik ineens zwaarder, gaat dus gelukkig goed vooruit want laatst ging ik voor mijn geval weer hard richting de 80. Zat 14 april op 78,8 namelijk, paar kilo geen idee hoe ik die eraf heb gekregen want daar weinig mijn best voor gedaan. Laatste meting voor 14 april was op 31 maart en toen zat ik op 75,8 dus vandaar dat ik gevoel had dat ik 80 weer zo bereikt had.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:19

Superfijn Sandra! :D

Was die laatste weging ook net voor het maandelijks feestje misschien? Dan ben ik ook altijd zwaarder door ik denk vocht vasthouden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:03

Denk dus ook dat ik vocht vasthoud opgezette vingers enz vooral einde vd dag, heb eind deze maand weer een echo bij de uroloog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:07

Neverland, dank je wel.
Ik heb je link opgeslagen.

Sandra goed bezig. Je zit nu dichter bij de 70 kg dan de 80 kg.

SecritLIN, lastig dat vocht vasthouden. Hopelijk kan de uroloog je helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:32

Ik lees steeds braaf mee hoor, maar nu moet ik ff m'n toch wel een beetje trotse gevoel delen O:)

Het is echt al héél lang geleden dat ik deze afstanden fietste op de racefiets.

Jeeeeej *\o/*

Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:57

Lekker rondje! Wij zijn al een paar dagen in de tuin bezig, gras eruit, nieuwe zoden er vanochtend in. Mijn armen vallen bijna van mijn lijf, maar ik heb wel wat extra caloriën verbrand. :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:04

Mag ik ook meelezen/ posten?
Ben in februari bevallen en wil graag 10kg zwangerschapkilos nog kwijt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:05

Oh ja dat is ook heerlijk vermoeiend! Val ik altijd lekker bij in slaap, zulke intensieve buiten dagen.

Welkom Romeo en gefeliciteerd met jullie kleine!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:09

Goed bezig iedereen.

Gisteren de natte plek van Egvar's stal verwijderd. 4.5 uur en minimaal 30 kruiwagens verder is zijn stal ook weer gedaan. Volgens de verschillende bronnen is het 500-600kcal/uur stallen mesten, dus ik reken met minimaal 2000kcal verbranden. Ik was behoorlijk gesloopt.

Bezemschoon:
Afbeelding

Het overgebleven zaagsel, dit was de toplaag en is nu de stabiele onderlaag geworden.
Afbeelding

Daarna nog 3 pakken zaagsel erop en vandaag gaat er nog een pak op. Maandag dan weer en daarmee zit hij weer in het normale ritme van 2 pakken per week. In principe zorgen we voor een bodem van 25 tot 30cm dik, maar de eerste weken moet het altijd weer wat opbouwen, dus we zitten nu aan 15-20cm.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:11

Dat is dan een flinke workout geweest maar 4 uur scheppen?! Hollie Mollie haha

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:31

Als stallen mesten zoveel calorieën is dan moet ik op zaterdag veel verbranden op mijn werk, nu eerder moeten stoppen door lichamelijke klachten, ga zo achteruit door niet zwemmen dat ik zoiets heb van zou ik me voor diploma a opgeven met mijn negen zwemdiploma's want die mogen wel weer starten en de baantjes zwemmers niet.

Renee als je 90 graden meer naar links gefietst had had ik kunnen zwaaien naar je, knap dat je dat lukt zoveel kilometer, fiets een wielrenfiets dan ook zoveel lichter? Ben al blij als ik er 14 fiets

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:12

Renee1991 schreef:
Ik lees steeds braaf mee hoor, maar nu moet ik ff m'n toch wel een beetje trotse gevoel delen O:)

Het is echt al héél lang geleden dat ik deze afstanden fietste op de racefiets.

Jeeeeej *\o/*

[ [url=m/xEBKJ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker rondje hoor Renee!

Welkom Romeo!

En inderdaad een goede workout Mizora! Halen jullie 1x in de zoveel tijd alles eruit?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:17

In principe eens in de 3 maanden de onderlaag, maar vorige ronde hadden we maar 1/3e van zijn (5×3) stal gedaan, dus grotendeels was het 22/10 voor het laatst gedaan. Egvar is ongeveer 750kg, dat helpt mee met de afvalproductie. We halen de mest er dagelijks uit en als er een natte plek boven komt scheppen we die ook minimaal 10cm weg, maar niet tot de bodem want dan wordt hij hobbelig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:19

Wat goed 60 im fietsen.
Tuinieren en stallen mesten Is ook goed voor de lijn.
En je krijgt er spieren voor terug.

Welkom Romeo, alles goed met jou, baby en rest van het gezin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:23

Ja Sandra het is wel anders dan op een gewone fiets. Neemt niet weg dat het vermoeiend is hoor :')
Waar woon jij dan ergens?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:10

luuntje schreef:
Wat goed 60 im fietsen.
Tuinieren en stallen mesten Is ook goed voor de lijn.
En je krijgt er spieren voor terug.

Welkom Romeo, alles goed met jou, baby en rest van het gezin?

Dank je wel! Met mij en de baby is alles goed. Helaas een paar weken voor de geboorte hebben we te horen gekregen dat mijn man zaadbalkanker heeft. Inmiddels 4 operaties en 12 weken chemo verder sinds februari. Hele zware periode dus. Begin juni weer een CT scan en dan hopen we te horen dat alles weg is.

Volgende week ga ik weer twee daagjes werken per week en ik hoop dan ook weer goed regelmaat te kunnen houden.
Vandaag was mijn dagje als volgt:

O: 250 gram magere kwark, 40 gram basic tasty muesli laag in koolhydraten
T: 3 maiswafels met kaassmaak
L: 1 stevige speltboterham met kaas, 1 cracker basic tasty laag koolhydraten met biefstukworst
T: 3 maiswafels
A: BBQ bij mijn ouders. 100 gram kipfilet, 4 stukjes stokbrood en 1/2 maiskolf. 1 bonbon als toetje.

Ik wil even kijken of het morgen lukt om kettlebel training te doen. Gisteren en eergisteren rond de 13.000 stappen gezet. Vannacht weinig geslapen door de baby dus vandaag rustig aan gedaan.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:07

SecretLIN schreef:
Klopt niet heel veel meer sinds ik meer water drink gaat m'n hongergevoel weg.. Ja soms kleine verleiding maar kan het weerstaan.

Je zou eerst uit moeten zoeken wat je calorie behoefte is per dag. Kijk hier eens: https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/
Ik dacht altijd: zo min en zo mager mogelijk. Maar als ik dat doe, dan protesteert mijn lichaam. Ik zit rond de 1800 kcal per dag en probeer er eerder over te gaan dan eronder te blijven. En dan val ik af. Ik heb geen honger en probeer op vaste tijden te eten (6x per dag). Dus ook als ik geen honger heb, eet ik toch om mijn lichaam draaiende te houden en te voorkomen dat ik ineens verga van de honger en ga snaaien. Ik doe dit nu 1,5 maand en ben bijna 9 kilo kwijt. Nooit gedacht dat ik met best veel eten, toch lekker af zou vallen.

Tussendoortjes heb je in allerlei varianten, wees niet "calorie-schuw". Durf wat meer te eten. Ik ben zelf geen voorstander van brood, brinta en crackers (behalve die van Tasty Basics), omdat deze snelle koolhydraten bevatten en in mijn geval heb ik dan na een half uur een craving. Denk aan fruit, avocado, noten, kaas, salade en groenten, eieren, (plantaardige) yoghurt. Plantaardig omdat lactose niet goed voor je is (=suiker).

Zijn er mensen die De Voedselzandloper hebben gelezen?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:07

welkom romeo, beterschap met je man

Ik woon net voor schijndel

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:11

Heftig Romeo! Hopelijk goed nieuws volgende maand!

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:19

Romeo2007 schreef:
Dank je wel! Met mij en de baby is alles goed. Helaas een paar weken voor de geboorte hebben we te horen gekregen dat mijn man zaadbalkanker heeft. Inmiddels 4 operaties en 12 weken chemo verder sinds februari. Hele zware periode dus. Begin juni weer een CT scan en dan hopen we te horen dat alles weg is.

Volgende week ga ik weer twee daagjes werken per week en ik hoop dan ook weer goed regelmaat te kunnen houden.
Vandaag was mijn dagje als volgt:

O: 250 gram magere kwark, 40 gram basic tasty muesli laag in koolhydraten
T: 3 maiswafels met kaassmaak
L: 1 stevige speltboterham met kaas, 1 cracker basic tasty laag koolhydraten met biefstukworst
T: 3 maiswafels
A: BBQ bij mijn ouders. 100 gram kipfilet, 4 stukjes stokbrood en 1/2 maiskolf. 1 bonbon als toetje.

Ik wil even kijken of het morgen lukt om kettlebel training te doen. Gisteren en eergisteren rond de 13.000 stappen gezet. Vannacht weinig geslapen door de baby dus vandaag rustig aan gedaan.

Wat een heftige periode zeg. Ik hoop voor jullie dat jullie snel weer in rustiger vaarwater zitten.
Goed om te zien dat er nog iemand is die Tasty Basics gebruikt. Ik vind het echt een uitkomst! Mooi menu verder.

Mijn dag:

Ik kwam laat uit bed en heb mijn eerste maaltijd overgeslagen. Daardoor wat meer ruimte in mijn overige maaltijden.
9.30: 2 TastyBasics crackers met geitenkaas
13.30: Zoete aardappelfriet, broccoli, vega burger deluxe en schepje mayonaise
17.00: 2 bolletjes ijs *\o/*
18:30: Vegetarische braatworst en simpele salade
20.00: Noets dadel/vijgenbrood met Nutella

Bij elkaar 1837 kcal.
Normaal gesproken wil ik elke 2,5 uur iets eten, maar ik moet nog heel erg wennen aan deze nieuwe manier van eten. Ook heb ik 's ochtends geen honger, dus vergeet ik het ook nog wel eens. Ach ja, stapje voor stapje...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:32

Jeetje Romeo... :(:) beterschap.

Anna_Dani netjes. :j Beweeg je ook veel dan? Ik denk dat ik nog twee weken rond de 1650 ga eten en dan een weekje op 1800, kijken hoe dat gaat. Mijn onderhoud zit net boven de 2100 (zeggen ze...) maar kan het moeilijk geloven. Heb vandaag 2050 gegeten en heb echt veellll gegeten. := Lijkt me heerlijk als ik zoveel mag eten op een dag maar lijkt bijna onrealistisch. :+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:35

Jeetje, dat is heftig Romeo. Sterkte en hopen dat het goed komt.

Lekker bezig Renee en mizora!

Balen dat jouw lijf zo tegenwerkt Sandra.

Hier gaat het goed, langzaam maar zeker gaat het steeds een beetje omlaag. Niet heel snel, maar ik hoef niet alles te laten staan en toch gaat er wat af. M’n doel is eigenlijk gewoon mijn leefstijl zo aan te passen dat ik afval tot een bepaald punt met dat eetpatroon en dan stabiel blijf.
Helaas weer steeds meer last van m’n schouder.. toch maar weer de huisarts bellen denk ik.. :(

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:38

Wat een narigheid Romeo.

Voor wat betreft laat ontbijten: Kun je goed zien dat dat echt voor iedereen anders is, ik moet 's ochtends echt goed eten anders heb ik de hele dag trek en blijf ik snaaien. Net relatief gezond BBQ, hele kip op de BBQ, daar 1 poot van gegeten met een beetje zoete aardappel en rode koolsalade. In combinatie met een uur krachttraining vanochtend zo toch nog onder target qua calorieën. Morgen de overgebleven kipfilet op een flatbread met knoflook-kwark en veel rauwkost.

Ik eet op een 'normale' dag (lichte beweging, rond de 8.000 stappen, paardrijden) 1550 calorieën, vandaag met een uur intensieve krachttraining (=500 calorieën) eet ik er 1800.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:47

Anna_Dani schreef:
SecretLIN schreef:

Je zou eerst uit moeten zoeken wat je calorie behoefte is per dag. Kijk hier eens: https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/
Ik dacht altijd: zo min en zo mager mogelijk. Maar als ik dat doe, dan protesteert mijn lichaam. Ik zit rond de 1800 kcal per dag en probeer er eerder over te gaan dan eronder te blijven. En dan val ik af. Ik heb geen honger en probeer op vaste tijden te eten (6x per dag). Dus ook als ik geen honger heb, eet ik toch om mijn lichaam draaiende te houden en te voorkomen dat ik ineens verga van de honger en ga snaaien. Ik doe dit nu 1,5 maand en ben bijna 9 kilo kwijt. Nooit gedacht dat ik met best veel eten, toch lekker af zou vallen.

Tussendoortjes heb je in allerlei varianten, wees niet "calorie-schuw". Durf wat meer te eten. Ik ben zelf geen voorstander van brood, brinta en crackers (behalve die van Tasty Basics), omdat deze snelle koolhydraten bevatten en in mijn geval heb ik dan na een half uur een craving. Denk aan fruit, avocado, noten, kaas, salade en groenten, eieren, (plantaardige) yoghurt. Plantaardig omdat lactose niet goed voor je is (=suiker).

Zijn er mensen die De Voedselzandloper hebben gelezen?

Wat enorm heftig Romeo, heel veel sterkte gewenst.

Met de link die jij geeft zou ik 2030 calorieën per dag verbruiken. Als ik dat per dag zou eten kom ik toch echt wel aan.
Ik zit meestal rond de 1400 calorieën per dag om op gewicht te blijven.

Wat nu goed lijkt te werken voor mij is IF en veel eiwitten eten. Als ik sochtends ontbijt eet heb ik daarna heel de dag honger. Ik eet nu yoghurt als lunch of groente en kip en dan tussendoor een plakje kipfilet of turkey pepperoni en fruit en dan savonds het avondeten wat vaak uit kip een sausje en groentes bestaat.