Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kosseh schreef:Mmm als je nog opschool zit of een studie doet heb je met een stepel extra tijd.
En vedee heb ik nu geen voordelen eraan. Maar wel nadelen, zoals het aan moeten geven bij je rijbewijs.
Met het andere kan ik je niet helpen nog nooit van gehoord
Lynniiie schreef:Hoe waren jullie als kind? Behalve dat je erg druk was. En hoe uitte die drukte al kind?
1234321 schreef:kosseh schreef:Mmm als je nog opschool zit of een studie doet heb je met een stepel extra tijd.
En vedee heb ik nu geen voordelen eraan. Maar wel nadelen, zoals het aan moeten geven bij je rijbewijs.
Met het andere kan ik je niet helpen nog nooit van gehoord
Bedankt voor je reactie. Extra tijd heb ik meestal niet nodig. Maar aangeven op je rijbewijs?!? En heeft dat dan verder nog consequenties, of is het puur alleen dat het erop moet staan?
Amaryllis schreef:Unika, wat je zegt over het rijbewijs klopt niet. Dit hoeft niet voor je lessen, maar wel voor je examen. Slecht van de instructeur dat die dit niet wist.
De procedure duurt maximaal 4 maanden wanneer iemand in het geval van add naar de psychiater wordt verwezen. Dat is standaard bij een eerste voorgenomen rijexamen. Drie keer aanvragen is ook onzin.
Wanneer je uiteindelijk geschikt wordt bevonden is die uitspraak een jaar geldig. Je kan nu wel onbeperkt (dus geen herkeuring na 3 jaar) geschikt worden verklaard met ad(h)d.
Mochten mensen meer vragen geven kan dat via pb, want ik heb het nu al heel vaak uitgelegdreden dat ik dit allemaal (zeker) weet is omdat het werkgerelateerd is.
Lynniiie schreef:Mhmm ik had juist wel veel vriendjes en vriendinnetjes vroeger.
Ik moest altijd alle aandacht hebben en maakte altijd grapjes en had af en toe last van woede uitbarstingen, terwijl ik nu juist erg rustig ben en juist niet in het middelpunt van de belangstelling wil staan.
kosseh schreef:Ja er bestaan medicijnen waar je mee mag rijden. Ritalin en conserta (als ik jet goed schijf) vallen er onder van de rest weet ik het niet.
Melaniepk, als ik DE tip heb voor zonder medicatie zeg ik hem gelijk.
Kreeg gister van een leraar het advies om geen suiker te eten.. als iets niet uitmaakt is het dat wel.
Marise01 schreef:Ik zie dat dit onderwerp al een tijdje stil is, jammer..
Voor mijn masterscriptie doe ik onderzoek naar het functioneren van mensen met ADD en ADHD binnen een bedrijf. Dit omdat ik zelf aan het afstuderen ben en echt niet weet wat ik moet gaan doen "later". Dit was eerst niet zo'n probleem, omdat ik toch studeerde, maar nu is het einde in zicht en weet ik het nog niet. Hoe hebben jullie dit uitgevonden? Ik vind het zo moeilijk en bij alle banen die ik verzin kan ik alleen maar denken: oh nee toch, dat kan ik echt niet voor altijd blijven doen.![]()
Het zou mij ontzettend helpen als jullie de enquête in zouden willen vullen, omdat ik natuurlijk naast mensen zonder ADD/ADHD, aardig wat mensen mét ADD/ADHD nodig heb om te kunnen vergelijken.
Van belang is wel dat je ouder bent dan 18 jaar en werkt, dus voltijds studenten kunnen helaas niet mee doen. Je kan wel mee doen als je even geen baan hebt maar wel op zoek bent.
https://uvafeb.az1.qualtrics.com/SE/?SI ... AI54iqotrn
Ontzettend bedankt!