Viruswaanzin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:24

verootjoo schreef:
Geen idee, ik heb zulke mensen ook niet op FB :')

Maar sowieso is de aandacht meer op Trump en de overwinning van deepstate nu geloof ik.

Oja want Trump is door God gezonden om ons te redden van de kinderbloed drinkende reptielen elite :+

c_alsemgeest

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:30

Ik had er wel een aantal in mijn oud-collega groep kwam ik achter, maar die heb ik allemaal op "wel vriend" maar niet volgen staan :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:39

Nou de jonge heeft het gezegd. De gene die niet vaccineren zullen langer met maatregelen moeten lopen.

Waar slaat het op! Dit is toch chantage, je geen andere keus straks geven. Tuurlijk eerst de mensen die het nodig hebben, en dan de rest..

Nou niks geen complot gek hoor, kan het niet via de wet dan straks maar zo.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:43

Janinevv schreef:
Nou de jonge heeft het gezegd. De gene die niet vaccineren zullen langer met maatregelen moeten lopen.

Waar slaat het op! Dit is toch chantage, je geen andere keus straks geven. Tuurlijk eerst de mensen die het nodig hebben, en dan de rest..

Uhm...je kunt toch kiezen?
1. Vaccineren
2. maatregelen blijven volgen
3. jezelf buiten de wet plaatsen.

Niet anders dan het keuren van je auto:
1. keuren
2. auto schorsen en laten staan
3. jezelf buiten de wet plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 11-11-20 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:43

Janinevv schreef:

Er staat 'wellicht' en dat ze het nog moeten uitwerken...

:')

Schiet even meteen in de stress zeg hee.. :')

Buiten dat, op zich heb je dan wel een keus hoor (vaccineren is in NL niet verplicht meen ik) alleen moeten die mensen een poosje ergens uit de buurt blijven ofzo, of mogen niet bij ouderen op bezoek.. kan ik me iets bij voorstellen :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:50

Nee maar het is wel chantage wanneer er dingen niet meer mogen wanneer je niet gevaccineerd bent.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:54

hoezo? Ik mag toch ook niet autorijden zonder rijbewijs?
Word ik dan gechanteerd? :')

En welke dingen mogen dan precies niet meer? Daar ben ik wel héél benieuwd naar :j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:56

Janinevv schreef:
Nee maar het is wel chantage wanneer er dingen niet meer mogen wanneer je niet gevaccineerd bent.

Hoezo? Nu er nog niemand gevaccineerd is, mogen we met zijn allen dingen niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:57

Cer schreef:
hoezo? Ik mag toch ook niet autorijden zonder rijbewijs?
Word ik dan gechanteerd? :')

En welke dingen mogen dan precies niet meer? Daar ben ik wel héél benieuwd naar :j

Ja precies, eerst dat maar eens even afwachten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:00

Janinevv schreef:

Nee, het stelt je voor een keuze. Wanneer je heftig gezichtsbedekkende kleding draagt ben je niet welkom op bepaalde plaatsen vanwege de veiligheid van anderen. Als je je hond niet laat enten ben je bij de meeste hondenscholen en pensions niet welkom. Laat je je kind niet enten, dan is hij bij een flink aantal kinderdagverblijven niet welkom. Met een ongeënt paard ben je bij wedstrijden niet welkom.

Vaccinaties zijn er niet enkel om jezelf te beschermen, in de meeste gevallen zelfs juist om groepsimmuniteit te krijgen. Er zullen altijd mensen zijn waarbij de vaccinaties niet aanslaan of die ze echt niet mogen vanwege medische problemen. De groepen die daar het vaakst gevoelig moeten dus extra beschermd worden door niet geënte personen zo veel mogelijk uit de buurt te houden.

Keuzevrijheid betekent niet zonder consequentie

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:16

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het hele zware / grootschalige beperkingen zijn, dat is niet te handhaven en gaat vooral leiden tot fraude vermoed ik

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:31

Ik verwacht dat het inderdaad meer zal gaan over bepaalde groepen die wel al geënt zijn en die dus al dingen mogen die anderen niet mogen.
Wat mij betreft ook prima uit te leggen. Vaccineren werkt vooral doordat je een vaccinatiegraad bereikt, een kunstmatige groepsimmuniteit. In het begin is die vaccinatiegraad nog laag, dus moet iedereen zich aan de maatregelen houden. Als die vaccinatiegraad langzaam stijgt zijn er minder beperkingen mogelijk. Maar je gaat grote risico-situaties vermijden voor mensen die het nog wel kunnen verspreiden. Ik denk aan grote festivals zolang de vaccinatiegraad onder jongeren nog laag is. Of bijvoorbeeld dat mensen die nog niet gevaccineerd zijn nog met mondkapjes en handschoenen op bezoek moeten komen bij mensen in het verpleeghuis, als blijkt dat vaccinaties bij die groep slechter aanslaan.
Pas als de vaccinatiegraad zodanig is gestegen dat die kleine groep niet-gevaccineerden geen risico meer vormt voor besmettingen (en in het RVP hebben we die marge op 95% liggen, vergis je niet), kun je alles loslaten en kan die kleine groep niet-gevaccineerden meebewegen op de groepsimmuniteit van de rest van het land. Tot die tijd zijn de niet-gevaccineerden een risico voor bepaalde evenementen (super spreader events) en bepaalde mensen (kwetsbaren) en lijkt het me prima verklaarbaar dat daarvoor maatregelen zijn, zodat het land zsm uit de beperkingen gehaald kan worden.

En dat alles zal afhankelijk zijn van hoe goed het vaccin werkt, hoe effectief het bij bepaalde groepen is en hoeveel mensen al uit zichzelf het vaccin gaan halen.

Gevoelsmatig moet ik ook wel zeggen dat ik hier achter kan staan, ook al ben ik zelf nog kritisch over de vaccinaties. Bij het RVP kan ik me stuk ergeren aan een groep mensen die loopt te **** op de vaccinaties, ondertussen wel door de groepsimmuniteit meeprofiteert van de veiligheid en daardoor kan roepen dat al die ziektes helemaaaaaaal niet erg zijn en nauwelijks meer voorkomen.
Een beetje alsof je met een heel flatgebouw dagelijks bij de kapotte voordeur staat te waken om te voorkomen dat je huis leeggeroofd wordt, en er 1 buurvrouw is die dat idee alleen maar afzeikt, maar wel profiteert van jullie moeite.
Wil je niet vaccineren? Dan betekend dat dat je bijdraagt aan de verspreiding en dus een risico vormt zolang de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is.

Ik heb het al eerder gezegd, het zou zo mooi zijn als het vaccin onder de kwetsbaren ook gewoon super goed aanslaat. Dan kan iedereen die zichzelf wel wil beschermen een vaccin nemen en de rest kan wat mij betreft zelf afwegen of ze corona willen krijgen of niet.
En als we dan alle bewuste anti-vaccers weigeren in het ziekenhuis heeft de zorg er ook geen last van :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:23

Janinevv schreef:

Wil je het dan omgekeerd? Dat ik en vele anderen straks langer op onze vrijheid moeten wachten omdat er mensen zijn zoals jij, die het vertikken zich te laten vaccineren? Ga jij straks maar een poosje ongevaccineerd achter de geraniums zitten. Jouw keuze, daar wens ik verder geen last van te hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:26

Ik hoop dat dat vaccin risicogroepen beschermt ipv dat we pas dingen mogen wanneer iedereen hem heeft, want ik zou het wel heel erg zuur vinden dat dadelijk we nog steeds niks kunnen in de zomer omdat wij als laatste aan de beurt zijn met vaccineren en wij over het algemeen er minder ziek van worden dan een risicogroep. Let op, ik zeg over het algemeen, voor ik weer iedereen over me heen krijg dat ook jongeren heel ziek kunnen worden. Want dat weet ik, maar over het algemeen is ons risico dat wij in een ziekenhuisbed belanden wel een stuk kleiner.

Verder begrijp ik wel dat iemand met een vaccin straks meer mag, máár ik vind persoonlijk de timing erg slecht om dit nu al te zeggen. Zet deze woorden in als je merkt dat er weinig opkomst is wanneer we al aan het vaccineren zijn, nu voelt het meteen wel als dwang en ik heb serieus in al redelijk wat groepsappen gelezen met vrienden die eerst pro vaccin waren, dat ze nu twijfelen omdat het nu als dwang voelt.

Ik snap eerlijk gezegd wel waar dat gevoel vandaan komt, ik ga dat vaccin persoonlijk wel nemen wanneer mijn tijd komt, maar ik vind het echt een super domme zet om dit nu naar buiten te brengen, had daarmee gewacht. Het is gewoon voeding voor alle anti vaxxers en virus waanzin mensen. Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat er gekozen is om nu, terwijl het vaccin er nog niet eens is, al zoiets te gaan melden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:29

sureido schreef:
Ik hoop dat dat vaccin risicogroepen beschermt ipv dat we pas dingen mogen wanneer iedereen hem heeft, want ik zou het wel heel erg zuur vinden dat dadelijk we nog steeds niks kunnen in de zomer omdat wij als laatste aan de beurt zijn met vaccineren en wij over het algemeen er minder ziek van worden dan een risicogroep. Let op, ik zeg over het algemeen, voor ik weer iedereen over me heen krijg dat ook jongeren heel ziek kunnen worden. Want dat weet ik, maar over het algemeen is ons risico dat wij in een ziekenhuisbed belanden wel een stuk kleiner.

Verder begrijp ik wel dat iemand met een vaccin straks meer mag, máár ik vind persoonlijk de timing erg slecht om dit nu al te zeggen. Zet deze woorden in als je merkt dat er weinig opkomst is wanneer we al aan het vaccineren zijn, nu voelt het meteen wel als dwang en ik heb serieus in al redelijk wat groepsappen gelezen met vrienden die eerst pro vaccin waren, dat ze nu twijfelen omdat het nu als dwang voelt.

Ik snap eerlijk gezegd wel waar dat gevoel vandaan komt, ik ga dat vaccin persoonlijk wel nemen wanneer mijn tijd komt, maar ik vind het echt een super domme zet om dit nu naar buiten te brengen, had daarmee gewacht. Het is gewoon voeding voor alle anti vaxxers en virus waanzin mensen. Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat er gekozen is om nu, terwijl het vaccin er nog niet eens is, al zoiets te gaan melden.

Omdat de media er mee aan de haal is gegaan vooral. De tekst werd gezegd in een bepaalde context (namelijk dat het vaccin niet meteen betekend dat alle regels overboord kunnen, dat wordt stapsgewijs afgebouwd, waarbij de kans groot is dat bepaalde stappen nog niet mogelijk zijn voor mensen die niet gevaccineerd zijn), maar die nuance wordt door de media vaak eruit gegooid om maar genoeg lezers te halen.
Het is in principe gewoon totale logica. Je wil zsm uit deze lockdown om de economie weer aan de slag te laten gaan. En dat kan consequenties hebben t.o.v. mensen die wel of niet gevaccineerd zijn. Maar de media maakt er een soort dwangbericht van, vooral als je niet verder leest dan de koppen.

Zoals ik het lees is het juist helemaal niet bedoeld om mensen te "motiveren/dwingen/stimuleren" tot vaccinaties. Maar gewoon onderdeel van het afbouwprogramma straks. En ik geloof niet dat we op een festival straks een briefje moeten laten zien waarop staat dat we wel of niet gevaccineerd zijn. Wel dat bepaalde groepen straks al gevaccineerd zijn en daarmee alweer wat meer kunnen dan andere groepen. Of dat bepaalde maatregelen al opgeheven kunnen worden die gelden voor een bepaalde groep (beperking op bezoek in verpleeghuizen, als alle ouderen de vaccinatie hebben ontvangen, om maar iets te bedenken), terwijl de adviezen om thuis maar X mensen te ontvangen wel nog blijven bestaan.
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-11-20 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:32

Janinevv schreef:

Hoezo? Dat is toch al langer zo? Afrika kom je ook niet in zonder gele koorts vaccinatie.

Verder is het alleen een idee, nog helemaal niet uitgewerkt, en nog helemaal niet zeker. Ze zijn aan het onderzoeken of het een optie is.
Niet gelijk zo schreeuwen, schiet je niks mee op.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:34

Maar ik denk dat De Jonge na vanaf maart hiermee bezig zijn, wel had kunnen weten dat zijn woorden op deze manier worden verdraaid en het lijkt me wel misschien slim van hem om hier iets over te zeggen in een volgende persco. Want het is echt het onderwerp van de dag, bij mijn kringen gaat het er echt heel veel over op het moment :o

Ik denk als puntje bij paaltje komt de meest mensen zich wel laten in enten.

Mijn ouders twijfelen om hem te nemen, maar hebben mij wel die baarmoederhalskankerprik opgelegd, dus daar kan ik dan ook kwaad om worden :+ dan ga je nu ook maar dat Corona vaccin nemen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:36

verootjoo schreef:
Janinevv schreef:

Hoezo? Dat is toch al langer zo? Afrika kom je ook niet in zonder gele koorts vaccinatie.

Verder is het alleen een idee, nog helemaal niet uitgewerkt, en nog helemaal niet zeker. Ze zijn aan het onderzoeken of het een optie is.
Niet gelijk zo schreeuwen, schiet je niks mee op.

Goed argument, die eerste, niet over nagedacht en kan ik wel eens in de groepsapp gooien.

En dan zijn er ook nog vrienden die alles snuiven en slikken wat ze toekomt maar voor ‘t vaccin zijn ze bang :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:39

sureido schreef:
Maar ik denk dat De Jonge na vanaf maart hiermee bezig zijn, wel had kunnen weten dat zijn woorden op deze manier worden verdraaid en het lijkt me wel misschien slim van hem om hier iets over te zeggen in een volgende persco. Want het is echt het onderwerp van de dag, bij mijn kringen gaat het er echt heel veel over op het moment :o

Mijn ouders twijfelen om hem te nemen, maar hebben mij wel die baarmoederhalskankerprik opgelegd, dus daar kan ik dan ook kwaad om worden :+ dan ga je nu ook maar dat Corona vaccin nemen.

Hopelijk niet te offtopic hoor, maar het is toch niet erg dat ze jou de HPV prik op hebben gelegd? Vind ik juist goed. Maar wel zo eerlijk dat ze idd dan het Corona vaccin nemen!

Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen, hopelijk weer snel naar 'het oude' toe. Al moet ik zeggen dat een paar dagen thuis werken wel echt ultiem chill is haha :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:41

sureido schreef:
En dan zijn er ook nog vrienden die alles snuiven en slikken wat ze toekomt maar voor ‘t vaccin zijn ze bang :')

Oja da's ook leuk :')

Overigens las ik wel dat de eersten die in aanmerking komen niet de ouderen zijn maar zorgmedewerkers / mensen in essentiele (contact)beroepen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:43

Ik vind het vooral bijzonder hoe mensen nu al pro- of anti een vaccin kunnen zijn, terwijl we nog helemaal niks weten. Uitgezonderd de aluhoedjes die bij voorbaat al voor alle vaccins zijn, daar kun je weinig nuance meer van verwachten m.i.

Als ik 1 ding heb geleerd sinds Maart is het idd dat de Jonge toch niks goeds kan zeggen, dus wat hij ook zegt, er wordt toch wel over gezanikt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:44

sureido schreef:
.

Ik zie nu 2 oude mensjes aan hun oren meegesleept naar het vaccinatiebureau: "niet zeuren, is goed voor je!" :+ :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:44

IMANDRA schreef:
sureido schreef:

Hopelijk niet te offtopic hoor, maar het is toch niet erg dat ze jou de HPV prik op hebben gelegd? Vind ik juist goed. Maar wel zo eerlijk dat ze idd dan het Corona vaccin nemen!

Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen, hopelijk weer snel naar 'het oude' toe. Al moet ik zeggen dat een paar dagen thuis werken wel echt ultiem chill is haha :))

Ik heb mij nooit eigenlijk verdiept in die HPV prik. Maar ik vind het niet super erg of zo, maar wel hypocriet dat ze dan wel twijfelen over dat Corona vaccin. Ik hoor om mij heen wel dat veel ouders die HPV prik niet gegeven hebben aan kinderen namelijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:45

nynke55 schreef:
sureido schreef:
.

Ik zie nu 2 oude mensjes aan hun oren meegesleept naar het vaccinatiebureau: "niet zeuren, is goed voor je!" :+ :D

Haha, je zou er bijna medelijden mee krijgen! :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:47

sureido schreef:
Ik heb mij nooit eigenlijk verdiept in die HPV prik. Maar ik vind het niet super erg of zo, maar wel hypocriet dat ze dan wel twijfelen over dat Corona vaccin. Ik hoor om mij heen wel dat veel ouders die HPV prik niet gegeven hebben aan kinderen namelijk.

Haha gelukkig, het is namelijk een goed vaccin, maar met veel broodje-aap verhalen eromheen. Maar snap wel dat je het hypocriet vindt :j

secricible schreef:
Ik vind het vooral bijzonder hoe mensen nu al pro- of anti een vaccin kunnen zijn, terwijl we nog helemaal niks weten. Uitgezonderd de aluhoedjes die bij voorbaat al voor alle vaccins zijn, daar kun je weinig nuance meer van verwachten m.i.

Als ik 1 ding heb geleerd sinds Maart is het idd dat de Jonge toch niks goeds kan zeggen, dus wat hij ook zegt, er wordt toch wel over gezanikt.

Ja precies. Ik kan me best voorstellen dat je het wel of niet nemen afwacht ivm de onderzoeken eromheen en wat daar precies uitkomt, maar bij voorbaat zeggen dat je het niet neemt vind ik idd.. tja.. voorbarig :+