4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:53

Mara: ja daarom ‘geniet’ ik wel van het snoepen. Ik ben best wel heel erg geschrokken vorige week en daarbij blijkt uit alles dat ik het goed kan compenseren met bewegen. Dus ik kan het redelijk naast me neer leggen dat ik af en toe zo’n dag heb!
Jeetje dat zou je inderdaad niet denken die -0.4 bij het aantal wat je eet! Ben benieuwd de komende week, naar hoeveel ga je nu?
Fijn dat de zoetstof is goed gegaan, zo kan je toch weer meer kanten op!

Frummels: wat goed onder de 80! Topper, je bent goed bezig. Veel plezier met de wandeling vandaag.

Little_birdy; Spannend! Veel succes met verhuizen vandaag, hoop dat je er vanavond kan slapen. En prachtig uitzicht hebben jullie daar!

Kiwi: ja ik vond het snoepgoed allemaal iets te lekker haha :))
Ik vind de b&j erg lekker! Valt niks tegen. Mijn vriend proeft wel duidelijk verschil en wil liever de ‘echte’. Maar zou het zeker is proberen :j
Lekker lijstje heb je!

Gister eigenlijk goed aan mijn lijstje gehouden. Ik had de b&j iets verlaagd naar 100 gr, de rijstwafels overgeslagen en in de avond 5 chocolaatjes gegeten. Kwam uit op 2013 bij 18.500 stappen. Dus goed genoeg _O-
Ik heb deze dagen wat kleding besteld, allemaal S maatjes en het past gewoon <3 daarbij net mn kledingkast wat opgeruimd en grote broeken weggedaan. Broeken die ik al lang niet meer paste zijn nu veelste groot.

Vandaag een ongezond dagje maar wel lekker haha. Mn ouders komen eten en had echt geen inspiratie en ook eigenlijk weinig tijd om voor te bereiden. Heb dus een kippiepan gehaald met wat vers stokbrood.

O: 150 gr Griekse yoghurt, 30 gr crusli en 200 ml optimel
T: blikje redbull sugarfree, 2 havermout koekjes van quaker.
L: broodje kip kroket (van kippie :)) )
T: appelflap, 1/2 banaan
A: kippiepan met stokbrood en smeersels.
T: stukje vianetta ijs.

Ik heb geen idee op hoeveel ik uitkom, zonder avond eten meegerekend zit ik op 1060, dus opzich wel ruimte voor het avond eten.
Zit al op 11.000 stappen en heb net een buitenrit gemaakt van 45 minuten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:21

Lis_Ol: dankjewel! De wandeling was heerlijk. 17.000 stappen gedaan tijdens de wandeling, zo n 15 km en 160 verdiepingen. Ben goed moe vandaag haha. :z
Heerlijk lijstje had je.

Vandaag doe ik even rustig aan want heb echt spaghetti benen van de wandeling gisteren.
Beetje in huis rommelen en schoonmaken.

Lijstje vandaag:
O: havermout met rijstemelk, speculaaskruiden, kaneel en lijnzaad. Kop koffie met rijstemelk
L: salade met tomaat, mozzarella, olijfolie en balsamico
T: 2 mandarijnen en een appel
A: gnocchi met saus van tomatenblokjes, verschillende groenten en Parmezaanse kaas
T: yoghurt

D: water en thee
B: huis schoonmaken (toch een soort workout altijd _O- ) misschien nog even naar stal want het wordt mooi weer en 17 graden.
Zag net op het weerbericht dat het komende week 21 graden wordt **\O/**

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:41

@Frummels, Wauw je gaat lekker zeg! Hele mooie resultaten :D Ik kan me voorstellen dat je die wandeling nog wel voelt ja! Dat moet een flinke workout geweest zijn. Heerlijke lijstjes ook trouwens!

@Little_Birdy, Wat kom je nog mooi uit met je avondeten. Zo zie je maar dat een ongezondere maaltijd prima kan ondanks dat je wil afvallen.

@Kiwi, Oei vervelend dat het vanuit je si-gewricht komt. Heeft hij wel wat kunnen behandelen of is het echt rust houden? Duimen dat het snel bijtrekt!

@Lisanne, Super instelling! Je kan het zeker hebben :) En wat een fijn gevoel dat je maat s met gemak past :D Dat zijn echt de leuke momenten.
Ik ga deze week op 2600 kcal gemiddeld per dag zitten en daarmee verwacht ik dan toch wel een flinke stap vooruit te maken in gewicht. Had gepland om eind januari gestegen te zijn tot 65kg maar zat vrijdag dus op 64,1. Dus nu liever wat extra erbij :)

Bij mij gaat het zijn gangetje wel. Ik merk dat ik een stuk meer energie krijg van het zonnetje :D Daarnaast is mijn paard eindelijk niet meer kreupel, dus gisteren lekker weer kunnen longeren en kijk ernaar uit morgen weer een rondje te rijden! Heerlijk om weer aan de slag te kunnen :)

Mijn lijstje van gisteren:
O: Teffpap met ananas, kurkuma, gember, kaneel, eiwitpoeder en lijnzaad
T: Myprotein peanut square, rijstwafel, glutenvrij speculaasje
L: Glutenvrije boterhammen met carpaccio, parmezaan, pijnboompitten en rucola, 2 blokjes vegan chocolade
T: 2 rijstwafels met rookvlees, 2 glutenvrije boterhammen
D: Hamburger met blauwe kaas en druiven, wat ovenfrietjes, komkommer
T: 2 glutenvrije crackers, 2 kleine glazen rode wijn
Totaal 2684

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:56

Joanne1997 schreef:
Hier gaat het even wat minder. Ik merk dat ik er toch erg mee bleef zitten dat ik geen gewicht verloor. De tweestrijd in mijn hoofd tussen meer of juist minder eten bleef maar doorgaan. Ook was ik het echt even enorm beu om precies bij te houden wat ik ging eten (en dan dus weer iedere keer de keuze moest maken juist meer of minder). Dit dus even los gelaten wat er in resulteerde dat ik teruggevallen ben in oude gewoontes en afgelopen dagen veel te weinig heb gegeten. :+ Heb ook totaal geen hongergevoel.

Ben me er in ieder geval van bewust en hoop dat ik snel weer een beter lijstje kan delen hier. Lijstjes van afgelopen dagen hebben geen meerwaarde om te delen, ben er dan ook absoluut niet trots op.

Geeft niet, het is goed dat je je hier bewust van bent inderdaad, dan kun je de draad weer oppakken :j

Kiwi_ schreef:
Baal een beetje van de hoeveelheid rozijnen en de chocola. Daardoor kom ik best hoog uit. ‘S middags eet ik echt uit een soort verveling ofzo, en met het thuiswerken is alles zo lekker dichtbij.

Bij de AH hebben ze pakjes maiswafels in verschillende smaken, dat is echt mijn go-to snaaiding. Een pakje met 3 wafels zit rond de 100 kcal, qua smaken vind ik het net chips. Ook met beleg zijn ze erg lekker. Daar kun je best eens uit verveling op knagen zonder dat het qua kcal gelijk de spuigaten uit loopt :j

Frummels schreef:
Voor de risotto fans die benieuwd zjin naar de citroen variant, ik maak altijd deze (met iets meer citroen dan het recept aangeeft haha) : https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... oenrisotto

Oeh, dank! :9

Je gaat goed! Chocolade afwijzen, toe maar :D

Lekkere lijstjes weer :Y)

m9ara schreef:
Bij mij gaat het zijn gangetje wel. Ik merk dat ik een stuk meer energie krijg van het zonnetje :D Daarnaast is mijn paard eindelijk niet meer kreupel, dus gisteren lekker weer kunnen longeren en kijk ernaar uit morgen weer een rondje te rijden! Heerlijk om weer aan de slag te kunnen :)

Dit merk ik ook heel erg, ik ben gek op de winter maar de warmte en de zon doen me zo goed :j

Super fijn dat je paard weer oké is!

Hier nog steeds best gemotiveerd, ook al doet de weegschaal even niet zoveel. Nu mijn bokszak niet meer ingesneeuwd zit kan ik weer lekker los op dat ding *\o/*

Vandaag een half uurtje gekickbokst op de zak, rustig weer een beetje opbouwen (ben ik niet goed in, ik kan alleen maar hard :') ). Mijn rug is er nog niet direct blij mee, buikspieren zijn verdwenen dus ik vang teveel op met mijn rug.

Lijstje voor vandaag;

O; choco havermout met pindakaas
L; tosti kaas/salami & pesto met pittige mayo
T; Nature Valley crunchy maple syrup
A; casarecce met aubergine (HelloFresh)
T; bakje yoghurt met muesli en wat fruit

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:52

@Frummels: wat een goed weekend heb je gehad! En wat heerlijk dat de weegschaal onder de 80 staat, gaat de goede kant op :) vind jouw diners heerlijk klinken steeds.

@Lis_Ol: fijn dat je gewoon in je nieuwe kleding past, motiverend! Lekker lijstje, al is het niet de meest gezonde. Ik ga het ijs proberen.

@Mara: de fysio heeft wel wat los kunnen maken, maar het zit nog steeds niet lekker helaas. Morgen heb ik weer een afspraak. Goed nieuws over je paard, lekker rijden morgen!

@black_kelpie: bedankt voor de tip. We hebben geen AH, maar wellicht heeft de jumbo ze ook. Moet ik bij de rijstwafels e.d. Kijken of ergens anders? Lekker en goed lijstje heb je!

Ik heb overdag heel netjes gegeten dit weekend, maar beide avonden niet. Goed aan de chocola en chips gezeten. Ik ben mentaal even niet op m’n best en ga dan aan de ongezonde dingen. Vervolgens baal ik daar weer van en kom ik lekker in een vicieuze cirkel terecht, haha. Hoop dat ik morgen met een beter gevoel op sta.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:21

Frummels: beetje bijgekomen van de wandeling :)) lekker lijstje, vooral je lunch haha.

Mara: ja gaf me ook echt een boost qua zelfvertrouwen! Weet dat ik een hoop kwijt ben, maar dit was wel een extra bevestiging.
Ik hoop dat je doel van 65 snel in zicht komt! Lekker lijstje en super fijn dat je paard weer goed is en je lekker aan de slag kan gaan.

Black_kelpie: ik ga met jou mee over die maïswafels. Vooral die paprika smaak is echt lekker!
@kiwi: ik heb ze bij de jumbo nog nooit kunnen vinden helaas.. wel maïswafels zelf maar dan zonder extra smaakje.
Vervelend dat je je niet helemaal in orde voelt, hoop dat je snel opknapt en je het ‘gezonde’ weer op kan pakken.

Hier tevreden over vandaag. Ben zo blij dat ik eindelijk weer kan rijden dus lekker een buitenritje gemaakt, en zo weer extra beweging.
Lijstje van vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt met 85 gr gemengd fruit, 1 speculaasje en 175 ml optimel drink.
T: 1/2 banaan
L: 2 volkoren tortilla’s met kruidenkaas, kipfilet, komkommer, rucola en wat losse cherry tomaatjes.
T: 20 gr cranberry notenmix, rijstwafel bbq
T: gevulde koek
A: pasta carbonara <3
T: restje b&j light (65 gr) en een plakje stoofperencake met een beetje slagroom.
Totaal 2108 bij 14.000 stappen en een buitenritje van 1.5 uur.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:37

Little_birdy: daar heb je zeker gelijk in! Alleen voel ik me er niet comfortabel bij om lijstjes beneden de 1000 kcal te delen hier. Valt natuurlijk ook niet echt onder gezond afvallen :)
Het strakke bijhouden van alles is het probleem niet want die controle vind ik juist erg fijn. Maar meer het constant de afweging moeten maken of je iets wel of niet gaat eten en erg gefocust zijn op calorieën en getallen.
Fijn dat jullie al zo opschieten met het huis!
Lekkere lijstjes heb je weer! En ketchup chips is echt enorm lekker.

Kiwi: eigenlijk inderdaad heel logisch om tussen de middag warm (en dus meer) te eten! Mijn opa en oma doen het ook nog steeds.
Fijn lijstje! Hopelijk voelt je knie snel beter.

Lisanne: bedankt voor je mooie en wijze woorden <3
Super leuk om te horen dat de bestelde kleding in maat S paste, en je een deel van je oude kleding weg kon doen! Dat moet echt een super gevoel geven. Maar je werkt er dan ook hard voor.
Lekker zeg met dit weer een buitenritje!
Zoals altijd heb je weer hele mooie en fijne lijstjes!

Mara: bedankt! En hulp inschakelen is zeker een goede optie mocht ik hier te lang in blijven hangen!
Wat balen dat je juist afgevallen bent in plaats van aangekomen waar je op gehoopt had. Het zou inderdaad heel goed door de kou kunnen komen, dat vraagt toch veel meer van je lijf.
En nog steeds heel leuk om te horen dat je weer wat dingen kunt gaan eten en wat meer kunt variëren! Lekker lijstje en lekker die focaccia!
Fijn dat je paard weer goed is! Heb je al weer kunnen rijden?

Frummels: wat goed dat je weer op de 80 kilo zit! (en in je volgende bericht zelfs daar onder, wat goed zeg!!) Het gevoel als je makkelijk iets af kunt wijzen is echt het beste gevoel ooit :D
Mooie lijstjes heb je ook weer!
Wat een lange wandeling heb je gemaakt in de bergen, heerlijk zeg!

Black_Kelpie: Super dat je weer kunt boksen op je eigen zak!
Bij bokszaktrainingen werken wij altijd met verschillende intervallen, dat is erg leuk! Denk dat er ook wel wat op internet terug te vinden zijn.

__

Zo, volgens mij ben ik weer een beetje bijgelezen :D heb niet echt iets nuttigs te melden maar ik kan de gezelligheid uit het topic toch niet missen hoor :+
Qua eten zijn mijn lijstjes nog niet zo best op het moment. Dit weekend goed kunnen genieten van het heerlijke weer en ruim 100 kilometer gefietst op mijn racefiets. Tijdens de trainingen merkte ik wel dat ik wat power miste door het slechte eten afgelopen week. Dat geeft wel weer extra motivatie om weer op zoek te gaan naar een betere balans.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:02

Kiwi_ schreef:
@black_kelpie: bedankt voor de tip. We hebben geen AH, maar wellicht heeft de jumbo ze ook. Moet ik bij de rijstwafels e.d. Kijken of ergens anders? Lekker en goed lijstje heb je!

Ik heb overdag heel netjes gegeten dit weekend, maar beide avonden niet. Goed aan de chocola en chips gezeten. Ik ben mentaal even niet op m’n best en ga dan aan de ongezonde dingen. Vervolgens baal ik daar weer van en kom ik lekker in een vicieuze cirkel terecht, haha. Hoop dat ik morgen met een beter gevoel op sta.

Bij de AH staan ze inderdaad bij de crackers/rijstwafels :j

Die vicieuze cirkel is heel herkenbaar! Het lukt me op het moment wel om daar niet in te belanden, maar als ik niet lekker in m'n vel zit is het echt een valkuil. Ik heb daar ook nog niet echt iets op gevonden helaas.

Joanne1997 schreef:
Bij bokszaktrainingen werken wij altijd met verschillende intervallen, dat is erg leuk! Denk dat er ook wel wat op internet terug te vinden zijn.

__

Zo, volgens mij ben ik weer een beetje bijgelezen :D heb niet echt iets nuttigs te melden maar ik kan de gezelligheid uit het topic toch niet missen hoor :+
Qua eten zijn mijn lijstjes nog niet zo best op het moment. Dit weekend goed kunnen genieten van het heerlijke weer en ruim 100 kilometer gefietst op mijn racefiets. Tijdens de trainingen merkte ik wel dat ik wat power miste door het slechte eten afgelopen week. Dat geeft wel weer extra motivatie om weer op zoek te gaan naar een betere balans.

Ik heb jaren bij een gym getraind, daar deden we ook interval :j Ik heb verschillende routines op papier staan die ik kan volgen en voor de afwisseling heb ik filmpjes van een gym hier in de buurt, die zijn daar kortgeleden mee begonnen. Dat zijn oefeningen zonder zak, maar ze kunnen ook prima met.

Daarbij geeft mijn vriend rugbytraining en is van vroeger uit ook vechtsporter, dus als ik nog eens de behoefte voel om compleet afgebeuld te worden kan hij me trainen :')

Jeetje, 100 km fietsen... Mijn kont doet al pijn als ik eraan denk :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:10

black_kelpie schreef:
Joanne1997 schreef:

__

Ik heb jaren bij een gym getraind, daar deden we ook interval :j Ik heb verschillende routines op papier staan die ik kan volgen en voor de afwisseling heb ik filmpjes van een gym hier in de buurt, die zijn daar kortgeleden mee begonnen. Dat zijn oefeningen zonder zak, maar ze kunnen ook prima met.

Daarbij geeft mijn vriend rugbytraining en is van vroeger uit ook vechtsporter, dus als ik nog eens de behoefte voel om compleet afgebeuld te worden kan hij me trainen :')

Jeetje, 100 km fietsen... Mijn kont doet al pijn als ik eraan denk :D

Ik heb dit weekend over 2 dagen verspreid ook 80km gemaakt en kan bevestigen dat ik na zoveel weken niet fietsen nu wel wat gevoelige plekken heb :') Maar het was heerlijk fietsen beide dagen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:36

Joanne; wauw, 100 km! Ik krijg bij het idee al zadelpijn _O-
Maar goed om te merken dat dit wel motivatie geeft om toch weer wat meer te eten, dat heb je dan ook wel nodig :j
Neem je tijd om weer een weg te vinden in je eten :)

Mijn planning voor vandaag, met veel tussendoortjes :)) ben ongesteld geworden en merk dat ik gewoon een beetje snaaidrang heb. Maar heb ook de ruimte vandaag :)

O: 150 gr Griekse yoghurt, 90 gr gemengd fruit, 1 speculaasje en 175 ml optimel drink.
T: banaan, 2 bbq rijstwafels.
L: 2 zachte witte broodjes, 1 met kip grilworst, 1 met magere filet americain.
T: leev oerkoek, blikje redbull sugarfree.
T: 50 gr chocolade nootjes
A: maaltijdsalade kip kerrie.
T: blak bananenbrood, 150 gr vanille kwark met yoghurt en 20 gr crusli.
Totaal: 1979

Beweging: half uurtje dressuur training met t paard. Zit nu op 7.500 stappen en ga zo nog werken tot 23.30. Dus kan er wel vanuit gaan dat daar nog wel wat bij komt :')

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:57

@Lis_Ol: lekker lijstje! Kun je lekker buiten rijden bij jouw in de omgeving? Ik herken die snaaidrang trouwens, ondanks dat ik mezelf altijd voorhoud dat hormonen totaal geen invloed op me hebben :Y)

@Joanne: wat vervelend dat het allemaal niet zo wil. Heb je ook geen trek in eten? Wel heerlijk dat je zoveel gefietst hebt, wat dat betreft helpt dat mooie weer een hoop. Ik ga overigens ook mentaal altijd beter voelen van sporten, dus wie weet helpt dat bij jou ook.

@black_kelpie: ik ga op zoek naar de crackers! Zag op de Jumbo site wel dat ze iets in die trant hebben, met rozemarijn. Weet nog niet of dat m’n ding is, haha.

Vandaag eigenlijk best een goede dag gehad gelukkig. Vanmorgen weer naar de fysio geweest en ondanks dat er niet echt vooruitgang in lijkt terug zitten, mag ik wel weer wandelen en fietsen voor zover dat gaat. Dus dat ga ik maar weer rustig een beetje oppakken.
Lijstje:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan, blauwe bessen
M: stamppot prei met een gehakballetje, klein beetje appelstrudelvla
T: handje snoeptomaatjes, rijstwafel met +30 kaas
A: cracker met kipfilet, cracker met zalm, 2 sneetjes ontbijtkoek zero en een stukje roggebrood met appelstroop en oude kaas
T: sinaasappel
Totaal: 1840
B: half uur met de hond gewandeld, totaal 10.000 stappen nu.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:14

Mag ik me ook melden? Ooit heb ik al eens meegepraat in dit of het vorige deel en dat heeft me toen een goede stok achter de deur gegeven. Eigenlijk tot aan het begin van corona een stabiel gewicht maar sinds (bijna) een jaar echt wel wat kilo's aangekomen.. Ik heb me nog niet gewogen, maar het zal niet fraai zijn :+ Ik gok dat ik zo rond de 83 kilo zit nu (ik ben 1.78) en ik merk het vooral aan mijn kleding. Ergens tussen de 72-75 kg is een fijn gewicht voor mij, dus dat is mijn doel.

Voorheen fietste ik altijd 10 km en 10 km terug naar werk en was ik ook de hele dag in beweging, nu is de enige beweging naar het koffiezetapparaat terug naar mijn thuiswerkkantoor :o Probeer wel elke middag 45 minuten te wandelen, maar ik moet ook echt flink op mijn voeding gaan letten. Vriend kan alles eten en is ook een snoeperd, dus er ligt een uitdaging!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:54

Joanne ja dat kan ik me zeker voorstellen dat dat geen goed gevoel geeft om dat te delen .
Wel heel heftig voor je dat je er zo mee zit te worstelen hoop dat je er snel weer uit komt .
Wel bizar en heel knap dat je dan alsnog zoveel km kan fietsen respect daarvoor .

Kelpie
Wel top dat je zo goed kan trainen zelf daar heb ik dan weer geen geduld voor in moet het nu echt hebben van alleen voeding .

Imay haha kan ik me iets bij voorstellen dat je als je het niet gewend bent je zulke plekken krijgt :')
Was wel heerlijk weer om te fietsen zeg

Lis haha ik toevallig vandaag .
Lekker lijstje ook !
Ik bouw ook om kijn tussendoortjes heen momenteel haha

Kiwi ondanks dat je het idee hebt stil te staan gaat het dus wel beter !
Lekker gaan bewegen dus (met mate )
Je stamppot klinkt lekker !

Welkom ccc iedereen is welkom hoor !
Het is je al eens gelukt en zal vast nog een keer lukken !

Ik ben vandaag weer voor het eerst wat uurtjes aan het werk .
Valt tegen kwa pijn maar heb gelukkig wel weer meer gevoel terug in mijn arm

Lijstje gisteren :

0 skyr vanille
T smoothie vers fruit amandelmelk
L crackers spelt met gerookte zalm en met sandwich spread
T aardbei koekje en 2 mentos
A vega burger met broodje
T appel

Veel bewogen
1722 kcal

Vandaag

O meerzaden crackers met zalm en sandwich spread
T koffie met brosse eierkoek
L smoothie met fruit maca en pindakaas
T cashewnoten ongezouten
A pasta pesto met tonijn
T skyr met een lepel melkchocolade

1690 mooi binnen mijn doel

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:01

Kiwi: ik woon in de polder dus verschillende routes die we kunnen maken! Daarbij wonen we ook vlak bij een natuurgebied dus daar waren we zondag heen geweest.
Vervelend dat er geen vooruitgang te merken is bij de fysio! Hoe voel je je nu na de wandeling? Lekker lijstje heb je van gister.

Ccccc; welkom (terug) en succes. Hopen dat het je deze keer ook een stok achter de deur kan geven!

Little_birdy: sterkte weer met werken! Balen dat je nog niet pijn vrij bent.
Wel mooie lijstjes!

Hier vanmorgen ineens weer -0.5, mogelijk een moment opname maar kan het me niet helemaal voorstellen na de (vr)eetbuien van de laatste tijd :))
Maar hou t even in de gaten.
Vanmorgen een nieuw jurkje binnen gehad, maar 36/38 en het past gewoon. Ik ben echt zo blij, had nooit verwacht dat ik dat ooit ging passen :D gelukt momentje haha.

Mijn planning voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 90 gr gemengd fruit, speculaasje en 200 ml optimel drink.
T: rijstwafel bbq
L: 3 volkoren crackers, 2 met magere filet americain en 1 met kip grilworst
T: plak bananenbrood, blikje redbull sugarfree
T: lu time out reep
A: 60 gr witte rijst, 150 gr sajoer bonen en 125 gr rendang <3
T: 150 gr vanille kwark met yoghurt met 20 gr crusli
T: eierkoek en 50 gr chocolade nootjes.
Totaal 2014.
Qua beweging niet veel bijzonders, moet werken dus zal wel aan mijn stappen komen.
Zat gister uiteindelijk op 15.000, als vanavond weer zo’n avond wordt kom ik daar vast wel weer op uit _O-

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:19

Thanks Littlebirdy & Lis voor het warme welkom! :D

Littebirdy, mooie lijstjes hoor! Werk ze & sterkte met je arm!

Lis, 0,5 is lekker! En wat fijn dat je jurkje past! Lekker lijstje ook, maak je zelf bananenbrood? Lekker altijd he :D

Ik ga me morgenochtend maar even wegen.. Brr nu al bang haha! Ik vervang mijn latte macchiato's inmiddels met cappuccino's (minder melk), is iets kleins maar scheelt toch zo 50-100 kcal per dag :D

Gepland lijstje voor vandaag (ik ontbijt pas rond 10 meestal)

O/T: cappuccino en een smoothie van banaan, sinaasappel, rood fruit, havermout en amandelmelk
L: Half meerzadenstokbroodje (van de Lidl) met kaas en kipfilet
T: Cappuccino en een handje ongezouten noten
A: Kipfilet uit de oven, couscous en sperziebonen
T: 2 blokjes 90% pure chocolade

Kcal komen op ongeveer 1800 uit.
Ik ga zo een lekker stuk wandelen buiten en vanavond een 45 min Zumba workout doen (livestream van sportschool).

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:48

CCCCC schreef:
Mag ik me ook melden? Ooit heb ik al eens meegepraat in dit of het vorige deel en dat heeft me toen een goede stok achter de deur gegeven. Eigenlijk tot aan het begin van corona een stabiel gewicht maar sinds (bijna) een jaar echt wel wat kilo's aangekomen.. Ik heb me nog niet gewogen, maar het zal niet fraai zijn :+ Ik gok dat ik zo rond de 83 kilo zit nu (ik ben 1.78) en ik merk het vooral aan mijn kleding. Ergens tussen de 72-75 kg is een fijn gewicht voor mij, dus dat is mijn doel.

Voorheen fietste ik altijd 10 km en 10 km terug naar werk en was ik ook de hele dag in beweging, nu is de enige beweging naar het koffiezetapparaat terug naar mijn thuiswerkkantoor :o Probeer wel elke middag 45 minuten te wandelen, maar ik moet ook echt flink op mijn voeding gaan letten. Vriend kan alles eten en is ook een snoeperd, dus er ligt een uitdaging!

Welkom :D Van 20 km per dag fietsen en de rest van de dag ook bewegen naar niks maakt nogal uit inderdaad, dat is de afgelopen 2,5 jaar ook een beetje mijn probleem geweest (8-10 uur paardrijden en 2/3 uur kickboksen per week naar niks). Gelukkig kun je met eten daar een boel in doen :j Succes!

@Lis_Ol *\o/* Super is dat, kleding passen waarvan je het niet verwacht. Mooi lijstje! En rendang :9

Mijn lijstje van gisteren;

L; volkoren crackers met kaas en smeerleverworst
T; Trek proteïnereep met chocolade
A; diamanthaas van de barbecue met kreukelfrietjes en tzatziki

En vandaag;

L; volkoren crackers met smeerleverworst
T; Nature Valley kokos en amandelen proteïnereep
A; risotto met venkel en Brandt & Levie worst
T; fruit

Ik wilde gaan kickboksen vandaag, maar gisteren mijn hand verbrand dus handschoenen aan gaat even niet. Slecht excuus om niks te doen, ik weet het :')

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:17

@Black_Kelpie, Lekker dat je weer kan boksen (behalve met deze verbrandde hand dan haha)! Heerlijke uitlaatklep lijkt me dat ook :)

@Kiwi, Voor velen een herkenbaar gevoel hoor, 'troosteten' en vervolgens daar juist enorm van balen. Fijn dat je jezelf weer wat beter voelt.

@Lisanne, Fijn dat jij ook weer lekker kan rijden :D Mega lekker lijstje had je weer. En wat super dat je wederom een nieuw jurkje paste. Laat die zomer maar komen!!

@Joanne, Ik heb gisteren weer een klein rondje kunnen rijden, genieten! Het was dit weekend inderdaad heerljk fietsweer. Ik twijfelde ook of het weer zou kunnen, gewoon in zomerkleding, maar ik ben uiteindelijk niet gegaan. Ik denk inderdaad dat je het snel merkt qua energie als je te weinig hebt gegeten de periode voor je een flink stuk op de racefiets stapt. Goede motivatie voor je :D

@CCCCC, Welkom (terug)! Vervelend dat je weer wat bent aangekomen, maar zo te horen weet je goed waar dit hem in zit en hoe je ermee aan de slag kunt. Positief dus! Hopelijk wordt dit topic wederom een motivatie voor je :D Succes alvast met je weegmoment.

@Little_birdy, Dat is weer een stap, terug aan het werk! Vervelend dat het nog niet pijnvrij ging..

Hier gaat het zijn gangetje. 2600 kcal gemiddeld per dag is echt wel flink, maar het gaat me goed af. Ik ben benieuwd naar het resultaat eind deze week! Ik dacht lang geen verandering te zien in de spiegel, maar vandaag was ik toch voor het eerst weer echt tevreden. Hopelijk houd ik dit vast!
Verder met dit zonnetje lekker wat extra aan het wandelen en gisteren ook weer voor het eerst paardgereden. Ondanks dat ik veel voldoening haal uit krachttraining baal ik als een stekker als ik dat moet laten, dus daar ben ik heel blij mee :D

Lijstje van gisteren:
O: Pancakes van o.a. boekweit- en teffmeel en aardbeien
T: 1/2 pro base eiwitreep, kwarkbol, 1,5e mandarijn
L: 4 glutenvrije boterhammen met zelfgemaakte kip/kerrie/ananassalade en met geitenkaas en rucola. 30gr vegan chocolade
T: 3 rijstwafels met pindakaas, banaan
D: Glutenvrije pasta met tartaar, broccoli, spinazie en parmezaan
T: 150gr lactosevrije kwark met pure chocolade, walnoot en een glutenvrij speculaasje verkruimeld
Totaal 2633 kcal

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:11

Heb vandaag dit topic voor het eerst gevonden, maar wow wat een bron van informatie. Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik meer veganistisch probeer te eten maar dat ik elke keer daardoor tekorten oploop en ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie van hoe ik aan mijn voedingsstoffen kan komen en ik sport ook nog best veel. Ik probeer hiermee niet te zeggen dat veganistisch eten gezonder is, maar ik weet gewoon dat het mogelijk is om dat aan te houden.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:43

@CCCCC: welkom! Volgens mij heb ik jouw naam wel eens eerder gezien in dit topic inderdaad. Kan me voorstellen dat je aankomt wanneer je opeens zoveel beweging mist. En iemand die naast je zit te snaaien, helpt natuurlijk ook niet. Doe je aan IT of vind je laat ontbijten gewoon prettig?

@little_birdy: wat vervelend van die pijn. Waar heb je precies last van? Mooie lijstjes!

@Lis_Ol: Ah, heerlijk. Ik ben ook echt een buiten rijder. Ik heb gelukkig het idee dat wandelen een positief effect heeft, heel fijn. En wat tof dat je het jurkje je past, allemaal aan jezelf te danken :) Jaloers op de rendang, haha.

@black_kelpie: wat een heerlijk avondeten heb je gepland vandaag! Hebben jullie gister echt in de tuin gebarbecued?

@Mara: lekker lijstje en fijn dat het goed loopt met de kcal. Wat zie je voor verandering bij jezelf?

Vandaag eigenlijk best een goede dag gehad, tot ik een pakketje met de lekkerste truffels ever ontving. Ach, ik heb goed genoten zullen we maar zeggen :')

Lijstje:
M: Couscous
T: sinaasappel, rijstwafel met +30 kaas
A: cracker met kipfilet, cracker met zalm, 2 sneetjes ontbijtkoek zero en een stukje roggebrood met appelstroop en oude kaas
T: truffels
Totaal: geen idee, maar in ieder geval teveel
B: half uur met de hond gewandeld, totaal 10.000 stappen nu.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:28

@mara, het is echt een fijne uitlaatklep inderdaad :j Nadeel is dat hij dus buiten hangt, regen en kou wil me nog wel eens tegenhouden. Hitte ook :') Helaas echt geen plek binnen.

@tabaflab, welkom! Ik eet wel heel regelmatig vegetarisch, maar vegan niet, dus daar kan ik je niet mee helpen. Lijkt me echt een uitdaging om geen tekorten op te lopen, helemaal als je af wil vallen.

@Kiwi, die risotto is zo geweldig <3

De barbecue staat wel in de tuin ja, haha, maar ik ga echt nog niet buiten zitten hoor :D Mijn vriend heeft de barbecue het hele jaar door aan, zelfs in de sneeuw laatst. Hij heeft een kamado, een Weber en een smoker staan. En daar komt toch een boel lekkers af :Y)

Op de truffels na een prima lijstje! Op is op laten we maar zeggen :')

Mijn lijstje is nog aangevuld met wat groentenchips. Daardoor iets hoger uitgekomen dan ik wil, maar vooruit.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:03

@Tabaflab, Mooie uitdaging! Ik kan me voorstellen dat het even puzzelen is om een (gezonde) weg te vinden in het veganistische ten. Succes :)

@Kiwi, Ik dacht lang stil te staan ondanks het vele sporten en goed eten, maar nu toch weer wat meer spieren te zien zoals ik het nastreef! Truffels zijn ook echt enorm lekker :9 Het kan maar op zijn haha!

@Black_Kelpie, Oh ja als hij buiten hangt kan ik me voorstellen dat je vaak denkt mwaa laat maar :Y) Wat gaaf dat je vriend zo graag barbecuet! Wij wonen in een appartement momenteel, maar zodra we een huis met een tuin hebben komt er direct een goede barbecue :9

Gisteren een wat mindere dag gehad. Dag 1 van de introductie van mannitol gehad en in de avond enorm veel buikpijn gehad en heel misselijk geweest. Aangezien misselijkheid niet standaard een van mijn symptomen was twijfel ik dus of dit door de introductie kwam, of dat het toeval was. Vandaag ga ik dus even niet verder met dag 2, maar zorg ik eerst dat ik me weer beter voel. Dan doe ik daarna nog een poging :D

Vandaag de dag ook misselijk/slapjes begonnen. Dus eerst maar opgestart met een kop gemberthee :)

Gisteren wel volgens planning gegeten, dus dat is verder positief! Ook lekker gesport, maar de vermoeidheid speelt wel regelmatig een rol. Ik denk dat ik van 5 naar 4x per week krachttraining ga vanaf volgende week, in ieder geval voor zolang mijn dieet nog duurt. Ik denk dat de combinatie gewoon wat teveel energie vraagt van mijn lichaam.
O: Zoete aardappel-teffmeeltaartje
T: Kwarkbol, glutenvrije cracker, mandarijn
L: 4 glutenvrije boterhammen met avocado/tomaat/rookvlees/geitenkaas/oude kaas
T: Eat natural reep, rijstwafel met pindakaas, kwarkbol
D: Fritatta met zalm, spinazie, edamame, courgette en kiemgroente
T: 3 glutenvrije crackers met kaas en fruitspread
Totaal 2428 kcal

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:16

Black_kelpie: Klinkt heel lekker die risotto! Verder ook een mooi lijstje. En heerlijk al die dingen van de BBQ! Wij verhuizen binnenkort naar een woning met tuin en nu al zin om lekker te grillen! <3

m9ara: Ook een mooi lijstje! 2600 is inderdaad flink! Vervelend dat je je zo rot voelt! Wat houdt dat mannitol precies in? En waarom doe je dat?

Tabaflab: Ik eet ook niet veganistisch, er is volgens mij ook een vegan topic op bokt? Misschien heb je daar iets aan?

Kiwi: Heb wel lange tijd aan IF gedaan ja! Maar ontbijten is nooit mijn grootste talent geweest, dus eigenlijk onbewust. Lekker hoor die truffels :D

Ik heb vanmorgen gepoogd te wegen maar ik denk dat de batterijen leeg zijn, hij versprong continu tussen de 81 en 85 kg -O- Dus deze week maar even nieuwe batterijen kopen. Gisteren toch gewisseld van avondeten, dus we eten vanavond wat we gisteren zouden eten :+

Gepland lijstje voor vandaag:
O/T: Cappuccino en een smoothie (zelfde als elke dag haha)
L: Half volkoren stokbroodje van Lidl met half ossenworst, half kaas
T: Zakje gemengde noten en cranberries (ik ben dan onderweg) en een kopje koffie op locatie
A: Couscous, kip uit de oven, sperziebonen en paprika
T: 2 blokjes pure chocolade en een handje druiven

Totaal zo'n 1850 kcal
Beweging: Wandelen 45 minuten en ik ga 14 km fietsen *\o/*

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:53

@black_kelpie: de man van m’n moeder is ook zo gek op z’n barbecue, moet zeggen dat eten van een goede barbecue ook wel echt heerlijk is. Dan vergeet je dat zwartgeblakerde vlees spontaan, haha.

@Mara: wat motiverend dat je dat bij jezelf ziet! Je bent op de goede weg dus :) Balen dat je zo beroerd was, hopelijk vandaag wel weer een goede dag! Lekker lijstje heb je weer.

@CCCCC: Haha, ben benieuwd waar de weegschaal met een nieuwe batterij dan op uit komt, hij houdt het spannend zo! Lekker lijstje, hopelijk lekker gewandeld en gefietst vandaag.

Vandaag een redelijke dag gelukkig, al merk ik dat het niet kunnen sporten me mentaal niet echt helpt.

Lijstje:
M: Bami met een gebakken ei, 4 augurken en een paar stukjes cassave kroepoek
T: rijstwafel met +30 kaas en een rijstwafel met pindakaas
A: cracker met kipfilet, cracker met sandwichspread, 2 sneetjes ontbijtkoek zero en een stukje roggebrood met appelstroop en oude kaas
T: sinaasappel
T: 1950
B: drie kwartier met de hond gewandeld, totaal 11.500 stappen nu.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:59

Ccccc: bananenbrood maak ik met behulp van de jumbo :)) zo’n pak waarbij je alleen crème fresh, banaan, boter en eieren moet toevoegen haha. Maar eet t ook regelmatig van mn moeder, die maakt het echt helemaal zelf.
Nette en lekkere lijstjes heb jij! Wel jammer dat de weegschaal nog geen duidelijk antwoord kon geven.

Black_kelpie: auw, hand verbranden doet zeer. Hoe is het er nu mee?
Klinkt heerlijk zo’n bbq t hele jaar door!

Mara: lekker dat je weer heb kunnen rijden! En helemaal top dat je zo tevreden was met het beeld wat je van jezelf zag!
Wel balen dat je gister zo misselijk bent geweest, is dat nu wel weg getrokken? Slim om een stapje terug te doen in de trainingen als je voelt dat het teveel wordt. Kan me t best voorstellen icm andere voeding.
Lekkere lijstjes overigens! Jouw avond eten van de pasta met spinazie en tartaar brengt me ook op nieuwe ideeën, klinkt goed!

Kiwi: ik ben eigenlijk echt een dressuur kakker hoor :') maar in het weekend als mijn vriend thuis is ga ik vaak met hem mee naar buiten (hij is een echte buiten rijder, komt nooit in een bak haha).
Fijn dat het wandelen goed voelt! Is ook geen straf nu met dit weer.

Hier gisteravond nog overgegeten onderweg naar huis. Was echt een bizar drukke avond met heel veel spanningen en spannende situaties. Dus ik moest denk ik even ontladen ofzo.
Vandaag een betere dag, moet ook zeggen dat ik niet fit ben (heb me ook ziek gemeld op werk ivm gordelroos icm zenuwpijn bij mijn heup) en merk dat mn lichaam aan het stoeien is tegen dat virus. Ben erg moe en ook niet super veel trek.
Dus iets calorierijkere opties gekozen vandaag. Moet mijn laatste 2 tussendoortjes nog nemen, dus hoop dat ik t weg krijg.
O: 175 ml optimel, eierkoek met een laagje chocolade pasta.
T: kaas croissant
L: wit rustiek spelt broodje, 1/2 met smeerkaas, 1/2 met magere filet americain. Paar losse cherry tomaatjes en plakjes komkommer.
T: LU time out koekreep choco chip
T: 2 rijstwafels bbq
A: macaroni met kruiden, gehakt en groente. Klein beetje parrano snippers.
T: 150 gr vanille kwark met yoghurt met 100 gr gemengd fruit
T: 2 chocolade koekjes.

Totaal 1935

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:37

@CCCC, Ik volg het FODMAP dieet in verband met flinke darmklachten. Momenteel ben ik bepaalde groepen aan het herintroduceren. Mannitol is een zoetstof, het zit bijv. in zoete aardappel en bloemkool.
Het was gisteren heerlijk weer om een flink stuk te wandelen en fietsen! Hopelijk heb je ervan genoten :D

@Kiwi, Ik kan me goed voorstellen dat het mentaal echt niet fijn is als je niet lekker kan bewegen/sporten. Toch maar goed rust houden, des te sneller kan je weer aan de gang! Je eetlijstje ziet er wel heel netjes en lekker uit!

@Lisanne, De misselijkheid is voor het grootste deel weer weg, dus ik ga straks weer een poging wagen om de zoete aardappel te proberen.
Oei wat balen zeg! Ik snap dat je jezelf ziek hebt gemeld. Ik heb zelf nooit last gehad van gordelroos, maar het lijkt me enorm vervelend. Slim om te zorgen dat je wat kcal-rijkere producten neemt, zodat je lichaam goed kan herstellen :) Vergeet niet genoeg rust te pakken!

Hier gelukkig weer iets fitter dan dinsdag, dus vandaag een nieuwe zoete aardappel poging :) Lijstje van gisteren:
O: Banaan-chocolade ontbijttaartje van teffmeel
T: Zonnatura pindacrunch, mandarijn
L: 2 Glutenvrije broodjes met tomatenpuree, kaas en rucola, 150gr lactosevrije kwark met framboos en een glutenvrij speculaasje
T: 2 kwarkbollen, glutenvrije cracker
D: Witlof, aardappel, tartaar
T: pro base eiwitreep, rijstwafel
Totaal 2400 kcal