Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:54

Oh wat een bekende plekken op je foto's Hilary. Gasselte, drouwen etc is echt zo'n mooi gebied. Als kind opgegroeid in die omgeving dus ken de plekken goed.
Als je nog een mooie plek zoekt ga dan naar Grolloo of Schoonloo. Heb je ook zwemplassen en prachtige bossen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:21

Oh das een goeie voor de volgende keer, Sdaphnes! Het Drenthepad loopt ook die kant op, en het Pieterpad ook. Kan daar ook wel ff kijken naar Groene Wissels en Trage Tochten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:17

pien_2010 Ah, wat een geweldig lief koppie <3

gaucho Ooooh oostenrijk, ben ik vorig jaar geweest. Heerlijke plek om te wandelen. Mooie foto's ook <3

Marie_Anne Mooie plek zo bij huis!

Wat een prachtige plaatjes zie ik zo voorbij komen.

Ik ben vanochtend 7,5 kilometer gaan wandelen. Ik moest even mijn hoofd leegmaken en de zon scheen dus ik dacht ik ben er vandoor.

Stukje door natuurgebied gelopen, en via de haven terug, heerlijk zo om de hoek <3\

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:19

@Hilary
Echt een mooie omgeving.
Wij gaan er regelmatig heen te fietsen. En het is een stukje rustiger dan bijvoorbeeld Gasselte en het hemelriekje.

Wat voor tochten zijn de groene wissels?

Heeft iemand hier ook nog een wandeltocht voor de omgeving van 't harde? Ik heb daar dinsdag afgesproken om te wandelen en kwam een route tegen langs de tuinen van dr. Vogel. Iemand daar al eens gewandeld?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:22

Lekker Fading even zo'n rondje in de buurt om je hoofd leeg te maken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:53

Hoeveel km wil je bij ‘t Harde? Ik zoek meestal op wandelzoekpagina.nl

Je kunt aangeven welke eigenschappen je route moet hebben (bereikbaar met OV, rondwandeling, routebeschrijving, gps, kaart, etc), op provincie zoeken en op plaats, en op afstand zoeken en sorteren.
Op plaats zoeken is wel heel specifiek, als er in die exacte plaats geen wandelingen starten, krijg je ook geen resultaat. Dus dan moet je wat plaatsen in de omgeving proberen. Zo vond ik in Borger bijna niks, maar bij Gasselte bijv wel.

Dit was de eerste Groene Wissel die ik liep, was een test om te kijken of het wat is (leukheid en kwaliteit van de routebeschrijving). Ik koos deze route omdat iemand me zou kunnen komen halen als er van de route geen bal zou kloppen, maar dat was niet nodig. Één ding klopte niet meer, daar was een bergje aarde voor een pad gegooid om ‘m af te sluiten. Met het kaartje erbij kon ik zo zelf een route kiezen, dus dat gaf eigenlijk geen probleem. Ik ga de wijziging nog wel doorgeven, dan is het voor de volgende wandelaars weer goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:05

Leuk rondje Fading!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:13

Leuk Fading.

Ik ben ook wel benieuwd naar de groene wissels.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:46

Wow Marie-Anne, wat bijzonder om zo over een begraafplaats te lopen. In het buitenland doe ik het soms ook wel, op de een of andere manier triggert het me altijd wel en vooral in het buitenland zie je echt wel eens mooie begraafplaatsen.

Gaucho, ik houd van mooie dalen met bloemen enzo. Echte vakantiefoto's zo, dichter bij vakantie kom ik niet dit jaar :')

Befunny, mooie avondluchten weer. Je weet ze mooi mee te pakken iedere keer.

Faringo, leuk dit route van dat stuk Pieterpad. Wij zijn het pad tijdens vakantie een paar keer tegen gekomen, lijkt me mooi om daar delen van te lopen.

Hilary, 18 km, lekkere wandeling zeg!

En fading, jij had vanmorgen ook nog geluk met de zon dus, fijn!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:48

Ik ben ook nog naar het bos geweest, had het zo gepland dat ik voor de regen terug zou zijn. Heb een heerlijke, zonnige ochtend gehad. Met de minihond dit keer, de lab was moe :+
Ik trouwens ook, 3 dagen achter elkaar lopen is te belastend voor mijn bekken, dus dat had ik niet moeten doen, maar goed.
Heb een lange pauze gepakt tussendoor, boek meegenomen en lekker zitten lezen op een terrasje.

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:02

Wat mooi. Het is echt wel een mooie omgeving bij jou hoor. Ik hou er iig van.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:04

Heerlijke foto's weer <3

Die op de begraafplaats was ook heel bijzonder,zeker het 'doornroosje'graf. Ik bleef er naar kijken.
Hier heb je ook heel bijzondere begraafplaatsen,vaak op hele mooie plekken.

Weinig gedaan vandaag. 2 kleine,niet zulke bijzondere wandelingen.
Gisteren wat langer onderweg,maar regen :( Heb wel wat bosbessen geplukt.

Pien,wat fijn dat je toch weer kunt rijden. Zeker samen met iemand,is wel zo gezellig.

Welkom Fading.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:56

Hier vandaag naar Zwitserland gelopen. Bewolkt, dus helaas geen mooie foto's. Wel heerlijk gewandeld.
Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:06

Mooie foto's weer! Vooral die van de begraafplaats, ik vind het ook leuk om over mooie begraafplaatsen te struinen. We hebben hier in de buurt een ommetje over een begraafplaats.

Ik heb gisteren een rondje gedaan waar ik al eerder was geweest, maar toen waren een aantal paden omgehaald door trekkers. Nu waren de paden prima en heb ik een heerlijke avondwandeling gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag een kort rondje gedaan, het begon te onweren en toen ben ik de kortste route terug gegaan. Wel volgens Endomondo een nieuw tijdrecord, ik houd echt niet van onweer :')

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:30

Wat weer een leuke foto's komen er voorbij!

Ik kan mij voorstellen dat je wat harder gaat lopen als het gaat onweren Anoeska. Dat is ook wel gevaarlijk in een bos.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:14

Goof mooi hoor en idem Anouska!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:54

Mooi Anoeska, vooral die met die waterplas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:25

Leuk dat meer mensen de begraafplaats toch wel kunnen waarderen :o .

Pien_2010: oef, twee paarden binnen een jaar verliezen is wel heftig zeg. Fijn dat je nu op deze leukerd kan rijden.

BeFunny: dichtbij huis is het ook mooi. Ik ga nooit s avonds wandelen eigenlijk, dan ben ik te lui.

Faringo: leuk om je verslag van het Pieterpad te lezen, inspirerend, haha!

Hilary, Drenthe is ook mooi zeg. Leuk, die groene wissels. Er zijn best veel routes uitgezet eigenlijk in Nederland hè.

Fading: lekker rondje zo te zien, fijn als je dicht bij huis ook leuk kunt lopen.

Gaucho: hopelijk krijg je nog wat zon daar, dat is toch leuk. En wij wat foto's :))

Goof: lekker zo met een boek en koffie uitrusten op een terras. Ik herken dat wel in vakanties, dat ik mezelf soms wat overbelast omdat ik iedere dag wil wandelen.

Anoeska, mooie plaatjes, die tweede foto vind ik heel mooi. Ik snap je snelheidsrecord wel als het onweert ja :D . Eng :brr: .

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:41

Dat heb ik swinters wel dat ik te lui ben en in het donker ook minder mooi natuurlijk. Maar moet er uit voor de hondjes En gister was het overdag best warm. Smorgens en savonds is nu de beste wandeltijd

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:47

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:38

Goof; mooie wandeling met de kleine hond. Slim om je boek mee te nemen en een lange pauze te houden als het lichaam zeer gaat doen.

Noordje; jammer van de regen, maar wel leuk dat je onderweg zelf bosbessen kunt plukken. Die groeien bij mij in regio en nergens.

Gaucho; Mooi grensbord van Zwitserland. Jammer van de bewolking maar lekker wandelen ga je tenslotte voor en dat is gelukt.

Anoeska; wat een prachtige foto's! Mooie afwisselende omgeving.

Daphne; ziet er zo op het kaartje wel uit als een mooi groene route. Hoe lang is ie?

Ik ben me vast geestelijk aan het voorbereiden op de 4 dagen Pieterpad die donderdag t/m zondag op de planning staan. Heb nog maar even een goede waterzak gekocht waarin ik 2,5 liter water mee kan nemen. Verder maar vroeg op pad en rustig tempo lopen (wat we vaak toch wel doen).

Nu schakel ik even over naar m'n mobiel voor de foto's.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:43

Na een goede nachtrust, ontbijt en veel wandelwol op m'n blaren gingen we weer op pad. Eindelijk hadden we mooi weer, sterker nog, het was zelfs warm. Leuke afwisselende route om te lopen. Zelfs 1 stuk pad waarbij het gras/riet/onkruid tot m'n middel kwam. Nu ben ik maar 1.58 hoor dus dat gebeurt al snel.

Sleen - Coevorden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:45

Hele mooie foto's Faringo en o zo Nederlands! Je ziet er zelf ook leuk uit *D Mooi hoor.

Hopelijk komen mijn sportieve kleinkinderen zo uit bed, en kunnen we gaan wandelen. MOrgen wordt het hier echt te heet en het gaat oplopen komende dagen naar wel 38 graden {:} Zo ja, dan plaats ik nog wat foto's.

Marie_Anne schreef:
Pien_2010: oef, twee paarden binnen een jaar verliezen is wel heftig zeg. Fijn dat je nu op deze leukerd kan rijden.
Daarom praat ik en schrijf ik er ook over, omdat het echt iets heel heftigs is voor mij en ze dan toch nog een beetje erbij mogen zijn en het een plek krijgt meer en meer. Hercule was 21 jaar een zeer belangrijk onderdeel van mijn leven en ik heb altijd honden gehad en verloren, maar deze 2 paarden is toch wel erg heftig en absoluut anders. Het heeft ook een enorme impact in mijn leven en dit is de reden dat ik in dit topic zit, omdat ik verder wil op een leuke gelukkige manier en wandelen is ook een vorm van bewegen en goed voor me.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:53

Faringo, wat een heerlijke plaatjes weer. Aanwinst voor het toppic :j

@Pien. Dat klinkt echt heftig. Ja je kunt er echt kapot van zijn. Het is een groot verlies en paarden zijn een onderdeel van je leven. Je moet er voor de deur uit enz en als dat weg valt dan heeft dat een enorme invloed. :knuffel:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:05

Hahahaha je gebruikt de nieuwe smiley die er net is. Ik ben ook erg gelukkig hoor, maar dat verdriet is er zeer zeker en elke dag voelbaar. C'est la vie en het is gelukkig luxe verdriet (het is geen kleinkind, kind, man of ik zelf die erg ziek zijn of dood).