En ze gaan anderhalf miljard dosissen ook naar de ontwikkelingslanden sturen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Misschien niet iedereen? Maar waarom doelloos? Waar leg je dan de grens?
Mars schreef:Ik zie het zomaar gebeuren dat grote evenementen alleen nog gevaccineerden toelaten bijvoorbeeld. Of dat iets goeds is of niet, geen idee. Maar zoiets lijkt me niet heel ondenkbaar.
secricible schreef:omdat vaccineren niet het doel is, maar een middel. Een middel om de besmettingsgraad en ziektelast te laten dalen. Dus als die dalen, moet er m.i. ook weer ruimte zijn om de maatregelen af te bouwen.
Als straks de kwetsbare groep gevaccineerd is en daarnaast het goede weer komt en dat zorgt dat de R-waarde fors daalt en daarmee de ziekenhuizen lucht krijgen moet er m.i. gewoon afgebouwd worden, ongeacht hoeveel mensen er gevaccineerd zijn. We hebben vorige zomer ook niet alle maatregelen aangehouden, omdat er niemand gevaccineerd was. Dat is echt disproportioneel.
sureido schreef:Mars schreef:Ik zie het zomaar gebeuren dat grote evenementen alleen nog gevaccineerden toelaten bijvoorbeeld. Of dat iets goeds is of niet, geen idee. Maar zoiets lijkt me niet heel ondenkbaar.
Dat denk ik niet, of in ieder geval geen evenementen als Defqon, Awakenings, DGTL, Mysteryland. De doelgroep van deze evenementen kan goed nog niet eens dan gevaccineerd zijn..
SuzanH, dan betekend dat dat je wel eerder als 70% vaccinatiegraad al resultaat begint te zien. Dat zou mooi zijn!