We wandelen door naar deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:57

BeFunny schreef:
Ik vind steeds last hebben. Genoeg reden om er iets aan te doen.

Maargoed wat ik al eerder zei. Het zijn jou voeten.

Zoals gezegd heb ik gedaan wat er te doen is en is er dus niets gevonden. Dus meer kan ik dan niet doen immers. Goed lezen is kennelijk ook een kunst. Zonder oorzaak kun je niet zomaar iets veranderen en is het trial and error om te kijken wat helpt. En daar ben ik nu mee bezig.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:16

Wat prachtig Siesjuh! <3

Hier is het gewoon warm overdag. Zon met 8 graden!

Vandaag een grotere wandeling en morgen vertrekken we om 7 uur voor een wandeling wat verder weg.

Over schoenen gesproken heb ik nog een goede tip voor iedereen die graag net als ik heel lang met lievelingsschoenen blijft lopen. Na een x-aantal jaren laat de zool gegarandeerd los en uit ervaring weet ik dat dit héél erg ongelegen kan komen (iets met hooggebergte en oprukkend onweer).

Ik heb nu standaard van die plastic kabelbinders in mijn rugzak, die kun je zowel aan de voorkant als aan de hak mooi door het zoolprofiel doen en dan strak aantrekken. Zo red je het in elk geval tot thuis.
(Tape bleek niet goed te houden)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:02

Bootsiebob schreef:
Wat prachtig Siesjuh! <3

Hier is het gewoon warm overdag. Zon met 8 graden!

Vandaag een grotere wandeling en morgen vertrekken we om 7 uur voor een wandeling wat verder weg.

Over schoenen gesproken heb ik nog een goede tip voor iedereen die graag net als ik heel lang met lievelingsschoenen blijft lopen. Na een x-aantal jaren laat de zool gegarandeerd los en uit ervaring weet ik dat dit héél erg ongelegen kan komen (iets met hooggebergte en oprukkend onweer).

Ik heb nu standaard van die plastic kabelbinders in mijn rugzak, die kun je zowel aan de voorkant als aan de hak mooi door het zoolprofiel doen en dan strak aantrekken. Zo red je het in elk geval tot thuis.
(Tape bleek niet goed te houden)

Dat is lastig ja. Dat is mij eens overkomen op het werk met een paar Nike sneakers. En ik moest nog een halve dag en daarna nog 1 km lopen naar de trein en vervolgens van de bus ook weer naar huis lopen. En garantie gaven ze niet, vond ik zeer slecht, ze waren nog maar iets van 4 maanden oud. Toen voor 15 euro laten lijmen bij de schoenmaker, maar na 4 weken liet het weer los. Toen gelukkig thuis.
Wat wel sterk schijnt te zijn en schijnt te houden voor nood is 3m VHB tape. Maar ja, dat heb je ook niet altijd bij je natuurlijk. Maar of dat op stof houdt weet ik niet. Wel op kunststoffen.
Ik heb mijn langlaufbindingen nu wel geplakt met die vhb tape. Ze zaten vast met een tape, maar door de leeftijd had het losgelaten. Nu dus alles weer geplakt met vhb. Dat is ook voor spoilers van auto's e.d. Dus weerbestendig e.d.

Hier is het niet echt warm en gewoon bewolkt. En het waait.

Trouwens, gisteravond weer pepers voorgezaaid in bakken. Die staan nu boven de verwarming. Het enige is dat als ik weg ben dat het dan maar 14 graden in huis is. Dus hopelijk lukt het. Vorig jaar meerdere pogingen nodig gehad om goede planten te krijgen, maar uit elke poging hield ik een paar over. De prei staat al weer in een bak boven de grond op een logeerkamer (koel, is winterprei wat vanaf 10 graden buiten kan).
En in mijn voortuin staan weer mooie knoflookplanten. Ik heb geen bloemen meer in de tuin. Wel in de achtertuin nog een druivenstruik. Die is ook net weer gesnoeid.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:43

Prachtig siesjuh, waar ben je of heb ik eroverheen gelezen?

jojoleinee

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:53

Heerlijk in de sneeuw Siesjuh!

Hahaha goede tip Bootsiebob :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:59

Siesjuh wat prachtig. Sterkte met de externe factoren.
Germie lastig.
Hier geen tijd om te wandelen. Dit vanochtend gedaan. Morgen de andere helft van de fruitbomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:19

Ah, een wensput met een boom er in :D Ziet er goed uit hoor. Maar groeien ze beter zo in de grond dan met gras er rondom?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:21

moonsparkle schreef:
Prachtig siesjuh, waar ben je of heb ik eroverheen gelezen?

Ik was 5 dagen in Winterberg. Er was van het weekend en flinke lading bij gevallen en ik ben echt een sneeuw aanbidder, dus ik was op het juiste moment op de juiste plek :D
Je hebt daar echt super veel leuke wandelroutes, maar gisteren in de verse sneeuw was het echt ploeteren. Soms zakten we echt tot onze knieën weg :')

Het meest bijzondere was nog dat het op een gegeven moment weer begon te sneeuwen en het tegelijkertijd onweerde.

lizard schreef:
Siesjuh.
Dit is een uitgezette route.
Ik heb de auto geparkeerd bij het museum voor industrie cultuur.
Vandaar kan je de bordjes volgen.

Dankjewel! Die route ga ik zeker eens proberen!

BeFunny schreef:
De schoen zelf is stevig (maar wel leer) er bestaan nog stevigere schoenen. En de zool is van memory foam. Je voet wordt er zeg maar ingezogen dat is wat het vacuüm doet. Ik vind het fijne allround wandelschoenen. Ook in de bergen van Noorwegen kan ik er prima mee uit de voeten.
Het zijn de Meindl Vakuum Ultra GTX Wandelschoenen Dames. Als je meer wil weten kun je googlen ;)

Als ze echt zijn versleten komt er weer zo'n paar.

Prachtige foto's in de sneeuw <3
Maar ben zelf blij dat het hier ander weer is :')

Thanks voor de info! Ik ga verder even googlen. Een goede, fijn zittende schoen is zo belangrijk

Ik ben dus echt een sneeuw liefhebber en het mag van mij hier ook wel vallen. Ik vond het drama van vorig jaar ook echt een feestje. Ik heb een gruwelijke hekel aan regen, dus het was echt wel afzien toen ik weer thuis was :')

@Germie Over je probleem met je pees...krijg je er ook een bult bij als je het structureel overbelast?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:24

Sneeuw is ook echt prachtig <3

Ik heb net wel nieuwe wandelsokken online besteld (oude zijn 10+ jaar oud en veeeeel gedragen :o), met wandelschoenen durf ik dat niet aan. Morgen ff langs de Bever, kijken wat ze daar hebben.

Rondje om kantoor gemaakt net:

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:36

Siesjuh schreef:
@Germie Over je probleem met je pees...krijg je er ook een bult bij als je het structureel overbelast?

Nee. Ik heb dus 10 jaar met een dikke pees zonder klachten rondgelopen en ineens van de 1 op de andere dag was de pees nog 2 keer zo dik en deed enorme pijn. Dat ging niet over en dus voor shockwave naar de fysio. Die heeft een scan gemaakt toen omdat hij bang was dat de pees kapot was, maar dat bleek niet zo, er was zelfs geen beschadiging in het peesweefsel zelf te zien. Dus mooi. Na een paar behandelingen was het geheel over, pees weer mooi dun (bijna gelijk aan andere been, bobbel is weg). En na een paar maanden begon onder de hak de aanhechting. Dus terug, bleek daar nog een restje vocht te zitten, dat was 2 keer shockwave en het was weg. En ook echt weg, ik kan gewoon weer hinkelen, springen, rennen. Gewoon weg. In het begin voelde ik het af en toe nog eens na een stevige wandeling, maar ook dat lijkt al enige tijd geheel weg te zijn. Dus geen bobbel, niets. Daar ben ik natuurlijk wel blij om. Want toen de hielspoor eindelijk over was begon dit en ik zag mezelf al nooit meer lange wandelingen maken.
De eerste test was voor corona, ik was meegereden naar een vrijmarkt op Koningsdag en zou zelf wel terug naar huis wandelen. En dat was 12km (en daarvoor dus slenteren over een grote vrijmarkt). Dat voelde ik wel bij thuiskomst, maar een dag later was het weer weg. Daarna durfde ik vaker 5-10km te wandelen. En nu is 5km eigenlijk standaard geworden voor elke avond. Ik heb 1 keer 22km gewandeld. En ook dat ging gewoon goed, al was ik daarna op andere plekken stijf. :P

Als ik dus nu hoge schoenen draag, dan gaat de pees ook geen pijn doen waar de bobbel zat, maar op de aanhechting bovenin naar de kuitspier. En ook echt zo dat ik op een gegeven moment niet meer weet hoe ik mijn voet neer moet zetten. Dan loop ik er dus echt naar. En zodra ik de schoenen thuis uitdoe en er geen druk meer op komt is het weer geheel pijnloos. Dan kan ik ook niet meer aanwijzen waar het precies zit zeg maar (al weet ik dat natuurlijk wel). Dus best raar. Die dag moet ik dan geen hoge schoenen meer aantrekken, dan is de pijn er direct weer.

Wandelschoenen koop ik ook niet online. Die moet je passen. Ik heb die Jack Wolfskins ook bij Bever vandaan.
Wandelsokken heb ik 2 paar van. Maar draag ze eigenlijk nooit. Al gaan ze nu wel mee. Ik ben wel gevoelig voor sokken met naden. Die haat ik zeg maar.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:30

Wij hebben een rondje bos gedaan!
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:38

Hier 5km gelopen

Judasoor

Afbeelding

Hoe een boom aan het vergaan is en bovenop de kogelhoutskoolzwam die meehelpt bij de afbraak

Afbeelding

Platte tonderzwam met gallen eronder

Afbeelding

Rode kelkzwam

Afbeelding

Fluweelpootjes

Afbeelding

Luchtmycelium van een inktzwam

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:39

Ha poes en paard of nou ja kat dacht ik? Is hij /zij nou ook nieuwsgierig naar andere dieren?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:05

Gaat de kat mee aan de wandel?

En al die paddenstoelen, gaaf.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:06

Leuke Jojoleine een rondje op pad.

Je hebt ze weer mooi gevonden en vastgelegd Moonsparkle.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:12

Wat gaaf Moonsparkle al die paddestoelen, Jojoleinee en Gaucho. Mooi hoor.

Germie het zijn fruitbomen op klei grond en dit is karton (dat vergaat straks) compost erover in de hoop dat we ze gezonder krijgen. Dit noemen ze mulchen, zie permacultuur topic voor verdere uitleg.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-02-22 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:19

pien_2010 schreef:
Wat gaaf Moonsparkle al die paddestoelen, Jojoleinee en Gaucho. Mooi hoor.

Germie het zijn fruitbomen op llei grond en dit is karton (dat vergaat straks) compost erover in de hoop dat we ze gezonder krijgen. Dit noemen ze mulchen, zie permacultuur topic voor verdere uitleg.

Aha, ik heb daar wel eens van gehoord.

Ik hoop vanavond nog 5km te wandelen. Heb al een rondje naar de markt gemaakt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:54

jojoleinee schreef:
Wij hebben een rondje bos gedaan!
[ [url=m/rMz2dW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1BGWYb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die kop :')

En Moonsparkle, mooi die paddo's <3

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:25

Mooie “tuin” gaucho!

Pien en Germie werken hard om groenten en fruit te oogsten in de nabije toekomst :9
Is dat vorst aan de grond bij jou Pien?

De poes en de pony, wat een leuke foto’s <3

Moonsparkle, mooi om dat dode hout zo als een soort bron van voeding te zien
Mooie zwammen gespot weer

Wij zijn net terug. Er lag onverwacht veel sneeuw, waarschijnlijk is die tijdens de storm gevallen.
Ik ben net als Siesjuh, word heel erg blij van sneeuw *\o/*

Rigi en Pilatus in de verte
Afbeelding

Afbeelding

Glärnisch
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:27

Prachtig <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:30

Bootsiebobs, want geef je o ns toch een prachtige foto's!

Klopt het had vannacht een beetje gevroren dus is wat rijp op de grond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:32

Weer zo mooi!!
En van de rest ook. Wat heerlijk dat jullie vandaag konden wandelen.
Ik ga vanavond alleen nog wandelend naar de massagepraktijk voor een sportmassage. Morgen weer helemaal fit op pad hoop ik!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:36

Goof, je voelt je na de massage vast weer helemaal als nieuw

Ik ook, na deze wandeling :j Wou dat ik wat van het mooie weer en de mooie omgeving naar Nederland en Frankrijk kon sturen :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:40

Wat mooi die sneeuw.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:41

Frankrijk is prachtig weer. Het begon fris (land klimaat) en we hebben verder vanaf 11 uur in het zonnetje gewerkt zonder jas en handschoenen.