[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:19

Ik gebruik nu twee dagen alleen nog maar de protolind spray, ik merk nu al dat het rustiger wordt! Ik ga nu even op deze manier verder, als het weer gaat rommelen bestel ik nog die andere spray.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 02:19

Hoi! Ik kom even binnenvallen :)

Ik heb sinds begin augustus 2017 een helix piercing, alleen sinds 2 dagen doet het zeer als ik erop lig/het aanraak oid. Nu zit er ook een klein bultje, kan dit een kraakbeen bultje zijn? Wat kan ik nu het beste doen?

Ik heb een foto waarop je t ziet, maar niet heel goed. Het is een wit-achtig bultje, vanaf de foto aan de bovenkant van de piercing.
Niet een hele vieze foto, voor de zekerheid even in spoiler:

Spoiler:
Afbeelding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:27

@ODonoghue Zeezouten! Je kan deze in sprayvorm kopen bij allesoverpiercings.nl

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:49

Hoi, ook ik kom even binnenvallen met een vraag :)

Sinds dinsdag heb ik een helix (en 2e oorbelgaatjes). Over hoe je die schoon moet houden lees ik nogal verschillende dingen. De piercer heeft wel wat uitgelegd maar ik was zo zenuwachtig dat ik er niet veel van onthouden heb :’)
Is 3x per dag schoonmaken met spray en een wattenstaafje voldoende? En moet je het nou juist wel bewegen (zoals met de gewone oorbelgaatjes) of zo stil mogelijk houden?
Er zit een ringetje in, weet niet of dat nog verschilt van zo’n staafje (behalve dat het langzamer geneest).

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:03

Geen wattenstaafjes, die laten pluisjes achter wat gaat irriteren. En niet draaien

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:12

Oorbellen ook niet draaien trouwens gewoon met rust laten. Ik heb ze ook niet schoongemaakt gewoon als ik ging douchen water er overheen laten spoelen maar verder niet. Maar ligt eraan wat je zelf wilt natuurlijk

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:16

Echt? Ik heb zaterdag toevallig ook 2e oorbelgaatjes laten schieten en die maak ik nu braaf 2 keer per dag schoon met Sterilon-achtig spul en dan draai ik ze ook, maar dat is dus niet ok?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:29

Mijn oorbelgaatjes heb ik nooit wat aan gedaan en ze zijn allemaal netjes genezen. Ik heb er 6 (3x2) dus ik geloofd dat dat wel goed zit.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:33

Valt ook even binnen, ik wil heel graag 3 forward helix...... maar is het verstandig ze alle 3 tegelijk te laten piercen of toch niet?? Lees beetje verschillende verhalen....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:08

Mijn zus heeft deze een paar maanden geleden laten zetten. Afgeraden werd drie in 1 keer ivm de zwelling en genezing. Dus twee en de derde als de rest rustig is. En dat wil nog niet zo vlotten -O-

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:11

xZiva_ schreef:
Geen wattenstaafjes, die laten pluisjes achter wat gaat irriteren. En niet draaien

Bedankt! Dan zal ik met wattenstaafjes stoppen en het niet meer bewegen :)

Vanillia schreef:
Echt? Ik heb zaterdag toevallig ook 2e oorbelgaatjes laten schieten en die maak ik nu braaf 2 keer per dag schoon met Sterilon-achtig spul en dan draai ik ze ook, maar dat is dus niet ok?

Dit doe ik inderdaad ook, 15 jaar geleden moest dat geloof ik ook met mijn eerste gaatjes (deed mijn moeder toen dan). En daar heb ik nooit problemen oid mee gehad dus ik blijf deze maar gewoon zo doen ook...

En kan het kwaad om een helix ‘s nachts af te plakken met een pleister? Op die manier blijft hij goed stil zitten en voel ik er niks van, maar ik kan me voorstellen dat het beter is zonder, omdat een wond zonder pleister sneller geneest?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:18

Nog even een vraagje, ik ging vannacht slapen, word ik wakker, hele kussen bebloed, oor bebloed en de bult is groter. Ik kan nu ook de piercing zelf niet zo goed meer zien. Hij zit er nog wel.

Kan vandaag en morgen niet naar de piercer, heb beide dagen tentamens.... en nu?

Afbeelding
Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:56

Lous schreef:
Mijn zus heeft deze een paar maanden geleden laten zetten. Afgeraden werd drie in 1 keer ivm de zwelling en genezing. Dus twee en de derde als de rest rustig is. En dat wil nog niet zo vlotten -O-

Ja ik hoor ook echt beetje horror over de genezing _O-
Denk dat ik er eerst maar 1 doe dan denk ik :)

Moet ook nog op zoek naar een goede piercer hier.... ben er niet zo in thuis

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:43

ODonoghue schreef:
Nog even een vraagje, ik ging vannacht slapen, word ik wakker, hele kussen bebloed, oor bebloed en de bult is groter. Ik kan nu ook de piercing zelf niet zo goed meer zien. Hij zit er nog wel.

Kan vandaag en morgen niet naar de piercer, heb beide dagen tentamens.... en nu?

[ [url=m/7RfGkf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Qmw1a9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei die heeft écht te weinig ruimte vrees dat je zsm langs je piercer terug moet voor een langer staafje. Intussen zeezout badje geven en afblijven

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:47

Yonker schreef:
Ja ik hoor ook echt beetje horror over de genezing _O-
Denk dat ik er eerst maar 1 doe dan denk ik :)

Moet ook nog op zoek naar een goede piercer hier.... ben er niet zo in thuis

Ik lees echt al jaren het piercingtopic mee en dan in het bijzonder de triple forward helix want ik vind m ook helemaal het einde. Maar uit alles wat ik hier op Bokt lees is er denk ik maar een procent of 10 die ze alle 3 overgehouden heeft. -O- Heeft me wel doen besluiten om m niet te laten zetten want ik lees ook enkel maar ellende.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:05

Nu weet ik niet meer of ik t wel wil ;(
Al vind ik 1 ook wel mooi maar dat kan dus zelfs mis gaan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:14

Joh, alles kan misgaan. Net weer iemand die zn enkel brak op een stoeprand. Een forward helix is gewoon een nare piercing. Maar laat je daardoor niet leiden. Je weet niet wat jouw oortjes gaan doen. Misschien werkt het gewoon wel, en anders kan ie er altijd nog uit toch? Ik zou de kans op infectie wel zo klein mogelijk houden en ze dus omstebeurt zetten. Maar dan kun je dus wel 3 jaar bezig zijn. :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:22

Ik heb nog geen enkele piercing, alleen maar gaatjes in mijn oor _O- dus fijn dat ik met een nare begin :')

Wil ook een tragus in de andere oor, die zijn wat minder naar geloof ik?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:24

Volgens mij is sterilon niet zo heel vriendelijk spul vandaar dat ik het niet heb gebruikt. Draaien is al een tijdje bekend dat dat niet zo heel goed is volgens mij. Maar ieder moet doen wat prettig is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:26

Ik heb een enkele forward helix gehad en hem er na een paar maanden uit gevist, wat een ellende. Voornamelijk omdat mn haar er dus constant in vast zat of ik gaf er een ruk aan als ik een pluk haar achter mn oor wilde vegen.

Dubbele helix, tragus, daith, inner conch, allemaal geen problemen mee. Maar die forward... mén ik werd er gek van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:31

Yonker schreef:
Valt ook even binnen, ik wil heel graag 3 forward helix...... maar is het verstandig ze alle 3 tegelijk te laten piercen of toch niet?? Lees beetje verschillende verhalen....

Stille meelezer (heb niet zoveel piercings meer :o ) maat alle 3 tegelijk raad ik ook af... Ik heb 3 helix piercings gewoon in m'n kraakbeen. De eerste zat al jaren en die andere 2 heb ik tegelijk gedaan. Buiten het feit dat de 2e daarvan enooorm zeer deed om te laten zetten, was het genezen ook echt geen pretje...
Er was te weinig ruimte om te genezen toen ze allebei wat gingen opzwellen, waardoor er eentje nu eigenlijk scheef zit (gaatje zit gewoon scheef/scheef geduwd door die andere)

Ze zaten elkaar enorm in de weg, ik zou ze dus apart laten zeggen ;)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:36

Mars schreef:
ODonoghue schreef:

[ [url=m/7RfGkf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Qmw1a9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei die heeft écht te weinig ruimte vrees dat je zsm langs je piercer terug moet voor een langer staafje. Intussen zeezout badje geven en afblijven

Dankje!!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:37

Oké bedankt voor de tips! Ik ga voor 1tje :) en dan zie ik daarna wel verder.

Je maakt me wel beetje bang mars, dalijk durf ik niet meer _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:43

Yonker: hoeft niet bang te zijn hoor, het zetten vond ik peanuts maar kon echt niet overweg met mn haar etc. Wellicht dat jij daar geen last van zult hebben.

Tragus was bij mij super braaf (is geschoten en later nog een keer gepierct) het zetten is wat apart omdat t zo kraakte := maar qua genezing heb ik 0 last van hem gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:45

Ik heb een double forward helix en ben blij gewacht te hebben tussen de twee. Maar een maandje hoor, maar 1. het is een gevoelige plek en 2. Als er 1 gaat bitchen gaan ze allemaal :D Ook met de zwelling is het fijner als er wat ruimte is. Ik vond het zelf een hele nare om te zetten in ieder geval.