Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:57

Hebben jullie trouwens gehoord van The Color Run? Ik ken het niet maar zie nu wat op Facebook.
Aangezien ik vlak bij Zwolle woon zou ik graag daar aan mee willen doen! :j Meer mensen die dit kennen?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:41

Ik vind t belachelijk veel geld voor een 5 km wedstrijdje, t is leuk dat t voor t goede doel is hoor maar volgens mij wordt hele concept compleet uit gebuit. :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:48

Nou, op zich lijkt me dat best leuk, maar ik blijf wel m'n rondjes hier in de buurt lopen. :)

Mijn kleine rondje met pauzes ging weer goed vanmorgen, het lijkt er dus op dat m'n knie gewoon weer goed is. :) Het is erg verleidelijk om dan verder en langer door te lopen, maar ik heb me netjes kunnen beheeren. :)
Straks maar voorzichtig weer verder gaan opbouwen als het goed blijft, maar eerst blijf ik nog even bij m'n rondje van 5,5 km.

Ik had trouwens mijn gewicht even aangepast op mijn horloge. Dat had ik bij aankoop ingesteld, maar daarna ben ik aardig wat afgevallen.
Best krom om nu te zien dat ik nog net zoveel moeite doe maar wel duidelijk minder calorieën aan het verbranden ben. ^)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:49

_Sannee schreef:
Hebben jullie trouwens gehoord van The Color Run? Ik ken het niet maar zie nu wat op Facebook.
Aangezien ik vlak bij Zwolle woon zou ik graag daar aan mee willen doen! :j Meer mensen die dit kennen?

ik doe de 26e mei in Amsterdam mee :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:50

WillemYntJee schreef:
Ik vind t belachelijk veel geld voor een 5 km wedstrijdje, t is leuk dat t voor t goede doel is hoor maar volgens mij wordt hele concept compleet uit gebuit. :P

dan moet je eens zoeken op color boost, dát gaan ze uitbuiten. prijzen vanaf 35 euro, maar ja, dan heb je nog geen poeder en 30.000 man in de Amsterdam Arena :+ als de wind mijn kant op staat en het dak open, dan ligt het gezellig op mn dakterras :')

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:53

Color boost, color run allemaal t zelfde toch? T idee is echt heel leuk hoor, maar voor een wedstrijdje voor de fun (en een beetje goede doel) ga ik geen 30 euro neertellen. Je tijd wordt niet eens bij gehouden.
Wat dat betreft is mijn wedstrijdmentaliteit misschien iets te sterk :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:09

dat hoef jij ook niet toch, is geen verplichting ;)

ik ben gewoon blij dat ik wel ga :) en ik loop komende zondag al een wedstrijd, en in juni, en in de zomer en sept dam tot dam. genoeg wedstrijden in het verschiet. dit is leuk voor erbij. zie het ook niet als hardloopwedstrijd, maar als feestje :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:14

Groot gelijk heb je hoor Arie! T was ook absoluut niet negatief oid naar jou bedoeld!
Als t hier georganiseerd zou worden zou ik er nog wel een tweede keer over nadenken omdat je dan geen reiskosten hebt.
Hoop dat de arena hoog genoeg is om t poeder van je dakterras te houden ;-)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:23

KarinvdM schreef:
Ik had trouwens mijn gewicht even aangepast op mijn horloge. Dat had ik bij aankoop ingesteld, maar daarna ben ik aardig wat afgevallen.
Best krom om nu te zien dat ik nog net zoveel moeite doe maar wel duidelijk minder calorieën aan het verbranden ben. ^)

Irritant hè? Als ik met m'n buuf loop lopen we exact hetzelfde rondje, maar verbrand zij meer dan ik. -O-

Fijn dat het weer goed lijkt te gaan Karin, geeft goede moed.
Laatst bijgewerkt door kay27 op 14-05-13 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:23

Hoi iedereen,

Ik heb me nooit eerder gemeld bij dit topic, maar ik ga waarschijnlijk beginnen met hardlopen en ik zou graag wat advies willen...

Ik had namelijk deze schoenen gezien (schoentjes ) heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, ik het een goede schoen?

En weet iemand goede warming up en cooling down oefeningen. Ik ga waarschijnlijk met start to run beginnen, maar hoor nergens van te voren dat je je op moet warmen, heeft iemand daar tips voor?

Sorry als het een beetje veel en onduidelijk is...

Groetjes Femmelz!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:29

Ja, flauw is dat hè, Kay! :D

Ik koop mijn schoenen altijd na advies en een testloop bij een hardloopwinkel Fennez, je schoenen moeten bij jouw voeten en manier van lopen passen. :)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:38

@Femmelz:

Zelf ben ik begonnen met goedkope asics, om te kijken of ik het lopen vol zou houden (2 maanden geleden). Inmiddels zit ik aan het einde van start to run en merk dat ik kwaaltjes heb, die wijzen op verkeerde schoenen.
Dus mijn advies zou zijn, zoals Karin al zegt; laat je adviseren in een hardloopwinkel en geef net iets meer uit dan de schoenen die je hierboven laat zien, dan weet je zeker dat je twee maanden later niet alsnog andere schoenen moet kopen ;)

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:51

Oke, maar ik vind het zo zonde om eerst veel geld uit te geven en dan misschien na 2 weken te zeggen dat ik niet verder ga met hardlopen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:18

Dat snap ik ook wel hoor, maar als je het wel leuk vindt, wacht dan niet te lang met het kopen van echt goede en passende schoenen. Dat kan veel ellende voorkomen. :)
Hoewel ik met goede schoenen ook genoeg blessures en pijntjes heb gehad... :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:32

Evy was net bij de wereld draait door haha :=

Waar kan ik ookalweer de podcasts voor 5 tot 10 km vinden? :):)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:53

Ja grappig om nu een hoofd bij de stem te hebben. Heb net snel even de herhaling gekeken. Ben benieuwd naar de evy app.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:31

Vanuit mijn kant even stil geweest. Vorige week heeft het hardlopen ook even stil gelegen. Vervelende samenloop van omstandigheden was de reden. Die week ook mijn kat van 16 jaar moeten laten inslapen.

Was bang dat ik weer ff terug moest in lessen, maar wonder boven wonder kon ik gewoon oppakken waar ik was gebleven. Vandaag les 15 gelopen, had niet gedacht toch met zo'n redelijk gemak die 7 min te kunnen hardlopen. Krijg er steeds meer vertrouwen in dat ik die 5 km ook zal gaan halen.
Heb iig nu een leuke route uitgestippeld van precies 5 km. Nu nog net wat te lang, maar voor nu goed om even goed uit te wandelen.

Ik wilde heel graag de van gogh loop gaan lopen in het dorp waar ik werk. Dan zouden mijn cliënten me komen aanmoedigen. Echter is dit op 1 juni en dat valt eigenlijk net wat te vroeg in mijn programma, helaas.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:55

Hoiii :):)

Mag ik meepraten? :D

In september is er de Break Out Run waar ik aan mee wil doen.
http://www.breakoutrun.nl/
Dat is een 15 km run met obstakels en natuurlijk moet daarvoor getraind worden..

Duss... Ik ga beginnen met de podcasts van Evy (moet ze wel eens even vinden) en ga lekker aan de slag.
Ik ga wel vaker dan 3x in de week hoor, ik denk dat ik 5x per week zal gaan lopen dan.
En dan maar hopen dat ik voor september voldoende conditie heb :D

Oh ja.. Moet ook nog hardloopschoenen scoren.. :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:58

Trouwens.. De podcasts van Evy..
Van welke snelheid gaat Evy uit dat je loopt??
Ik zal ook oefenen op de lopende band namelijk,, dus dan kan ik het aantal km/h instellen..

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:05

@ Nancy: Je gaat nu vanaf een nulpunt (geen conditie?) beginnen met hardlopen? Dan is het namelijk helemaal geen goed idee om 5 keer in de week te gaan lopen, tenzij je voor september een aantal blessures wil hebben opgelopen zodat je niet eens aan de break out run mee kan doen?

Zelf heb ik '1 rustdag' tussen de trainingen van Evy aangehouden, waardoor ik gemiddeld 4 keer in de week liep (i.p.v. de 3 keer in de week die Evy aanhoudt). Maar er hebben echt momenten tussen gezeten waarbij mijn lichaam aangaf meer rust / bijkomtijd nodig te hebben en ik weet zeker als ik toch door had gepakt dat ik mijzelf een aantal blessures cadeau had gedaan.. :=
Zeker nu de afstanden wat langer worden (ik loop nu na 2 maanden ongeveer 6km in 39 minuten), merk ik dat ik echt niet meer genoeg heb aan 1 rustdag.

Wel een enorm cool doel, die Break Out Run!

Evy gaat niet uit van een snelheid die je moet lopen. Het gaat erom dat jij op een snelheid loopt, waarbij je normaal kun blijven ademen en ze werkt met de praattest. Zodra jij nog kan praten tijdens het hardlopen, dan loop je op een goed tempo. Kan je alleen nog maar hijgen? Dan ga je te snel.
De ene loopt 7km/h, de ander loopt in diezelfde les al 9km/h (of misschien nog wel sneller). Dat verschilt echt per persoon :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:17

5x pw lopen is vragen om ellende....

saszie, fijn dat je weer kon oppakken, en een knuffel (ook al is dat offtopic)

ik heb net mn hamstring verrekt, dus nu flink koelen en om de dag masseren maar....

kwam nog oefeningen tegen voor als je bepaalde blessures hebt:
http://www.optimaalsporten.nl/sporten/e ... ningen.asp

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:32

Zeker als je beginner bent en dus aan het opbouwen bent. Dan weet je zeker dat je blessures gaat kweken. Niet doen dus, Nancy!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:32

Ik sport al 5x in de week in de sportschool, dus ik ben ver van het nulpunt.
Ik ga me nu alleen meer focussen op het hardlopen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 03:16

Maar wat doe je dan in de sportschool? Bij hardlopen zet je telkens dezelfde spieren en gewrichten aan het werk, terwijl je in de sportschool toch veel afwisselt neem ik aan. Met 3x per week haal je het ook wel ... ik zou het echt niet forceren.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:30

Ik val ook weer even binnen.

KARIN Wat fijn dat je weer kunt lopen zonder pijn!

ARIE Kan "geverfd" worden op haar balkon hihihiAfbeelding

NANCY Ik zou ook rustig beginnen. Je hebt voor je het weet een blessure te pakken. En lopen op een loopband of lopen in de open lucht is toch wel een verschil. En wat ze hier ook al zeggen hardlopen is een "andere" conditie dan sporten in de sportschool. Daarbij zijn de meeste blessures toch wel geniepig. Ik bedoel daarmee dat tegen de tijd dat je wat voelt je eigenlijk al te ver bent. Vaak gaan ze ook alleen maar over met rust en dan niet 1 dag, maar een week en langer is heel gewoon. Je loopt op de manier die jij wilt gaan doen gewoon een groot risico.

Jammer ik heb Evy gemist.Afbeelding

Ik heb de schoenen nog niet weer aangehad. Maar als compensatie ben ik deze week begonnen met 30 days shred.... Mijn god wat een zweten. Ik wist niet dat ik zoveel water kon verliezen. Het loopt gewoon van mijn lijf af. Ik vind het echter wel een leuk programma. Het is ook goed te doen dat kleine half uurtje is zo om.

Wat ik wel jammer vind is dat je de les 10 x herhaald. Ik ben bang dat ik het straks wat eentonig ga vinden. Zijn er hier ook mensen die shredden? Zo ja wanneer werd de spierpijn minderAfbeelding