[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:08

Vraagje: ik slik al jaren de Diane_35 voor mijn huid en ik ben daar in dat opzicht erg tevreden over. Het grote nadeel is wel dat ik er erg veel vocht van vasthoud. Dat zit vooral in mijn enkels, maar ook in mijn benen en rond mijn middel. Het gaat om 5 kg vocht.
Ik ben er zeker van dat het vocht vast houden door deze pil komt, omdat ik recent eens ben gestopt. Binnen enkele weken was ik 5 kg lichter en had normale enkels. Toen ik echter weer begon met slikken kwamen de dikke enkels en de 5 kg weer heel snel terug.

Heeft iemand tips om het vasthouden van vocht wat te beperken? Ik vind het een erg vervelend om m'n schoenen / rijlaarzen niet goed aan te krijgen. Stoppen met slikken is trouwens geen optie, ik gebruik de pil namelijk als medicijn.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:47

amoj schreef:
Okee bedankt! :)

Ik slik dezelfde pil (alleen dan ander doosje :') ) en ik kan hem 3 strips doorslikken, 63 dagen dus. Langer dan Marloes dus.
Nooit last van doorbraakbloedingen, dus die hoeven helemaal niet te komen.

nr_1

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:56

amoj, ik heb slechte ervaring met die pil aangezien ik dus gewoon zwanger ben geworden terwijl ik deze pil slilkte.. maar goed, ik zal wel bij die 1% (of was het 3%?) horen die toch zwanger raakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:26

Volgensmij zelfs 0,1% mijn huisarts zei dat als je de pil elke dag rond dezelfde tijd slikt en je nooit vergeet oid je inprincipe niet erdoorheen zwanger kan worden dan ben je vaak of wat ziek geweest of antibiotica gehad of niet geheel stipt ingenomen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:57

nr_1 schreef:
amoj, ik heb slechte ervaring met die pil aangezien ik dus gewoon zwanger ben geworden terwijl ik deze pil slilkte.. maar goed, ik zal wel bij die 1% (of was het 3%?) horen die toch zwanger raakt..

Ik denk dat het eerder is dat je dat eens (onbewust) een foutje hebt gemaakt. Bijv. niet stipt, niet goed gehandeld bij pil vergeten of moeten braken oid en toen niks eraan gedaan hebben ?

Vind het zelf erg moeilijk om de pil nooit te vergeten.. Ookal doe ik het op een vast tijdstip, en ligt hij zo dat ik hem wel MOET zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:18

Bij mij is gewoon het eerste wat ik doe 's ochtends die pil slikken. Dan kan het niet mis gaan.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:00

Geryon schreef:
nr_1 schreef:

Ik denk dat het eerder is dat je dat eens (onbewust) een foutje hebt gemaakt. Bijv. niet stipt, niet goed gehandeld bij pil vergeten of moeten braken oid en toen niks eraan gedaan hebben ?

Vind het zelf erg moeilijk om de pil nooit te vergeten.. Ookal doe ik het op een vast tijdstip, en ligt hij zo dat ik hem wel MOET zien.

ik zette mijn wekker iedere morgen 8 uur om de pil in te nemen. ik was echt heel stip, juist omdat ik niet zwanger wou worden. :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:01

:(:)

En ik deed altijd maar wat, met een pil die eigneljk niet als anticonceptie gebruikt mocht worden _O- Besef steeds meer hoe erg mazzel ik heb gehad :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:21

Vind het niet erg verantwoordelijk van je eigenlijk :o Wat had je gedaan wanneer je zwanger was geworden?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:22

Of naja deed altijd maar wat is een groot woord.. Slikte gewoon netjes alle pillen, vergat ik er een jammer dan een week geen seks of condooms. Kwam gewoon wel vaak voor dat ik hem op een dag om 11 uur pakte en de dag erna om half 12 of 12 uur en dan daarna weer om 10 uur. Wel altijd voordat ik naar bed ging :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:38

Er mag geloof ik 12 uur tussen zitten, dus dat is dan geen probleem :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:39

Nee klopt, maar als ik dan hier lees dat er mensen de wekker ervoor zetten en dan nog zwanger raken, voel ik me heel stom bezig geweest ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:44

Ik neem hem ook altijd voor het slapen, dus ook heel variabel :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:52

Loetie84 schreef:
Even een vraag aan de (voormalig)gebruikers van de implanon:

Voelden jullie hem ook echt zitten? En dan bedoel ik niet dat je het implantaat voelt als je er met je vinger overheen gaat, maar meer dat als je je arm beweegt het lijkt alsof ie in je arm prikt?
Bij mij is ie namelijk op mijn spierbal gezet en als ik dus mijn bovenarm aanspan, prikt ie dus. Geen fijn gevoel... Als ik ook op internet kijk waar hij 'moet' zitten, zit ie bij mij meer op mn arm, dan echt aan de binnenkant, tussen de twee spiergroepen.

Ik voel hem alleen als ik erover heen wrijf, voel m zeker niet zitten!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:03

JoycexLynn12 schreef:
Loetie84 schreef:
Even een vraag aan de (voormalig)gebruikers van de implanon:

Voelden jullie hem ook echt zitten? En dan bedoel ik niet dat je het implantaat voelt als je er met je vinger overheen gaat, maar meer dat als je je arm beweegt het lijkt alsof ie in je arm prikt?
Bij mij is ie namelijk op mijn spierbal gezet en als ik dus mijn bovenarm aanspan, prikt ie dus. Geen fijn gevoel... Als ik ook op internet kijk waar hij 'moet' zitten, zit ie bij mij meer op mn arm, dan echt aan de binnenkant, tussen de twee spiergroepen.

Ik voel hem alleen als ik erover heen wrijf, voel m zeker niet zitten!

Vandaag even een snelle beweging gemaakt met mn arm: AU!!!!! Hij prikt echt! En dat terwijl de plek op zich totaal niet meer gevoelig is en dus 'genezen' is. Zit nog wel een blauwe plek, maar die was ook echt al na 2 minuten pikzwart dus dat duurt wel even voordat die wegtrekt. Ga vrijdag even langs de arts om te laten controleren of ie wel goed zit...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:52

nr_1 schreef:
Geryon schreef:

ik zette mijn wekker iedere morgen 8 uur om de pil in te nemen. ik was echt heel stip, juist omdat ik niet zwanger wou worden. :j

Dat is wel errug stipt :D Maar er kunnen meer oorzaken zijn.. Zoals braken of diaree. Tja ik denk eerlijk gezegd ook niet meteen aan de pil als mij dat gebeurt..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:19

Ik ging ook echt de wekker niet zetten... Ene keer 10.30 uur andere keer een uur later of eerder.
12 uur kan er tussen zitten dus een uurtje eerder of later kan echt geen kwaad!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:24

Ik doe het altijd als ik naar bed ga. Zit ook wel eens een paar uur verschil tussen. Maar ik weet dan nooit welk tijdstip ik moet gebruiken voor de 12 uur regel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:17

Wow okee, goed dat ik dat lees.
Ik neem hem altijd savonds in als ik naar bed ga, met tandenpoetsen.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:17

Ik heb de Mirena al thuis, maar omdat het inbrengen niet lukte ivm infectie is het uitgesteld. Maar nu twijfel ik of ik hem nog wel wil want voel me zoooooooooo goed.....!! :s

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:09

MeFlower schreef:
Ik heb de Mirena al thuis, maar omdat het inbrengen niet lukte ivm infectie is het uitgesteld. Maar nu twijfel ik of ik hem nog wel wil want voel me zoooooooooo goed.....!! :s

Vervelend voor je, maar wat ik eigenlijk niet begrijp, niet alleen van jou hoor.. Maar van de meeste.. Waarom gebruik je geen condoom? Miss doe je dat evengoed wel. Maar ik heb zelf ook mirena gehad en uiteindelijk merkte ik verschil met stemmingswisselingen etc, en toen dacht ik.. Waarom heb ik die spriaal eigenlijk.. Condoom blijft toch veiliger , en geen troep heb je in je lijf. Toch? *\o/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:13

Ik vind condooms afschuwelijke ondingen := Ik vertrouw ze ook voor geen meter.
Ben ontzettend tevreden met mijn Mirena, inbrengen viel 100% mee en ik zou echt niet meer anders willen.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:14

nr_1 schreef:
Geryon schreef:

Jeetje,ben je 14 ? Of klopt dat niet in je profiel?
Laatst bijgewerkt door kashmira op 13-06-13 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:17

Mars schreef:
Ik vind condooms afschuwelijke ondingen := Ik vertrouw ze ook voor geen meter.
Ben ontzettend tevreden met mijn Mirena, inbrengen viel 100% mee en ik zou echt niet meer anders willen.

Jaa inbrengen vond ik ook niet erg, was Zo gedaan en ik dacht huh nu al klaar.. Maar de bijwerkingen merkte ik wel, en die waren zeldzaam.. Ach ik heb altijd pech haha. Ik zou er ook voor kiezen hoor als ik jonger was geweest ipv de pil. Ja ze zijn idd niet fijn condooms, maar vind het altijd toch veiliger. Ben al een hele tijd met dr vader van mn kindje, maar als ik oooooittttt een andere vriend zou krijgen zou iknooit zonder condoom iets doen , puur omdat je niet weet wat diegene heeft gehad enz. Maaar ik snap je wel hoor, mirena ideaal,nergens aan te denken.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:40

[/quote]

Jeetje,ben je 14 ? Of klopt dat niet in je profiel?[/quote]

nee dat klopt niet, ik ben 21! had niet eens gezien dat dat er stond? zal het gelijk even aanpassen

Edit: dat 14 jaar ging over mijn paard :') vond het al zo raar! mijn paard is inmiddels alweer 16!