Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:51

Ja, noordelijker kan bijna niet :D Als we nu een trail op Ameland gaan doen? O:) :D

Misschien kan ik het combineren, het is nog niet zover, dus ik kan nog even puzzelen!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 14:52

Ameland is voor mij juist weer een wereldreis :+

Tenzij ik bij schoonfamilie in Friesland ben

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:39

Ik kan ook nog een extra rondje meelopen eventueel hoor. 18 of 30 maakt mij dan weer niet uit.

Net nog even 10km getraild met mijn vriend. Zware benen vandaag. Zondagochtend denk ik nog een rondje, maar moet even kijken hoe het loopt, want we hebben dit weekend allemaal verjaardagsvisite.
Volgende week wordt het snikheet en is het mijn laatste school/werkweek die altijd megadruk is, dus dan zal het lopen ook even stilliggen denk ik. En dan lekker kilometers maken in de vakantie!
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 15-07-22 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 18:40

Supervixen schreef:
Ik kan ook nog een extra rondje meelopen eventueel hoor. 18 of 30 maakt mij dan weer niet uit.

Gezellig! :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:49

30 km op 6:30 red ik denk nog niet, zeker niet op dat terrein. Mooi doortrainen. Ik ga morgenochtend lekker bij Loenen een rondje rennen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:01

Mijn 25km zit er op, 6.15. Viel me echt zo ontzettend mee. Ik had wel een slordige start, mijn blaas liep steeds vol, dus heb twee keer tussen de brandnetels gezeten :+ en de eerste 10km weinig gedronken. Heb wel een reep gegeten en wat gummies en daarna voelde alles weer goed. Heb de laatste kilometer ook nog lekker gas kunnen geven.

Na het uitlopen de stallen uitgemest, prima cooling down, nu aan de shake en dan op naar verplichtingen vanuit het bestuur waar ik in zit. Gelukkig is het buiten en prachtig weer.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:03

Hier maar 11 km en lekker rustig aan, genoten van de mooie omgeving en leuke paadjes. Heerlijk weer met het windje er bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:07

Wat prachtig Gaucho! Ik woon hier meer dan graag, maar als ik deze plaatjes zie ben ik wel jaloers :))

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:14

Hier is het een hele andere omgeving inderdaad. :))

Mooi tempo, Ninus. Je was er vroeg bij! Volgende week nog een tandje langzamer. :P

Heerlijke foto’s, gaucho! Lekker rondje om de dag mee te beginnen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:01

Lekker bezig @Ninus en @Gaucho. Jullie waren al op tijd op stap. Fijn dat het na 2 keer je blaas legen goed ging @Ninus. En een heerlijke omgeving daar @Gaucho!

Ik had gisteren nadat ik de kleine man op bed had gelegd de auto gepakt naar het duin. Daar lekker een ronde op wat rustiger tempo gelopen door het bos/duin. 13km gedaan :)

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:31

Mooi op tijd begonnen vandaag Ninus! Goed gelopen hoor ondanks de onrustige start!

Gaucho mooie foto's. Het ziet er echt zomers uit {:} lekker loopje zo te zien!

Musli fijn dat je in de avond nog even lekker kon lopen. De foto ziet er goed uit!!

Hier gisteren niet gelopen maar in plaats daarvan lekker op het terras gezeten met vrienden. Met veel te veel lekkere hapjes en drankjes :D Net mijn rondje van gisteren dus maar ingehaald. Het ging onwijs lekker, voor mijn doen in een hoog tempo voor deze afstand. Conclusie: vaker op het terras zitten :Y)
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:44

Ook prachtig Musli! En lekker rondje Kylan. Goed bezig iedereen :))

Ik heb weinig spierpijn, alleen mijn bovenbenen zijn een beetje vol, kan ook te maken hebben met het rijden een jong paard :+ en ik krijg vrijdagavond nog een tik op mijn bovenbeen van een paard dat helpt ook niet!

Hier vandaag een lummeldagje, het is hier heerlijk weer, nog niet te warm, beetje een briesje. Zo nog even paardrijden en dan met een boekje in de tuin.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:52

Ik lees hier voornamelijk mee, maar kom even binnenvallen met een vraagje. Soms lees ik iets over hardloopclubjes waar jullie mee samen lopen, hoe/waar hebben jullie die gevonden?

Ik loop meestal alleen in het bos, maar dat is op dit moment hier helaas niet veilig voor vrouwen. Ben dus op zoek naar mensen om mee samen te lopen, maar Google heeft tot nu toe nog niet veel opgeleverd.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:09

prulletje schreef:
Ik lees hier voornamelijk mee, maar kom even binnenvallen met een vraagje. Soms lees ik iets over hardloopclubjes waar jullie mee samen lopen, hoe/waar hebben jullie die gevonden?

Ik loop meestal alleen in het bos, maar dat is op dit moment hier helaas niet veilig voor vrouwen. Ben dus op zoek naar mensen om mee samen te lopen, maar Google heeft tot nu toe nog niet veel opgeleverd.

Misschien via een Facebookgroep over hardlopen? Welke regio zoek je iets?

Hier weer twee loopjes gepland nu: één van de trainingslopen voor Amsterdam (DtD/marathon) en de pre run van de Dam tot Damloop. En dan een paar weken daarna de Dam tot Damloop... Goed vooruitzicht dus :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 14:17

Prulletje, welke omgeving loop je?

Musli, mooi vooruitzicht :D

Ik liep vandaag de eerste training van mijn marathonschema. Heb overigens gewoon het schema van de runnersworld website gepakt. Die doen 3x per week trainen, waarbij de nadruk ligt op duurlopen met af en toe een interval erbij.

Vandaag was 70 minuten duurloop. Zpu eigenlijk dinsdag beginnen, maar met die hitte lijkt dat me toch niet verstandig. Dus vandaag maar begonnen.

Achteraf gezien blij dat ik de keuze gemaakt heb. Was net al warm. Had een flesje met water + tailwind mee. Loopje opgedeelt in blokken van 20 min, 20 min, 15 min en 15 min. Met steeds even wandelen/drinken in de pauzes.

Uiteindelijk gelopen met een gemiddeld tempo van 6:50 min/km. Valt me niet tegen, gezien ik ook net ziek geweest ben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:27

prulletje schreef:

Via instagram heb ik veel hardlopers ontmoet en ben ik in een groepje terecht gekomen waar we af en toe mee afspreken.
En de dames van bokt hier :D

Vanmorgen een halve trailmarathon gelopen op hele leuke paadjes.
Voelde de 58km van vorige week nog wat op het eind.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:43

Wat staat dat schaap ongelofelijk droog te kijken SV :)) Het ziet er weer uit als een heerlijke ronde.

Sherivey mooi dat je al begonnen bent aan je schema, morgen en dinsdag is dat echt niet te doen. Goed begin!

Musli leuk die evenementen in het vooruitzicht! Altijd motiverend :)

Prulletje in welke omgeving loop je? Via Facebook of je lokale atletiek vereniging zijn vast loopgroepen te vinden.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:03

Heerlijke foto's weer Supervixen :j

Goede vooruitzichten Musli!

En Sherivey ook echt, echt van start, spannend :D

Loopgroepen heb ik geen verstand van, ik heb altijd alleen gelopen. We hebben wel een PT, daar traint mijn man vooral na zijn hernia, maar hij heeft altijd wel tips op het gebied van training en voeding.

Hier een rustige week, vanochtend 9km in 5:50. Mijn benen voelden echt rot, zo fijn als het zaterdag ging, zo stroperig ging het vandaag. Stom, want 9km is peanuts zou je denken.
Gelukkig ben ik gewend om op kantoordagen om 5 uur op te staan, dan is de looptemperatuur nog prima te doen!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 06:51

Apart is dat Ninus, dat het dan ineens helemaal niet lekker aanvoelt... Maar je hebt de kilometers toch weer binnen!

Ik ben vanmorgen voor 6u naar buiten gegaan. Het was al verrassend warm en de luchtkwaliteit is duidelijk niet zo best, maar ik was blij na 3 rustdagen eindelijk weer lekker te kunnen lopen. Ik begon chagrijnig te worden van het niks doen :+ Lekker 7km op rustig wakker worden tempo, 45 minuten.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:11

Lekker zo vroeg op de ochtend Kylan! Ik word ook altijd een beetje ( := ) chagrijnig van weinig actie :D

Ik heb nog even zitten puzzelen op de 27e, ik denk dat ik het niet ga redden. We hebben 's avonds een bbq en hoewel ik daar weinig aan hoef voor te bereiden, moet ik wel een beetje op tijd terug zijn. Het is ruim 2 uur enkele reis, paar uur hardlopen en dan weer terug. Een optie is om de avond ervoor te overnachten, maar dat levert per saldo weinig op en ik heb een extra uitdaging in de vorm van honden- en paardenoppas omdat mijn ouders er niet zijn en mijn man ook al plannen heeft.

Ik houd me van harte aanbevolen voor een volgende keer! Dan maak ik er gewoon een weekend van :D Of jullie komen hier in de buurt :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:37

Jammer! Ander keertje dan.

Vanmorgen 18km getraild, maar ik had heel veel last van de warmte. Eigenlijk had ik een halve gepland. Ach ja, het kan niet altijd feest zijn.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:41

Nou ik vind 18 al best een prestatie met deze temperaturen! Al vind ik het zelf altijd erg teleurstellend als ik mijn doel niet haar, algemeen leerpunt in mijn leven:=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:54

Ik kan er niet wakker van liggen, morgen weer een nieuwe dag.
Volgende week vakantie, dan ga ik nog genoeg kilometers maken.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:56

Wat een mooie omgeving, Musli! Mooi rondje met 13 km! Leuke lopen in het vooruitzicht.

Toch vaker een terrasje pakken, Kylan. :))

Hoe is het met je spierpijn, Ninus? Balen dat je 9 km-loopje niet lekker ging.

Prulletje, ik had via via gehoord van de loopgroep hier in de buurt. Heb ook wel eens gezocht via Google.

Mooi begin van je marathonschema, Sherivey! :j

Heerlijke foto's weer, SV.

Van de week had ik bedacht om een keer vanuit het werk naar huis te lopen (14 á 15 km). Donderdag was er geen collega om mee te lopen dus dat kon mooi.
Het idee was leuk... Alleen maar miezer gehad dus ik had geen droge draad meer aan toen ik thuis kwam. :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:18

Zonde van het goede idee @Puera. Ik heb er ook wel eens over nagedacht, alleen voor mij is het 20/21km ;)