Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:10

Hier gaat het met eten en bewegen redelijk goed enkel gewicht toch weer iets omhoog, en vandaag weer iets omlaag. Hopelijk blijft het vanaf nu omlaag gaan.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:36

Ik ben weer aangekomen, 0,6kg. Ik ben aan het onderzoeken welk calorieën aantal het beste bij me past. Ik had zaterdag 2200, zondag 1100, maandag 1400 en dinsdag 1600. Ik zei dat tegen mijn trainer en hij zei dat mijn lichaam in spaarstand gaat (= vocht vasthouden) en dat ik eens 2000 calorieën moet gaan eten. Dat heb ik gisteren gedaan (maaannnn wat veel!) en vandaag precies hetzelfde gewicht als gisteren, dus niks erbij in ieder geval. Vandaag heb ik er 1800 gepland staan en dat wil ik de aankomende dagen ook zo houden.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:56

Neverland schreef:
Sommige snappen het gewoon echt niet... Heb een collega die wilt afvallen. Die eet in de ochtend 1 boterham met kaas. Als lunch 1 banaan. En dan in de avond een salade.

Dus ik had haar al een paar tips gegeven maar die vind ze onzin. Ik heb zogenaamd "geluk" dat ik zoveel af val met zo veel eten. :+

Wat zielig voor haar vooral. Ik ben ook opgegroeid met het idee dat uithongeren het beste werkt om af te vallen. Inmiddels hebben mijn beide ouders en mijn tante een gastic bypass en mijn zus heeft groen licht voor de operatie gekregen. Ik had me ook aangemeld, maar mijn BMI is te laag en ik ben te gezond. Ik zou naar België kunnen gaan, maar ik doe nog één laatste poging en dat is deze. Ik wil 30 kg afvallen en zit nu op -7,5 sinds eind maart.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:07

Anna_Dani schreef:
Ik ben weer aangekomen, 0,6kg. Ik ben aan het onderzoeken welk calorieën aantal het beste bij me past. Ik had zaterdag 2200, zondag 1100, maandag 1400 en dinsdag 1600. Ik zei dat tegen mijn trainer en hij zei dat mijn lichaam in spaarstand gaat (= vocht vasthouden) en dat ik eens 2000 calorieën moet gaan eten. Dat heb ik gisteren gedaan (maaannnn wat veel!) en vandaag precies hetzelfde gewicht als gisteren, dus niks erbij in ieder geval. Vandaag heb ik er 1800 gepland staan en dat wil ik de aankomende dagen ook zo houden.

Waarom houd je niet de geadviseerde 2000 aan dan?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:51

Of eens elke dag hetzelfde aanhouden? En na een week kijken wat de stand van zaken is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:58

Wow, jullie gaan hard. Luuntje, zo'n high tea moet gewoon kunnen hoor. Ik zondig ook wel eens, dan let ik daarna gewoon weer beter op. Ik kan in m'n grafiekje van m'n gewichtsverlies bijvoorbeeld exact zien wanneer het familieweekend was, en wanneer carnaval was :Y) Als je daarna maar weer de draad oppakt is er niets mis mee. Sterker nog, als ik mijzelf niet af en toe wat gun, houd ik het helemaal niet vol.

Sandra, gaat het met jou mentaal nu wel weer iets beter? Ik hoop dat je weer wat lekkerder in je vel zit :(:)

Hier gaat het weer ietsje beter.. Nu nog steeds buikpijn, maar inmiddels niet meer vanuit m'n darmen, maar meer een maandelijkse buikpijn :+
Wel weer 1 kg eraf, schommel nu al ruim een maand rond hetzelfde gewicht. Hopelijk gaat het nu weer wat meer naar beneden, nu ik weer iets meer dan 100 km in de week wielren.

Hoe gaat het met de rest hier?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:34

Tja nog niet geweldig in mijn vel doordat ik bij minste of geringste pijn heb, hopen dat volgende week zwembaden inderdaad open gaan zoals ik nu op site van overheid lees. Net gewerkt en helaas veulen overleden nog geen half uur nadat ik hem nog heb staan te aaien, was wel al ziek dat veulen. Maar zit nu echt dat ik neiging heb of om sigaretten te halen of om te snaaien wat beide geen oplossing is natuurlijk

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:49

Jeetje Sandra... Sterkte... :(:) Wat een poedersuiker nieuws!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:49

Sandra heel veel sterkte.

Anna-dani, ik wilde een maagverkleining, maar te licht.
Maagballon werd ik ook niet voor oke bevonden.

Best frustrerend.
Maar we kunnen het ook op eigen kracht en met steun van bokkers.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:03

Heb veel ellende gezien bij iemand die een maagverkleining gehad heeft, dus denk dat je ergens blij moet zijn als je die niet krijgt. Want het afvallen woog bij die persoon niet op tegen de ellende naderhand. Die heeft meer als jaar aan morfine gezeten omdat er iets mis gegaan was en ze complicaties kreeg, anderhalf jaar ellende voordat ze weer normaal kon functioneren. Blijkbaar gaat zoiets vaker mis als dat de meeste in de gaten hebben.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:24

san4nie schreef:
Anna_Dani schreef:

Waarom houd je niet de geadviseerde 2000 aan dan?

Omdat hij 1 dag bedoelde.

Ik probeer me aan hetzelfde aantal kcal te houden maar laat me nog te vaak leiden door de waan van de dag (daar is het ook mis gegaan in eerste instantie, eten “overkwam” me gewoon). Ik heb sinds gisteren een wekker gezet op de eetmomenten zodat ik meer structuur krijg.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:58

Ik dacht dat dagelijks iets verschillen in calorieën juist beter was om te voorkomen dat je lichaam zich teveel aan past en dan een dag per week 2000 calorieën aan houden of in elk geval minder goed opletten en net iets meer dan andere dagen om te voorkomen dat je in die spaarstand komt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:38

Oke ik moet me even gaan herpakken wat het afvallen betreft. Afgelopen week door de verhuizing even een cheatweek. Godzijdank door ik vermoed de verhuisstress geen schade qua gewicht (zelfs 200 gram lichter :o). Wie gaat er weer mee de strijd aan? *\o/*

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:30

Ikke al loopt vandaag iets minder maar rest van de dag maar goed opletten

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:54

DideH schreef:
Oke ik moet me even gaan herpakken wat het afvallen betreft. Afgelopen week door de verhuizing even een cheatweek. Godzijdank door ik vermoed de verhuisstress geen schade qua gewicht (zelfs 200 gram lichter :o). Wie gaat er weer mee de strijd aan? *\o/*

In sommige gevallen is het niet haalbaar om de boog gespannen te houden he. Alles goed gegaan met de verhuizing? Goed dat je er weer voor gaat!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:58

Anna_Dani schreef:
DideH schreef:

In sommige gevallen is het niet haalbaar om de boog gespannen te houden he. Alles goed gegaan met de verhuizing? Goed dat je er weer voor gaat!

Ja gelukkig wel. Lief dat je het vraagt!

Zit ook nog maar 2 kg van mn streefgewicht af, dus dan denk ik ook sneller: naahhh zo is het ook goed, maar dat is gewoon zonde!

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:59

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:13

Mag ik me ook melden, nu inmiddels 5 week zonder koek snoep en andere zooi.

Nu gevoel dat ik vol ga houden maar afvallen schiet nog niet echt op misschien zijn hier tips?

Drink zo'n 1500ml water probeer 2000 minimaal.
Verder soms koffie uiteraard zwart of thee zonder suiker.

Eet in de ochtend brinta met melk ook zonder suiker middag volkoren crackers en fruit.

Of rijstwafels met kaas en avond eten voornamelijk groente veel groente

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:21

SecretLIN schreef:
Mag ik me ook melden, nu inmiddels 5 week zonder koek snoep en andere zooi.

Nu gevoel dat ik vol ga houden maar afvallen schiet nog niet echt op misschien zijn hier tips?

Drink zo'n 1500ml water probeer 2000 minimaal.
Verder soms koffie uiteraard zwart of thee zonder suiker.

Eet in de ochtend brinta met melk ook zonder suiker middag volkoren crackers en fruit.

Of rijstwafels met kaas en avond eten voornamelijk groente veel groente

Welkom hier! Wat goed dat je al zo'n tijd geen slechte dingen eet.
Eet je dit elke dag? Ik vind het erg weinig en dat kan de reden zijn dat je niet afvalt. Eet je iets tussendoor of alleen 3x per dag?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:42

Sandra wat heftig die bijwerkingen van een maagverkleining.
Ik snap datje er dan vanaf ziet.

Ik word soms jaloers van mensen die 170 kg wegen en in een paar maanden 50 kg kwijt zijn door een maagverkleining.

Dide, je ben er bijna. Heel knap.
Verhuizen en opknappen verbruik je ook veel energie.
En ik heb geleerd dat smokkelen soms mag.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:27

Ik heb die ook niet nodig, maar was reactie op iemand die daar over had, dat je dat dus echt niet zomaar moet laten doen. Met die kilo's die ik te zwaar ben krijg ik die nooit en dat wil ik ook absoluut niet, nog zes kilo voor gezond bmi dus ik mag wat dat betreft toch niet klagen.

Net eindelijk kunnen zwemmen, wel maar kwartier, met wetsuit aan zodat ik hopelijk geen last kreeg van mijn koude allergie en dat ging gelukkig goed.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:33

Ik heb een collega die dat wel heeft laten doen en bij haar is alles prima gegaan en is inderdaad heel veel kwijt! Alleen kan ze bepaalde dingen niet meer eten of drinken, dat valt te zwaar op de maag.

Ze moest wel eerst zelf heel wat kilo's kwijt raken voordat ze de geopereerd mocht worden. :j

Ik kijk uit naar morgen. Mijn cheat dag! Ik ben ongesteld dus ik had vanochtend zo'n vreet bui dat ik mijn ontbijt en lunch al samen had gegeten om 10:00. :+ Maar ik ben sterk geweest en heb geen extra lunch gehad.
Maar morgen ga ik weer los. :') Even denken welk bak ijs ik me deze keer ga halen. _O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:37

Neverland schreef:
Ik heb een collega die dat wel heeft laten doen en bij haar is alles prima gegaan en is inderdaad heel veel kwijt! Alleen kan ze bepaalde dingen niet meer eten of drinken, dat valt te zwaar op de maag.

Ze moest wel eerst zelf heel wat kilo's kwijt raken voordat ze de geopereerd mocht worden. :j

Ik kijk uit naar morgen. Mijn cheat dag! Ik ben ongesteld dus ik had vanochtend zo'n vreet bui dat ik mijn ontbijt en lunch al samen had gegeten om 10:00. :+ Maar ik ben sterk geweest en heb geen extra lunch gehad.
Maar morgen ga ik weer los. :') Even denken welk bak ijs ik me deze keer ga halen. _O-

Ga je voor B&J of waar ben je van? :D

Luuntje, ik kom niet van zover als sommigen hier, maar er wel heel blij mee! :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:40

Dide ik vind het knap van je.

Lekker ijs eten.
Ben je er al uit welke?

Ik ben eerder 40 kg afgevallen. En dus weer 17,5 kg aangekomen in ruim 10 jaar.
Hoe ga ik straks op het juiste gewicht blijven?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:50

Je kunt je onderhoud berekenen. Dus hoeveel calorieën je op een dag mag eten om op hetzelfde gewicht te blijven.

https://tdeecalculator.net/

Ik zou dus berekenen hoeveel je nodig hebt en je daar aan gaan houden. Na een paar weken weet je ongeveer wat je wel en wat je niet kunt eten op een dag. :j