Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:53

Weer een kort loopje van 6km, met 23 graden op ons nieuwe vakantie adres in Noorwegen.
Was een warme dag vandaag, 28 graden in de schaduw. Blijft bizar met het idee dat je boven de poolcirkel zit. Het koelt ook niet echt af, blijft 's nachts boven de 20 graden.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 07:41

Supervixen schreef:
Die gordels die schuiven bij mij omhoog en dan zitten ze op mijn darmen. Dat zit bij mij niet lekker.

Ik doe de gordel om mijn middel en niet om de heupen zoals ik vele andere zie doen. Als de gordel om de middel zit kan die geen kant op. De flesjes van perfecta hebben een knik naar buiten dus daar heb je geen last van ondanks dat je de gordel hoog draagt. Is duidelijk over nagedacht.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:01

Het is hier stil, vakantietijd zeker {:}

Dee-es ik heb ook een running belt, daarmee kan ik redelijk comfortabel lopen, met camelbak heb ik op een lange duurloop een keer mijn hele rug open gehaald |o Ga hem wel binnenkort opnieuw proberen icm een andere sportbeha en zien hoe dat uitpakt :)

Iedereen nog een beetje aan het lopen hier of allemaal in de vakantie-modus? Ik heb nog geen vakantie en loop lekker door. Meestal in de ochtenden, dan gaat het 't lekkerst (en komt planningstechnisch ook het beste uit).
Gister naar de atletiek geweest, ook daar is het rustig, nu waren we met een groepje van 8.Hadden een iets aangepast schema ivm de warmte (34 graden maar gelukkig wel wolken) en omdat we tijdelijk niet op de baan mogen (nieuwe belijning). Dus over de campus gelopen en daarbij 10x30seconden snelheid gevolgd door 60 seconden normaal. Ik had het behoorlijk zwaar, normaal loop ik om 6 uur 'sochtends ipv 7 uur savonds (en dat is nogal een temperatuurverschil), plus ik liep met allemaal mensen die ik nét kan bijhouden, was flink aanpoten dus :x Maar wel goede training! Daarna nog lekker 20 minuten uitgelopen en gekletst. Dik tevreden naar huis :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:15

Pff dat je dat lukt, een training met 34 graden. Jakkes.
Wij zijn onderweg naar Kiruna in Zweden, hoop dat het wat afkoelt vanavond. Dan ga ik wel even lopen.
Nog een dagje Kiruna morgen en dan weer naar huis.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:16

Ik heb al die manieren van water meenemen bekeken, en eigenlijk ziet niks er écht comfortabel uit. Misschien is zo´n klein gedeukt flesje op je rug nog wel het prettigst.

Nu had ik het meestal ook niet nodig, als ik met een half uurtje terug was kon ik erna ook wel drinken. En tijdens de mudruns had ik er personeel voor :D

Trainen lijkt me nu wel vrij zwaar trouwens!!

Ik denk dat ik nog maanden moet wachten voor ik het hardlopen weer kan opbouwen. Tegenwoordig stap ik weer zonder pijn mijn bed uit, dat is al wel fijn. Maar ´s avonds raakt het nog steeds op en kan ik alleen nog strompelen. Hopelijk kan de orthopeed er volgende week iets zinnigs van zeggen maar ik vrees dat hij/ zij alleen maar rust -rust- rust gaat aanbevelen. De fysio merkt niks afwijkends meer aan mijn voet. Ze checkt nu elke keer de bewegelijkheid van alles (omdat ik soms dus strompel) en gister heeft ze wat met mijn enkel gedaan, de boel weer ingetapet en thats it =/

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:21

Ik wilde eerst ook niet gaan, maar had op stage gezegd dat ik gisteravond niet kon ivm training dus vond ik dat ik wel naar training moest :P Had het ook echt wel zwaar, maar de trainer en rest van het groepje is dan toch motivatie om door te zetten!

Sintara: ik vind ook niks écht comfortabel, maargoed je moet iets :) De enige ander optie is iemand mee laten fietsen met water/vantevoren ergens water neerzetten/een klein rondje een aantal keer lopen en dan kun je elke keer op hetzelfde punt wat drinken (bijvoorbeeld thuis).
Fijn dat je in ieder geval weer zonder pijn je bed uit kan komen, maar balen dat het nog steeds zoveel pijn doet. Wel fijn dat je bij de orthopeed terecht kan :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:03

Hey iedereen, ook alweer 2 maanden geleden dat ik wat van me heb laten horen hier. :o

Van Tita heb ik al even niks gelezen hier. Is ze al bevallen?

Supervixen, wat heerlijk dat je op zo'n mooie locatie en met van die lekkere temperaturen kunt lopen nu zeg. Lijkt me echt op en top genieten!!

s1993, ook pittig!! In 34 graden lopen, jemig!

Flesjes water tijdens het lopen. Heb ik ook nooit mee, maar als ik langere afstanden ga lopen, zou ik ook graag iets willen. Dus ik lees hierover nog effe mee.

Mijn lopen ligt nu nog maar op 2x per week zoiets. Ik bootcamp heel veel en mijn vriend heeft ook zijn verschillende sporten, waardoor het af en toe best een beetje schipperen is wie er thuis mag blijven bij de kinderen. Ik heb wel weer extra motivatie gekregen, want vorige week kreeg ik een sporthorloge voor mijn verjaardag.

Ik heb wel weer een leuk vooruitzicht in loopjes. Eind augustus een loopje van 8 km door Saeftinghe. Dat wordt weer ploeteren en op tijd bij de finish zijn, omdat je anders het laatste stuk moet zwemmen. :')

En dan in oktober de 10k Ladiesrun van de Kustmarathon. En 2 dagen later gaan we de kustmarathon wandelen. Weer een paar weken later heb ik de halve marathon op het programma staan. Maar helaas zie ik dat nogal in duigen vallen, omdat ik zoveel kramp heb in mijn voeten tijdens het lopen bij rondes langer dan 10 km.

Iemand ervaring daarmee? Heb inmiddels alweer een nieuw stel schoenen laten aanmeten ergens anders. Maar toch blijf ik de kramp houden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:22

s1993, dat klinkt erg pijnlijk! Weer uitproberen op een korte loop dan maar.
Langs huis lopen zou wel een goede training zijn aangezien ik in een flat woon zonder lift :D maar ik loop liever door het bos dan hier door de wijk.

@Arzil, wat een pittige maar leuke planning. Wat moet ik me voorstellen bij die loop door Saeftinghe? Ik haal daar volgens mij geen hogere snelheden dan 4km/u met al dat drijfzand, wel een heel mooi gebied.

Gebruik je trouwens extra magnesium ivm de krampen? Heb daar goede verhalen over gehoord, zelf verder geen ervaring mee.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:37

Nee, ik gebruik geen magnesium. Dat is wel een goeie inderdaad!

Die saeftingherun (hier staat ook een filmpje op: http://www.saeftingherun.com/) gaat het eerste stuk door de polder, stukje verhard, maar ook stukken onverhard. Lees: de trekkergraspaden door het land. Daarna de dijk op en de blub in. Eerste stuk zak je echt tot ver boven je enkels weg, dus moet je nog oppassen dat je met allebei je schoenen eindigt. :')
En dan stukken door de iets minder heftige blub. En je eindigt door een stuk water en dan moet je nog een stuk dijk opploeteren. Als je pech hebt moet je dus zwemmen. En als je als een van de laatsten eindigt, is alles al spekglad en doorgeploeterd. Pittig loopje.
Ik ga hier ook oude schoenen voor gebruiken. En misschien doe ik ze wel halverwege uit. :)) Vorig jaar ben ik in 1.00.48 geëindigd.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:56

Super tof! Die ga ik onthouden. Je zal inderdaad je schoenveters goed moeten strikken denk ik :D

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:31

Zo zag ik er vorig jaar aan het einde uit. :)) Best wel schoon, maar dat komt dus omdat ik door dat laatste stuk water heb moeten lopen/zwemmen.
Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:11

Hier weer een loopje met de club. Had met de warmte verwacht dat we met een man (of vrouw) of 5 zouden zijn, maar we waren met zeker 15 personen, denk eerder tegen de 20.

Had vorige week loopschoenen meegegrabbeld in de Lidl, zelfs zonder passen. Ik dacht: lukt het niet om te gaan hardlopen ermee, dan maar stallen uitmesten. Ik droeg ze nu voor de eerste keer, en ze zijn licht en comfortabel, denk mijn makkelijkste loopschoenen ooit. Benieuwd hoe dit evolueert. Nu, met mijn 55 kg hoef ik ook niet zoveel demping, dus ik vrees niet voor blessures, en ik wissel vaak af van schoenen, dus heb niet veel last van een ietwat andere voetstand (neutraal, antipronatie, korte afstand, lange afstand, trailschoenen...).

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 06:29

Ik weeg maar 48kilo maar zou toch echt het risico niet durven nemen. Ik merk dus echt als mijn schoenen aan vervanging toe zijn. het probleem is dat als er klachten komen je achter de feiten aanloopt. Het duurt even voor de klachten zich manifesteren maar het duurt weer veel langer alvorens je weer goed belastbaar bent. Nu is iedere loper anders en wat voor de een ideaal is is voor de ander een rotschoen. Zo zou voor de een een goedkope schoen misschien wel ideaal zijn. Maar ik ga er mijn lijf niet aan blootstellen met het risico misschien lang uit de running te zijn.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 06:36

Arzil, goeie motivatie die loopjes in het vooruitzicht! Zelf nooit kramp gehad dus kan je daar niet mee helpen.

Ik begon ooit met schoenen van de lidl maar kreeg daar vrij snel blaren mee en toen overgestapt op asics.

Greetje, ik denk dat het bij jou ook nog iets belangrijker is om goeie schoenen te hebben door jouw trainingsvolume :) Met een 5km rondje zal je minder snel last krijgen van slechte schoenen dan met jouw afstanden. Zijn jullie trouwens behoorlijk klein dat jullie zo weinig wegen? Ik weeg 63 kg en vind mezelf eigenlijk iets te licht (maar ben dan ook 1.86)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:02

@Greetje, ik loop sowieso de kortere afstanden (5 km op wedstrijd, op training meestal 8 km).

Wij hebben echter een ultraloopster in onze club die op Kalenji's (Decathlon) loopt, die loopt hiermee ook marathons en verder. Maar is idd niet voor iedereen weggelegd: iemand uit onze club (wel een stuk zwaarder dan wij) was gelijk weer geblesseerd toen ze ook Kalenji's kocht.

@s1993, ik ben 1m64.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:29

Ik ben 1.73 en al jaren rond de 64/65 kilo. Vind ik prima zo en als het na een vakantie wat meer is,let ik beter op mijn eten.

Vanmorgen hier in Zweden mijn laatste rondje buitenland gelopen. Ging voor geen meter,had slecht geslapen en het was al flink warm, geen wind en vol in de zon.

Morgen weer op naar huis en dan de afstanden weer goed opbouwen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:46

Ik moet nog 5 kilo tot ik op mijn streefgewicht zit met mijn 1.62m. Maar ik sport vrijwel dagelijks erg intensief momenteel en ben in omvang heel wat cm's kwijt en zit een stuk strakker in mijn vel. Veel van mijn overtollige kilo's heeft zich omgezet in spieren gelukkig. Die 5 kilo zijn wel een flinke dobber om er nog af te krijgen in ieder geval, maar denk dat het me veel voordeel gaat opleveren met bootcamp en hardlopen als ik ze eenmaal kwijt ben.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:32

Ik ben 1m81 en 66-68 kg. Was enkele jaren terug nog lichter maar dat was echt geen gezicht. Ben qua bouw op en op ectomorph. Val sneller af dan ik aankom en moet hard werken voor wat spieropbouw. Maar ik heb evengoed genoeg demping nodig in m'n schoenen en vraag me af of dat een correlatie met gewicht heeft.

Je foto's van Zweden waren echt prachtig Tessa! Ik zal deze week ook eens een camera meenemen als ik ga hardlopen. Vanochtend een rondje van 5km gedaan door de wijn- en olijfgaarden van Toscane <3 wel pittig met de warmte.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:51

Thanks, ik vind het ook jammer dat we weer naar huis moeten morgen :\. Lapland heeft mijn verwachtingen wel overtroffen moet ik zeggen. We hebben dan ook geluk gehad met het weer. Ik zal er zeker nog eens heen gaan. Maar als de financiën het toelaten, dan gaan we heel graag weer richting Afrika volgend jaar. Liefst Zambia, Botswana, Namibië of Zuid Afrika. Durf te dromen :D

Foto's showen graag Noeps :) !

Ik heb ook veel foto's gepost in het algemeen topic over de Scandinavische landen.

Arzil, leuk dat je weer terug bent in het topic :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:54

Namibië doen ;)

Ik ben 1m84 en weeg 67-70 kilo :D er mag altijd af.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:30

Noeps waar zit jij nu precies? Ik vraag me ook af of er correlatie is met gewicht en demping van schoenen, kan me er aan de ene kant wel iets bij voorstellen, eens kijken of ik daar iets over kan vinden!

Goeie terugreis SV! Heb even in het andere topic gekeken, vind je foto's prachtig! Zou ook wel graag een keer die kant op willen (en ijsland lijkt me ook héél mooi), maar ga volgende week weekendje vrienden opzoeken in zweden. In september&oktober ben ik weer in Canada, daar vind ik het echt geweldig <3 Zuid-Afrika was mooi voor een keer maar niet zo mijn ding, het welbekende Afrika-virus heeft mij tot nu toe niet te pakken gekregen :P

Morgenochtend weer duurloopje doen! :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:35

Thanks, zijn nu aan het wachten op het vliegveld.

Canada vond ik ook mooi, ben er vorig jaar geweest, maar was voor mij te druk met toeristen. (B.C. en Alberta)
IJsland staat ook nog op mijn lijstje.

Toen ik nieuwe hardloopschoenen ging kopen bij runnersworld, zei de verkoper dat hij mensen die zwaarder zijn wel schoenen verkoopt/aanraadt met meer demping.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:39

Jammer dat je weer naar huis moet hé, op een gegeven moment. Zambia, Botswana, Namibië en Zuid Afrika zijn prachtig SV. Al heb ik in Zambia alleen de vic falls en Livingstone gezien. Blijft heel bijzonder!

Ik ben 1m76 en normaal 58 kilo, dus wat te licht. en door het niet sporten van de laatste weken ben ik alweer afgevallen Als kind waren ze altijd bang dat ik anorexia zou hebben en heb ik eindeloos aankom diëten gehad, dat wil ik gewoon niet meer. Als ik later ooit wat makkelijker aankom, dan plak ik er wel 5 kilo aan vast.

Ik denk wel dat goede schoenen steeds belangrijker worden naar mate het gewicht toeneemt. Overgewicht is sowieso al zwaar op de gewrichten..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:25

Pfff de spartan race in IJmuiden in gecancelled. Lekker balen. Verandert nu naar 27 oktober maar ik weet niet of mijn looppartner dan kan. Hoop het wel, want ik kan zelf wel. Alleen de trail een dag erna.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:03

Is dat vanwege de hitte SV? Balen joh!!
Goede reis terug? Misschien dat je al terug bent Haha.