[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:50

Hmm... een weegschaal zou ik niet echt vetrouwen, die kunnen door zoveel dingen van slag gebracht worden. Misschien kun je het eens laten nameten in een sportschool? Mits je aangemeld bent natuurlijk..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:52

tanjaatjuhh schreef:
callum schreef:
Appelazijn werkt ook om darmen op gang te helpen. Maar doen ook iets om te zorgen voor minder vetopslag. Iemand in dit forum gebruikt het. Weet niet meer wie.

Ik haha. Het geeft je ook energie en je gaat wat lekkerder in je vel zitten.

Nog even voor mensen die light gebruiken. Direct mee stoppen. Light maakt je deprie is bevestigt nu door Amerikaans onderzoek. Deprie maakt alleen maar meer eten.

Aspertaam is een zenuwdoder. Het kan bij overmaat zo erg zijn dat sommigen niet meer konden lopen! Kwamen mensen bij de Chiropractor die MS zouden hebben.. Niet dus na onderzoek wat ze aten , veel light met aspertaam. Daarmee moesten ze direct stoppen en sommigen kwamen zo de rolstoel weer uit. Natuurlijk hadden sommigen wel echt MS. Kun je nagaan wat voor rommel ze in ons voer doen.

Ik slik anti-depressieva, zou ik wel gewoon light-producten kunnen gebruiken zonder ''deprie'' te worden? Heb gisteren een liter cola-light weggedronken... :o

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:01

Ja daar zit ik inderdaad bij!
Daar is hij eerst gemeten en die was even hoog als nu op mijn eigen weegschaal.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:32

Ik was sowieso altijd al een koukleum, maar merk dat ik het tijdens diëten nog sneller koud heb :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:39

Ik ben ook een enorme koukleum Bonjoy, maar sinds ik elke week 3 x ga sporten en de overige dagen ook beweeg dmv wandelen (of werken, ik heb een baan waarbij ik continue bezig ben) heb ik het lang niet meer zo koud :n

Ik ging gisteravond met -2 de konijnen nog eten geven in mijn trui en slechts 2 t- shirts eronder.. dat is echt uniek kan ik je zeggen! :D

Malima, ik heb ook een weegschaal die dat kan, maar als je de gebruiksaanwijzing leest dan zie je ook dat je minstens 3 metingen moet doen omdat hij nogal kan afwijken. Je moet goed vochtige voeten hebben en perfect stilstaan.

Op de fitness hebben ze een dure chique weegschaal, maar daar sta je op met je droge sokken, dus ik vraag me af hoe betrouwbaar die dan is :n

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:43

Iedereen die zichzelf weegt op de weegschaal om je vetpercentage te weten,
Lieverds vergeet het. Je vetgehalte wordt niet berekend maar er wordt gekeken wat normaal is.
Ofwel, als je x kg weet en x cm lang bent en leeftjd x hebt,
Kun je jezelf wegen en dan berekent de rekenmachine het vetgehalte
Dan is een x % je vetgehalte, dus laat het opmeten met deskundige apparaten en geloof niet in de weegschaal ;)
Deze MEET geen percentages maar REKENT percentages :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:47

_Tarzan schreef:
Even terugkomen op het meten, dat was ik die dat riep.
Die 30 cm was alles bij elkaar opgeteld.
Ik meet de hals, borstomvang, taille, heup, rechterbovenbeen en linkerbovenbeen (10 boven de knie)
Dat 1 keer per week en opschrijven, dan zul je denk ik snel verschil gaan zien!

Waarschijnlijk omdat je veel sport ga je je vet wel verbranden maar je spieren juist opbouwen, en daar zit het geen kilo's maar centimeters verliezen in.

Dankjewel voor je reactie :j

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:17

Dais_ schreef:
Ik ben ook een enorme koukleum Bonjoy, maar sinds ik elke week 3 x ga sporten en de overige dagen ook beweeg dmv wandelen (of werken, ik heb een baan waarbij ik continue bezig ben) heb ik het lang niet meer zo koud :n

Ik ging gisteravond met -2 de konijnen nog eten geven in mijn trui en slechts 2 t- shirts eronder.. dat is echt uniek kan ik je zeggen! :D

Malima, ik heb ook een weegschaal die dat kan, maar als je de gebruiksaanwijzing leest dan zie je ook dat je minstens 3 metingen moet doen omdat hij nogal kan afwijken. Je moet goed vochtige voeten hebben en perfect stilstaan.

Op de fitness hebben ze een dure chique weegschaal, maar daar sta je op met je droge sokken, dus ik vraag me af hoe betrouwbaar die dan is :n

Met -2 of zelfs met -5 ga ik ook gewoon zonder jas aan naar buiten hoor. ;)

Misschien komt het ook wel omdat het gewoon een stuk kouder is en er een vies dun windje staat.
Het viel me alleen zo op en op google vond ik wel dat het vaak voorkomt, zeker in het begin.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:26

Voor mij is het uniek, zo bedoelde ik het ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:27

Ik begrijp t. :j

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:03

Ik heb het nooit koud ... Ik kleed me alleen warm aan omdat men mij anders vreemd aankijkt, anders zou ik geen jas aantrekken. Heb wel altijd last van koude voeten.
Yes, dieeten gaat uitstekend vandaag. *\o/* En volgens mij heb ik dat al een tijdje niet meer kunnen zeggen. M'n opa en oma maakten vanmiddag de hele tijd complimentjes over hoe ik eruit zag haha doet een mens goed. :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:58

Degene die -5kg was, maar het vetgehalte hetzelfde. Bedoel je daarmee het vetpercentage? Want dat ben je wel wat vet kwijt, maar niet zoveel. (want je gewicht is wel naar beneden. Als je een vet% hebt van 25% bijv., ben je 1.25kg vet kwijtgeraakt).

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:06

Woehoeew sinds het begin van het jaar al bijna 3 kg kwijt! Terwijl ik niet zo heel streng dieet (dat kan k niet :+). Ik snoep niet meer, geen koekjes bij de koffie en veel water drinken. Smoothies doen het hier altijd erg goed, en fruit vind ik sowieso wel lekker zoals peer en appel. Ook als ik erge trek heb eet ik een bakje yoghurt of een ontbijtkoek.

Maar daarintegen, ik kreeg een doos bonbons als cadeau, ik heb ze niet allemaal opgegeten maar toch wel een stuk of 4. Ook gister bij het stappen had ik 8 uur als laatst wat gehad, nou dan barst ik van de honger om 1 uur. Dan eet ik zoals het hier noemt een broodje efes ( :D ), das gewoon een pita broodje met kaas en ham. Niet erg goed voor je, maar altijd beter dan een kapsalon wat ik eerder altijd at.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:08

Broodje Efes klinkt bekend, zo heet zo'n tentje hier vlak over de grens :D

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:17

Ben nu na de feestdagen net weer een weekje bezig met diëten .. Nog niet de tijd gehad om me te wegen, maar merk al wel dat mijn aan gegeten buikje weer wat minder aan het worden is. We gaan gewoon lekker door.. Vanavond een lekker pastaatje maken :-)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:27

Zojuist stortte ik mezelf op een mislukte chocolade cake. Hij was niet eens lekker en toch heb ik me er misselijk aan gegeten. Nu echt spijt!! Ter compensatie ga ik straks hardlopen. Les 1 van evy of eva, weet ik hoe ze heet.

Ik vraag me wel af of ik die ongecontroleerde vreetbuien ooit af ga leren. En zoja, hoe?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:29

Hardlopen met evy, leuk. Helaas moet ik daar eerst nog een paar kilo's voor kwijt. Ik krijg last als ik het nu ga doen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:29

Dat ongecontroleerd naar binnen werken herken ik heel erg. Nu met CB mag ik het niet meer en met name in het begin merkte ik pas echt wat ik allemaal opvrat := De tip is om je gedachtes zo te sturen dat de behoefte verdwijnt, het is echt een geestelijk 'knopje' wat om moet.

Evy ben ik vorig jaar ook mee begonnen! Ontzettend leuk programma :D Ga ik weer oppakken na het dieëten.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:07

Ik hoor ook hoeveel over Evy! Heb helaas geen tijd voor hardlopen, maar vond het altijd erg leuk!

Ik heb ook wel een goed weekend achter de rug. Vriendlief had gister chocolade croissants meegenomen van de AH:"Want die vind je toch zo lekker?!" Maar ik heb ze lekker afgewezen en hij heeft ze alleen opgegeten! Maar die zijn zo lekker, dus was echt trots op mezelf! Verder veel gesport dit weekend, paardgereden, gister volleybalwedstrijd, vanochtend concours en vanmiddag stuk gewandeld en net nog op de roeimachine gezeten en wat krachtoefeningen er achteraan gedaan! Vanavond hebben we nog wel patatjes gegeten, maar dat eten wij zelden en moet donderdag onder het mes voor mijn amandelen, dus vond dat ik dat wel mocht hebben!!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:18

Vanavond broodje shoarma gegeten, hoe fout...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:34

hannahaapje schreef:
Ik heb het nooit koud ... Ik kleed me alleen warm aan omdat men mij anders vreemd aankijkt, anders zou ik geen jas aantrekken. Heb wel altijd last van koude voeten.
Yes, dieeten gaat uitstekend vandaag. *\o/* En volgens mij heb ik dat al een tijdje niet meer kunnen zeggen. M'n opa en oma maakten vanmiddag de hele tijd complimentjes over hoe ik eruit zag haha doet een mens goed. :o

Super zeg! :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:44

Nou, ik de hele dag weinig gegeten en gesport vandaag, had echt honger en ik had er rekening mee gehouden dat het toetje ijs was, mocht nog deze week! Vriend denkt leuk te zijn en pakt het zo af en eet het op! Ik kon er niet echt om lachen..! ( stomme kerel!)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:51

denice schreef:
Nou, ik de hele dag weinig gegeten en gesport vandaag, had echt honger en ik had er rekening mee gehouden dat het toetje ijs was, mocht nog deze week! Vriend denkt leuk te zijn en pakt het zo af en eet het op! Ik kon er niet echt om lachen..! ( stomme kerel!)

Mannen -.-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:52

denice schreef:

_-:( Het zijn en blijven kleine kinderen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:54

Idd af en toe zijn het echt enorme eikels