Jolien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
28kamilont28 schreef:Ik heb echt totaal niet het gevoel dat dit ook maar iets zal gaan helpenDe problemen zijn inmiddels, na een lange vakantie, weer opgestapeld
JolienGedoe wat je ook achter wegen zou kunnen laten?
28kamilont28 schreef:Nee geen groepstherapie, dit is gewoon 1 op 1![]()
Logisch dat het na 1x of een paar keer niet opgelost is, maar toch, mijn gevoel zegt dat ik niet heen moet gaan. Helaas zit ik aan verplichtingen vast op school, wat zegt dat ik heen moet.
Hmm hele lastige situatie. En jij bent de enige waarmee hij contact heeft dat hij het enkel op jou zou kunnen doen, of is dit meer doelbewust richting jou?
Joolien schreef:Jorine, transparantie is dan wel heel belangrijk in een relatie, misschien wel voordat je de relatie uberhaupt aan gaat. Dat is ook al moeilijk zat, maar dat is denk ik wel essentieel als je een relatie in jouw geval wilt laten slagen. Of iig de kans wilt geven.
_Jorine schreef:Joolien schreef:Jorine, transparantie is dan wel heel belangrijk in een relatie, misschien wel voordat je de relatie uberhaupt aan gaat. Dat is ook al moeilijk zat, maar dat is denk ik wel essentieel als je een relatie in jouw geval wilt laten slagen. Of iig de kans wilt geven.
Ja dat klopt helemaal, alleen ben ik bang dat deze jongen mij niet meer terug wil, omdat ik hem zoveel pijn gedaan heb en we inmiddels 3,5 jaar verder zijn. Ik kan hem gewoon niet loslaten. Ik weet dat dat best obsessief klinkt en dat ik mijn blik moet verbreden en dat er nog honderdduizenden anderen zijn maar het is zo lastig..
Vervelende situatie met je vader, ik zou voorzichtig willen vragen hoe het contact met je moeder is? Is die er nog? Hebben jullie (goed?) contact? Zijn zij nog bij elkaar en ziet zij het ook in?
Joolien schreef:_Jorine schreef:Ik denk dat ook, dat een relatie alleen maar draait om seks en dat dat is wat mannen willen. Maar ik vind alles wat er mee te maken heeft verschrikkelijk, en waar vind je nou iemand die geen seks wil?
Als iemand jou echt leuk vind, respecteert hij jou en zal hij of zij met seks ook willen wachten. En vind hij het moeilijk, dan slaat hij maar de hand aan zichzelf. Als je echt helemaal gek bent van iemand en het voelt vertrouwd, wordt het misschien voor jezelf zelfs een manier om je angst te overwinnen.
Liefde kan zo mooi zijn, dat zie ik bij mezelf. Mijn vriend is echt meer dan ik ooit had durven dromen. Dat is zo mooi en fijn.