Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madje1992

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:10

Fijn dat ze er wat aan gaan doen. Sterkte nog met deze week!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 14:58

Stiekem duurt een week toch best lang... Niet iemand een tijdmachine? -O-

Maargoed, hopelijk er dan ook gewoon echt vanaf zijn. Alles weer op kunnen bouwen, m'n leven terug krijgen. Terug paard rijden, hopelijk snel eens rondje op m'n lieve schimmel stappen, over dik half jaar m'n lieve Liberty onder t zadel gaan rijden en over 3 jaar met Livano lekker terug de sport in! Kijk er echt enorm naar uit en denk dat als ik t doel neem om straks met Liv echt weer te gaan sporten, dat ik tijd genoeg heb om alles terug op te bouwen en heerlijk aan de gang te gaan. Want ohh wat mis ik dat vreselijk zeg...

Nu ook heel erg aan t twijfelen wat ik ga doen met school/opleiding. Wel af maken of straks gewoon met de paarden aan de slag gaan. Doen wat ik echt heel leuk vind en doen waar ik goed in ben (of was dan). M'n gevoel zegt paarden, m'n verstand zegt studeren. Heel lastig.

Oh en heeft hier iemand t boek paarden fotografie?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:21

Als je weer met de paarden kunt werken en hier je liefde ook ligt, kiezen voor de paarden.
Snap dat je twijfelt over school. Met jouw gezond moet je gewoon dingen doen die je leuk vind en wat dat dan ook mag zijn daar moet je voor kiezen.
Genieten in het leven als het even kan!!

Een week is inderdaad nog heel lang, vooral als je eigenlijk al niet meer kunt. Als ik een tijdmachine had dan had je hem van mij mogen lenen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:27

Quir ik heb het boek! Wil je 'm overnemen? Ik gebruik 'm niet.

Heel erg veel sterkte volgende week! Hopelijk komt het nu allemaal goed!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 16:11

Madje1992 schreef:
Als je weer met de paarden kunt werken en hier je liefde ook ligt, kiezen voor de paarden.
Snap dat je twijfelt over school. Met jouw gezond moet je gewoon dingen doen die je leuk vind en wat dat dan ook mag zijn daar moet je voor kiezen.
Genieten in het leven als het even kan!!

Een week is inderdaad nog heel lang, vooral als je eigenlijk al niet meer kunt. Als ik een tijdmachine had dan had je hem van mij mogen lenen.

Dat is inderdaad nu ook wel mijn idee, maar helemaal overeen ben ik nog niet met m'n verstand en gevoel. Het aller liefste natuurlijk paarden...

Jammer dat ze niet bestaan, zou wel heel mooi uit komen! Die tijdmachine. Week is inderdaad best lang dan, maar afgelopen week is t gelukt dus nu ook maar. Nu wel uitzicht op beter, hopelijk.

Warboel, ik stuur je even PBtje! Dankjewel. :D

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:30

Hoe lang duurt je studie nog? Als je nog maar 1 of 2 jaar moet is het zonde om het niet af te maken. Volgens mij leer je vrij makkelijk of niet? Een goede opleiding is ook wel prettig.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:05

Wat een fijn nieuws Quir!

Qua opleiding, tsja.. hoelang moet je nog? Diploma is diploma, dan kun je daarna altijd nog kiezen of een combi om toch zeker te zijn van inkomsten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:37

Kunnen jullie van één salaris bestaan? Dan gewoon overleggen met je vriend en gaan voor iets waar echt je hart ligt, je leeft echt maar één keertje hoor ook al doe je soms denken aan een kat met negen levens.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:44

Ik zou dat papiertje toch maar halen.
Je kan het maar op zak hebben.
Je bent intelligent en als deze ellende voorbij is dan zijn die paar tentamens zo geleerd en gehaald.
Tuurlijk de paarden zijn een passie maar je kunt ook iets in de paarden met je papiertje op zak

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:05

Ik zou als je het kan opbrengen (dat is het belangrijkste) wel de opleiding afmaken.
In de paarden kan altijd, omgekeerd niet.

Maar het moet fysiek en mentaal wel eerst gewoon kunnen.

Hebben ze geen drain naar het hart overwogen? Dan heb je misschien dadelijk niet weer die buikproblemen.
Risico is wel hoger natuurlijk.

Een week is lang als je pijn hebt Y;(

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 18:44

Deze opleiding moet ik dus nog drie jaar (al zit ik ook met t idee de opleiding in Zweden zelf te gaan volgen, daar duurt de opleiding sowieso maar 3 jaar en aangezien ik toch m'n propedeuse cum laude heb, zal er vast mogelijkheden zijn voor vrijstellingen oid). Het is overigens ook niet dat ik nog helemaal geen diploma's heb.

Ik leerde inderdaad heel erg snel en makkelijk, maar daar is helemaal niets meer van over. Moet zelfs moeite doen nu om uit m'n woorden te komen, type (schrijven zelf kan ik dan weer niet meer) gaat iets beter maar kost ook veel moeite en tijd ( moet alles tig keer opnieuw lezen om alle fouten eruit te hebben bijvoorbeeld). Cognitief ben ik heel hard achteruit gegaan. Geheugen is waardeloos (moet 100 keer op een dag op m'n telefoon kijken welke dag t ook alweer is, laat staan datum, moet álles in m'n agenda zetten anders weet ik t na een half uur gewoon al niet meer, enz. Terwijl dat voorheen nooit zo was, ik onthield alles).

Het aller liefste wil ik gewoon m'n diploma halen en daarna lekker met de paarden verder parttime dan wel fulltime, maar ik weet niet hoe reëel t is nu voor mij om dat diploma te halen. Nu is t overigens wel zo dat als ik ergens m'n zinnen op gezet heb dat t lukt, hoe en op welke manier dan ook.

Eerst maar eens zien hoe ik uit de operatie kom volgende week. Het is en blijft toch een operatie en in de hersenen met de bijbehorende risico's... Er is ruim 30% kans dat t fout gaat (danwel tijdens danwel na OK) en dat is gewoon echt een hoge/grote kans.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:52

Ga eerst maar eens herstellen en van het leven genieten.
Diploma's kun je ook later in het leven nog halen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:54

Oei, pittig hoog risico. Als je er dan goed uitkomt gewoon echt gaan doen wat je wil, als dat paarden zijn dan zijn het paarden, indien mogelijk. Jij bent nu al zolang ziek dat het ook wel een hele lange periode gaat duren voor je er echt weer bovenop bent en studeren kun je altijd nog. Met een geheugen als vergiet gaat dat niet zo prettig. En dan volgende week nog een lange narcose dan weet je het vaak wel, geheugen gewoon even weg.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:11

He spannend hoor weer een operatie... maar HE HE... De chirurg heeft het licht gezien!!

Nu hopen dat jij het licht na je operatie snel gaat zien! :j :(:)

Ik zou die opleiding eerst laten... als je weer wat meer kan gaan genieten van het leven! Want je hebt al genoeg poedersuiker jaren gehad!

Ik lees nog steeds mee maar mn reactiesnelheid is wat vertraagd aangezien ik in Zuid Frankrijk zit!

Rustig aan doen en toeleven naar de operatie! Hopelijk komt alles goed meis! Dikke franse knuffel! :(:)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:32

Gaat het nog een beetje meis??? Nu echt aftellen, en kneiterhard duimen dat het na de ok eens mee gaat zitten!!!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:38

Hoe gaat het quir? Houd je het nog een beetje vol tot de operatie?

Ik hoop zo dat het hierna bergop gaat!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:48

hierook even een knuf omdat we blijven meeleven en -lezen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:50

Hang on meis. :(:)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:55

Nog een paar daagjes
Hoop zo dat het 10x echt echt echt scheepsrecht is voor jou

Hele dikke knuffel

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:56

De week is bijna voorbij, ik hoop zo dat het nu eens goed mag gaan en het blijft werken, Sterkte nog met de laatste dagen wachten. Hele dikke knuffel!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 16:07

Het gaat nog eigenlijk altijd t zelfde, maar inderdaad de dagen gaan toch wel voorbij. Soms wat traag, maar de tijd tikt door.

Slapen gaat nu heel wisselend, gisteren nacht helemaal niet geslapen, terwijl afgelopen nacht tot vanmiddag half 3 heb geslapen... Liever dat laatste, gaat de tijd nog wat sneller. :=

Zenuwachtig ben ik gelukkig nog niet, laatste keren ook niet meer geweest. Al waren de laatste twee operaties beide spoedoperaties in de nacht, dus heb je ook niets om druk om te maken natuurlijk. Dan slaap je al voor t goed en wel tot je door dringt. :+

Zie wel op tegen weer dat stom infuus er in te krijgen (via anesthesie hebben ze er nu een melding over gemaakt), woensdag al voor de MRI (hopelijk gewoon meteen op OK en niet op de afdeling zelf klote), omdat die met contrast gaat. Hopelijk verzinnen ze gewoon eens iets, want zie er steeds meer tegen op. Prikken zelf geef ik echt helemaal niets om, maar 15 keer prikken om er een stom infuus in te krijgen en dan ook prikken op de meest rotte/pijnlijke plekken (binnenkant pols bijvoorbeeld, of in de hals (dat kan nu "gelukkig" niet omdat ze daar ook moeten zijn tijdens OK) of waar ze t ook verzinnen). Bah. Dat ze er maar gewoon eens een PICC lijn in proppen of pac of wat dan ook... Dat zou eens een opluchting zijn.

Achja, geen zin me daar nu al druk over te maken. We zullen wel zien woensdag, t begint in ieder geval alvast op te schieten. :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:54

Hopelijk komt de anesthesist dan gewoon gelijk het infuus aanleggen. Ook geen gezeik :(

Sterkte! En ik wens je onwijs veel beterschap!!!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:47

Kun jij geen port-a-cath krijgen? Mijn man kreeg hem toen hij chemokuur had en ook moeilijk te prikken was. Lijkt mij voor jou een uitkomst!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:23

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:46

Oh oké, wist ik niet.