Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:26

justkid schreef:
Es_ther schreef:
Haha justkid, herkenbaar :') . Ik moest 138 km wandelen in december. Ik ben er over 900 meter *\o/* .

Voor januari 7x alle 3 de ringen vol, moet te doen zijn!

7 keer op rij he, dat vind ik nog wel lastig als ik werk red ik dat niet

Ben ik nu de enige die een heel groot vraagteken boven dr hoofd heeft? 7x alle ringen vol? :? Wel superknap dat jullie die targets keurig halen....

Ik had ooit een app waarop je kon invullen wat je at en hoeveel je bewoog enzo....ik werd er alleen maar gefrustreerd van... :D ik ben nu maar begonnen met alleen water en thee (dus geen sap of limonade) en 1 snoepmoment per dag....
@. Musli: wat super van je dat je in een jaar tijd 20 kilo bent afgevallen...wauw! Je zult wel super trots zijn! *D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:34

Haha wij hebben beide een Apple Watch.

Afbeelding
Dit zijn die ringen die je dan 7 dagen achter elkaar moet vullen :).

mirjamalvaro

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:35

Oh ik snapte hem ook niet meer vd ringen :))

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:36

Klimmen? Hoe doe je dat in dit platte land?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:43

Dat zal wel een klimmuur zijn geweest. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:45

Hahaha outdoor klim muur!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:26

oh jij hebt hem op 500 staan, ik sta op 480.
Afbeelding

Gehaald *\o/*
Zie die kleurtjes :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:01

Lekker bezig *\o/*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:30

Lees al weer even mee, maar wil me nu toch echt melden.

Zal mezelf even snel voorstellen.

Ik ben Miranda, 25 jaar.
2019 begonnen we met op en halve kilo na obesitas. 2 januari de stap gezet om te gaan afvallen. 20 kilo er afgekregen, waardoor we weer een gezond BMI hadden. Ik wilde er graag nog wat meer af maar het lukte niet meer :(. Dus maar gericht op stabiel blijven.
2020: door het stil leggen van sporten, wisselen van een baan in de zorg naar kantoor, net te vaak de lokale horeca steunen en een blessure zitten er helaas weer 4,5 kilo aan en net geen gezond bmi meer.
2021 wil ik de laatste kilo's er af. Nog ongeveer 11 kilo.

Sport, Basketbal (als er geen corona is), paardrijden, fitnes kracht en cardio.
Nu alles stil ligt en gesloten is, doen we aan hardlopen en online workouts thuis.

Verder heb ik geen apple watch zoals een aantal hier maar een fitbit.
Sta ook regelmatig savonds laat nog te springen of rondjes te lopen door de kamer, alles om het doel te halen :P.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:33

Welkom :D Hier ook hardlopen en thuis workouts op het moment :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:00

Ik ben ook net gaan hardlopen. De zee ligt op enkele minuten van mijn huis dus ik kan eindeloos langs de dijk gaan lopen.

Doelen voor de komende 3 maanden : 10 kilo eraf en mijn vetpercentage verlagen met zeker 10 procent.

Aanpak : weer braaf eten volgens voedingschema, weer gaan trainen (2 keer per week bij mijn personal trainer en rest thuis) en minimaal 4 keer per week cardio.

(ik weet dat het kan, omdat ik heel snel heel veel ben bijgekomen door te stoppen met bodybuilding en het bijpassende dieet, dus is 'snel vet', zeg maar. Ik moet mijn oude leefstijl weer oppakken)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:55

Hier ook hardlopen, 2x per week, en momenteel thuis bokszaktraining. Anders 2x per week in de sportschool bokszaktraining. Heel fijn ritme waar ik momenteel in zit :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:01

Hier op dit moment vooral wandelen. Ieder zaterdag en soms op zondag 10 tot 12 km.
En de meeste dagen 20 tot 45 minuten voor de gewone wandeling.

Ik heb nu wel werk waarbij ik veel zit. Dat merk ik wel.

Gisteren heeft mij moeder maagspul gehaald voor mij met alleen een beetje zoetstof. Ik had eerst 1 met veel suiker, dat merkte ik gelijk.
Als ik stress heb, dan krijg ik altijd last van de maag.
Nu even 2 weken dit pakken en anders toch maar naar de huisarts voor onderzoek (ook ivm slokdarmkanker van mijn vader).

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:19

Dat thuiswerken is voor mij ook geen succes geweest voor de lijn: ik fietste ervoor elke dag naar kantoor, dus dat was toch elke dag 45 minuten stevig doorfietsen.... ik probeer nu tijdens de lunch een stuk te fietsen. Gelukkig kan ik nog wel elke dag naar m’n paard en rijd dus veel, alleen ook daar restricties qua tijd dat je mag rijden en gezien de natte bospaden zijn t buiten vooral stap ritjes (daar verbrand ik niks mee). Zit nu even te pauzeren: hoeveel calorieën zou je verbranden met het schilderen van de woonkamer? :D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:19

Urielle schreef:
Ik ben ook net gaan hardlopen. De zee ligt op enkele minuten van mijn huis dus ik kan eindeloos langs de dijk gaan lopen.

Doelen voor de komende 3 maanden : 10 kilo eraf en mijn vetpercentage verlagen met zeker 10 procent.

Aanpak : weer braaf eten volgens voedingschema, weer gaan trainen (2 keer per week bij mijn personal trainer en rest thuis) en minimaal 4 keer per week cardio.

(ik weet dat het kan, omdat ik heel snel heel veel ben bijgekomen door te stoppen met bodybuilding en het bijpassende dieet, dus is 'snel vet', zeg maar. Ik moet mijn oude leefstijl weer oppakken)

Wij hebben hetzelfde doel:)
Hoe pak jij het eten aan en hoe moet ik het zien qua trainen en cardio? Wat doe jij precies?

Ik heb fit at home voor beweging en eet in de ochtend en middag eiwit/koolhydraten en groenten. In de avond alleen eiwit/groenten en vet

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:55

Romeo2007 schreef:
Wij hebben hetzelfde doel:)
Hoe pak jij het eten aan en hoe moet ik het zien qua trainen en cardio? Wat doe jij precies?

Ik heb fit at home voor beweging en eet in de ochtend en middag eiwit/koolhydraten en groenten. In de avond alleen eiwit/groenten en vet

Eten komt neer op plm 300-500 kcal minder eten dan je nodig hebt om gewoon op gewicht te blijven, minimaal 2 liter water drinken per dag en gezond eten.
Het is even uitvissen wat werkt voor jouw lichaam. Ik ben destijds begonnen met 8 kleine maaltijden over de hele dag om de verbranding aan te jagen, daarna koolhydraten omlaag gaan brengen en eiwitten op gaan voeren. Kip is beetje bij beetje vervangen door witvis etc etc.

Ik wissel elke 6 tot 8 weken van schema, steeds met een ander doel. Mijn schema voor de komende 6 weken staat op 1300-1500kcal en is gericht op intermittent fasting (Ik eet tussen 14 en 20 uur drie kleine maaltijden) en carb cycling, met 3 dagen laag in koolhydraten en 2 dagen hoger in koolhydraten.

Qua cardio zou ik het liefst afwisselen tussen hardlopen en de stairclimber, maar helaas is de sportschool natuurlijk dicht, dus hardlopen en (snel)wandelen dan maar. Helaas geen racefiets of mountainbike, anders zou ik dat in het weekend plannen voor de afwisseling.

Ik ga per januari weer naar mijn personal trainer, voor 2 keer per week krachttraining, en verder thuis. Ik wil weer met een splitschema werken met 2 keer per week benen/billen, 1 keer per week rug en triceps, 1 keer per week schouders/armen geheel, 1 keer per week borst/biceps en aan het einde van elke training 4 buikspieroefeningen, 2x recht, 2x schuin.

Nou ja, we zien straks wel of dat resultaat heeft gegeven.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:08

Helemaal niet vervelend bedoeld dames, maar ik vraag me af of dit de meest ideale plek is voor deze doelen en aanpak. Ik vind het heel knap dat jullie zo’n aanpak hebben en dat deze werkt voor jullie, maar voor mij ligt/lag de initiële insteek van dit topic iets anders. Ik kan het niet precies omschrijven, maar dit onderwerp (heel expliciet praten over kcal, voeding, exacte sport en beweging,...) werkt voor mij heel triggerend en misschien dat ik het daarom zo aanvoel. Ik vond het zo fijn dat dit een topic was voor mensen die echt veel kwijt moe(s)ten en de struggles die daar bij komen kijken. Als ik zelf het gevoel krijg dat ik te weinig doe door te lezen wat anderen doen, dan krijg ik eetstress. I know, dat zit diep en ligt ook vooral aan mijn eigen relatie met voeding/beweging/lichaam, maar ik denk dat ik in dit topic eerlijk kan zijn :j

Zo, dat moest er even uit. Ik bedoel het niet slecht en lees er verder gewoon overheen, zodat jullie hier ook een veilige plek hebben om te praten over het afvallen ipv in een ander topic.

Verder wens ik jullie veel succes in jullie traject naar gezondheid!

Edit: Ik zie nu in mijn oude berichten dat ik ook wel eens expliciet heb vermeld hoeveel ik beweeg etc, het zal dus wel aan mezelf liggen dat ik er nu even lastig van word :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:18

Is niet mijn bedoeling dat jij je er vervelend onder voelt Ine.

Als het helpt : er moet bij mij nu echt heel veel af om het weer 'normaal' te krijgen, en dan heb ik het niet over slank en fit en al helemaal niet over podiumklaar. Het is maar een voornemen. Mijn huidige BMI is 'obees', dus ik val zeker wel in de doelgroep van dit topic.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:28

Wat Ine denk ik bedoeld (en ik ken haar ook uit een ander topic al heel lang), is dat het hier zo fijn juist niet over lijstjes/kcal/hoeveel je precies sport gaat, maar meer over de algemene lijn (pun intended) van hoe het met je gaat/afvallen gaat.

1300-1500 kcal per dag + veel sporten klinkt niet als een gezonde manier van afvallen als je zoals je zelf noemt richting obees gaat en dat is juist wat we hier een beetje proberen te vermijden...

Zo, mijn rant ook over en ik val gelijk nu met de neus d’r vol in.. Heb me in het begin wel eens gemeld maar ik blijf enorm vast lopen op de knop vinden. Die is onvindbaar ofzo.
Als ik diep ga graven, komt het voor mijn gevoel neer op, als ik er niet aan begin kan ik ook niet falen. En daarnaast de enorme berg die ik moet af moet vallen, ook als ik die in kleine stukjes opdeel, ziet eruit als zo’n rijstebrij berg waarvan ik bij God niet weet hoe ik er door kom. Zelfs met 5 kg doelen zie ik het einde niet.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:31

Ine23 :(:) Ik snap jouw post maar ik denk niet dat er bang voor hoeft te zijn hoor.
Het is geen lijstjes topic maar ieder mag toch vertellen wat werkt?
Wel heel vervelend dat het jou juist triggert. en niet op een goede manier begrijp ik. Ieder loopt zijn eigen pad en dat maakt dit topic wat het is.

Ik vind het wel interessant om te lezen hoe ieder ermee omgaat.
Urielle :wow: wat heb je dat strak in de hand zeg, kun je dat volhouden zo? maar jij bent/was bodybuilder?
Het zegt mij niks laag in koolhydraten en hoog in koolhydraten. Ik denk dan alleen; wat eet je dan en vooral is het lekker :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:35

Oh Sodera wat naar. Die knop bestaat denk ik niet, maar voor een aantal helpt het om het zich zo voor te stellen.
Wat zou jou nou kunnen helpen in dit topic?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:39

Het gaat niet persoonlijk over jou alleen hoor, Urielle. Je bent voor mij ook van harte welkom!

Ik heb gewoon zelf het gevoel dat de focus/sfeer verandert in het topic. Maar dat gebeurt natuurlijk met veel dingen zo, topics evolueren ook naarmate ze langer bestaan en dat is helemaal prima.

Het is maar een gevoel dat ik even deelde. Ik hoop dat iedereen zich hier nog steeds fijn voelt om te delen wat hij wilt delen en ik ga gewoon blijven reageren zoals ik al deed. Iedereen mag zeker delen wat voor hem/haar werkt! Maar dan heb ik het alleszins even uitgesproken en dat lucht op :j

BMI vind ik zelf overigens niet zo bijzonder interessant, aangezien het weinig zegt over je metabole gezondheid. Als je weet hoe het tot stand is gekomen en op basis van welke mensen de berekening is gemaakt (blanke mannen), dan weet ik zelf dat het gewoonweg niet voor iedereen past. Vroeger was een gezond BMI ook tot 27 (vrouw) en 28 (man), maar van de ene op de andere dag werd dat 25. En ineens ook heel veel mensen ‘overweight’ zonder ook maar een gram aan te komen. Grappig detail.

Interessant leesvoer: https://www.google.com/amp/s/elemental. ... 8dc2aa33bb

https://well.blogs.nytimes.com/2014/04/ ... ot-add-up/

Dikke knuffel Sodera :(:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:47

Ik denk dat de kracht van dit topic inderdaad is dat iedereen zijn afvalreis, en de bijbehorende struggles, op een andere manier aanpakt en dat er niet 1 manier als perfect wordt gezien.

Ik zou het heel naar vinden Ine23als jij je slecht voelt / gedwongen voelt zelf 'meer' te doen door wat we hier posten. Mijns inziens zou iedereen zich hier prettig moeten voelen / vrij moeten voelen om zijn eigen reis te beleven en te delen.

Toen ik een jaar geleden begon met afvallen moest ik echt niet denken aan hardlopen, of dat ik dat ooit zou kunnen :') mijn initiële doel was weer wat kracht en conditie opbouwen na mijn enkelbreuk, zodat ik van mijn geplande reis naar Mongolië zou kunnen genieten. Die ging helaas niet door :j conditie opbouwen is wel gelukt :D

Ik snap heel erg wat jij bedoelt Sodera met niet willen falen en daarom maar niet beginnen. Kun je het zoeken in een minder 'meetbaar' (dus faalbaar) doel, dus meer iets als gezonder eten, je fitter voelen oid? Helaas is afvallen niet zo simpel als 'gewoon minder kcal eten dan je verbruikt', daar zit een enorm mentaal stuk omheen. En de aanpak van dat mentale stuk is voor iedereen anders.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:49

Vind het trouwens wel enorm sterk van je Ine23 dat je dit gevoel deelt :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 20:58

Nu ga ik, heel slecht, geen bijleespost maken maar wel reageren :D

Dat de focus en sfeer wat veranderen merk ik inderdaad ook, en ik denk stiekem dat we hier precíés op het punt zijn waarop het bij ons allemaal blijft hangen. Namelijk: in het begin is iedereen fanatiek, maar langzaam versloft het wat. Dan worden de reacties minder, de vreetbuien meer en dan zijn we met zijn allen (grof gezegd) weer op hetzelfde punt als waar we waren :j en heel stiekem motiveert dat ook niet zo om in een afvallen topic te posten :')
Dit is wel heel gechargeerd gezegd hoor, want er zijn hier ook heel veel meiden die zo gruwelijk goed bezig zijn... *\%/* ik durf geen namen te noemen, want ik ga geheid mensen vergeten haha.

Sodera, wat jij zegt klinkt zooo bekend! Het is komend jaar voor mij 10 jaar geleden dat die knop (of mindset, hoe je het moge noemen) om ging tot het punt dat ik bij de paarden ging werken en ik niet meer "mocht" afvallen. Ik ben dus pas een jaar of 10 op zoek naar die knop :Y)
En als je geen 5kg doelen stelt, maar nog kleiner? Ik heb ze momenteel op 2,5 staan en daarnaast eigenlijk per 1kg; ik zet per kg een klein bedrag op een aparte spaarrekening.

Hey maar meiden, positief: morgen is de laatste dag van dit jaar en dan zijn alle vreetdagen ook weer over :j
Ik denk dat ik dan maar een Jopie-dagboek maak: "Na de jaarwisseling: hoe ik in 2021 geen kans meer had om kledingrek te zijn".

Oh en als ik nu nieuwe topicgenoten gemist heb: welkom *\o/*

En verder, want ik typ dit tegelijk met Gaucho zie ik: helemaal eens met Gaucho :j