[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:01

Wauw Shizzel, wat een heerlijke looks!

Friem, leuk zo, die glitters!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:07

Ik gebruik altijd mixing medium voor glitters dan blijft t zitten als een huis :)

Ik heb n mini bestelling bij mac gedaan
Caitlyn jenner eyeshadow glowing gold
Lipstick so good for you
Helmut newton liquid lipstick chateau m
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:13

Iedereen allemaal besteld bij MAC en bij mij gaat er juist veel van de deur uit. _O- Ben benieuwd hoe de Caitlyn lipstick eruit ziet Suus!

En thanks dames! <3

Niniane schreef:
Super leuke looks weer Mies! Jij bent mijn kleur inspiratie. Vooral die laatste zou ik bijna zelf nog willen proberen een keer, maar ik heb zulke kleuren niet haha.
Jouw huid ook zo k*t de laatste tijd dus. Heb je enig idee waarom?

Denk combinatie van slecht eten en veel stress, tenminste dat hoop ik want dan gaat het ook weer weg... -O-

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:40

Leuke bestelling Suus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:43

So Good for You twijfelde ik over. Maar ik heb wel echt een no-buy nu ivm verhuizen.

Zijn er hier meer dames met hooikoorts? Hoe doen jullie dat met make-up? Ik draag nu van de ellende niks, want ontdanks een bak medicatie en druppels zijn mn ogen enorm dik, rood en tranig -O- makeup is dan gewoon geen doen :') dan ben ik de hele dag panda

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:07

Shizzel schreef:
Iedereen allemaal besteld bij MAC en bij mij gaat er juist veel van de deur uit. _O- Ben benieuwd hoe de Caitlyn lipstick eruit ziet Suus!

En thanks dames! <3

Niniane schreef:
Super leuke looks weer Mies! Jij bent mijn kleur inspiratie. Vooral die laatste zou ik bijna zelf nog willen proberen een keer, maar ik heb zulke kleuren niet haha.
Jouw huid ook zo k*t de laatste tijd dus. Heb je enig idee waarom?

Denk combinatie van slecht eten en veel stress, tenminste dat hoop ik want dan gaat het ook weer weg... -O-

Dan moet het vanzelf weer beter gaan ja als je minder last hebt van stress en wat beter gaat eten. :j Bij mij ligt het momenteel aan hormonen die even helemaal overhoop liggen. De lol van vrouw zijn. -O- Wanneer ga je op voor je ttt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:11

Niniane schreef:
Dan moet het vanzelf weer beter gaan ja als je minder last hebt van stress en wat beter gaat eten. :j Bij mij ligt het momenteel aan hormonen die even helemaal overhoop liggen. De lol van vrouw zijn. -O- Wanneer ga je op voor je ttt?

Dat ook nog ja.. Ik twijfel om over te schakelen naar een andere pil. Ik kreeg een hele tijd terug de goedkopere variant van degene die ik had omdat die niet meer werd vergoed, maar eigenlijk sinds ik die heb merk ik alleen maar negatieve bijwerkingen nu ik er over na ben gaan denken.. Misschien van de pil ook maar overstappen op iets compleet anders want mijn huid is 3 van de 4 weken in de maand toch wel slecht, mede door dat. Wie weet is dat bij jou ook? En volgende week!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:28

Er zijn heel veel slechte ervaringen met de goedkopere pilvarianten. Ik ben na 6 weken weer overgegaan naar die ik altijd had en klachten als winderigheid, slecht humeur ed verdwenen allemaal weer. Ik kon echt niet tegen de hulpstuffen van die goedkopere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:40

Ik merk het voornamelijk in vermoeidheid (slaap veel meer, te moe voor alles), mijn huid die slechter is en enorm heftige stemmingswisselingen. Wel "fijn" dat ik niet de enige ben dus dat het overduidelijk aan die pil ligt, dan weet ik dat het niet aan mij persoonlijk ligt! Kan je met recept de oude niet alsnog vergoed krijgen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:51

Mijn verzekeraar vergoed alsnog de gewone ook. Zou ze gewoon even bellen/mailen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:04

Zeker even bellen :j Ik krijg de pil sowieso niet vergoed, maar voor dat tientje eens per half jaar vind ik dat nog te overzien. Zou anders overleggen met je apotheek wat de mogelijkheden zijn. Ik heb ook een goedkopere versie, maar er gelukkig verder geen last van. Je hoort het heel vaak, dat mensen slecht kunnen tegen de andere vulstoffen die dan gebruikt worden.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:10

Shizzel schreef:
Ik merk het voornamelijk in vermoeidheid (slaap veel meer, te moe voor alles), mijn huid die slechter is en enorm heftige stemmingswisselingen. Wel "fijn" dat ik niet de enige ben dus dat het overduidelijk aan die pil ligt, dan weet ik dat het niet aan mij persoonlijk ligt! Kan je met recept de oude niet alsnog vergoed krijgen?

Ik heb het niet met de pil want die slik ik niet maar met mijn medicijnen. Ik ben van zorgverzekeraar gewisseld begin 2017 en ineens kreeg ik een ander merk van mijn Oxy, ik had altijd de Teva en kreeg nu de Retard, ja nee was echt het zelfde, ik kan je vertellen dat was het NIET. Anderzorg heeft een contract met de Oxy Retard en ik heb met veel pijn en moeite de Teva gekregen maar ik moet hem geheel uit eigen zak betalen, ook al heeft mijn HA gezegd dat het medische noodzaak is dat ik de Teva moet krijgen..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:11

Jans schreef:
Zijn er hier meer dames met hooikoorts? Hoe doen jullie dat met make-up? Ik draag nu van de ellende niks, want ontdanks een bak medicatie en druppels zijn mn ogen enorm dik, rood en tranig -O- makeup is dan gewoon geen doen :') dan ben ik de hele dag panda

Oh dat is lastig ja!
Ik moet zeggen dat mijn oogdruppels wel goed helpen!
En als ik het echt niet trek, neem ik een pilletje in (ben van jaren 2-3 pillen en 2x neusspray per dag naar alleen oogdruppels gegaan en zo nodig een pilletje).

Wat balen van je huid Shizzel, de pil kan inderdaad veel doen! Ik had de goedkopere variant van Microgynon, maar wat een hel! Mijn huid was enorm vet, veel puisten en dan over mijn humeur nog niet te spreken :x Voel me nu 10x beter!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:16

Shizzel schreef:
Niniane schreef:

Dat ook nog ja.. Ik twijfel om over te schakelen naar een andere pil. Ik kreeg een hele tijd terug de goedkopere variant van degene die ik had omdat die niet meer werd vergoed, maar eigenlijk sinds ik die heb merk ik alleen maar negatieve bijwerkingen nu ik er over na ben gaan denken.. Misschien van de pil ook maar overstappen op iets compleet anders want mijn huid is 3 van de 4 weken in de maand toch wel slecht, mede door dat. Wie weet is dat bij jou ook? En volgende week!

Is de laatste tijd ook steeds meer in het nieuws hè. Dat de pil echt veel bijwerkingen kan hebben op je humeur, huid en libido etc. En balen man dat er ook altijd zo wordt gespeeld door de farmaceut door wat wel en wat niet vergoed wordt. Lekker makkelijk ook dat ze je dan een goedkope pil door de keel duwen. -O- Zum kotsen die farmaceutische industrie.

Zelf slik ik echt helemaal niks dus het is bij mij gewoon mijn eigen lijf dat het even niet goed weet. Heb er uitstrijkje en al voor moeten laten doen. Dat was niet echt een pretje. :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:21

Beste wat ik ooit heb gedaan is stoppen met de pil toen ik 18 was. 3 weken afkick verschijnselen gehad maar verder beste dat ik ooit gedaan heb, hormoon vrij _O_

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:26

Nooit afkickverschijnselijk gehad toen ik een jaar gestopt ben, maar de menstruatie werd per maand weer net zo'n hel als toen ik 13 was. Dus ben weer begonnen en oh wat fijn! Microgynon hier doet het prima..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:38

Berdien schreef:
Zeker even bellen :j Ik krijg de pil sowieso niet vergoed, maar voor dat tientje eens per half jaar vind ik dat nog te overzien. Zou anders overleggen met je apotheek wat de mogelijkheden zijn. Ik heb ook een goedkopere versie, maar er gelukkig verder geen last van. Je hoort het heel vaak, dat mensen slecht kunnen tegen de andere vulstoffen die dan gebruikt worden.

Thanks voor de tip! Ja, voor dat tientje meer doe ik het zeker. Alles beter dan hoe het nu gaat!

Djilna schreef:
Mijn verzekeraar vergoed alsnog de gewone ook. Zou ze gewoon even bellen/mailen!

Oh dat is wel super, hopen dat mijne dat ook doen!

Friemel schreef:
Ik heb het niet met de pil want die slik ik niet maar met mijn medicijnen. Ik ben van zorgverzekeraar gewisseld begin 2017 en ineens kreeg ik een ander merk van mijn Oxy, ik had altijd de Teva en kreeg nu de Retard, ja nee was echt het zelfde, ik kan je vertellen dat was het NIET. Anderzorg heeft een contract met de Oxy Retard en ik heb met veel pijn en moeite de Teva gekregen maar ik moet hem geheel uit eigen zak betalen, ook al heeft mijn HA gezegd dat het medische noodzaak is dat ik de Teva moet krijgen..

Eigenlijk is het toch ook een schandalige shady business, he... Het is een medische noodzaak maar door hun heerlijk wurgend contract moet jij alsnog dokken. Belachelijk. Hoeveel geld er om gaat in die hele business ten koste van mensen is schandalig. En het liefst zou ik ook zonder gaan, maar mijn lichaam reageerde daar zoals bij Djilan ook heel slecht op. Dan ga ik liever terug naar het betalen voor mijn oude pil, daar had ik eigenlijk nooit problemen mee en mijn huid was ook niet zo rampzalig toen ik die nog had. Duurde even voor ik de link ging leggen naar de nieuwe pilvariant. Wil zo snel mogelijk terug naar de oude pil!

En pfoe, Merel, hoop zo dat het bij jou ook snel weer normaal is, dat lijkt me helemaal irritant. Is er niks uitgekomen als reden?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:17

In een ideale wereld zou je ook niet hoeven betalen voor de pil. Vrouwen die langer kunnen werken en zelf het gezin kunnen plannen is immers ook in het voordeel van onze economie.

Nee Mies, niks uitgekomen. Er is wel iets van een poliep uitgehaald, maar uit de kweek kwam daar niks ergs uit en dan is het bij zo'n HA assistente van: ''De kweek is goed, fijne dag nog mevrouw!'' Dus ben wat dat betreft niet veel wijzer. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:19

Ik lees hier nog steeds braaf mee en kan over de pil precies hetzelfde zeggen. Slikte altijd relatief zorgeloos de microgynon maar werd zonder pardon overgezet op een andere pil waar ik gewoon echt niks aan had. Constant doorbraakbloedingen en heel veel migraines en buikkrampen. Heb lang zitten tobben over terug overstappen naar microgynon maar werd toen ook 21 en moest het hoe dan ook zelf gaan betalen.. Ben toen voor een implanon gegaan en dat gaat heel goed. Omdat er geen oestrogeen in zit heeft mijn huid even een optater met veel hormonale puistjes gehad, maar nu ik mijn skincare daar weer op heb aangepast gaat het echt perfect.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:25

Hier ook op de echte microgynon. Was niet te hanteren op de namaak...

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:28

Ik had ook microgynon nu anderhalf jaar een spiraal en nooit meer anders ben een stuk leuker persoon geworden :=

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:37

Ik ben weer van spiraal naar microgynon gegaan. Mijn huid is eindelijk weer puistloos (alleen nog de rode littekens). Maar damn wat was die spiraal een hell. Ik ben echt blij met mijn pil weer! Ik heb volgens mij die neppe variant.

We hebben airco op het werk, anders zou alle make up smelten haha! Maar ook naar het strand ga ik met foundation en nepwimpers haha. Ik hou er gewoon van

Goddomme mies die eerte look is zo tof!! Peach staat je echt prachtig.
Die laatste look is ook echt lekker creatief. Knapperd bende ook

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:41

Wat was jouw ervaring met een spiraal suus, ik gebruik zelf de Nuvaring (een flexibele ring die je inbrengt en 3 weken laat zitten). Gewone pil wil ik niet meer aan, daar zitten voor mij teveel hormonen in, de nuvaring heeft in verhouding wat minder. Maar mijn hoofdpijn en migraines zijn echt een drama en ik wil daar gewoon vanaf. Spiraal zou goed moeten werken zeggen ze, maar ik ben wel bang voor onvruchtbaarheid.

En zorgverzekeraars zijn gewoon poedersuiker, datzelfde probleem heb ik ook met mijn migraine medicijnen. Gedoe altijd.

Komen weer gave looks voorbij. Elke, je bent toch ook zo'n prachtmeid, ik krijg toch mijn make up nooit zo mooi, maar mijn hangende oogleden werken ook niet echt mee.

Ik heb voor 250 euro aan nieuwe makeup gekocht in Parijs, schandalig vind ik zelf. Ik liep met het Metal Matte palette van Kat von D en het Peach palette van Too Faced in de hand en ik twijfelde welke ik graag wou. Zegt mijn vriend: waarom neem je ze dan niet allebei....en ja toen was t voorbij. Dus heb ze nu allebei haha.

De UD self adjusting primer was te oranje op mijn huid, dat was geen gezicht, dus heb nu de UD complexion primer gekocht met SPF 30, ook wel een fijn idee. Vind alleen dat mijn foundation wel een beetje glijdt met deze primer...maar nog maar even goed testen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:49

Fijn dat die spiraal eruit bij jou zoveel helpt Elke! Toen ik jou laatst op het werk zag, zag jouw huid er ook rustig uit. :j

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:57

Goed zo brave vriend ;)