Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:20

Inney schreef:
Ho, ik heb nergens gezegd dat je van citroenwater drinken af gaat vallen. Dat is natuurlijk onzin. Maar het ondersteund je lichaam.
Daarnaast is het wel zeker van belang welke producten je wanneer eet. Ik kan beter midden op de dag een zware maaltijd eten dan om half 8 's avonds. Want daarna beweeg ik nog namelijk. Dat word je ook gewoon verteld bij een diëtiste.

Je redenatie voor eten midden op de dag of later op de dag slaat kant noch wal. Of kan jij me uitleggen hoe mensen die aan IF doen een grote maaltijd wegstouwen om 22:00 en toch afvallen? Die gaan ook geen 20 km meer hardlopen na hun laatste maal :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:31

xNavatu schreef:
Nja weet je wat het is, zolang mn lijf er niet uit ziet zoals ik wil zal ik niet 100% tevreden zijn, of ik nou mn 'doel' heb behaald of niet. Daarbij vind ik doelen ontzettend frustrerend omdat ik soms wel gewoon in vet afval, maar niet in gewicht. Dus dan kan ik wel heel leuk een doel zetten van een bepaald gewicht maar daar heb ik uiteindelijk mezelf gewoon mee want dan ga ik heel erg op nummertjes lopen focussen en daar word ik zelf ook niet veel gelukkiger van :P

Alleen vet afvallen baseer je op dat je het wel aan je kleding merkt? Ideaal juist. :D
xNavatu schreef:
Ah wauw ik herken me echt in jou verhaal _O- Ik zei altijd ik wil niet boven de 70 uitkomen en inmiddels heb ik bijna de 80 aangetikt -O- En ook dat koken, ik woon nog wel bij mn ouders maar ik kook wel voor mezelf (gezien mn moeder elke week hetzelfde eet en alleen maar simpele dingen met gekookte aardappels en daar heb ik een hekel aan :'D ) en dan ben ik weer te lui om naar de appie te gaan en dan eet ik gewoon een hele dag brood :+ Ook niet echt ideaal dus :=

Herkenbaar, dat maakt het lastig om meer groenten te eten en minder brood. -O- Ben van mezelf ook helemaal niet zo'n broodeter eigenlijk.
Corelli schreef:
Hier gaat het ook best goed :j afgelopen weekend uit eten geweest (wok) en wel een flink slippertje bij het toetjesbuffet, helaas. Ik merk dat ik op de dagen dat ik sport ook gemakkelijker gezond kan eten. Op de dagen dat ik sport, is de motivatie groter om gezond en niet te veel te eten omdat ik mijn gebikkel niet teniet wil doen, herkenbaar? Op de andere dagen vind ik het toch lastiger om me netjes te houden...

Ook wel herkenbaar, heb 's avonds vaak ook minder trek na het sporten dan zonder. Stukje dopamine denk ik. Het geldt ook niet altijd, maar heb eigenlijk meer trek in iets te eten 's avonds als ik nadat ik thuiskom van stage helemaal niks heb gedaan.

Jolien87

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:35

Mag ik mij hier ook melden? :wave:
Ik moet echt weer een boost vinden om gezond te eten en te bewegen. Over het algemeen gaat het goed maar ik heb nog weleens de neiging om te cheaten.
Ik mik op een suikerarm eetpatroon, met een verhouding van 80/20.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:35

Kayleigh ik vind je toon niet echt heel vriendelijk. Mag wel iets minder toch?
Ja je kunt prima afvallen als je laat nog een grote maaltijd neemt als je een goede levenstijl hebt.
Mag ik vragen waar jij al deze wijsheid vandaan hebt?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:36

Welkom jolien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:38

Deze wijsheid heb ik opgedaan door mezelf in te lezen, b*llshit te scheiden van waarheden, een grote interesse te hebben, te discussiëren met mensen die er verstand van hebben en bij te leren van de kenners. Ik zit hier verder ook niet om aardig gevonden te worden, het is enkel een beetje vermoeiend dat er elke keer nieuwe mensen binnenvallen die onzin komen verkondigen terwijl heel veel zaken al heel vaak besproken zijn in dit topic.

Wil je serieus afvallen en jezelf een verantwoorde levensstijl aanleren, lees het topic dan gewoon door, is mijn advies aan iedereen. Vind je dat teveel moeite, ben je ook niet gemotiveerd genoeg.

Bovenstaande is niet gericht naar jou persoonlijk, Inney, maar een advies aan alle personen die hier binnen komen vallen met de melding 'ik meld me'. Dit topic is geen topic om te melden, maar een topic om te leren en motiveren.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:43

En dat is jouw mening of van iedereen hier? Vind de rest stuk vriendelijker overkomen.
Jouw kennis is dus ook gebaseerd op je eigen ervaring. Je laat het overkomen alsof het je baan is. Beetje jammer aangezien jij dus hetzelfde aan jouw informatie komt dan ik. En dat is idd inlezen, met professionals het erover te hebben en gewoon ervaring. Maar dan ga ik niet mijn mening als feit projecteren.
Maar goed, ik ben hier niet om dit topic te Verzieken (al vind ik niet dat ik verantwoordelijk ben voor de toon in jouw berichten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:44

De toon lees je zelf, ik heb totaal geen toon toegevoegd aan plat geschreven woorden. Dus misschien heb je zelf een mindere dag?

Anyway, ik bedoel helemaal niks onvriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:45

En feiten die ik projecteer als feiten lijkt me niks mis mee. Van een fabel kan je geen feit maken en van een feit kan je geen fabel maken. Easy as that :D

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:46

Welkom Jolien!
Heb je een specifiek doel zoals een aantal kilo's afvallen of wil je gewoon in het algemeen gezonder gaan leven?

Meiden, laten we het hier wel gezellig houden. Dit gebeurt de laatste tijd nu regelmatig en dat is niet nodig. Discussiëren mag, daar leren we juist veel van. En op internet komen dingen vaak onvriendelijk over terwijl dat helemaal niet zo bedoeld is dus hou daar rekening mee :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:46

Nou, zal ik direct maar weer gaan dan? >;)

Als ik me niet vergis is dit topic niet zozeer als naslagwerk bedoeld, maar ook om elkaar te motiveren en te informeren. En als dat laatste niet op een normale manier kan dan weet ik niet of ik dit wel zo'n leuk topic ga vinden. In tegenstelling tot het motivatietopic van vorig jaar...

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:47

Over het algemeen is de sfeer hier goed hoor Jolien, dus ik zou zeggen: blijf gewoon :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:47

Jolien87 schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :wave:
Ik moet echt weer een boost vinden om gezond te eten en te bewegen. Over het algemeen gaat het goed maar ik heb nog weleens de neiging om te cheaten.
Ik mik op een suikerarm eetpatroon, met een verhouding van 80/20.

Vertel eens wat meer over een suikerarm eetpatroon als je wilt, ben wel nieuwsgierig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:48

Dit topic is hartstikke leerzaam! Daarom is het ook zo interessant om het door te nemen. 150 pagina's lijkt veel maar er is ook vaak en veel 'gechat' dus je zult er sneller doorheen kunnen gaan dan je denkt!

Welkom nieuwelingen!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:48

Je noemt mijn informatie bullshit :') komt mij niet heel vriendelijk over. Daarnaast presenteer je jouw eigen mening als een feit waarmee jouw bericht over komt alsof al het andere grote onzin is. Misschien realiseer je je niet hoe je over komt. Dus bij deze :)

Eens met jolien87. Om die reden kom ik hier ook. Maar ik laat me niet afschepen als iemand die 'bullshit' verklaard. :D wil ook alleen maar anderen helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:49

Ik zeg alleen dat water drinken met citroen er niet voor zorgt dat je vet verbrandt. Dat ís b*llshit, daar kan ik helemaal niks anders van maken. Je voelt je persoonlijk aangevallen terwijl ik alleen de onzin uit de wereld wil helpen.

Ik realiseer me misschien niet hoe ik overkom maar realiseer jij jezelf wel hoe je berichten leest? In ieder geval, laten we het gezellig houden ja.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-15 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:50

Kayleigh_ schreef:
Dit topic is hartstikke leerzaam! Daarom is het ook zo interessant om het door te nemen. 150 pagina's lijkt veel maar er is ook vaak en veel 'gechat' dus je zult er sneller doorheen kunnen gaan dan je denkt!

Welkom nieuwelingen!

Of even alle posts van TS lezen (knopje door topicstarter aanklikken)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:51

Kahawa schreef:
Kayleigh_ schreef:

Welkom nieuwelingen!

Of even alle posts van TS lezen (knopje door topicstarter aanklikken)

TS is niet de enige die nuttige aanvullingen geeft, dus als je alleen haar berichten leest, mis je nog veel van de discussies en gesprekken die geweest zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:52

Er zijn legio mogelijkheden om een topic door te nemen, kies degene die het beste bij jou past en je kunt heel veel bijleren. Secricible heeft ook veel nuttige bijdragen geleverd.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:53

Haha ts heeft zeker geen nuttige berichten geplaatst ;)

Lees het hele topic inderdaad door :)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:54

_sharonnn schreef:

Nee, jij verkondigd alleen maar onzin meestal :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:54

Yaralisa schreef:
Welkom Jolien!
Heb je een specifiek doel zoals een aantal kilo's afvallen of wil je gewoon in het algemeen gezonder gaan leven?

Meiden, laten we het hier wel gezellig houden. Dit gebeurt de laatste tijd nu regelmatig en dat is niet nodig. Discussiëren mag, daar leren we juist veel van. En op internet komen dingen vaak onvriendelijk over terwijl dat helemaal niet zo bedoeld is dus hou daar rekening mee :)

Dankjewel. :)
Het grootste probleem is dat ik weer zelfdiscipline moet gaan krijgen. Een jaar geleden heb ik mijn eetpatroon drastisch omgegooid en ben ik suikerarm gaan eten. Dit ging een paar maanden heel goed, tot ik een vaste baan kreeg in het onderwijs. Dit heeft me de eerste maanden heel veel stress opgeleverd waardoor ik mezelf begon vol te vreten met alles wat ik maar tegenkwam. Gevolg: binnen een half jaar zaten de 10 kilo -die ik er in de zomermaanden zorgvuldig had afgekregen) er weer aan. Die wil ik er dus sowieso vanaf hebben, hoe dit moet heb ik nu wel aardig door na vorig jaar. Het belangrijkste is nu alleen dat ik dit vol kan houden en niet meer naar het eten grijp in tijden van stress of vermoeidheid.
Naast het gezond eten probeer ik ook dagelijks of om de dag een work-out te doen. Vorig jaar ging dit mis omdat mijn sportschoenen achteraf niet meer goed bleken te zijn, de demping was ver te zoeken. Hierdoor kreeg ik van de ene na de andere spier last en moest ik na iedere work-out eerst een week bijkomen. Dit legde dus ook niet bepaalde zoden aan de dijk. Nu ik nieuwe schoenen heb merk ik dat ik nergens last van heb en dus ook weer plezier heb in het sporten.

Wat ik dan in dit topic doe als ik toch al weet hoe ik het moet aanpakken? Gedeeld leed is half leed zal ik maar zeggen. ;) Niet dat dit een lijdensweg voor mij is, maar ik vind het fijn om elkaar te kunnen motiveren terwijl we samen in hetzelfde schuitje ronddobberen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:56

Yaralisa schreef:
_sharonnn schreef:

Nee, jij verkondigd alleen maar onzin meestal :+

Hahaha dankje!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:56

Als je mijn bericht leest zeg ik ook niet dat het ver verbrand maar dat het ondersteund :)
Maar prima ik ga er verder niet meer op in :D

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:57

Ah oke, duidelijk!
Geen probleem, je bent hier sowieso welkom. Het doel is inderdaad om elkaar te motiveren, vooral als je even vastloopt of het niet meer ziet zitten.
Je lijkt inderdaad goed te weten waar je mee bezig bent. Fijn dat je nu nieuwe schoenen hebt, dat zal vast heel veel schelen! Wat doe je qua sporten precies?