sureido schreef:Ik hoop dat dat vaccin risicogroepen beschermt ipv dat we pas dingen mogen wanneer iedereen hem heeft, want ik zou het wel heel erg zuur vinden dat dadelijk we nog steeds niks kunnen in de zomer omdat wij als laatste aan de beurt zijn met vaccineren en wij over het algemeen er minder ziek van worden dan een risicogroep. Let op, ik zeg over het algemeen, voor ik weer iedereen over me heen krijg dat ook jongeren heel ziek kunnen worden. Want dat weet ik, maar over het algemeen is ons risico dat wij in een ziekenhuisbed belanden wel een stuk kleiner.
Verder begrijp ik wel dat iemand met een vaccin straks meer mag, máár ik vind persoonlijk de timing erg slecht om dit nu al te zeggen. Zet deze woorden in als je merkt dat er weinig opkomst is wanneer we al aan het vaccineren zijn, nu voelt het meteen wel als dwang en ik heb serieus in al redelijk wat groepsappen gelezen met vrienden die eerst pro vaccin waren, dat ze nu twijfelen omdat het nu als dwang voelt.
Ik snap eerlijk gezegd wel waar dat gevoel vandaan komt, ik ga dat vaccin persoonlijk wel nemen wanneer mijn tijd komt, maar ik vind het echt een super domme zet om dit nu naar buiten te brengen, had daarmee gewacht. Het is gewoon voeding voor alle anti vaxxers en virus waanzin mensen. Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat er gekozen is om nu, terwijl het vaccin er nog niet eens is, al zoiets te gaan melden.
Omdat de media er mee aan de haal is gegaan vooral. De tekst werd gezegd in een bepaalde context (namelijk dat het vaccin niet meteen betekend dat alle regels overboord kunnen, dat wordt stapsgewijs afgebouwd, waarbij de kans groot is dat bepaalde stappen nog niet mogelijk zijn voor mensen die niet gevaccineerd zijn), maar die nuance wordt door de media vaak eruit gegooid om maar genoeg lezers te halen.
Het is in principe gewoon totale logica. Je wil zsm uit deze lockdown om de economie weer aan de slag te laten gaan. En dat kan consequenties hebben t.o.v. mensen die wel of niet gevaccineerd zijn. Maar de media maakt er een soort dwangbericht van, vooral als je niet verder leest dan de koppen.
Zoals ik het lees is het juist helemaal niet bedoeld om mensen te "motiveren/dwingen/stimuleren" tot vaccinaties. Maar gewoon onderdeel van het afbouwprogramma straks. En ik geloof niet dat we op een festival straks een briefje moeten laten zien waarop staat dat we wel of niet gevaccineerd zijn. Wel dat bepaalde groepen straks al gevaccineerd zijn en daarmee alweer wat meer kunnen dan andere groepen. Of dat bepaalde maatregelen al opgeheven kunnen worden die gelden voor een bepaalde groep (beperking op bezoek in verpleeghuizen, als alle ouderen de vaccinatie hebben ontvangen, om maar iets te bedenken), terwijl de adviezen om thuis maar X mensen te ontvangen wel nog blijven bestaan.
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-11-20 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt