De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:27

germie schreef:
koorts en hoesten is geen corona. Daar ga je normaal gesproken niet voor naar een arts. Je blijft dan gewoon thuis uitzieken. Je gaat pas naar een arts als je benauwd bent. En dan niet benauwd in de vorm van angst, maar kortademig.
Voor alleen wat hoesten en koorts zie je mij niet bij een dokter, ook niet als er corona heerst (waar nog helemaal geen sprake van is). Ik ziek gewoon thuis uit .

EN klachten? Een verkoudheidje zijn geen klachten, dus dan ga je wel door. Klachten zijn koorts. Als ik niet meer fit genoeg ben om mijn hobby te doen, dan noem ik dat klachten. Eerder niet. Dus eerder hoef je ook niet thuis te blijven.

Maar ja, mannen hebben nogal snel last van klachten. Dus die zullen wel massaal thuisblijven. :+

Dus jouw hobby is het belangrijkste , pas wanneer jouw duiksport in gevaar komt ga je serieus nadenken of je misschien toch geen Corona hebt . Helaas zijn er meer zoals jou vandaar de gevallen die niet te herleiden zijn want ach, dat kuchje stelde toch niets voor.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:30

Germie snapt de eeuwen oude mummie mop niet _O-

Marcella

Heb ook klachten, maar weet nu al dat gewoon kom door 4 uur in de regen non-stop te staan. Kreeg het ondank mijn thermokleding extra stervenskoud. Heeft niks met griep te maken.

Heb wel meer last dan anders van slijm ophoesten, maar ja moet er wel eruit en daardoor wel benauwder.

LadyMadonna

Het gaat ook om thuis blijven, niet om het naar een arts gaan.... moeilijk hè... :(:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:31

Saul schreef:

Ingewikkeld toch ook...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:33

PSvanLot schreef:
Saul schreef:

Ingewikkeld toch ook...

jawel, maak er nog een andere opmerking over :D

En of je klachten hebt bepaal je toch echt zelf. Maar ja, over anderen klagen is wel heel gemakkelijk.
Als je moet hoesten kun je niet duiken. Met keelpijn wel. Met koorts is het niet fijn. Dus zo kan ik prima mijn klachten bepalen :D MAar alleen benauwdheid en koorts horen bij corona. Dat is meermaals gezegd. Dat ga je niet opeens aanpassen uit angst. En dan kun je inderdaad niet duiken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:36

Klachten in dit geval niezen, of hoesten of koorts of benauwd. Dus ja met een "verkoudheidje" krijg je het verzoek thuis te blijven. Ongeacht de oorzaak

Marcella ik zou overleggen met een arts, ook daar ongeacht de oorzaak benauwdheid hoort niet erger te worden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:38

karuna schreef:
Klachten in dit geval niezen, of hoesten of koorts of benauwd. Dus ja met een "verkoudheidje" krijg je het verzoek thuis te blijven. Ongeacht de oorzaak

Of je dan klachten hebt bepaal je toch echt zelf. PUNT. Als ik een keer moet niezen heb ik geen corona of zelfs maar een verkoudheid. Met hoesten ook niet. Koorts en benauwd zijn de redenen om thuis te blijven, anders niet. Met hoesten als het te erg is blijf ik ook thuis, maar een kuchje is niet meteen hoesten en dan kun je rustig je ding gaan doen. Ik bepaal echt zelf wat mijn grenzen zijn en wanneer een kriebeltje overgaat in een klacht. En dat is de grens dat ik mijn dingen niet meer kan doen. Maar zelfs dan, als ik zou gaan duiken, dan kom ik geen anderen tegen en onder water valt er niets te besmetten. Dus don't worry. :D :D :D :D :D :D En mijn paard staat ook in een buitenstal.

karuna
Drukke kabouter

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:39

Het dringende advies van rivm in brabant bij klachten blijf je thuis. Lijkt me duidelijk toch. Dat vragen ze niet zomaar

Urbanus

8)7 kom op zeg.

Urbanus

karuna schreef:
Het dringende advies van rivm in brabant bij klachten blijf je thuis. Lijkt me duidelijk toch. Dat vragen ze niet zomaar

Echt zo.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:40

karuna schreef:

en als het moet mag je de deur uit, en tja, sommige dingen moeten dan. :D Dus je volgt zo'n advies geheel op. Er staat mocht je toch het huis moeten verlaten vermijd contacten. Dat is niet zo moeilijk.

Overigens, als ik schooladviezen gevolgd had was ik nooit gekomen waar ik nu ben qua opleiding.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-03-20 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:41

De link gelezen van het ad?

Even kopie dan maar
Het RIVM adviseert inwoners van de provincie Noord-Brabant bij verkoudheid, hoesten of koorts hun sociale contacten te beperken. 'Dit betekent: blijf thuis', staat er in een bericht op de site. 'Werk bijvoorbeeld thuis, ga niet op bezoek bij anderen of naar plekken waar veel mensen samenkomen. Mocht je klachten hebben en toch het huis willen verlaten, probeer dan zo veel mogelijk afstand te houden tot anderen.'

Het RIVM start vanaf morgen een steekproef naar het virus, 'om de mogelijke verspreiding in deze provincie in kaart te brengen'.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:41

MarcoBorsato schreef:
8)7 kom op zeg.

Sommige mensen willen zichzelf graag dom voordoen...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:42

karuna schreef:
De link gelezen van het ad?

Even kopie dan maar
Het RIVM adviseert inwoners van de provincie Noord-Brabant bij verkoudheid, hoesten of koorts hun sociale contacten te beperken. 'Dit betekent: blijf thuis', staat er in een bericht op de site. 'Werk bijvoorbeeld thuis, ga niet op bezoek bij anderen of naar plekken waar veel mensen samenkomen. Mocht je klachten hebben en toch het huis willen verlaten, probeer dan zo veel mogelijk afstand te houden tot anderen.'

Het RIVM start vanaf morgen een steekproef naar het virus, 'om de mogelijke verspreiding in deze provincie in kaart te brengen'.

Daar staat gewoon dat je contacten moet vermijden als je wel de deur uit wilt Dus je kunt rustig in het bos gaan wandelen. Dat betekent dus dat je wel mag hardlopen, paardrijden, duiken, fietsen, of wandelen. Maar je slaat je concertbezoek of feestje over. Dat zou ik sowieso al doen.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-03-20 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:45

PSvanLot schreef:
MarcoBorsato schreef:
8)7 kom op zeg.

Sommige mensen willen zichzelf graag dom voordoen...

Ja of bijzonder willen zijn. Geen idee. Maar heel irritant.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:46

Wow, wederom worden er woorden in de mond gelegd, bijzonder willen zijn. Nee hoor, maar ik lees gewoon zoals het er staat en mensen willen wederom nog strengere onzin. Maar er staat toch echt dat je wel naar buiten mag, maar even wat mensen moet vermijden. Gelukkig heb ik sowieso erg weinig contact met mensen, lichamelijk contact al helemaal niet.
Overigens, als iemand zich ergert aan een mening, dan ga je maar gewoon negeren. Die optie is er. Maar je hoeft iemand niet proberen monddood te maken, dat lukt je pas als het hart niet meer klopt.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-03-20 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:48

Ik loop al 4 weken te hoesten, woon & werk in Brabant en dan moet ik vanaf nu maar thuis blijven, oké..
Benieuwd hoe lang dat gaat gelden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:50

De huisartsenpraktijk bij mijn ouders is gesloten omdat de huisartsen potentieel besmet kunnen zijn ivm de gestorven man.

Ik werk al een week thuis ivm hoesten trouwens, leek me wel zo sociaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:50

germie schreef:
Wow, wederom worden er woorden in de mond gelegd, bijzonder willen zijn. Nee hoor, maar ik lees gewoon zoals het er staat en mensen willen wederom nog strengere onzin. Maar er staat toch echt dat je wel naar buiten mag, maar even wat mensen moet vermijden. Gelukkig heb ik sowieso erg weinig contact met mensen, lichamelijk contact al helemaal niet.

Ik leg je geen woorden in de mond, ik trek mijn conclusies.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:51

Werkgever ziet mij al aankomen ja mag niet werken. Geloof dat ik dan direct werkweigering aan mijn broek krijg zeker als ik nog geen koorts heb. :')

Helaas wel contact met mensen en donderdag nog bijna plat gelopen, omdat iedereen in een keer tegelijk tribune op wilde zonder kaartje controleren. 8)7 Alsof ik voor de lol de hele avond in de regen gestaan heb. 8)7

germie

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:

Ik leg je geen woorden in de mond, ik trek mijn conclusies.

Ik schrijf anders nergens dat ik bijzonder wil zijn. :D

PSvanLot

germie schreef:

Waarom wil je dat iedereen jouw volgt in je gedachtegang?
Iedereen mag zijn eigen mening hebben en volgens mij is het niet aan jou om steeds iedereen terecht te wijzen.

Als je het allemaal niet zo interessant vindt en maar blijft toeteren dat iedereen het fout ziet/leest/zegt, wat doe je dan in dit topic?...
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 06-03-20 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Ms moet je gewoon onderduiken Germie. Onder water kan je niet besmetten en besmet worden :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:52

verootjoo schreef:
Ms moet je gewoon onderduiken Germie. Onder water kan je niet besmetten en besmet worden :Y)

goed plan. Wie levert mij dan de flessen aan? ;)