[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:52

Bel voor de zekerheid de huisarts? Hij of zij zou het kunnen weten of navraag kunnen doen zodat je zekerheid hebt.. ?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:58

DewiRox schreef:
De tattoo zit op je arm toch? Kan je er niet zo'n zak omdoen die je ook om kan doen als je gips hebt en wilt zwemmen.

Nee op mn ribben, wordt lastig met een zak (zie t al voor me :)) )

En tinkerloos, een voetschimmel zou idd kunnen maar ik denk dat ze dan toch gaan afvragen waarom ik daar niet eerder mee ben gekomen. Tis gewoon een lastige situatie :j

youknowme, dat had ook een actie van mij kunnen zijn haha, het gewoon vergeten :') Was nu ook vooral omdat er toevallig net een ander ook om vroeg :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:32

Ik ga overmorgen bellen voor een afspraak, ben nu al anderhalve maand aan het brainstormen en weet al die tijd al wat en waar ik het wil. Hopelijk kan ik op redelijke termijn terecht!

Schijnt een niet zo prettige plek te zijn maar ik heb er zin in! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:42

Wat wil je balou ?:) en welke shop heb je op het oog?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:43

Ik stuur even een PB'tje :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:48

Ik heb het advies gekregen om in elk geval de eerste week niet te zwemmen en daarna een laagje vaseline erop voor ik het water in ga. Na het zwemmen even uitwassen met unicura en nieuwe vaseline erop.
Het probleem met zwembadwater is dat het het erg uitdroogt. Als je van jezelf geen droge huid hebt en je het verder al goed verzorgt zou ik me niet al te druk maken. :)
Ik had er overigens naar gevraagd omdat ik wedstrijdzwemmen doe en ik normaal 2-3x per week train :) maar ik hoefde zeker niet uit vorm te raken.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:22

Ik ga morgen heel waarschijnlijk mijn tattoo laten zetten dan heeft Steve de artiest een plek vrij :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:01

Spannend!
Mijn man moet maandag weer.
Hij wil zijn bovenarm bijna vol laten zetten.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:48

Magrathea schreef:
Ik heb het advies gekregen om in elk geval de eerste week niet te zwemmen en daarna een laagje vaseline erop voor ik het water in ga. Na het zwemmen even uitwassen met unicura en nieuwe vaseline erop.
Het probleem met zwembadwater is dat het het erg uitdroogt. Als je van jezelf geen droge huid hebt en je het verder al goed verzorgt zou ik me niet al te druk maken. :)
Ik had er overigens naar gevraagd omdat ik wedstrijdzwemmen doe en ik normaal 2-3x per week train :) maar ik hoefde zeker niet uit vorm te raken.

Ah top! Ik ga namelijk woensdag naar Gran Canaria en dat is precies een week na het zetten van mijn tattoo.
Hoe bedoel je uitwassen met unicura? dat is bacterie dodend toch? ik dacht dat dat dan niet mocht.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:55

Noem me een zeur hoor, maar qua zwemmen en nabehandeling zou ik gewoon het advies van de artiest opvolgen. Want stel dat je je tattoo nog even wat bij moet laten werken en hij vraagt wat je ermee hebt gedaan en je antwoord is 'zwemmen op Gran Canaria, want op bokt.nl stond dat dit best al kon na 1 week', kan het maar zo zijn dat je artiest daar toch wat minder blij van wordt. :=

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:59

Ja dat heb ik natuurlijk wel in mijn hoofd hoor ;) ik ben toch geen fan van zwemmen maar wil het wel graag even weten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:04

Heeft iemand hier ervaring met een tat op je achterbeen, vlak onder je kont? Dus niet zo laag als bijv de zangeres Pink het heeft, maar hoger..

Vind het een onwijs mooie plek maar vraag me af of dat niet vervaagt, net als op vingers enzo..

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:09

Waarom zou dat net als vingers vervagen? Dacht tenminste dat het vervagen bij vingers vooral komt doordat het moeilijk is om goede nazorg te geven doordat je je handen veel gebruikt en vaker wast dan andere plekken op je lijf en doordat de huid daar vaker/sneller 'ververst'
Zit wel even te denken hoe hoog je precies bedoelt, want dat stukje overgang been/bil rijd ik in de zomer nog weleens stuk op het paard, dus voor mij zou dat geen goede plek zijn in elk geval.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:10

Ik heb voor het zwemmen even een dikke laag vaseline op mn tattoo aangebracht, toen mn badpak er over en na het zwemmen goed schoongemaakt en weer ingesmeerd met bepanthen, hij ziet er nog prima uit :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:25

Oh echt? Ik dacht dat het vervaagde door het vele gebruik van vingers...
Misschien stom hoor, maar dacht dat dat bij die plek dan misschien ook zo zou zijn, omdat je daar vaak strakke spijkerbroek hebt (althans, ik :+ ), idd fietsen, paardrijden, gewoon zitten...

Het is deze plek zeg maar (ongeveer), ik zou een (korte) tekst willen en dan meer met de bilvorm mee. Wil 'm later eventueel uitbreiden met 2 platen richting de zijkant van het been.
Dus als het ware de linkerkant meer naar beneden en de rechterkant iets omhoog, afgaande van deze foto.

Afbeelding

Ik heb nog helemaal niet gezwommen met mn tattoo. Wel uitgebreid in bad gezeten, maar heb ongeveer 2,5 week aangehouden voordat ik dat deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:34

Weet iemand een goede tattooshop in omgeving Gelderland? Ik had al ergens gelezen dat Vincent van Dorrestein goed is, iemand daar ervaring mee?
Ik wil graag een korte tekst op mijn bovenrug, dus ik zoek iemand die strak, niet scheef of uit verhouding ect. kan tatoeƫren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:42

Als je naar Almelo wilt zou ik voor strak echt sailors and crooks aanraden.
Als je terug zoekt op mijn naam kun je zien hoe strak hij kan zetten.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:10

Helaas geen bevestiging gekregen voor morgen dus weet niet of ik wel heen kan :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:32

Was weer onder mijn meeleessteen gekropen, maar op die plek hierboven moet ik toch echt even reageren. Wat een vreselijk plek voor een tattoo, ieder het zijne natuurlijk, maar dit zou echt de laatste plek zijn.. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:51

[***] schreef:
Weet iemand een goede tattooshop in omgeving Gelderland? Ik had al ergens gelezen dat Vincent van Dorrestein goed is, iemand daar ervaring mee?
Ik wil graag een korte tekst op mijn bovenrug, dus ik zoek iemand die strak, niet scheef of uit verhouding ect. kan tatoeƫren.

Vincent is idd goed, heeft mijn pauwenveer gezet. Hij werkt bij Tattoomania in Apeldoorn, Gerrit is ook heel goed daarvan. In Almelo zit Sailors and crooks, zet dingen ook heel strak.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:53

Oh, ik vind het wel een mooie, sexy plek. Ik houd van billen, hahaha. Maar dat is dus bij mij precies de plek die ik nog wel eens stuk wil rijden en daarnaast vind ik mijn eigen billen dan weer niet geschikt voor zo'n tatoeage. Wat dat betreft zou ik echt perfecter willen zijn, dan heb je zoveel meer keus uit mooie plekken voor een tattoo..
Wat je zegt over spijkerbroeken en fietsen enzo had ik niet zo bij nagedacht, Yv. Wil het volgende week wel vragen, als ik eraan denk?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:55

Ik heb even een vraagje voor als ik mijn tattoo laat zetten..
Je hoort namelijk ongelofelijk veel verschillende verhalen over de nazorg..
De 1 zegt wel folie en zalf en de andere weer niet en noem maar op, wat deden jullie?
Een vriendin van mij heeft geen folie gedaan ivm ontstekingen door eigen wondvocht en geen zalf omdat je daarmee de wond juist open houd.. Ik weet het allemaal niet en ben daarmee echt een drama omdat ik alles zeker wil weten :o

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:03

Ik doe wat de artiest aanraadt. En de vorige keer was dat afplakken met folie tot er geen vocht meer uitkwam en insmeren met witte vaseline of bepanthen en wassen met water en niet in bad oid gedurende 6 weken. Nouja, op je rug loopt er natuurlijk ook wel shampoo langs.
ik heb 1 dag en 2 nachten folie gebruikt, daarna met slapen en onder mijn kleren 2 keer per dag een schoon hemdje. Insmeren werd regelmatig voor me gedaan, ik zat toen in een revalidatiecentrum en men was nogal bang voor ontstekingen, dus verpleging kwam vaak checken en smeren.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:23

Hier in dit topic heeft ook de een dit gedaan en de ander juist dat.
Ik denk dat je het zelf moet aankijken.
Ik had amper bloed/wondvocht en heb de folie er thuis meteen afgehaald.
Verder goed vet gehouden met bepanthen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:26

Graag Dreamybol :j!

Ik heb echt wel mn vetje hier en daar maar mn ass moet blijven zoals-ie is :+
Andere opties zijn horizontaal onder het sleutelbeen maar dst vind ik wat afgezaagd en de laatste optie is de tekst op het voorbeen en dan de platen weer aan de zijkant, maar dat vind ik minder mooi.. Op de een of andere manier trekt het me niet zo op mn bovenbeen aan dr voorkant..

Michelle, gewoon luisteren naar wat je artiest zegt idd. Zoals er veel verschillende verhalen zijn, zijn er ook verschillende artiesten met verschillende nazorg-methodes. Ik heb het folie maar een uurtje of 2 opgehad, wasre m 2x per dag en smeerde 1 tot 2x per dag, meestal 1x en na 1,5 week ben ik gestopt. Heb nog driekwart tube liggen, terwijl sommigen hier er al een tube in de eerste week doorheen slaan. Ik vond dat geplak niet fijn en kreeg bultjes van vaker smeren. De ander krijgt jeuk van te weinig smeren.. Dus ook heel persoonlijk..