[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:46

ik heb gisteren mijn haren ook weer geverfd donker bruin..

evaac

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:39

in mn enthousiasme mn rood-bruin-paarse haar blond willen verven, vorige x met onkleuring van garnier (geloof ik) ging het wel goed, nu die van syoss = oranje haar. haha foutjeee, maar vind t wel grapig staan, laat t ook gewoon zo ! :)

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:09

Ik zou mijn haar wel eens in deze kleur willen verven, maar misschien eerst een kleurspoeling ofzo om te proberen, ik heb mijn haar nog nooit gekleurd! Ik heb zelf heel blond haar
Afbeelding

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:28

prachtige voorbeeld foto :D grote liefhebber van miley hierzo

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:08

Ja maar de nieuwe Miley vind ik niet meer zo leuk....

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:55

Het is nog steeds de zelfde miley alleen dan ouder en meer zichzelf ... ze wou echt niet meer de hannah montana look hebben .... en t korte haar vind ik ook erg mooi staan maar dat is mijn mening

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:41

vigo_is_lief schreef:
Ik zou mijn haar wel eens in deze kleur willen verven, maar misschien eerst een kleurspoeling ofzo om te proberen, ik heb mijn haar nog nooit gekleurd! Ik heb zelf heel blond haar
[ Afbeelding ]

dit is idd ook een hele gave kleur! ik ben ook begonnen (en gebruik het nu nog steeds) met kleurenspoeling, en als ik jou was zou ik daar ook mee gaan beginnen!
de kleur is ook erg gaaf!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:50

laetitia98 schreef:
Het is nog steeds de zelfde miley alleen dan ouder en meer zichzelf ... ze wou echt niet meer de hannah montana look hebben .... en t korte haar vind ik ook erg mooi staan maar dat is mijn mening

Ik vond haar haar zoooooo mooi .... Ik vind het echt zonde dat ze het eraf heeft gehaald... Ze droeg het ook vaak leuk in een knotje en dat soort dingen

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:46

haar, haar was ook heel mooi alleen een en al extentions en dat wou ze niet meer... zoals ze zelf zegt "het is mijn haar het zit op mijn hoofd dus ik bepaal wat er mee gebeurd. Als ik het er af wil dan gaat het er af"

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:40

Hoi meiden ik heb een ingewikkelde vraag!
Mijn haar is van zichzelf heel donker blond en ik heb het bruin geverfd. Deze bruin heeft een erg rode ondertoon. Verder heb ik er de vorige keer blonde high lights in laten zetten. Deze hebben we expres niet heel lang laten intrekken zodat ze niet al te licht werden, maar nu door de zon zie je ze aardig goed.
Ik heb nu aardig wat uitgroei en wil mijn haar weer gaan verven, ik denk dat ik dan voor donkerblond ga om het weer wat lichter te maken.
Nu wil ik ook graag ombre hair dus overlopend naar blond, dus ik dacht ik verf eerst mijn haar zelf en dan laat ik die ombre bij de kapper doen. Maar nu zit ik dus met die high lights. Kan ik hier overheen verven en dan zonder problemen bij de kapper die dip laten zetten?

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:49

De rode ondertoon is erg lastig weg te halen en zal je in je volgende kleur blijven zien...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:53

Maar betekent dat dat de ombre dus niet kan?

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:20

misschien als je het door de kapper laat doen dat die het goed genoeg ontkleurt enz maar zelf die rode tint er uit krijgen is erg lastig dan zal het orangje worden denk ik ....

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:01

Ik zou het voor ombre gewoon ontkleuren, het zal wel wat oranje worden, maar als het te erg is kan je het verven met een as tint.

Dat zijn kleuren die eindigen op .1, voor ombre kan je dan prima een 10.1 of 9.1 gebruiken, als je mazzel hebt licht het ook nog wat op.

Afbeelding

Ik heb zelf mijn hele haar 2 x ontkleurd. Verfde het al 5/6 jaar bruin en ben weer blond. Daarna wel even een goed masker geven. Pure kokosolie doet wonderen

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:09

Ik ga straks zelf mijn haar verven en dan echt bruin om het rood eruit te halen en de ombre laat ik bij de kapper doen :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:30

Lies, daar snap ik geen hout van :+

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:30

Het is eigenlijk heel makkelijk hoor.

Ten eerste; de cijfers voor de punt geven de haarkleur aan. 10 is super lichtblond, 5 is bruin, 1 is zwart.

De cijfers achter de punt geven de 'tint' aan. Als jouw haar een (ongewenste) grauwe tint hebt heb je wss een natuur tint gebruikt. Om het grauwe eruit te krijgen zou je dan een koper tint moeten pakken, dus een .4

Is je haar een beetje grauw met een groene gloed (had ik wel eens als ik vaak met natuurtinten verfde en het een beetje verwassen werd) kan je een .46 of een .5 pakken.

Ik verfde vaak alleen een 5.0 (dus natuurtint), na verloop werd het een beetje dof en een lichte groene gloed in het zonlicht. Dan verfde Ik me haar daarna met een 5.46 of 5.5.
Meestal pakte ik dan een 5.46, met een 5.5 werd het me nog net iets te rood

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:32

+:)+ Nu snap ik het meer.. :))

Iemand ervaring met blond en John Frieda? Is het werkelijk waar dat je uitgroei het verschil niet goed ziet? en word het gelig?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:27

Gister avond 23.30 uur besloten dat ik lila dip dye wilde hebben, zo bedacht zo gedaan := (had nog verf staan).
Zometeen paar stukken opnieuw doen die gister niet volledig gepakt hebben, foto volgt later vandaag ;)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:44

Mijn lila dip dye.
Baal alleen piep klein beetje dat de zilvershampoo waar ik het nog extra mee heb gewassen net wat meer heeft gepakt halverwege mijn haar, maar ja dat gebeurd me wel vaker dus ef 2x wassen zonder zilver en het is weer weg :=
Oh en ik moet mijn droge/dode haarpunten nog knippen, maar daar had ik vandaag geen zin meer in :D

Afbeelding

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:51

Jaaa vivi echt heel gaaf!!
Ik vind de zilvershampoo gloed ook niet storen hoor :) past juist wel mooi :)

Ik ga zometeen weer een directions mix in mn haar smeren. Een mixje van coral red en apricot denk ik. En een tikje gewone conditioner om het beter te kunnen verdelen in mn haar.
Heb het de laatste 1,5 week niet met mn home made kleurshampoo ed gewassen en t is nu bijna weer normaal bruin. Echt zo'n gedoe.. Bleh :p

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:03

Net mn haar weer bruin geverfd, is veel donkerder uitgevallen dan de planning was, maarja met dit zonnetje wordt het vast snel weer lichter! Nu onderweg naar de kapper voor mn ombre dye!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:41

Ik zou wel tegen de kapper zeggen dat er een rode tint onder zit, anders kom je wellicht voor nare verrassingen ;)

Mijn directions goedje zit erin :) elke keer weer spannend of het pakt.. Mn haar is net te donker eigenlijk..

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:20

Ben ook wel benieuwd naar de kleur hoe die word zwitsal :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:21

Ik hoop gewoon op iets minder bruin :p het zit er nog steeds in.. Zal ik het er al uithalen?

Vivi: keek net even op je blog, leave the world behind (wel de originele versie) is mijn favo nr allertijden.. Al een aantal keer op hele vette filmpjes dat nr precies op t goede moment met precies de goede sfeer gehoord, zo lekker! Jammer dat ie niet zo heel bekend is, tenminste, heb m al jaren niet meer gehoord tijdens t stappen