Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:15

lieveli schreef:
Bloodymary schreef:
Ik kom ook in veel landen in het buitenland in supermarkten en zoals het in NL gaat, zo gebeurt dat echt nergens. Dat die kinderen maar door de winkel rennen en schreeuwen. Verschrikkelijk. Ik heb er al eens een keer een laten struikelen.
In het buitenland zijn ze wat dat betreft echt stukken beter opgevoed. In NL lijkt het wel of ouders net doen of ze het niet zien, want als ze er iets van moeten zeggen en de kinderen luisteren niet, dan gaan ze af.

:') Ga eens in een gemiddelde supermarkt in Londen je boskippen doen. My goodness, wat een ramp. In ieder land heb je tokkies en nageslacht. Dat is helaas niet alleen aan Nederland voorbehouden.

Klopt, maar hier is het wel extreem. Engeland komt denk ik inderdaad op een goede tweede plaats. En hier zijn het helemaal geen tokkies met die schreeuwende jong. Juist vaak hele nette mensen, die ze gewoon niet baas kunnen.

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:22

Meningsverschil.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:23

Boskippen doen _O-

Maar ik vind NL kinderen gemiddeld inderdaad slecht luisteren en druk.
We moesten in een rij staan waar veel gezinnen stonden uit de hele wereld. Het NL gezin waren de enige die gewoon druk door de rij heen renden en stoeiden.
Ik vond dat best beschamend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:27

Ik merk echt wel verschil in het VVD dorp waar ik geboren ben en de buurtsuper in de flattenwijk. Ik denk wel dat Nederlandse kinderen democratischer worden opgevoed dan kinderen in de buurtlanden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:30

lieveli schreef:
Ik merk echt wel verschil in het VVD dorp waar ik geboren ben en de buurtsuper in de flattenwijk. Ik denk wel dat Nederlandse kinderen democratischer worden opgevoed dan kinderen in de buurtlanden.

Wil je dan zeggen dat kinderen van rijkere mensen zich beter gedragen? Absoluut mee oneens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:30

Inderdaad en dat mag.

Hoewel ik trouwens eerder denk dat het met milieu en omgeving te maken heeft en niet zozeer geld. Maar, lekker kort door de bocht dus ik doe gewoon met je mee!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:32

Bovenstaande was een totaal standaard modaal gezin :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:34

Maar Sizzle, het is ook nooit zwart-wit. Op mijn keurige particuliere school zat ook rotzooi. Er is altijd een grijs gebied. 50 tinten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:34

Ik heb het wel over de schreeuwleeftijd hè, dus een jaar of vijf. Juist die uit een beter milieu om het zomaar te noemen (wat natuurlijk indirect vaak wel met geld te maken heeft), die zijn vaak juist het ergste. En die ouders kijken steevast een andere kant op omdat ze zich er toch wel voor schamen en dan maar net doen of ze het niet merken.
De tokkie-ouders, zoals jij ze denigrerend noemt, grijpen vaak juist nog wel in, wat dan ook weer met een hoop geschreeuw gepaard gaat natuurlijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:36

Ik heb andere ervaringen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:37

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:40

Dat k u t menneke met zijn "ze kunnen me toch niet aanspreken want kennen de taal niet". 8)7
Die doet het er toch om...
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 05-08-17 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:40

_O- Ik zal mijn Caligula in toom houden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:44

Geen idee wie dat is, maar ik hoop dat het je lukt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:45

Bloodymary schreef:
Dat k u t menneke met zijn "ze kunnen me toch niet aanspreken want kennen de taal niet". 8)7

En dat skaten op een druk vliegveld. Je zou die moeder toch verwijten dat ze hem niet heeft doorgeslikt 11 jaar geleden...

Bloodymary schreef:

Een ondergewaardeerde Romeinse keizer, tevens de werknaam van mijn ongeboren baby.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:56

lieveli schreef:
Bloodymary schreef:

En dat skaten op een druk vliegveld. Je zou die moeder toch verwijten dat ze hem niet heeft doorgeslikt 11 jaar geleden...

Bloodymary schreef:

Een ondergewaardeerde Romeinse keizer, tevens de werknaam van mijn ongeboren baby.

Dat eerste wist ik (is nog een leuke film over, was erg omstreden in de jaren 80...). Maar eh.... verkeerde topic dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:58

Mijn lievelingsfilm en nee, volgens mij niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:58

Ik kijk de filmpjes ook niet wegens geen behoefte aan het zien van krijsers, maar als ik de omschrijving hoor vind ik de inhoud wel geniaal _O- Maar goed, ik heb inderdaad ook wel een sadistisch kantje }>

Vandaag in de supermarkt anders wel iets heel fijn gezien. Moeder schuift aan bij de kassa, dochter met zo'n kinderkarretje staat te lummelen. moeders geeft 2x de opmerking "kom hier en leg je spul op de band, mevrouw achter jou wil ook aanschuiven". Dochters gaf een ferme nee. Moeders: "leg het NU op de band of ik doe het en dan krijg je geen stickers" (is momenteel een spaaractie aan de gang).
Dochter nog een sterkere NEE.

Moeders pakt karretje, pakt spul, gooit het op de band. Dochter krijst, moeder laat krijsen. Kassierster vraagt "spaart u stickers" en dochter heel luid "ja". Zegt moeders heel ferm "nee, je spaart ze niet. Jij luisterde niet, dan ook geen stickers".

Kind ging tekeer als een luchtalarm, maar mooi dat ze van moeders geen stickers kreeg _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:07

Snel in een museum zetten zo'n moeder, zeldzaam ras :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:08

_O- HA, dan zijn huilende kinderen een stuk leuker! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:09

Die had bekijks joh, en was nog een jonge moeder ook volgens mij. Ze zag er zeker niet ouder dan 25 uit. Vond het zo lovenswaardig hoe kordaat ze het aanpakte, echt petje af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:12

Hier een gup die kortgeleden in het gips zat. We vroegen ons bij een wijntje af of het een leuke grap was om in een supermarkt te zeggen: "als je nu niet luistert breken we je andere arm ook".
O:)

Spoiler:
Nee uiteraard doe je dat niet echt....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:22

Sizzle schreef:
Hier een gup die kortgeleden in het gips zat. We vroegen ons bij een wijntje af of het een leuke grap was om in een supermarkt te zeggen: "als je nu niet luistert breken we je andere arm ook".
O:)

Spoiler:
Nee uiteraard doe je dat niet echt....

_O- }>

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:23

Doe! :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:32

'stilzitten Jantje, anders spijker ik je andere handje ook vast'